[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:05

mijn taxaties:

lalunamyo: erg leuk, hij heeft wel wat :j , ook al klopt niet alles 85 euro :j

Horseydude: je oefent veel, ga zo door :j maar wat is er gebeurt met de linker helft
van het paard? het lijkt wel of dat deel een soort golfende pudding is, het oog klopt ook niet in verhouding met de rest.
misschien helpt het als je een rechte lijn zet bij je rechter oog zodat je het linker oog op de zelfde hoogte houd?

Andante:leuk :D ik denk wel 25 euro :j

Wendypoost: wauw :~ wat een uitstraling heeft dat paard! dat komt mooi over :j 85 :j

horseydude: het is echt jou style hè ? maar zorg er nog wel voor dat er wat meer contrast en schaduw bij komt :j 5,-

wendy15: wauuw , die kleuren lopen mooi! 40 euro :j

ik heb weer geoefend ondertussen met mijn tekentablet :D

hier mijn pony nynke :
Afbeelding
en hier een ander paardje van bokt:
Afbeelding

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:43

_Bitje_ Welk formaat en materiaal zijn ze gemaakt? Ik ben er zowiezo wel helemaal fan van! echt Wow!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 25-02-10 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige quote verwijderd.

Kwal

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:44

Die van _Bitje_ zijn digitaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:46

Bitje, probeer nou eens niet van die spaghetti manen te maken, deze doen echt afbreuk aan het geheel! Je portretten zullen zoveel mooier zijn wanneer je andere manen maakt! :D +:)+

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:57

Moderatoropmerking:
Het is al vaker gezegd, graag ontopic blijven en niet over gaan in slow chat. Wil je echt gerichte tips hebben op je werk open dan een topic op Uit de Kunst.

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:23

ik ben benieud hoeveel ik hier voor moet vragen alleen het is geen tekening :o
maar hier een foto.
Hij is alleen nog niet helemaal af.
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:24

jasperlover: graag zelf ook taxeren ;)

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:25

_Bitje_ schreef:
jasperlover: graag zelf ook taxeren ;)

sorry maar wat is taxeren :o :o ?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:26

Zeggen hoeveel je voor de tekeningen van een ander zou geven.

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:48

o haha.
lalunamyo : 75 euro.
_Bitje_
1ste: 45 euro.
en de 2de : 50 euro.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:51

Als je de beginpagina leest zie je dat het gewenst is meerdere paginas te taxeren ;)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:26

pagina 96

Wuis
Mooi kleurgebruik! ik vind alleen het oog wat te groot, vooral wat te open... ook vind ik hem wat te bruin. Misschien de lijnen van de spiertjes ook wat te hard uitdrukt. €15-25

koetje10
1) Leuk en simpel €5 ong.
2) vind ik iets minder, hij lijkt wat apart en plat. (ik weet niet precies wat ik er zo apart aan vind) €5 ong.

lalunamyo
Mooie kleurgebruik, prachtige sfeer heb je gecreerd. €30-40

Oliebeer
Heel erg mooi, leuk gedaan. €25-35

Horseydude
'k vind heb niet zo geweldig, blijf oefenen €0-5

_Esther
erg simpel, blijf oefenen €0-5

Wuis
Erg mooi! waren de manen en voorpluk op de foto ook zo recht? €25-35

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:40

Pagina 97

Carita
Mooi, alleen de oren zijn wat minder ruimtelijk vid ik persoonlijk. €25-30

FemkeRoosje
Simpel, verhoudingen kloppen ook niet helemaal. €0-5

koetje10
1) Leuk. €0-5
2) De shaduwen in het jasje zijn nogal apart, ook mag er nog meer diepte in het lichaam van het paard. €0-5

ColorPony
Hals lijkt niet helemaal te kloppen, ben ook niet echt fan van je kleurgebruik. €5 ong.

janique
Prachtig, het geeft me gewoon een lekker warm gevoel van binnen. €50-60

Wuis
Mooi, alleen hij is bij de neusriem wat vreemd. €30-40

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:28

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:13

Nog een Nieuwe Tekening van mij, deze keer met aquarel. op klein formaat ong 19x16
Ik zal zo snel mogelijk weer even gaan taxeren.

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:14

jammer dat ie niet zo groot is , maar hij staat er mooi op!
27 ong :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:08

Afbeelding
Arabische volbloed hengst op A4 papier, grafiet potloden.
Tussendoortje..

