[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:40

astridjhu schreef:
Pagina 95:

IP:
Wuis:
[b]Femkeroosje:

Horsedude:
Ninajojo:

was net benieuwd wat je van de mijne ging zeggen, maar sta dr niet bij.. := :o

en wat is een schets en wat een tekening, moeilijk te zeggen, soms is het gewoon iemands stijl ;)

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:44

Joune heb ik daarnet helemaal niet gezien? Vreemd.

Alsnog:

Leuk werkje, dat ten eerste! Vind hem echt vrolijk overkomen. Ook een leuke achtergrond erbij. Je bent goed bezig met de schaduwen en lichtplekken. De bles komt hier wat erg fel over, maar zou aan mijn instellingen van het scherm kunnen liggen?
Ik vind dat je in het hoofdstel mooi diepte geeft. Wel oogt het, alsof de studs op de frontriem links ineens abrupt ophouden, terwijl ze rechts gewoon doorlopen?

Zoals ik al eerder zei, en nog steeds zal zeggen. Ik heb van digitaal werkelijk geen idee wat het inhoud. Ik zou zeggen een 25/30 euro?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:18

* Pagina 97:
- Carita: 45 euro.
- FemkeRoosje: -
- koetje10: -
- ColorPony: -
- janique: Wederom érg gaaf! Je bent heel hard vooruit gegaan de laatste tijd vind ik :j 85 euro.
- Wuis: Neusje is al erg mooi, maar mis verder nog wat laagjes om wat meer diepte er in te krijgen.. 25 euro.

* Pagina 98:
- astridjhu: 15 euro voor beide.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:20

Afbeelding
Acrylverf op een vel canvas op ongeveer A4 formaat :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:35

Wendy15:

Mooi gemaakt alleen door de dikke zwarte lijn bij de snavel lijkt het alsof de snavel er niet helemaal bij hoort.
€ 5 á 15 euro;)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:47

dikke zwarte lijn? da's toch gewoon een stukje vogel? :+
Vind hem gaaf Wendy! Heb je het opgespannen of gewoon op een blok? €40

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:50

Astrid: 40 euro ps

Wendy15: 70 euro mooie plaat

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:51

Wendy15: mooi hoor, mooi kleurgebruik ook 50 euro

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:12

Stev_Bonniee schreef:
Wendy15:

Mooi gemaakt alleen door de dikke zwarte lijn bij de snavel lijkt het alsof de snavel er niet helemaal bij hoort.
€ 5 á 15 euro;)

Heb je weleens een foto van een Toekan gezien? ;) Dat zwarte hoort bij dit soort vogels :)

_l_amanda_l_ schreef:
dikke zwarte lijn? da's toch gewoon een stukje vogel? :+
Vind hem gaaf Wendy! Heb je het opgespannen of gewoon op een blok? €40

Nee ik heb het niet opgespannen :n Heb het uit m'n blok gescheurd en tijdens het schilderen op een karton geplakt zodat het niet kan omkrullen :)
Ga 'm ook niet opspannen, zou niet weten hoe het moet := (en heb denk ik niet genoeg ruimte aan de randen..) En zo kan ie natuurlijk ook in een gewoon lijstje :)

Bedankt voor de taxaties :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:33

Wendy15, heel heel erg moooi! :D Ik schat zo'n 45 €!

Afbeelding

Zo, nou is hij dus WEL af... (denk dat de taxatie dan hoger is??)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:29

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:31

@Wendyoost: Mooi werkje, Rimpeltjes bij de mond vind ik wat hard overkomen. Verder erg mooi. Sprekent portret :j
Wat is het formaat?
Mits a4, dan 25 euro.

Waar zijn jouw taxaties ;)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:31

HorseyDude schreef:
Wendy15, heel heel erg moooi! :D Ik schat zo'n 45 €!

Zo, nou is hij dus WEL af... (denk dat de taxatie dan hoger is??)

was hij dan eerst niet af?
persoonlijk is het niet mijn smaak.
meer iets voor eeen klein formaat en dan in een stripboek ofzo.
5 euro

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:25

astridjhu schreef:
@Wendyoost: Mooi werkje, Rimpeltjes bij de mond vind ik wat hard overkomen. Verder erg mooi. Sprekent portret :j
Wat is het formaat?
Mits a4, dan 25 euro.

Waar zijn jouw taxaties ;)

A3 Formaat

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:38

Wendyoost: Taxeer je zelf ook even? Als je hier wilt dat jouw werk getaxeert wordt is het wel zo netjes om ook een aantal pagina's met werk van andere te taxeren ;)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:26

Pagina 92

Cyntje - 50,-
Ik vind dit persoonlijk erg gaaf, 'bult' is in mijn ogen wel een duidelijke arm.

Quir - 10,-
Mooi in verhouding, er mag nog wat meer detail in.

