Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Patroon lezen is zo mijn ding niet met breien. Haakpatronen zijn overigens geen probleem
Het model van de trui is middellang (cropped) met een aansluitende col. Wat zouden jullie doen? 
Omdat ik de ruiten niet netjes kon krijgen, niet in mijn proefbreisels en niet in het patroon qua passend aantal steken, wordt het alleen vlechten en rondjes. Die rondjes noemen honingraat maar vanwege de kleur van het garen worden het bij mij spruitjes. En dan verder zoals de jurk in de link want die liet me niet meer los. Met vlechten waar ze daar gewone kabels hebben, en met spruitjes waar ze die rondere kabel hebben die zichzelf kruist. Bij die jurk vind ik zo mooi dat beide patronen goed opvallen door de verdeling ervan. En dat wil ik ook wel voor mijn trui. Plus dat het mijn eerste grotere werk wordt met veel kabels en dan is maar twee patronen waarvan je de kabels allemaal in dezelfde pen kunt breien wel zo overzichtelijk. 
Ik heb idd wel doorgespoeld tot waar ze de spencers gingen showen (lachen dat ie er bij eentje niet in kwam wegens te kleine halsopening
)
Heb nog een stuk of 4 andere truien in mijn hoofd, één daarvan is met alleen een klein beetje kabelwerk bij de hals. En de andere met veel ingebreide kleur dus dat zal gewoon saai tricotsteek worden allemaal. Gelukkig wel kortere pennen, ik heb nu toeren van 190 steken
De outfits die de deelnemers aan hebben maakt ook dat ik toch weer kijk, ze maken echt mooie dingen. En daarnaast is het natuurlijk ook wel een beetje Schadeschauen
Het had echt leuk kunnen zijn maar met een garenfabrikant die patronen van deelnemers gaat verkopen zonder die mensen daar een vergoeding voor te geven, een jury die alleen zegt wat er gemaakt moet worden en niet waar op beoordeeld wordt en meer van dat soort dingen maakt het voor mij een geslaagd sociaal experiment maar geen geslaagde breishow.