Zal zo even alles weer bij taxeren

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:30

pagina 97

Femkeroosje: Ik mis schaduwen en details in je tekening, probeer dat in je tekening te leggen. Ook het oog is meer een vlekje, en het neusgat ontzettend klein.. hier zou ik nog geen geld voor vragen.

koetje10 1ste tekening, mooi stukje detail. Alleen de shaduwen kun je wat meer inbrengen. 5 euro.. 2de tekening Erg leuk! verhoudingen kloppen als ik dat zo zie, alleen vind hem nog wel wat 'saai'. 10 euro.

colorpony je tekening springt niet van het papier af, als het paard bruin is zou ik een ander kleur papier als achtergrond proberen zodat je paard er meer uit komt. 5 euro

janique prachtig! Hier heb ik niets op aan te merken, prachtige mooie ogen, hier zou ik 80 euro aan geven.

Wuis leuk, alleen mis schaduw effecten in het gezicht van het paard. Ook de oren lijken wat groot. Hoofdstel lijkt net echt! Goed hoor! 30 euro

pagina 98

astridjuh Hondje vind ik erg snoezig, knap gedaan 30 euro, paard: vind ik leuk, het oog is erg sprekend, maar mis details in het gezicht van het paard. Oren zijn daarentegen wel erg gedetailleerd.. 25 euro

wendy Mooie kleuren, erg vrolijk. 20 euro.

horseydude Ik vind de lijnen van je tekening te grof opgezet. ik mis schaduwen, en vind het jammer dat de manen vergeleken met de rest juist zo uitgeveegd zijn. Vind het meer een striptekening. Maar het ziet er al zeker beter uit als je vorige paard! 5 euro

wendyoost prachtig! mooie schaduwen! Het paard springt van het papier af. 30 euro

andante Erg mooi! Deze stijl van tekenen spreekt mij aan.. 30 euro

horseydude De hele verhouding klopt niet, kijk naar de plaats van de ogen.. Hoofstel is erg netjes getekend, hier zuo ik geen geld voor geven..

pagina 99

lalunamyo Erg mooi, mooi kleurgebruik, 30 euro

_bitje_ Leuk je eigen pony nynke, ze is erg mooi geworden, de achtergrond kleur vind ik er niet zo mooi bij passen. 15 euro Schimmeltje is erg leuk, mooie details alleen vind de manen wat slierterig. 10 euro

wendyoost Leuke kleurtjes, vind het verder niet zo bijzonder 10 euro

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:16

Wendyoost: klein formaat dus rond de 10 Euro, dit soort dingen zijn moeilijk in te schatten want voor het zelfde geld kopen mensen het voor 30 euro maarja dat weet je nooit dus voor nu zeg ik 10 euro.

Carita mooi "tussendoortje" ;) ik zou zeggen rond de 25 euro.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:41

pagina 97
Carita@ €45,-
FemkeRoosje@ €nog niets ff door oevenen ;)
Koetje10@ €ze zijn ontzetten mooi als zouden ze verder uitgewekt worden WOUW!
ColorPony@ €nog niets...
Janique@ €60,-/70,- ergggg mooi!!
Wuis@ €75,-

pagina 98
Astridjhu @ €20,-
€40,-
Wendy@ €20,-
HorseDude@ €nog niet af dus moeilijk te bepalen.
WendyOost@ €75,-
Adante €15,-

pagina 99

Lalunamyo@ €55,-
_Bitje_@ €30,-
€50,-
Jasperlover @ €zou het neit weten!
WendyOost@ €30,-
Carita@ €75,-

en nu mijneee

allemaal gemaakt op A5 met potloden hb b h enzzz.
Afbeelding
Afbeelding Nikolaas (L)
Afbeelding de hond van mijn vriendin

als vast bedankt!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 27-02-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekeningen verwijderd. Max. 3 per keer, zie openingspost.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:04

Moderatoropmerking:
Graag voor het plaatsen van je werk eerst de openingspost goed lezen. Dank jullie wel!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:02

koetje10 20,15
colorpony 10 euro
janique 65
wuis 45
astridjuh 20,25
wendy15 45
HD 5
wendyoost 35
amanda 20
HD 5
lalunamyo 20
bitje 15, 35
jasperlover wat voor materiaal is het?
wendyoost 25
carita 20
olivierlover 5,5,7
Het lijkt net of ze niet helemaal kloppen kwa verhoudigen

