[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emerelle

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:05

Wat leuk om alle taxeringen te zien! echt al hoger dan ik verwacht had :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:41

Dank voor de taxaties! Grappig hoe uiteenlopend ze zijn.. Ik heb dus nu alsnog geen idee wat ik ervoor ga vragen :=

En mag ik zeggen dat ik me ontzettend erger aan degenen die maar 3 taxaties doen? Ik weet dat dat het minimum is, maar voor de hoeveelheid taxaties die iedere tekening krijgt, vind ik het toch wel zo netjes om minstens 2 pagina's te taxeren. Sorry als ik hiermee mensen tegen de haren in strijk, maar wilde even mijn mening kwijt :x

Hierbij nog de taxaties vanaf mijn laatste post:

xEmmaxMaxime - Oh ik ben fan van je stijl, heel erg gaaf! Alleen klopt volgens mij de plek/ grootte van het oog niet helemaal? 100 euro

plovesb - Oh wauw wat een formaat, en de kracht spat ervan af! 150 euro.
En als antwoord op je vraag: expositie in de St-Giles-in-the-field Church van onze art society :)

EMMAxSAMMY - Mooi, maar vind de overgang van de nek naar papier te abrupt en de snorharen niet gedetailleerd genoeg, het zijn nu gewoon witte strepen. 30 euro

Maricography - al veeeel beter dan de vorige poging! Maar wat anderen ook zeggen, ik mis de eenheid in de tekening. 30 euro

KittyDylan - Doe eens iets met de tips die je worden gegeven op de afgelopen pagina's! :) Dit is IMO nog steeds te streperig en cartoon achtig - je wilt te snel, dan gaan er details verloren. Ik zou hier nog niks voor geven.

Jolandje - Welkom, tuurlijk mag je mee doen :D Los van het feit of ik een koe op de muur zou willen (nee, sorry) vind ik hem wel prachtig gemaakt, wat een fijn kleurgebruik. Anatomisch stoort me iets (volgens mij in de neus) helaas, maar zou hem toch op minstens 90 à 100 euro schatten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:54

Bednakt voor de taxaties, al vind ik die van onder de 30 wel te laag voor wat ik normaal krijg.
(50 euro voor dit formaat, maar deze opdrachtgever heeft korting dus 35 euro)

Jolandje: vind de koe leuk, al mis ik iets aan de anatomie en dieptezicht. 50-80 euro denk ik voor de liefhebber.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:07

Is het erg als ik iedere tekening die ik maak hier plaats? Dan kan ik zien of jullie me vooruit vinden gaan :D Jullie zijn allemaal zo goed!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:08

Kittydylan - leuk! Probeer wat meer met schaduwen te werken, nu nog niks waard

Jolandje - supergaaf! De verhoudingen ogen alleen een beetje raar. 60,-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:10

Ik heb trouwens een nieuwe. Ook weer met 'streepjes'. Dat vind ik erg persoonlijk wat 'leuker' en 'mooier' uit zien. Maar ik kan nu geen foto plaatsen want mijn mobiel is leeg :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:11

Dirndl schreef:
Hierbij nog de taxaties vanaf mijn laatste post:

xEmmaxMaxime - Oh ik ben fan van je stijl, heel erg gaaf! Alleen klopt volgens mij de plek/ grootte van het oog niet helemaal? 100 euro

Bedoel je mij hiermee? :o haha

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:20

Ja, sorry! Niet goed gelezen.. ;)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:22

Haha dankjewel iig! En kan inderdaad kloppen dat t oog niet helemaal goed zit, zie ik nu ook!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

ik heb net vanavond een schilderij afgemaakt van 2 hondjes, willen jullie die al zien? was een opdracht dus is al verkocht

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:07

Ja leuk. Ben benieuwd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:13

pagina 97
mariekeoo: mooie sfeer zit er in je tekening! De rug lijkt wat minder gedetailleerd. Het koppie is prachtig! 75 euro

jolien0808: het oog is erg mooi! Je mag wel wat meer contrast gebruiken. 20 euro

Elinexx: je bent al leuk bezig! Hier zou ik nog niets voor geven.. Probeer wat minder te vegen misschien.

century: 50 euro. Je werkt erg mooi! Jammer van de verhoudingen, maar dat is ook super moeilijk vanuit deze hoek!

pagina 98
dirndl: Wauw, wat een kleurig geheel! 90 euro voor de tekeningen samen? Mooie stijl!

slina: zo'n klein formaat kan ik niet taxeren, sorry.. Het is in ieder geval meer dan 30 cent! :j

emmaxsammy: wauw prachtig!! Ik heb je topic ook gezien en wat ben jij ontzettend vooruit gegaan zeg! Kan er nog steeds niet over uit :') Zo realistisch... Jammer dat de foto wat flets is. 60 euro!

xlisamaxime: bijzondere stijl heb je! 150 euro? Wat heb je er veel voor gekregen zeg!

plovesb: erg mooi! Zoiets zou ik zo aan de muur hangen hier! Het stoort helemaal niet dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Dat maakt het juist mooi, vind ik! Je hebt het zo neergezet dat ik het paard bijna zie bewegen, erg knap! 250 euro, minstens.

