[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:03

*ow, kheb net in tussenliggende tijd mijn bovenstaande bericht aangepast...*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:21

Ik werk maar weinig met katoen, maar als ik met katoen werk gebruik ik ook glanskatoen dus geen interesse hier, ik gebruik echter niet alleen catania maar combineer het met andere merken glanskatoen mits mogelijk natuurlijk (qua dikte) om zoveel mogelijk keuze in bijv kleuren te hebben.
Katia Capri, Cotone (van Lana Grossa), Rio (van Lammy) en Phildar cotton kunnen onderling gecombineerd worden zonder dat je verschil merkt (en ja, ik ben vrij kritisch daarin lol)

Btw krissis, de designer van de harmonicahond heeft meerdere (gratis) designs, deze zijn alleen dan niet vertaald, ga binnenkort als tussendoortje 1 ervan proberen vanuit het russisch :)

En degene die aan me vroeg of de harmonica hond een moeilijk design om te maken is, nee hoor, het ziet er misschien ingewikkeld uit maar dat is hij niet, het lastigst is (denk ik) het aaneen naaien van de harmonica zelf omdat je goed moet opletten welke kant tegen welke kant je aannaait, en de oortjes en staart is veel kleurwisselen, maar dat is niet lastig... vind ik persoonlijk, tijdrovend en irritant ja, maar lastig nee :)
edit: Het is wel zo'n design waar vastspelden naar mijn idee echt nodig is en zorgvuldig 'vullen' anders krijg je problemen met het staan van de hond, het patroon vraagt dus wat meer naaiskills dan gewoonlijk, bijv als het hoofd topzwaar (neuszwaar) is kan hij al niet meer goed staan, als de achterpoten iets te ver naar voren worden geplaatst zal de harmonica 'inknikken' in het midden, de voetjes mogen niet bol zijn aan de onderkant etc

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:57

ik vind de Katia niet eens zo onaardig moet ik zeggen. Rio ook niet, merken die ik ook regelmatig gebruik, Heb nu voornamelijk Limone en Catania liggen. Beide goed te combineren. ook heb ik nog een rest van de katoen die de Lidl in maart ofzo verkocht. Mat van kleur, niet de mooiste kleuren en wat dikker. Heb er mooie dingen mee gemaakt, maar het is niet mijn favoriet. Maar voor dat geld, €1 per bol, goed te doen!

Ik heb nu 4 DC ontwerpen gemaakt (2x de uil, 1x de kerkuil en 1 keer de puppy) waarvan 3 met zeeman acryl en dat is zowel mij als de ontvanger goed bevallen. Maar eerlijk is eerlijk: glanskatoen blijft het mooist!

Annemiek: dank dat je me er op attendeert qua ontwerper. Als ik tijd heb, zal ik me er eens in verdiepen. Wil eigelijk deze week nog de harmonicahond en veeeeeel uil (of boerderijgerelateerde dieren) maken, maar liefst allemaal kleine dingetjes. Net Hilda de rolmaatuil gemaakt, ook leuk. Het aan elkaar naaien zal nooit mijn hobby worden maar ik kan het wel goed als zeg ik het zelf (heb toen ik 16 was ook zelf met de hand poppenkastpoppen gemaakt)

Nu ga ik verder met een rolmaat schaap.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:59

Wat moet ik me voorstellen bij een rolmaatschaap? :+

Hier ligt de beer nu al achter op schema, maar maakt niet uit, ik heb de tijd :P Hij wordt wel groter dan ik in eerste instantie had gedacht, maar dat vind ik alleen maar leuk. Ik kan alleen niet zo vaak tijd vrij maken om echt even te gaan zitten en lekker te haken (en dat terwijl ik niet werk...). Vind het ook knap om te zien in welk enorm tempo jullie dingen afmaken hoor :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:23

Bromfietd: Met welke naald maak je hem? Ik had um met 5 gemaakt:
Afbeelding

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:58

Dat is een behoorlijke beer :7

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:31

ja, stoer he!
Ik heb 2 ''maatjes'' af, nu nog de schaapvariant. (dus de rolmaatschaap Bromfiets :D )
Afbeelding
Druk op de snavel of neus en de lijn gaat weer in.
Varkentje is gratis te downloaden, klik HIER
Uiltje is van crea-me (KLIK)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:40

Ik maak die andere he, krissis :) Dit is de tijgerbeer toch? :P Ik maak die van dat oudere patroon en ik denk dat hij zo'n 30 cm groot zal worden en ik haak nu met 4. Je rolmaatjes zijn wel heel erg gááf hoor :))

Vanavond toch wel een stuk opgeschoten, zo'n 10 toeren kunnen doen. Is veel voor mij :') Ik zat lekker buiten, alleen zag ik op een gegeven moment bijna niks meer, dus toen maar gestopt.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:41

oooooow ja, jij gaat voor de andere. Dit is inderdaad de tijger-beer.

