[VER] Nog zonder titel. Heel benieuwd naar commentaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: [VER] Nog zonder titel. Heel benieuwd naar commentaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:23

Sheran, even een pm sturen naar een Modje en dan willen die denk ik wel het stuk tekst herplaatsen Knipoog (moet je niet te vaak foutjes maken, want dan vinden ze dat niet meer zo leuk denk ik Knipoog )

Over het verhaal. Ik vind deel één goed geschreven. Paar dingetjes:
Citaat:
Achter haar rug om werd er over haar gepraat, en dat wist ze. Haar ouders die avonden achtereen praatten met een wanhopige juf die niet wist wat ze met haar aan moest. En eerlijk gezegd wisten haar ouders het ook niet goed.

Haar ouders, die . . . de juf, die eigenlijk ook niet wist...

(de komma dus en het woord ook, want de juf en de ouders wisten niet wat ze met haar aanmoesten. Toch?)

Citaat:
en ze wist dat ze anders was. Ze kon nooit volledig deel uitmaken van dat geheel, die structuur, want ze was anders.

anders was... was anders.
Ik zou iets doen als:
En ze wist dat ze anders was. Dat maakte dat ze nooit volledig deel uit zou maken van dat geheel, die structuur.

Verder lees ik weinig foutjes. Wel zie ik heel veel lange zinnen, met komma's opgesplitst. Dat is duidelijk jouw manier van schrijven, maar probeer het soms iets af te wisselen. Kortere zinnen maken het verhaal fijner leesbaar.

Het eerste deel twee vond ik niet echt goed. Het verhaal ging van een appart deel één over in een voorspelbaar deel twee.
Tweede deel twee was al beter. Maar er moet nu wel iets gaan gebeuren. Nu is er in twee delen namenlijk alleen maar uitgelegd wie de hoofdpersoon is. Deel één was dat niet storend, maar in deel twee vond ik het al wat saaier worden. Nog een deel met alleen maar wat de hoofdpersoon denkt over zichzelf, dat ze anders is en nergens bij hoort (niet bij haar vrienden, ouders, wie dan ook) zonder een gebeurtenis is denk ik weer een stuk minder sterk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:45

Dank je voor je nuttige commentaar, Fenn.
Wees gerust, er gaat nu iets gebeuren *LOL*

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:40

Het is een heel mooi verhaal maar inderdaad een beetje langdradig aan het worden.
En had ze niet felgroene ogen in plaats van helderblauwe?
En wie is die Doran? Of heb ik daar overheen gelezen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:52

reininglover: over dat soort dingen lees ik altijd heen... ik ben dan zo bezig met de namen en dan ben ik te lui om op te zoeken welke naam ik ook alweer uiteindelijk gekozen had Huilen van het lachen

En dat is zo genant achteraf *LOL*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:41

Sheran, houdt dat dan bij in een appart documentje. Zeker als je het namen terug wilt laten komen. Gewoon kort de namen aanstippen en een verhaallijntje uitschrijven. Als je het dan niet meer weet kan je altijd even spieken en dat scheelt terugscrollen Knipoog