[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:06

Klinkt gaaf Dallista!
Was al bang dat ik 'maandagochtend' versies had.. Hopelijk is Paintworks wel oke bij mij.
Als het nou een kwestie was van dikker erop smeren was het niet zo erg. Dat is bij mijn verf niet mogelijk, dan veeg je de rest er gelijk weer af.
We ploeteren door en hopen op de volgende keer beter :)
Bij Plaid nu 1 potje gehad dat meerdere lagen nodig had en tot de bodem toe leeg ging, precies nét genoeg om alles dekkend te krijgen.

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:35

Dus plaids valt bij jou af..kunnen we geen poll maken welk merk te mooiste e.d is ?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:46

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wauw Dalista je doet er veel werk voor! Heb je een foto van het eindresultaat?

Nee, heb niet eens foto's van de origami sterren gemaakt. Beetje dom. :o Misschien kan ik nog wel iemand vinden die hem heeft en een foto kan maken. Bedenk me nu trouwens dat de achterkant van de kaart een decoratie had, van die vellen met plaatjes die je voor een habbekrats bij Euroland e.d. koopt, bijvoorbeeld een plaatje van een schilderij frame met kerstdecoraties erop, of een rand met bladmuziek, en dan daarop, in de frame, de ster geplakt. Okay, klinkt raar, maar was wel mooi.

Het waren deze sterren. https://www.youtube.com/watch?v=jvWsn5jPvS0
Maar dan de meeste met allemaal verschillende kleuren, en dubbelzijdig papier met beide zijden verschillende tinten van een kleur. Lekker kleurig dus, echt mijn stijl.
Van de kaart zelf heb ik er nog wel over, had er wat teveel laten drukken.

Dit jaar geen uitgebreide kaarten, te druk met andere dingen...

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:29

Nee Plaid valt voor mij niet af. Als ik deze en de volgende af heb, kies ik toch voor hetgeen me aanspreekt. De afbeeldingen zijn goed, reëel beeld van hoe je schilderij eruit komt te zien. Pech met de verf is erg jammer. Goede verf bespaard een hoop ergernis. Maar daardoor laat ik me niet tegenhouden. Zeker niet omdat de meeste reacties hier toch positief zijn. Je kunt het altijd een keer niet treffen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:37

Mensen tips? De zwarte verf bleek bij levering vrij dik, er zat ook allemaal verf in het deksel. Dus volgens de beschrijving deksel leeg gehaald en in het potje gedaan, potje tot net onder de rand met heet water gevuld, en 24 uur laten rusten.
En nu is het een soort waterverf -O-
Is dit nog te redden? Zo niet heb ik gelukkig in mijn nagelsalon nog een hele flacon zwarte acryl verf staan :+

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:27

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:29

Haha gelukt jeujj :D :=

Als het gewoon zwart is zou ik je flacon gebruiken.. anders wordt het grijzig/waterig ?

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:31

Paar dagen wachten kan ook, kijken of het bijtrekt. Anders gewoon je eigen verf.
Zou voortaan druppelsgewijs water toevoegen, kan je de dikte zelf in de gaten houden :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:58

*Meelezer breekt even in*
Ik zet, als ik bezig ben met kleur 1, het dopje van kleur 2 vast open. Wel al goed doorroeren natuurlijk. Dan heeft deze vast tijd om iets in te dikken. Dat is vaak net voldoende om hem goed te krijgen, anders is hij inderdaad vaak te dun :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:38

Beetje rare poll, vind ik, sorry. Hier hoef je geen poll voor te maken, want het antwoord weet je zo ook al. Dat gaan nooit Plaid en Paintworks zijn, want die moet je importeren uit de VS, lees, te moeilijk, duur te lang, en/of kostbaar voor mensen (credit card nodig, niet bekend zijn met importeren of niet durven te bestellen op buitenlandse sites, niet kunnen kopen in de winkels hier etc.).

En als je een poll maakt waarin je vraagt naar de beste kwaliteit, krijg je waarschijnlijk min of meer hetzelfde antwoord, omdat veel mensen nog nooit Plaid of Paintworks gedaan hebben en dus niet bekend zijn met de kwaliteit.

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:42

Oh geen sorry hoor, wou t gewoon even proberen. Ik wist ook niet dat je die merken moet importeren trouwens.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:49

Ammo schreef:
Oh geen sorry hoor, wou t gewoon even proberen. Ik wist ook niet dat je die merken moet importeren trouwens.

Er zijn wel uitzonderingen, als in, ik heb Paintworks wel eens in een winkeltje aangetroffen in... Assen? Emmen? Maar die waren dus ook geimporteerd. Daarom is Schipper zo populair, is veel makkelijker te krijgen hier in de Nederlandse online hobbywinkels. Schipper is Duits (? dacht ik), dus geen invoerrechten etc voor die winkels, en ze laten je betalen met ideal etc., geen credit card nodig. Het heeft zo zijn voordelen. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:57

Tussenstand van gisteren ;)
Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:50

Zo je schiet goed op! Hij wordt al erg mooi! :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:48

Beetje off-topic, maar dit is dus een versie van de achterkant van de kerstkaart geworden. Geen 1 kaart was hetzelfde, heb heel veel soorten origami papier gebruikt (ik verzamel origami) en verschillende achtergrondjes.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:07

Gaaf Stef! Ik denk dat ik die wel zou willen maken ook!

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:21

LadyMadonna schreef:
Tussenstand van gisteren ;)
[ [url=m/8LR81v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk hoor! Denk erover om die hierna te doen,maar waar moet je ermee heen he ? Heb niet veel muren.

Mooi Dallista !

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:10

Wauw Dalista wat een werk moet dat geweest zijn.. Ziet er wel heel mooi uit.!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:09

Vroeger kon ik kraanvogels vouwen, zou niet meer weten hoe het moet zonder het op te zoeken :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:12

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wauw Dalista wat een werk moet dat geweest zijn.. Ziet er wel heel mooi uit.!

Bedankt voor jullie leuke reacties!
Ach ja, je moet toch wat te doen hebben als je een paar TV series gaat kijken, ik raak al snel verveeld als ik niet kan multi-tasken (tijdens het schilderen luister ik bijvoorbeeld veel naar audio dramas). En 8 x 30 = 240 keer hetzelfde 1/8 deel van een ster vouwen... op een x moment gaat dat gewoon vanzelf, daar komt weinig denkwerk meer aan te pas, en gaat bijna op gevoel. :D
Dit is waarschijnlijk wel 1 van de eerdere sterren geweest, want echt perfect zit 'ie niet in elkaar, zie ik, oeps.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:28

*\o/*
Afbeelding

Op naar Luik 2!

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:32

Moooi :r je bent ook vet snel :D

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:34

Wat leuk ladymadonna en wat ga je onwijs snel! Cool :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:37

"Timelaps" ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En tja, ik heb geen baan waardoor ik van huis hoef, heb vaak een of twee uurtjes tussen klanten in, deze week qua klanten vrij stil. Volgende week zal ik minder tijd hebben

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:04

Gaaf LM! Wat ga je ongelooflijk snel.

Hier van mijn kant eens een tussenstandje:
Afbeelding