Xfeno01X - 5,-
Verhoudingen zijn nog niet helemaal top, maar zie al wel aanzet tot schaduwen en details.

HorseyDude - 50,-
Is wel heel persoonlijk denk ik, ik hou niet zo veel van deze stijl :+ .

Pagina 93

Casperzot - allebei 20,-
Mooi, details zitten er goed in en verhoudingen goed. Mag nog wat gedetailleerder.

tjitze - alledrie 13,-
Je hebt de techniek al aardig door, kleurgebruik zie ik ook al goed, maar er mag meer diepte in, iets minder 'krasserig' en in verhouding.

Floran - 35,-
Ik heb het idee dat 'ie technisch gezien niet helemaal klopt? Vind het haar en de ogen wel meesterlijk gaaf gedaan!

Carlijnnn - 45,- en 35,-
Vind vooral de eerste erg sfeervol!

HorseyDude - 15,-
Oei, fanart taxeren is lastig..

xDonja - 30,-
Mooi neergezet, super!

Sugarfoot - 25,- en 20,-
In de eerste zit meer detail en kleurgebruik dan de tweede, paard lijkt daar meer een 'plat vlak'.

Pagina 94

HorseyDude - 15,-
Weer een zeer herkenbare stijl!

Janique - 80,-
Prachtige kleuren!

Fnanne - 50,-
Herkenbare, mooie stijl, zit ook echt leven in.

_Bitje_ - 25,- en 20,-
Wauw, jij gaat vooruit! Mooie kleuren, wel een beetje uit verhouding.

_Bitje_ - 25,-
Weer erg mooie kleuren, springt er mooi uit zo.

xDonja - 25,-
Mooie tekening, maar ik vind 'm wel wat 'dood' ogen, mis wat contrast af en toe.

Wuis - 40,-
Mooie herkenbare stijl, gaaf kleurgebruik!

Pagina 94

IcePrincess - >150,-
Digitaal werk van dit niveau kan ik niet eens taxeren :+ ! Bijzonder goed gedaan.

_l_amanda_l_ - 20,-
Mooi helder, ietwat uit verhouding, maar dat stoort niet zo.

Wuis - 35,-
Heel wat anders van jouw hand, maar het spreekt mij niet zo heel erg aan. Een ander kan hier zo het dubbele voor geven, ik weet het niet zo goed :P .

HorseyDude - 25,-
Weer een typisch werk van jou, leuk om dat in iedere tekening terug te zien!

ninajojo - 10,-
Let op de verhoudingen, er mag wat meer contrast in. Goede poging!

Pagina 96

Wuis - 30,-
Grappig, zelfde stijl als je Akhal Theke, vind deze net een pietsje minder door de felle aders

Koetje10 - allebei 20,-
Vind de verhoudingen super, als je nu het kleurgebruik iets expressiever krijgt, is het een stuk beter!

Oliebeer - 30,-
Aparte tekening!

Lalunamyo - 70,-
Gaaf!

HorseyDude - 5,-
Vind het nog teveel schets, zit erg weinig detail in.

_Esther - 5,-
Mag meer detail/schaduw/contrast in.

_Bitje_ - 20,- en 15,-
Verhoudingtechnisch klopt 'ie niet helemaal, maar verder mooi. De tweede hangt bij mij een vage waas overheen, dat lijkt me niet helemaal kloppen := .

Wuis - 40,-
Zou wel eens een werk van jou willen zien met nog gedurfder kleurgebruik, tekening lijkt een beetje weg te vallen in papier.

Pagina 97

Carita - 50,-
Springt lekker van het papier af!

FemkeRoosje - 5,-
Mag meer detail/schaduw/contrast in, let op de verhoudingen.

Koetje10 - 5,- en 10,-
Oog klopt niet helemaal, maar het is een goede oefening. Tweede vind ik al wat beter, mag gedetailleerder.

Colorpony - 20,-
Valt wat weg in papier, mag wat feller van papier afkomen.

Janique - 80,-
Super, alleen vind ik het rechtergedeelte wat sprekender dan het linkergedeelte van het hoofd, links is meer een 'zwart vlak'.

Wuis - 45,-
Vind ik weer een stuk beter, spreekt al een stuk meer.

Pagina 98

Astridjuh - 30,- en 40,-
Gaaf zo, allebei!

Wendy15 - 40,-
Hij spreekt mij niet zo aan, maar de kleuren zijn wel heerlijk fris.

HorseyDude - 15,-
Manen zijn wat vaal, past voor mijn gevoel niet binnen de tekening.

Wendyoost - 50,-
Zeer sprekend portret!

Dan weer eens een werk van mij, dit keer heel wat anders, maar het tekenen bevalt me zo wel.