En de mijne:
A4 met grafiet:
Afbeelding

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:13

FemkeRoosje@ nog niets ik vind het te hoekig en nog niet kloppend.
Afbeelding
Afbeeldinghele maal af!!!
lekkkrrr ding!!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:03

Ik lees altijd al mee maar omdat ik steeds per keer bijlees taxeer ik niet echt veel... :o ik wil nu weer eens zelf een schilderijtje plaatsen, dus ik moet er echt aan geloven. :)) Ik begin met 5 pagina's :)

Pagina 95:

IcePrincess, echt een heel mooi werkje! De sfeer is goed, het paard is prachtig. Prachtige details!! Ik vind het wel heel moeilijk om er een prijs aan te hangen omdat ik niet zo thuis ben in digitale werken. Ik ga dus maar uit van wat ik ervoor betalen om het aan m'n muur te hebben hangen; € 90,-

_l_amanda_l_, ik moet eerlijk zeggen dat het me een beetje oogt als een bewerkte foto. Ik vind de brush die je hebt gebruikt niet mooi. Ik geloof wel dat er tijd en werk in heeft gezeten, maar helaas vind ik het eindresultaat niet écht mooi... Toch doe ik het je niet na. € 30,-

Wuis, zó ontzettend jammer van dat oog! Ik vind het een leuk plaatje om naar te kijken, maar dat oog leidt ontzettend af. Ik heb ook even gekeken naar de foto waar je het van hebt afgeleid, en volgens mij heb je de pupil 'verkeerd' getekend, waardoor het paard een totaal andere uitstraling heeft. Vanwege het oog en de onrust die er daardoor vanaf straalt slechts € 15,- Als dat oog kleiner en rustiger was geweest had ik er eerder iets van € 40,- voor gegeven.

FemkeRoosje, ik vind dat je een leuk begin hebt, maar het is nog niet verkoopwaardig in mijn ogen. :)

HorseyDude, ik vind het knap van je dat je orka's kan tekenen zonder voorbeeld! De rest van de tekening vind ik echter niet interessant, ik zou haast zeggen; houd het lekker bij zeedieren, daar ligt je hart en dat doe je ook het beste. Voor de tekening zou ik vanwege de pinguin niets geven, maar ik denk dat je als je eens gaat zoeken naar 'echte' materialen je voor tekeningen van orka's en dolfijnen nog best wat leuks kan vragen. Weet je trouwens zeker dat het A0 is? Dat is 11,89 meter bij 8,41 meter! :')

ninajojo, volgens mij heeft hij geen wimpers? Ik vind hem ook een beetje eng kijken. Ik zou er niks voor geven. :)

Pagina 96:

Wuis, weer dat oog, verdorie! *geeft Wuis tik op vingers* Je hebt zulke mooie tekeningen maar met die ogen ga je elke keer teveel op je gedachten af! Het is echt ontzettend zonde! Deze is te groot en te licht waardoor de pupil weer zo opvalt en voor mijn gevoel niet klopt. Beter op letten hoor! >;) Wederom € 15,- zoals hij nu is, vanwege het oog.

koetje10, die eerste vind ik best leuk. Hij zou het best goed doen als een illustratie voor een prentenboek of zo. Wel denk ik dat hij iets van leven mist om hem zo aan de muur te hangen. € 10,- De tweede is ietwat uit verhouding. Het oog waar we tegenaan kijken zit te hoog. Ikzelf zou het heel storend vinden elke keer als ik naar de tekening kijk, en daarom zou ik er niets voor geven.

Oliebeer, ik hou van jouw stijl. Lekker rommelig. Heerlijk portretje om op een gang te hebben hangen waar je hem vaak ziet, maar niet al teveel naar details gaat zoeken. Die details zijn er namelijk niet, maar juist het vlugge ervan spreekt me erg aan! € 35,- Overigens vind ik je naam zo opvallend in de bovenhoek enorm jammer, leidt heel erg de aandacht weg! Ik zou het kleiner en fijner in de rechter onderhoek doen.

lalunamyo, wat een mooie setting en een mooie warme kleuren! Fijne groffe stijl! €30,-

HorseyDude, voor mijn gevoel nog niet af. Zou er niets voor geven.

_Esther, leuk schetsje, maar ik word er niet warm van. Zou er nog niets voor geven.

