Het nieuwe thema voor deze week is;
Stereotype
Thema's die al geweest zijn:
- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek
- Mythologie
- Evolutie
- Dressuur
- Liefde
- Oosters
- De 5 elementen; aarde, water, lucht, vuur en metaal
- Paardenvirus
- Springen
- Show
- Strepen en stippen
- Fries
- Herfst
Veel succes en plezier met het nieuwe thema!
Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen.

Fiffill schreef:De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc.), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.
Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).Citaat:de eerste keer
mijn hoogzwangere merrie in de wei![]()
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja
*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven.
Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.
Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht.
Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.