Afbeelding
Pentekening met zwarte fineliner op A4 formaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:20

Afbeelding

Dimph, paard van Stephanie hier op Bokt :D

Taxatie: Antande: € 18,- Ik vind hem een beetje groezelig (sorry)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:30

@ HorseyDude

ik vind het linkeroog niet kloppend, het oogt heel raar (ook een beetje te hoog heb ik het idee). Het rechteroog is veel te hoog. De "bobbels" aan de rechterzijkant van het hoofd zijn wat te overdreven heb ik het idee. ik zou zeggen tussen de 0 en 5 euro.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:31

Wendyoost schreef:
@ HorseyDude

ik vind het linkeroog niet kloppend, het oogt heel raar (ook een beetje te hoog heb ik het idee). Het rechteroog is veel te hoog. De "bobbels" aan de rechterzijkant van het hoofd zijn wat te overdreven heb ik het idee. ik zou zeggen tussen de 0 en 5 euro.

Tja, ik weet het, ik háát echt ogen tekenen... |( Er is ook iets met de kaak... maar ik kan er mijn vinger niet op leggen...???!!!

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:35

HorseyDude schreef:
Wendyoost schreef:
@ HorseyDude

Tja, ik weet het, ik háát echt ogen tekenen... |( Er is ook iets met de kaak... maar ik kan er mijn vinger niet op leggen...???!!!

Als je moeite hebt met de verhoudingen kan je altijd proberen de foto waarvan je natekend in hokjes te verdelen, en je papier waar je op tekend ook (heel lichtjes natuurlijk). Het klinkt misschien wat stom en beginnersachtig, maar het helpt heel erg goed om het wat beter door te krijgen! *D

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:36

Wendy15 schreef:
Wendyoost: Taxeer je zelf ook even? Als je hier wilt dat jouw werk getaxeert wordt is het wel zo netjes om ook een aantal pagina's met werk van andere te taxeren ;)

Ja, zal ik doen ;)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:57

Pagina 95

IcePrincess Wow! Prachtig! niks op aan te merken! €100/150,-

_|_amanda_|_ ik dacht eerst dat het een foto was! Haha XD Erg mooi gedaan zeg! €70/80,-

Wuis Mooi, de schaduw op het voorhoofd is alleen wat korrelig en het oog is wat groot en te ruitvormig, lijkt een beetje eng. Voor de rest erg leuk! €15/25,-

Femke Roosje De Nek oogt erg lang. Het is niet een heel sprekend portet. Ook lijkt het alsof je het oor erachter bent vergeten? Kijk ook nog eens goed naar de onderlip van een paard, deze klopt namelijk niet helemaal in je tekening. €0/5,-

HorseyDude Ik vind te tekening erg plat lijken, er zit weinig ruimte in.. dat is erg jammer. Ook lijkt de vis wel heel erg simpel. Je mag ook wel wat netter langs de randen werken. Ook lijkt het water om de orka? een beetje nep. Wel een erg orgineel idee, maar misschien wat te moeilijk om uit te voeren. €0/5,-

ninajojo na een tijdje kijken herkende ik hem.. Het jasje is wat streperig. voor de rest niet veel op aan te merken! €10-15,-

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:44

Na lang te hebben mee gelezen, dan nu mijn eerste taxatie. Het is best moeilijk, maar oefening baart kunst, dat houden we maar aan :Y)

Namen kort ik soms af. :o

pag. 95
Icepr.
Mooi! Naar mijn idee is het rechtervoorbeen iets te 'recht uit de schouder' en de hoef iets te plat. Maar dat kan ook met de houding van het paard te maken hebben.
Zeker ± € 180,-

Amanda
Oren lijken iets te groot, qua 'inhoud' (zegmaar alsof er een tennisbal in past). Hoofdstel mooi gemaakt, al helemaal met schaduwen/lichtval.
± € 25,-

Wuis
De oren zijn iets te ´ongedetaileerd´ schrijf je dat zo? waardoor het achterste oor wat raar uit het hoofd komt. Het oog is naar mijn idee ook iets te groot. Wel mooi met de kleuren gewerkt.
± € 45,-

FemkeR.
Iets te 'hoekig'. Mond/neus mag iets gedetaileerder. Manen moet je misschien ook nog op oeofenen. Wel mooi met licht/donker gewerkt!
± € 12,-

HorseD
Ik vind hem nog iets te veel potlood lijnen bevatten. Het water (? de plekken aan de orka's kin) lijken meer getekend dan dat ze écht bij/aan de orka zitten.
± € 10,-

Ninajoja
Sorry, ik weet niet wat ik hierop moet zeggen. Niet negatief bedoeld! Voor een fan is hij miss. leuk.
± € 15,-

Pag 96

Wuis
Weer vind ik het oog te groot. Het lijkt alsof het paard met zijn hoofd tegen het glas naar beneden probeert te kijken (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Knotjes en neus netjes gedaan.
± € 35,-

