Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Juul schreef:Justwrite office zit er als enige bij. En ik heb gewoon de Bamboo dus dat klopt.Van school gehad, dus 't zal wel goed zat zijn.
En ik kan ook zelf wel nadenken hoor, heb ik ook gedaan. Maar niet iedereen is zo briljant om precies de dingen te denken die andere mensen zouden willen dat ze denken. En dus domme vragen stellen.
Lees je posts trouwens eens terug, je spreekt jezelf telkens tegen. Domme antwoorden bestaan ook hè..

Fiffill schreef:[naam] schreef:Justwrite office zit er als enige bij. En ik heb gewoon de Bamboo dus dat klopt.Van school gehad, dus 't zal wel goed zat zijn.
En ik kan ook zelf wel nadenken hoor, heb ik ook gedaan. Maar niet iedereen is zo briljant om precies de dingen te denken die andere mensen zouden willen dat ze denken. En dus domme vragen stellen.
Lees je posts trouwens eens terug, je spreekt jezelf telkens tegen. Domme antwoorden bestaan ook hè..
Ik ben het trouwens helemaal eens met IP en met JoSav, waarom al die vragen. Je hebt een tablet, je hebt een programma, doe er dan wat mee. Probeer zelf eens wat, niet alles hoeft maar altijd voorgekauwd te worden. Tuurlijk kan je een aantal dingen vragen, maar er zijn al zoveel topics over digitaal tekenen, daarnaast bestaat er altijd nog Google.
Van proberen leer je alleen maar, je gaat er niet door achteruit. Heeft niks met briljantie te maken, gewoon met nieuwsgierigheid en de wil om je materiaal te ontdekken.
De Bamboo is inderdaad het tablet wat niet echt voor tekenen bedoelt is.
Zal zeker de goedkoopste zijn, die Bamboo, of niet? Heb er inmiddels trouwens wat in photoshop mee geprobeerd, maar het werd niet echt wat. Houd het toch maar bij potlood en papier. Simpele animaties tekenen in Flash ermee lukt nog wel, maar verder kom ik nog niet.
Ah, je hebt hem van school dus. Dat dacht ik al te lezen, maar ik dacht dat je hem zelf had gekocht op aanraden van school ofzo.
Klopt dat het wennen is, ik moest laatst voor een opdracht een potlood tekenen in Flash wat later geanimeerd moet worden, maar dan moet je op verschillende layers de oogjes maken, de oogleden, de wenkbrauwen etc. En dat moet dan ook nog precies bij elkaar passen.
Al zijn die anderen eigenlijk iets handiger geloof ik (heb zelf geen Bamboo, maar een andere Wacom).
Maar 't is wel leuk als je het eenmaal een beetje doorhebt.

http://img137.imageshack.us/img137/2441 ... 890vz2.jpg
_Shawny schreef:ben ook sinds kort bezig met digitaal tekenen, heb geen tekentablet wat het wel wat lastiger maakt maargoed
het lukt wel aardig eigenlijk, ik heb wat tutorials opgezocht die bij mij goed hielpen en verder heb ik op deviantart goed naar andere hun werk gekeken, je vind daar ook wel veel info en sommige hebben stap voor stap hun werk laten zien waar je ook veel van leert. wat ik dus doe is gewoon goed kijken naar ander hun werk, en idd wat fiffill al zegt gewoon uitproberen.
ik ben nu eigenlijk alleen bezig met inkleuren enzo, kijken hoe me dat af gaathttp://img137.imageshack.us/img137/2441 ... 890vz2.jpg

Cavaliere schreef:nou dan stel ik nu ook even een domme vraag,
ik ben gek op tekenen en dit lijkt me ook wel leuk om te proberen, het is puur voor de hobby en heb er dus ook geen 2600 euro voor over ( deze word mij aangeraden door de site)
ik heb photoshop cs2 op de computer staan.
dus voor de kenners, welke raden jullie mij aan?
nu nog wachten tot ik hem zaterdag officieel voor mn verjaardag krijg en mag gebruiken 
Daar zit ook photoshop elements 6 bij en Artrage 2.5