Foto 1 en 3 zijn het moeilijkste van allemaal en vergen enorm veel tijd en geduld. Origineel zijn ze niet geen van allen trouwens. Foto 2 is niet zo moeilijk en de andere rozenfoto's ook niet trouwens. De grauwe foto met twee kerstbaldruppels is ook niet moeilijk te maken alleen je moet net die druppels uitzoeken en niet de ronde. De grauwe kleuren komen door dat ik daar op een niet al te gekleurd punt sta, ons huis is wit de plant donkergroen de takjes bijna zwart en er onder ligt grind.
De druppel op de veer is alles behalve origineel. Internet staat er vol mee. Dit was een kromme veer dus de druppel lag in het midden. Als ik hem anders nam want dat heb ik wel gedaan dan stelde hij scherp op een ander deel van de veer en die zat dan ook voor de druppel. Toen deed ik alleen nog met AF fotograferen. Inmiddels bijna alleen nog maar met de hand zeker bij macro....Al doende leert men in dit geval ook.
Het originele effect of de kunst daarvan, daar ben ik nog niet aan toe. En het ligt erg moeilijk of je moet gaan fotoshoppen.
Echt alles is al tig keer gedaan door een ander. Zoveel mensen hebben tegenwoordig een prof SRL camera dat het heel moeilijk gaat worden om eens iets heel anders te gaan doen. Als je dat bedenken kan ben je uniek en valt het niet onder hobby meer.
Er was eens een fotograaf die het kunst vond om platgereden dieren op de foto te zetten....ja dat doet niemand nee haha....moet er niet aan denken. Verzin maar eens iets normaals wat anderen niet doen of gedaan hebben. Ik ga er meer naar streven om een beetje op te vallen binnen de bestaande onderwerpen maar dat zal niet mijn sterke kant zijn ben ik bang. En dat is niet voor nu maar voor later.....wie weet wat voor inspiratie ik ooit krijg. Maar ik hou niet van extremisme. Ben meer een huis tuin en keuken typje....
Ik bedoel wat sommige mensen tegenwoordig als kunt en origineel bedenken...het uithongeren en laten sterven van en hond bijvoorbeeld, of een gebouw in papier inpakken dat is niet mijn ding maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.