Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Kortom: ik kan weer verder!!!
Hij stikt van de foutjes, maar dat ziet niemand
Eerste keer patentsteek ging niet helemaal goed met veel tv kijken 
.
Was er niet een Chinese gewoonte ofzo, dat ze daar in ieder handwerkding een foutje maakten? Omdat niemand perfect is o.i.d.?
, ik heb besloten de sokken op rondbreinaalden te gaan maken. Dat geklooi met 5 naalden ging me vervelen, en ik doe het nu op 2 rondbreinaalden. Tot nu toe vind ik dit makkelijker gaan... We gaan het zien
en die laat je dan wel eens vallen enzo als je niet op zit te letten
Ach, hij is toch maar voor op stal. Ik dacht trouwens ook dat de mijne te smal werd, maar dat viel reuze mee.
En inderdaad; foutjes maken het mensenwerk!
. Bovendien verkleint het de kans op vergissingen...
. De muts ben ik ook op 5 naalden aan het breien. Dat getrek aan die rondbreinaald vind ik zo lastig.
Nu eerst even een 'simpel' werkje.Maartje_M schreef:Omslagenen die laat je dan wel eens vallen enzo als je niet op zit te letten
Ach, hij is toch maar voor op stal. Ik dacht trouwens ook dat de mijne te smal werd, maar dat viel reuze mee.
Thx NerwenEn inderdaad; foutjes maken het mensenwerk!
Ik doe ook alles op een rondbreinaald, kan ook niet overweg met 5 naalden... Ik gebruik er wel maar 1: gewoon je werk in 2 delen en dan de draad erdoor trekken (oké, dat snap je vast niet, maar ik probeer het toch zo). Dan heb je dus 1 helft op de naald (die brei je) en 1 helft op de draad.
Gewoon een keer proberen. Ik dacht in het begin ook dat het niks was, maar vind het nu super fijn.
.
Ging iig over iets ronds breien op 1 rondbreinaald. En daar werd expliciet gewaarschuwd om niet te strak te breien, omdat je anders problemen krijgt om ze van je draad op de naald te krijgen
!
! nog 2 naalden en volgens mij kan ik dan zo zachtjes aan gaan denken aan de hiel. moet ik wel weer even mijn aantekeningen erbij pakken, het is al weer een flinke tijd geleden dat ik sokken gebreid heb en weet het wel ongeveer, maar dus niet helemaal precies!
!