Bonechi_ schreef:Oh potverdikkie! Ik heb nog meer tips nodig. Heb nu twee keer Josjes kop op z'n romp genaaid, maar hij tuimelt nogal. Topzwaar, waterhoofd... Nou ja... Jullie snappen wat ik bedoel. Heb ik dan teveel vulling? Verkeerde techniek?
Josje heeft ook een waterhoofd tov haar lijf lol, ofwel haar hoofd is in verhouding tot haar lijf behoorlijk groot en het nekje dun, als je met katoen werkt kan je behoorlijk hard 'trekken', met acryl moet je daarbij wat voorzichtiger zijn of je zit uiteindelijk met een uiteindje in je handen en wat verbouwereerd te kijken (ja, ja, hier spreekt ervaring
)
Maak zodra je het hoofd enigzins hebt vastgezet sowieso een tweede ronde rondom om het hoofd vast te zetten, gebruik hiervoor een toer lager (van het nekje), en breder (van het hoofd), daarin kan je meestal behoorlijk corrigeren, ook wil het nog wel eens helpen om het hoofd als allerlaatste onderdeel vast te zetten, dus dat de achterpoten er al aan zitten en de oren al op het hoofd vast, dit omdat het lijf dan minder kan tuimelen ivm poten.
Sowieso Speld hem eerst vast!!!! en zet hem neer op een plat oppervlak, niet op schoot dus, en ga dan pas naaien, tijdens het naaien kan je nl nog corrigeren, anders heb je kans dat je met een hoofd uitkomt wat nogal scheef op de romp staat.
Andere tip, knip niet eerder de uiteindjes af voordat je 100% zeker bent dat het goed zit... anders moet je er weer een draadje aanmaken en als dat meerdere keren gebeurt kan het een beetje een rommeltje worden
edit:
In uiterste noodzaak en als Josje niet bedoeld is als cadeautje voor een klein kind kun je altijd nog een stukje ijzerdraad van het lijf in het hoofd steken,
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 08-09-12 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt