[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:57

Ik heb geen makkelijk voorbeeld @EMMAxSAMMY

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:08

emmaxsammy, bedankt voor je taxatie! Ik heb de tekeningen over elkaar gelegd. Het lijkt mee te vallen. Ik denk dat de manier waarop ik het oog ingekleurd heb erg vertekend.
Hoe kan je trouwens twee foto's handig over elkaar leggen? Ik doe het in word. Als ik dan de onderste tekening verschuif, zie je hem er doorheen. Erg handig is dat niet...

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:13

uhhm
als ik precies wil weten dat het oog groot genoeg is en op de goede plek, leg ik idd de foto over de tekening. dan houd ik de punt van mijn potlood boven een hoek waar het oog begint, dan schuif ik de foto weg en zet ik de stip op het papier. dat doe ik ook bij de andere hoek en dan teken ik hem zelf verder.
snap je de uitleg? haha

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:31

Ik snap het! :j Dat doe je als je aan het tekenen bent. Ik heb het over foto's op de pc. Is er een manier om ze bijvoorbeeld in Photoshop over elkaar te leggen en de bovenste doorschijnend te maken?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:32

oooh zooo.
jaa die manier is er vast wel haha, alleen ik weet niet hoe

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:24

Sorry, ik heb echt geen verstand van waardes. Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie van mijn tekening vinden! Ik teken nog niet zo lang. Het is op a4 formaat met een 4b potloot.

Afbeelding

De kwaliteit is helaas erg achteruit gegaan...
Het schijnt een klein beetje door. Let daar niet op a.u.b. :+ ;)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:31

amy495 schreef:
Sorry, ik heb echt geen verstand van waardes. Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie van mijn tekening vinden! Ik teken nog niet zo lang. Het is op a4 formaat met een 4b potloot.

[ Afbeelding ]

je moet eerst andere taxeren voordat we dat voor jou doen

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:33

plovesb schreef:
amy495 schreef:

[ Afbeelding ]

je moet eerst andere taxeren voordat we dat voor jou doen

Ik heb gezegd dat ik dat niet echt kan en staat in de op dat het niet verplicht is :?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:36

Puntje 3

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:42

KittyDylan schreef:
Puntje 3

Daar staat niet dat het verplicht is. Laat maar zitten als het dus zo'n "groot" probleem is.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:45

mening kan je toch wel geven?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:47

Waarom is het zo'n groot probleem om van minimaal drie tekeningen te zeggen wat jij ervoor zou willen geven? Als je het lastig vindt (en ik begrijp erg goed wat je bedoelt hoor!), kun je ook kijken naar wat de anderen taxeren.
Als jij de moeite niet neemt om het werk van anderen te taxeren, nemen anderen ook niet de moeite om jouw werk te taxeren. Zo simpel is dat!

Maar uiteraard ben je daar helemaal vrij in :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:25

Het is gewoon wat egoïstisch dat je zelf niet je mening geeft of taxeert en van anderen wel verwacht dat ze jou taxeren..

Edit, zie dat amber hetzelfde heeft gezegd

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:24

Ik wil het eigenlijk ook wel eens proberen, geloof niet dat het uberhaut wat waard is, dus tips zijn ook welkom! Ik heb enkele pagina's (een poos geleden) terug al een boel getaxeerd maar ik zal deze pagina ook nog even doen.

