[DIGI] Fiffill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: [DIGI] Fiffill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:50

Photoshop geeft bij mij alles wat donkerder weer dan op deze versie (staat ook in beginpost) dus ik dacht dat ik zo donkergroen had genomen dat het zwart leek. Ik gebruik nooit puur zwart in tekeningen. Knipoog

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:57

Nee okee, dan ligt het inderdaad aan het opslaan.
Heb je tijdens het werken er op gelet dat je bij new -> color mode op rgb had staan? Kijk ook bij Image -> Mode -> RGB en 8 bits aanvinken.
Wil helpen Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:58

Ja, daar staat hij dus op. Ik vind het ook vreemd, want ik heb het verder nog nooit gehad.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:02

Misschien had je bij new -> advanced -> color profile op iets anders staan dan normaal? Ik heb daar sRGBheelveelnummers en dat klopt altijd bij mij.
Maargoed, ik hou op met je topic volkletsen Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:20

Ik weet het niet, heb verder aan niks gezeten. Ik zal eens kijken. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:54

Ziet er gaaf uit Bente, geweldig. Ja
De Tim Burton-stijl herken ik er helemaal in, de speelse tonen vind ik het ook helemaal afmaken.
Prima werkje.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:13

Vind hem echt vet Lachen
Snap niet hoe je die haren zo mooi kan krijgen. Over een weekje heb ik ook een tekentablet Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:15

Ook deze vind ik weer erg geslaagd, helemaal jouw stijl Ja . Vind het ook niet te zien dat dit je eerste digi-werk is, heel knap!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:47

gaaf hoor!
lijktie ook op jou?
welk commentaar krijg je van vrienden en familie?
grappige stijl haha heb de film?? nog niet gezien
ga ff googlen op die gozer Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:49

Even off-topic, sorry fiffil.

MlieZ88 SHAME ON YOU!!

(ps. Fiffil, kan ik jou ook inhuren zo'n plaatje van mij te maken?? Schijnheilig )

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:55

Ik vind het een prachtig werkje geworden Bente, helemaal jou. Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 08:30

Bedankt allemaal! Lachen

@ MlieZ88: aangezien het een typisch Corpse Bride-poppetje is en die eigenlijk altijd hetzelfde is is het natuurlijk niet een super gelijkend portret. Maar iedereen herkent het wel ja, vooral door mijn rode haar wat typisch is natuurlijk. Knipoog
Enne, moet je die film toch maar eens gaan kijken dan. Haha!

@ solarpleure: het zou ook evt. mogelijk zijn als opdracht ja. Lachen Heb er al meer pb's over gekregen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:40

Zoals ik je al eerder gezegd heb vind ik fanart altijd moeilijk om echt te beoordelen. Ik zie liever fanart in iemands eigen stijl ipv iemands eigen personage in de stijl van een ander. Dat is nl meer iets voor de leukigheid en ontspanning en vind ik hier niet echt thuishoren. Bloos Oehs en aahs zul je van mij dus niet horen. Maar je hebt gekozen het hier te plaatsen dus dan geef ik ook mijn mening. Knipoog

Zo goed als werk van de originele kunstenaar is dit niet, maar dat snap je zelf vast ook wel. Dat is alleen het probleem van fanart: het wordt vergeleken met het origineel. Het is een leuke benadering.
Vind de kleuren wat eentonig en de lijnen onzeker. Ik vind je keuze van high en lowlights ook maar zo-zo om eerlijk te zijn. En het haar vind ik niet zo mooi neergezet, nl wat te veel plukken, alsof je het aan het opvullen was omdat je zelf ook niet helemaal tevreden was. De haren zijn rommelig, en lijken door de mish-mash van licht en donker zelfs wat wazig. De huidskleur past mooi in de stijl, maar het haar niet, want het hangt er los om alsof het een pruik is, de golven versterken dat.
Om heel eerlijk te zijn is de huidskleur (en de troebelheid van de ogen) het enige wat ik echt goed vind in deze tekening. En het jammere is dat ik daarbij het idee heb dat je je meer door Burton hebt laten leiden en bij de rest (wat ik minder vind) niet. Dat is denk ik ook het 'gevaar' van fanart en die fanart blootstellen aan kritiek, want het is voor jou niet fair dat ik zo kritisch ben omdat het 'maar' een fanart is.

Ik mis in je tekening het frivole en vrije dat Burton altijd heeft, en daarom vind ik het een leuke fanart maar geen hele goede. Je onervarenheid komt hierin ook genadeloos naar voren, maar dat komt allemaal wel. Digi is nu eenmaal iets dat zich geheel los ontwikkelt van gewoon tekenen. Ik hoop dat ik je hiermee niet weer terugpraat in een dip maar ik denk dat als je in een dip zit het niet het beste idee is om je dipwerk of fanart in het algemeen neer te zetten voor 'echt' commentaar. Dat weet ik zelf uit ervaring. Als je een tekendip hebt moet je gewoon tekenen en werk niet aan kritische blikken blootstellen. Oehs en aahs heb je op zo'n moment misschien veel meer aan. Maar dat is aan jou om voor jezelf te bepalen. Misschien zoek je kritiek op zo'n moment juist op...

Qua fanart kan ik het alleen maar met je eens zijn dat Burtons werk heel uitnodigend is. Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:43

Bedankt voor je uitgebreide stuk Joriek. Lachen
Het was ook precies voor de leukigheid en ontspanning. Ja En natuurlijk is het niet zo goed als het origineel maar het is ook niet mijn bedoeling geweest het te evenaren, maar gewoon voor de afwisseling een portretje in die stijl proberen neer te zetten.
En van mij mag je zo kritisch zijn als je wilt, want ik heb dezelfde punten als jij wat betreft het haar. Ik heb gewoon nog niet zoveel ervaring met digitaal werken en daarom weet ik nog niet precies hoe je het beste bepaalde dingen zoals highlights en lowlights en al die lagen over elkaar kan neerzetten. Ik denk ook dat je gelijk hebt wat betreft het vrije, ik heb gewoon nog niet veel ervaring en daarbij kan het bij mij nooit zo vrij worden als bij Burton, aangezien het iets is wat uit zijn hoofd komt en niet uit het mijne.
En ik heb in een dip juist behoefte aan kritiek weet ik uit ervaring. Dat werkt bij mij beter op dat moment dan oehs en aahs. Knipoog