emmaxsammy: leuk gedaan! 40 euro. jammer dat het papier er op sommige plekken doorheen schijnt...

maricography: veel beter dan je vorige tekening! ziet er leuk uit zo! Wat is het formaat? 45-50 euro denk ik.

kittydylan: hier zou ik nog niets voor geven. Maar blijf oefenen, je bent al goed onderweg!

jolandje: erg leuk gedaan. niet mijn stijl, maar ik kan me voorstellen dat hij in sommige woonkamers er leuk zou staan! 75 euro

En dan nu mijn tekening. Ik ben erg benieuwd!
A4 formaat met grafietpotloden en deels vulpotlood. 2h-6b

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door amber15 op 17-03-14 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:18

amber15, ik vind je paardenhoofd erg mooi, hoe groot is het? en op welk materiaal?

hier zijn de hondjes, vanavond afgemaakt, de foto is niet echt mooi, in het echt is hij mooier ;)

Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:24

ik heb mijn post aangepast :)

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:50

thanks amber15!!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:27

Afbeelding
Is deze beter dan de vorige??

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:44

kittydylan: het is de bedoeling dat je eerst werken van andere taxeert bij iedere tekening die je plaats!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:26

amber15, ik vind hem mooi en gedetailleerd getekend,25 euro
Kitty dylan, deze is al beter dan de vorige, maar ook niet echt veel waard vrees is, 5 euro, je bent wél erg leuk bezig :D

ik heb er nog een, poos geleden al gemaakt ;)

cocker spaniel , 30x40 , acryl op board

Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:20

Amber15 - mooi getekend! 30,-

Kittydylan - ik vind t al een flinke vooruitgang vergeleken met je vorige, heb je een voorbeeldfoto gebruikt? Zoja, probeer goed te kijken naar kleine details, er zijn ook kleine schaduwen, ik zou er nog niks voor geven.

Jolandje - Wat een prachtig werk zeg! Zou t hondje zo op willen pakken :oo 150?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:42

Amber15 - Ik vind hem leuk, maar ook een beetje een vreemde combi tussen realistisch en abstract.. zou hem dan graag meer naar het een willen zien neigen. 40 euro

Jolandje - Hmm, lijkt zo ongedetailleerd, maar niet 'expres' zeg maar. Geen relief, maar wel heel grof. Jammer ook dat de onderlaag er zo doorheen schijnt. Volgens mij kun je veel beter! 30 euro

KittyDylan - Nee sorry, verbetering zie ik nog niet.. maar je bent inderdaad lekker aan het oefenen! Ga zo door! :D (En voor de zoveelste keer; doe ook iets met de tips die je krijgt ;) )

Jolandje - Kijk, die is veeel beter! Met veel meer kleur en oog voor detail. Klein formaat, maar hier kun je zeker 60 euro voor vragen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:52

dank voor jullie taxaties ;)
dirndl mag ik even toelichten? ik gebruik juist felle kleuren als onderlaag omdat ik het mooi vind dat het zo nu en dan er tussendoor komt :j

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:15

Natuurlijk mag je toelichten :) En zo blijkt maar weer, iedereen heeft een andere smaak. Wat op mij overkomt als 'niet af' is van jouw kant opzet. Mijn excuses als ik je beledigd heb, kunst is nou eenmaal erg subjectief..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:15

Dirndl schreef:
Natuurlijk mag je toelichten :) En zo blijkt maar weer, iedereen heeft een andere smaak. Wat op mij overkomt als 'niet af' is van jouw kant opzet. Mijn excuses als ik je beledigd heb, kunst is nou eenmaal erg subjectief..

nee helemaal niet beledigd hoor ;) iedereen mag zijn eigen mening hebben, vooral kunst is heel persoonlijk

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:47

Oh ben vergeten de eerste hondjes van jolandje te taxeren, deze vind ik minder mooi, te weinig detail denk ik .. 35,-

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:50

Pagina 98
Maricography: Ik vind het zeker knap getekend, maar zonde dat de beide honden op hetzelfde papier zijn gezet. maar zeker voor je moeite en tijd etc. €40,-
Kittydylan: Blijven oefenen.. nog niks waard sorry
Jolandje: Apart schilderij zeg, omdat ie ook niet helemaal klopt maakt het ook wel weer leuk. €60,-

Pagina 99
amber15: Mooi gedetailleerd. Ik zou haast zeggen dat het oog wat te klein is.. Probeer de manen en voorpluk nog iets wilder te laten vallen. €25,-
Jolandje: Leuke hondjes, vooral rechts vind ik erg goed gelukt! €60,-
Kittydylan: Zelfde als je vorige.. probeer nog met een precieser oog naar het voorbeeld te kijken. begin misschien met wat simpelere foto.
Jolandje: Dit vind ik veruit de mooiste, erg warm en sfeervol. €80,-

Hier mijn nieuwe tekening. Het is A3 formaat in opdracht, heb er ook wat voor gekregen:)
(sorry voor de wazige foto)
Afbeelding