Amber15: Heel mooi! Rond de 30-40 euro?
Jolandje: Simpel, maar dat maakt ze juist leuk. 20 euro?
Kittydylan: Vind ik nog niet echt waard, sorry.
Jolandje: Echt heel gaaf, hij lijkt je echt aan te kijken. 50 euro?
EMMAxSAMMY: Ook heel mooi jammer dat je zo weinig kleur gebruikt. 40 euro?
Als het niet kloppen is, sorry. Ik ben hier niet zo goed in :')

Afbeelding
Met Polychromos op Mi Teintes papier. Is iets kleiner als A4.
Ik kan tegen een stootje, dus wees vooral eerlijk! :)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:09

Goed ik ga weer verder waar ik ben gebleven. :) (Houd je niet vast aan mijn taxeringen, ben slechts een leek op dat gebied)
Pagina 96:
LeintjeO: Zelf ook taxeren
Noukie22: €10

Pagina 97:
Mariekeoo: Wat mij een beetje stoort zijn denk ik de witte haren die er vrij hard uit zien, maar heel mooi. €60
Jolien0808: Mis nog contrast, en vind de oren minder. €10
Elinexx: Lekker blijven oefenen. :)
Century: Wow, die bomen! Gaaf dat je een tekening maakt met een paard in deze houding! Vind de overgang gras – achtergrond niet helemaal lekker, en het voor ons rechter voorbeen lijkt wat bobbelig. €50-60

Pagina 98:
Drindl: Ik vind ze echt onwijs gaaf. Bij de bovenste vind ik de benen wat te groot lijken. Maar zo'n €50 p.s.?
EMMAxSAMMY: Gaaf! Zoals al gezegd, wat meer kleur zou het levendiger maken. €20
xLisaMaxime: Ik vind hem eerlijk gezegd wat simpel, zou er niet meer dan €80 voor geven
plovesb: Heel gaaf! Zeker €200
MaricoGraphy: €20
KittyDylan: Lekker blijven oefenen
Jolandje: €50

Pagina 99:
Amber15: Mooi, hij heeft een vriendelijke blik. Vind de voorpluk alleen wat spagettie-achtig, als je begrijpt wat ik bedoel. €30
Jolandje: €25
KittyDylan: Lekker blijven oefenen
Jolandje: €40
EMMAxSAMMY: €10

Pagina 100:
Amy495: Lekker blijven oefenen.
Hannah41: Mooie, zachte tekening. €25

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:10

Pagina 99

amber15: Mooi getekend al vind ik hem nog wel wat 'simpel'. Er zit weinig contrast in de tekening. € 35
jolandje: De witte hondjes. Deze vind ik niet zo heel mooi. Ik vind het donkere door de vacht heen jammer. Het schilderij lijkt hierdoor nog niet helemaal af ofzo. Vind daarnaast het linker hondje mooier dan de rechter. € 25
KittyDylan: Sorry, deze is naar mijn mening ook nog geen geld waard.
jolandje: Deze vind ik echt veeeeel mooier dan de vorige! Heel mooi gedaan met de kleuren en inderdaad, zoals al werd gezegd; je kunt hem bijna oppakken. € 80
EMMAxSAMMY: Heel apart getekend. Hij is heel 'zacht' en daardoor spreekt hij me juist wel aan. Het paard lijkt trouwens sprekend op een pony bij ons op stal! € 35-40

Pagina 100

Amy495: Ik vind je manier van reageren niet erg netjes. Je taxeert in dit topic gewoon werk van andere, of je het nu kunt of niet. Maar ik zal het van jou even taxeren: Ik vind de tekening nog geen geld waard. De tekening bevat geen contrast en is heel 'simpel' getekend. Blijf oefenen en durf meer tinten te gebruiken.
Hannah41: Mooi gedaan. Ik stoor me alleen aan de witte streepjes / krasjes in de tekening. Het trekt mijn aandacht teveel. Het hoofdstel heb je wel heel mooi getekend en de achtergrondkleur past ook mooi bij de tekening. € 25

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:14

@amy495, €5,-?
@hannah41, €30,-?
Ik plaats mijn nieuwe tekening zo meteen :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:56

