[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:38

Nou Patpen, ik ben naar dat nieuwe wolwinkeltje geweest, mét portemonnee en net aangevulde bankrekening, en ik heb een heel beschaafde 15 euro uitgegeven. Netjes toch? 2 bollen sokkenwol (want daar had ik nog niet genoeg van), ik zal ze later vanavond wel even op bokt gooien. Van een bol ben ik echt heel erg fan!

Nu eerst lekker uitgebreid quiche maken :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:41

Danseresje schreef:
patpen schreef:
Danseresje: dank _/-\o_

Ik ga de muts zo op de pen zetten! Besloten om niks te kopen, eerst maar eens in de kast gekeken. En ik heb fluffy wit voor het boord en prachtige rode IJslandse wol in het rood. Van dat rood heb ik 20 bollen dus kan daar wel 2-3 bollen van missen. Dan wordt het alleen geen kwast in rood/wit maar een rode pompon met belletjes. Toevallig zijn beide garens ook nog eens in dezelfde steekverhouding met het patroon. Zonde dan ook om nieuw te kopen :o. Het is toch maar voor de gein om te dragen tijdens het werk.
Dat fluffy vind ik wel een goed alternatief want de muts van de kerstman heeft tenslotte ook een bontrand. Of ik word straks voor dorpsgek uitgemaakt of de mensen vinden het wel leuk :=

Met gevallen steken wordt de muts lekker luchtig :D

graag gedaan hoor patpen! lekker geslapen of niet?
enne, ik moest toch wel lachen om het vetgedrukte zinnetje :o . had me apart geleken als de prachtige IJslandse wol in het wit of andere kleur was geweest ;) := !
ben heel benieuwd naar je muts. het is dat ik even een wol-koopverbod heb voor mezelf.....anders had ik ook een leuke kerstmannenmuts gemaakt!

Pfff wat suf :=. Rode IJslandse wol in het rood :')
Nja, laten we het maar houden op de morfine. Ik heb die IJslandse wol in 3 kleuren; rood, beige en blauw. Daar zal ook wel wat verwarring bij mij door zijn ontstaan.

En ja, ik heb ff lekker geslapen. Niet te lang want dan slaap ik vannacht niet!

Paloedie: netjes +:)+. Ik ben benieuwd naar de sokkenwol dus kijk uit naar de foto ;)

patpen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:44

We gaan van een sokkentopic over naar een mutsentopic :')
Hoeveel mutsen gaan er nu gebreid worden????

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:49

ik probeer ondertussen af en toe aan mijn projectjes te breien. 1 paar sokken staat er op de pennen, mijn trui (vraag volgt nog), een breirol waar ik een deken van wil gaan maken en een stuk entrelac. en dan heb ik ergens verstopt nog een probeersel voor een tas liggen volgens mij!
geen mutsen dus voor mij op dit moment!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:49

Was dit een specifiek sokkentopic dan :o sorry dan daar voor! dat wis ik niet :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:53

nee joh, het is een breitopic en alle brei-ontwerpen passeren de revue :D! dus niets om sorry voor te zeggen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:55

Ow gelukkig!! :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:18

Was een grapje van mij Ladybird :D. Omdat de afgelopen pagina's voornamelijk over sokken gingen en we nu dus opeens in de mutsen zitten.

LET OP: voor de muts moet je 80 st opzetten anders kom je niet uit met 2re/2av!!!!!!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:09

*pakt het topic bij kop en kont en sleurt het terug naar sokken*

Aangezien mijn mee-etende huisgenote 1,5 uur vertraging heeft, en het eten allemaal klaar staat, zal ik de sokken die af zijn en de sokkenwol maar even op de foto zetten.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:29

Morgen haal ik sokkennaalden en wol :j En dan ga ik ook sokken breien. Eerst een probeersok en dan een paar echte. Ze laten me niet los, die sokken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:39

Wat breit dat fluffy toch lekker O:). Het is geen garen om blindelings te breien want je zit zó naast de steek! Volgens mijn berekening moeten er 25 naalden boord gebreid worden. Daar heb ik er nu 7 van af. Maar bij de 16e naald ga ik over op een gladde (tegen wit aan) draad. Fluffy wordt toch omgeslagen dus daar zie je niets van. Ik kan me ook niet voorstellen dat fluffy lekker zit tegen je hoofd :P.
De muts zelf is 165 naalden lang boven het boord :oo. Maar de hoeveelheid steken zijn het niet. Weekend af :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:24

Aaaaargh, nu ben ik nóg vergeten muts op de foto te zetten. Kan bijna net zo goed een foto van mezelf hier neer zetten, want ik ben ook een muts :+ In het donker doet mijn telefoon het niet zo goed, dussee... sorry :=
Moet van mezelf nu in bad gaan zitten (spierpijn) dus mijn beenwarmers komen er zo ook niet echt. Morgen maar onder the voice breien :j Oh, en een patroon uitzoeken, ook wel handig.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:27

Gopssiedorie...jullie kletsen maar door en ik ben nog geen steek verder...(letterlijk := )

Zit lichamelijk een beetje in de knoop en breien is een beetje kud t daardoor.

