Ik doe wel vaak op kleur, maar het moet wel een beetje aansluiten, probeer te voorkomen dat je teveel hokjes moet tellen voor de volgende kruissteek, anders gebeurt het snel dat je verkeerd uitkomt per ongeluk
ItsMe2
Geplaatst: 06-07-14 13:52
Hier even een 'update':
Ik gebruik nu wel een borduurring! Vind dat gemakkelijker, en ik vertel me niet zo gauw!
Wil stiekem toch wel graag jullie mening over dit begin horen! .
Dankje. Ik vond het nog een beetje rommelig.. maar komt ook omdat ik niet goed weet hoe zo'n klein stukje er uit hoort te zien! Ik vind het tot nu toe ook nog best leuk, heb de draad steeds minder in de knoop, en het gaat gewoon lekker.
Ziet er keurig uit! Als je meer kleuren hebt gedaan ga je ook het mooie ervan zien. Btw nog vergeten borduur altijd op de zelfde manier. Of links beginnen of rechts. Niet afwisselen want dat zie je terug.
Vanmiddag een aardig stukje confettie gedaan. Nu bezig met eten koen en dan na het eten nog even een stukje doen. Nog een klein stukje en dan kan ik weer wat meer kruisjes van 1 kleur achterelkaar doen.
Silly1972
Geplaatst: 06-07-14 20:27
IK ben nu met deze bezig
ik ben nu iets verder dan dit heb de rechter bovenhoek tot aan de manen vrijwel af
Ik heb even een vraagje. Met het kleine pakketje waar ik nu mee bezig ben gaat het goed! Vind het ook best leuk om te doen, en de tijd vliegt voorbij..
Maar hoe gaat het als ik wat groters wil maken, en niet een standaard pakket.. Moet je dan bij een patroon zelf stof en garen gaan zoeken?
ja dat kan, je hebt ook grotere pakketten, maar die zijn vrij prijzig. Bij vrijwel elk patroon staan de DMC nummers om de garen erbij te zoeken en vaak ook de afmeting en hoeveelheid kruisjes om de stof erbij te zoeken. Je kan ook op MP kijken voor patronen of pakketten. En wij hebben ook nog wel de nodige patronen liggen
ItsMe2
Geplaatst: 08-07-14 16:16
Hier mijn update:
Jilletje
Geplaatst: 08-07-14 20:30
nou ik ben begonnen
deze is het geworden
heb nu het donkerste gedeelte van de roze jurk klaar, ben nu met de 2e kleur bezig. het verbaast me hoe makkelijk het eigenlijk is!
Keandra
Geplaatst: 09-07-14 08:55
Het enige echt moeilijke is dat het traag gaat. En veel tijd inpalmt. Zeker voor de mensen onder ons met een giga project van HEAD.
Mijn p6 van Shaman vordert gestaag. ben aan 50% geraakt. (nu is mijn man afgekomen om een hoes voor onze tablet te maken, dus weer even een pauze voor het naaien.)
dat is inderdaad een patroon van heaven and earth designs, die heeft heel veel van dat soort mooie patronen. Besteld via de Spinnerij en dan zelf stof gekocht en garen erbij, maar inmiddels borduur ik al zolang dat ik heel veel garen al had. Maar er zit zoveel garen in en ongeveer 80 verschillende kleuren dat ik nog best wel wat bij heb moeten bestellen. Maar met de juiste adresjes komt het allemaal wel goedkoper uit. de meeste winkels vragen tussen de 1.25 en 1.60 voor 1 streng garen. Ik bestel ze voor 0.42 cent
Silly jeeuh jij gaat ook hard met jouw head. Je link ziet er ook veel belovend uit! Hoelang ben je nu met deze bezig??
Ik heb even een time out weer. Ben lekker in de tuin aan het klussen en met dit mooie weer nog niet de moed gevonden om mij aan de keukentafel te installeren.
die gouddraad kan je gewoon bij de borduur en/of naaiwinkel halen. je moet echt kleine stukjes draad nemen, maak je ze te lang dan breken ze inderdaad. Ik heb toen gewoon een klosje gouddraad gehaald en dat werkt beter.