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:29

p.96
Noukie22: Mooie tekening! Ik zou alleen het haar van het meisje nog wat uitwerken en de hand klopt niet helemaal. 10euro

p.97
mariekeoo: Prachtig ! Ik hou van je stijl, die achtergrond is zo mooi. En wat een prachtig veulentje. Ik wou dat ik dat ook kon... 60euro
Jolien0808: mooi gedaan, probeer nog wat meet contrast in je tekening te werken, hieren daar mag je wat harder op je potlood drukken. Ook komt de tekening heel krasserig over, zeker door oefenen wel mooi gedaan ;) 10euro
Elinexx: Blijven oefenen!
Century:Persoonlijk vind ik deze tekening niet echt zo mooi, ik heb er al mooiere van jou gezien. De verhoudingen kloppen ook niet helemaal maar het kleurgebruik is wel heel erg knap! 20euro

p.98
Dirndl: Prachtige tekening! Heb ze ook al in het topic zien voorbijkomen. Mijn complimenten dus, die gemenge aquarelkleuren vindt ik echt prachtig! Voor beide 30 euro.
EMMAxSAMMY: Erg leuke tekening. Het enigste wat mij stoort is dat de oren tegenover het hoofd en hals heel krijtachtig overkomen, bij het hoofd is het meer zachter geworden. dus wat meer details bij de oren, maar wel mooie gedaan! 30euro
xLisaMaxime: Zalig schilderij! Vond het zo mooi, dat ik zelf terug aan de slag ben gegaan met mijn verf → [SCH][WIP] Franse hangoor Framboos: voor de geinteresseerde :) 100euro
plovesb: Ook were heel erg mooi! Niks op aan te merken ! 95euro
EMMAxSAMYM: Hele zachte stijl, leuk gedaan ! 20euro
MaricoGraphy: Deze lijkt me beter dan de vorige! 15euro
KittyDylan: Ook weer, 'nog veel oefenen'
jolandje: Leuk gedaan! Niet echt mijn stijl, maar toch wel 92 euro waard.
amber15: Mooi hoor! 25 euro.
jolandje:Deze vindt ik een stuk mooier dan het vorige schilderij, heel erg mooi! 100euro
KittyDylan: zoals ik hieroven al heb gezegd ;)
jolandje: En deze is dan nog mooier, zo'n schattig prachtig plaatje! en die kleuren, vooral dat oogje vindt ik heel erg knap, kon ik maar zo schilderen! ;) 150euro
EMMAxSAMMY: leuke zachte pasteltekening! 35euro.

p.100
amy495: Al mooi, nog wat meer contrast in brengen ;) 5euro
hannah41: Mooi gedaan! 30euro

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:40

EMMAxSAMMY , mooi hoofd, doe in verhouding maar wat vlak, zou wat meer "leven" in mogen, 15 euro
hannah41, ik vind hem heel mooi, maar wat flets van kleur, of komt het door de foto misschien? ook mag de "kont" iets meer omhoog, nu lijkt de rug te lang 25 euro
amy495 ik vind het niet slecht, het oog mag wat beter, vind het nog geen geld waard eigenlijk

ik heb ook nog deze, 80x100 cm. acryl op doek, drachtige appaloosamerrie in de sneeuw

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:47

Mag die van mij misschien ook getaxeerd worden :o ??

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:52

oh sorry KittyDylan, komt zeker omdat hij in link staat, ik vind dit wel een van de besten die ik van je gezien heb, alleen is het hoofd wat vlak, zodat hij als een "buis" overkomt, neus vind ik al mooi, 5 euro

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:57

Heel erg bedankt allemaal! De witte streepjes zijn in het echt minder opvallend, maar door het scannen zie je ze extra erg. Hij is daar zoieso al wat fletser door geworden. :D

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:44

KittyDylan: Nog veel oefenen, vindt het wel al een mooi begin hoor!
jolandje: Waauw, prachtig schilderij. Jammer dat het niet in kleur is, vindt ik persoonlijk. 80euro

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:27

leintje er zat ook geen kleur in, de merrie is wit met zwarte stippen en ze stond in de sneeuw, dus toen gekozen voor helemaal zwart wit :+