Maar nu even tv aan en op de bank. Kijken of ik nog een leuke foto kan maken :)

Fotospam:
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:23

Misschien is breien wel heilzaam voor mijn rug: na 1 dagje breien op bed lijk ik minder last te hebben :+.

Maar goed, ik ben bijna klaar met fluffy (letterlijk en figuurlijk)! Nog 1 naald boord, 1 naald recht en dan over op "gewoon" garen. Het breit flut maar ik denk dat het eindresultaat wel grappig zal zijn. Fluffy (of flutty :=) enkel is te dun/doorzichtig voor het boord dus het zal goed zijn om wat dikkers erachter te hebben. Vervelende is: ik kan het zo moeilijk weg leggen :')

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:00

Ik ben eigenwijs geweest en heb wol gehaald voor die rendiersokken waar ik het hier al eerder over had. Ik weet niet, maar ik heb, ja is heel stom en dom van mij en daar zal ik ook zeker en vast spijt van krijgen, geen geduld voor proeflappen en proefsokken. Ik wil het echte werk en dan zie ik al breiende wel waar ik tegenaan loop :+

Ik heb lamswol btw, echt heerlijk zacht! Het is wel een mix overigens, dus geen 100% wol.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:11

Oef Nerwen! Zou je toch niet eerst een proefsokje breien??? Het zijn niet bepaald de makkelijkste sokken hoor om mee te beginnen. Bovendien zijn het erg lange kousen op dunne naalden. Komt de steekverhouding wel overeen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:33

Ja, steekverhouding komt overeen, en ik heb de hoeveelheid garen uitgerekend (aantal meters).
En een proefsokje, ja, eigenlijk moet dat, maar eigenwijs enzo..... Laat me maar effe m'n kop stoten met moeilijke sokken, dan kom ik later wel tot inkeer dat een proefsokje toch wel handig was geweest :j

Edit: en wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en gaat het in één keer goed :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:00

Van mij mag je je kop stoten hoor. Zonder vallen leer je tenslotte ook niet lopen. Maar ik zou het zo zonde vinden als je door te beginnen met moeilijke sokken, de aardigheid verliest in het sokken breien :+. Hou ons maar op de hoogte!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:45

Heel herkenbaar Nerwen ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:15

De steken staan op de naalden, morgen ga ik echt beginnen :j

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:17

Ik ben een vest aan het breien op mijn werk.

Ik zou volgende week er een foto van maken

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:38

Paloedie schreef:
kijk dan eens op http://www.sockenwolleparadies.de

Daar heb je redelijk wat keus in 8 draads sokkenwol (en nog veel meer keus in andere sokkenwol:D). Verzenden is 13.50, onafhankelijk van de grootte van het pakket. Ik heb er nu al een aantal keren slim geshopt met wolpakketten in de aanbieding (4.50 per bol) waardoor ik die verzendkosten er wel uit haal. En waardoor ik voor ruim een jaar (+- 60 bollen) genoeg wol heb... ^^

http://www.wolboetiek.be/c-901354/sokke ... lover-wol/
Ook heel veel keus in sokkenwol en verzenden is maar:
Voor een bestelling van minder dan 50 € worden 6,25 € verzendkosten aangerekend.
Voor een bestelling vanaf 50 € is de verzending naar Nederland gratis!

Bijvoorbeeld: 6-draads sokkengaren verkrijgbaar in 8 kleuren, 1 bol bevat 50 gram / 125 meter (150 g voor 1 paar sokken), prijs per bol 2,99 *\o/*

Edit: ik heb het boord af van mijn kerstmuts en ga zo onder mijn breidetective beginnen aan de rode draad. Het is wel geinig dat "flutty" garen :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:24

;(
Die mooie rode wol is niet geschikt voor de muts. Het garen is nauwelijks getwijnd dus kwetsbaar. In 1 naald heb ik al 2x de draad kapot getrokken. Dus ik moet ander helder rood hebben. Waar haal ik dat nou weer vandaan??? Morgen geen chauffeur en met morfine mag ik niet autorijden :7. Het ging net zo lekker. Omdat er steeds minder steken zijn, had ik gehoopt de muts het weekend af te hebben. Ja, het is nog geen advent/kerst dus ik heb wel tijd genoeg, maar het is zo'n lekker breiwerkje...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:47

Maartje_M schreef:
Aaaaargh, nu ben ik nóg vergeten muts op de foto te zetten. Kan bijna net zo goed een foto van mezelf hier neer zetten, want ik ben ook een muts :+ In het donker doet mijn telefoon het niet zo goed, dussee... sorry :=
Moet van mezelf nu in bad gaan zitten (spierpijn) dus mijn beenwarmers komen er zo ook niet echt. Morgen maar onder the voice breien :j Oh, en een patroon uitzoeken, ook wel handig.

*-:) vandaag????????

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:08

Ik ga mss een hele stomme vraag stellen maar zijn er hier ook mensen die in opdracht breien?
Ik heb nl een paar jaar geleden wol gekocht voor een koltrui en poncho maar daarna zijn mijn handen tegen gaan werken en moet ik na 1 toertje breien de naalden neer leggen, dat schiet dus niet op.