Oliebeer
Prachtig, rechtervoorbeen klopt qua houding/gewricht niet helemaal.
± € 50,-

lalunamyo
Appart, niet mijn type 'kunst' maar die rode lucht :9
± € 50,-

HorseD
Neusgat te groot, kaak 'te diep', onderhals is iets raar, maar zal wel kloppen, voorhoofd richting neus iets te rommelig en oor iets te veel 'aan de zijkant' van het hoofd gezet.
± € 4,-

Esther
Hij is voor mij té krasserig.
± € 5,-

Bitje
WOW. Ik zie je vaak voorbij komen qua tekeningen, je word steeds beter ! *D
1)De 'toevoegingen' op de hals met wit, vind ik te opvallend. De teugel aan de 'hand' kant (linkerkant van de tekenening) vind ik iets te wit en daarom ook een beetje 'buiten de boot vallen'. Oog is ook iets te groot.
± € 27,-
2) Mooi. De voorpluk is tegenover de manen op de hals wel wat wazig (gesmuged). Ook verdwijnt het lijf wat raar.
± € 35,-

Wuis
De neus/kaak loopt wat raar. Ik weet niet precies waarom... Goed met kleuren gewerkt.
± € 45,-

Pag 97

Carita
Oh, Oh, Oh :9 té heerlijk. Oren zijn misschien iets te scherp/spits. Neus lijkt wel deze kant op te komen. Het stukje tussen de kaak en kingroeve had misschien iets minder dik gemogen.
± € 60,-

Colorpony
Het hoofd vind ik vrij 'dun'. Oren zouden goed bij een shet passen. Het oog kan ik moeilijk uit komen.

janique
Ik zat zo aan:
± € 80,-/€ 120,- te denken?

Wuis voor de verandering :P
Mooi kleurtje, is de 'bobbel' van het oog aan de andere kant niet iets te groot/hoog?
± € 50,-

Astrid Ik ben fan van je na die puppy tekening
1) ± € 20,- maar vindt deze bijzonder moeilijk te doen.
2) Mooie rustige tekening. Sprekende ogen.
± € 25,-

Wendy
Knap! Maar vind deze ook erg moeilijk te doen.
± € 67,-

WendyOost
Mooi. Maar zoals gezegd zijn de rimpeltjes in de mondhoek wel wat 'hard'.
± € 37,-

Andante
Prachtig. Toch jammer dat hij in zwart-wit is :')
± € 65,-

Ja. Ik heb sommige tekeningen overgeslagen. Dit heb ik gedaan omdat er eigenlijk al gezegd werd wat ik wilde zeggen of omdat ik denk dat de tekenaar(es) zelf wel weet wat het waard is ;)
Binnenkort zal ik wel weer bij-taxeren en evt. mijn tekening plaatsen.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:01

@horseydude, ik ken jou stijl, maar vind deze laatste tekening toch niet kloppen. Vind het niet netjes ogen, 5 euro
@andante , leuk , vlotte stijl, daar hou ik wel van, oog is beetje dood, 25/30 euro
@wendyoost, mooie stijl heb je, al vind ik de rimpels bij zijn ogen en mond wel hard/extreem ogen voor een paard, geen idee hoe het in het echt er uit ziet op de foto, Vind zijn manen bij zijn hals ook vreemd, niet duidelijk genoeg, 25/30 euro
@wendy15, mooie kleuren, verder niet erg realistisch, hij oogt erg `plat`, vind zijn oog ook niet erg sprekend 30euro
@astridjuh, dit vind ik wel leuk :D vlotte tekening, 40 euro
@carita, mooie tekening, mooie warme kleuren 45 euro
@janique , gaaf :) 100 ++ euro

Afbeelding

koe, snel opgezet, weer een snelle oefening, op een doek van 70 x 60

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:16

Normaal taxeer ik niet, kijk ik alleen mee, omdat ik toch niks zinnigs heb om te plaatsen, maar ik wil toch even wat taxeren, maar ik ga niet alles bijwerken. 2 pagina's.

Wendie 15: Vind het kleurgebruik erg leuk, maar het lijkt alsof de snavel er niet helemaal bijhoord, 25 - 30 €

Horseydude: Tjah, ik ben niet zo weg van je stijl, maar, ik vind dit wel een van je betere werkjes. Voor mij is hij 10 - 15 euro waard.

WendyOost: Wauw, prachtig. Hij spreekt gewoon. Als het mijn paar zou zijn: 70+ euro.

Andante: Vind het echt heel knap gedaan: 20 euro.

Horseydude: is ie al af? Ik vind het nu zo'n 20 euro waard.

Lalunamyo: Geweldig mooi, alles past, de achtergrond, de koe. Het is gewoon 1 geheel. Ook 70+ euro.