_Bitje_, erg mooi! Fijne stijl! Zou wel nog wat doen aan de achtergrond. Zeker als je object zoals bij je eerste tekening van de rand af gaat moet je in mijn ogen een achtergrond hebben! Als je geen achtergrond wil laat dan ook teugels weg en maak een afsnijding bij hals of borst. Zo is je evenwicht weg! € 25,- De haf vind ik leuk al lijkt zijn neus wat scheef en krijg ik honger van z'n manen. Ook voor deze € 25,- maar ben veel meer te spreken over de afsnijding hier!

HorseyDude, ook voor deze zou ik wederom niets geven, hij is erg uit verhouding. Ik vind overigens dat je veel tekeningen plaatst. Dat is op zich niet erg, maar ik denk dat het je goed doet om te proberen te gaan voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Ik denk dat er echt wel wat in zit bij je (en zoals ik zei, ik zou focussen op zeebewoners) maar voor de dingen die je hier over het algemeen plaatst zul je gewoon geen geld krijgen. :)

Wuis, het wordt al wat beter met dat oog... maar heeft ze nou oogschaduw op? :') € 20,- Hoewel ik de manen een beetje plat vind.

Pagina 97:

Carita, ik vind hem leuk maar heb het gevoel alsof de neus voorbij de neusriem van het halster aan een ander paard toebehoort. € 25,-

FemkeRoosje, teveel een 'tekeningetje'. Dooroefenen, dan komt het vast goed :j Juist met grafiet kun je zulke mooie kleurnuances maken. Probeer ermee te oefenen en er gebruik van te maken!

koetje10, ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van dat oog... Op zich een mooi detail maar mij net te weinig kleurverschil en net te licht. Zou er niet echt iets voor geven. Het springend paard vind ik prachtig, maar ontzéttend zonde van de ruiter. Als je het hoofd achter een passe-partout doet € 20,-

ColorPony, veel te weinig details, het paard verdwijnt in de achtergrond. Ik zou er niets voor geven.

janique, ik ben niet weg van de uitstraling van de hond, maar misschien is dat wel gewoon hoe hij kijkt? :+ Ik vind in ieder geval dat je mooi tekent. Wel heb ik het gevoel dat de bek iets scheef is. € 45,-

Wuis! *\o/* Finally een normaal oog!!! Nu vind ik echter wel dat je iets meer contrast in de tekening had mogen gooien op het 'effen' gedeelte. € 25,-

Pagina 98:

astridjhu, gaaf om eens een hele andere stijl te zien! € 50,- Bij het paard heb ik geen écht gevoel... Het oog lijkt me wat klein... € 20,-

Wendy15, wauw! Die zou ik (als hij zou kleuren) zo aan mijn muur hangen! € 75,-

HorseyDude, zou er nog steeds niets voor geven, sorry.

WendyOost... :~ Need I say more? € 75,-

Andante, lekkere stijl! Ik stoor me wel aan dat kwijl aan z'n neus := € 45,-

Horseydude, de linkerkant van de tekening is mooi! De rechterkant... wat is dáár gebeurd? :oo echt jammer, want links is veelbelovend!

Pagina 99:

lalunamyo, voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet, zijn de ogen te klein... € 35,-

_Bitje_, ook hier weer trek in spaghetti. De eerste vind ik te krasserig naar mijn smaak. € 15,- De tweede vind ik vele malen gaver! € 30,-

Jasperlover, is dat een borduursel? Ik vind hem qua kleuren iets te plat... moeilijk ook om te taxeren.. een euro of € 12,50?

Wendyoost, ik vind hem erg gaaf! Juist ook dat kleine formaatje is echt iets wat je op een logeerkamer hangt of zo :) Waar je gasten even naar kijken, glimlachen.. :j € 35,-

Carita, voor mij iets teveel spier en bloedvaten. € 25,-

Olivierlover, ik zou graag meer contrast willen zien. Dat geldt voor al je werkjes. Voor nu zou ik er nog niets voor geven.

FemkeRoosje, sorry, te 'simpel' nog. Ook hier zou ik niets voor geven.

Pagina 100:

Olivierlover, deze vind ik echt al beter! +:)+ € 15,- per tekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:05

Bij deze dan mijn schilderijtje.

Acryl, 30x40. De stipjes rond de boom zijn goud, dat is niet zo duidelijk te zien op de foto. :)

Afbeelding