Kijk, je schiet dan lekker op! Ik ben bezig met wat kleine frutsels, best leuk!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:43

Ik zie mijn vader al helemaal staan klussen met het varken-rolmaatje _O-

Mijn beer is over een half jaar wel af :D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:23

Wat een leuke dingen zie ik weer voorbij komen! Wel te merken dat er weer donkere avondjes aankomen en het dus weer echt tijd is om te haken.

Ik ben ook weer bezig gegaan met mijn deken. Haaknaald 3 was het...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:26

Zou het aan de donkere dagen liggen? :D

Ik heb al een paar daagjes geen tijd om te fröbelen, maar in plaats daarvan ben ik lekker met de paardjes bezig. Ook niet slecht toch?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:27

Ik wil ook weer verder maar heb het zo druk en het lukt me ook weer even niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:35

Ik heb ook haast geen tijd. Druk bezig met verkoop van het huis... :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:45

Zo, naar de hobby corner in Gennep geweest, Catania ingeslagen, drie pony haaknaalden met ergonomische grip :7
Tig paar veiligheidsoogjes, ook nog een paar bollen baby bravo in zachte kleurtjes, koffie gekregen, aardige mensen en de kinderen
bleven heerlijk slapen in de auto die op de stoep geparkeerd stond }>
Ik kan deze winkel bij iedereen aanbevelen, ze gaan ook een workshop Amigurumi doen met een zekere mevrouw Roodbeen, voor
17,50 krijg je een haaknaald met soft grip van Clover, een bol Catania en een middag les, het is dat ik nog een baby aan de borst heb anders
was ik er zeker heen gegaan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:21

Klinkt leuk Lisa_pluisje, jammer dat het zo ver weg is....

Ik ben gisteren ook in de hobbywinkel geweest, maar expres niet naar de wol gekeken :') Alleen naar de aquarelverf, ben daar ook mee bezig en dat lukt nog ook :D Vind dat ik best wel iets moois aan het maken ben (en ik ben niet snel tevreden :+)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:05

Ik ben nog steeds bezig met Josje. Zijn neus is af, maar zit wat scheef ;-) De oren zitten er ook op. Op naar de pootjes en dan nog een staart.

Ik denk dat ik voor mijn volgende project ook wel aan een grote beer of iets dergelijks wil beginnen. Lekker lange stukken doen ipv. Iemand suggesties voor patronen daarvan?

Ik ben laatst in Apeldoorn ( in de buurt van schoonouders) bij een hobbywinkel geweest. Was echt super. Hier in de buurt (rotterdam) nog niet echt iets gevonden wat alles heeft.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:04

Hallo allemaal, heeft er iemand in het midden van het land (elders mag natuurlijk ook)
zin in een haakmiddag? ik zorg voor lekkere hapjes en drankjes, lijkt me vreselijk leuk.
Ik hoop op vele reacties van jullie :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:39

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:42

Mij lijkt het ook wel erg leuk, hoewel ik wel verlegen ben bij vreemde mensen :=

Maar misschien dat ik dan eindelijk stokjes kan leren :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:44

Hee dat is ook leuk! Ik wil wel als het een beetje in de buurt is (ik las almere in het topic, das goed te doen voor mij).

Kan eventueel ook bij mij maar je kunt bij mij in de buurt niet parkeren en ik woon op 65m2, dus afhankelijk van hoeveel mensen er komen, ik kan max 8 man kwijt. Eigenijk minder als ik er zo over nadenk :+ Dus dat is misschien niet zo praktisch :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:47

Bij mij mag ook, maar dan word je in een caravan gefrot én opgegeten door de hond _O-

Vrijwilligers? :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:56

Als het (héél) dicht in de buurt is lijkt het mij erg leuk! Ben wel een jonkie, bijna totaal onervaren maar wel gezellig. :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:06

Lijkt me leuk bromfiets, I'm in!
Het mag ook hier (Almere) Door de indeling van ons huis is de woonkamer groot maar wel op de 1ste verdieping (drive-inn woning) weet niet of dat een bezwaar is?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:26

Krissis, ik wist niet dat jij ook in Almere woont? Voo mij wel haalbaar qua afstand, haha.
We zijn trouwrns bijna op pagina 100, nieuw topic of toch tot 500?