[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:37

Moderatoropmerking:
Zouden jullie wel ontopic willen blijven? Hoewel ik de discussie snap, is dat niet het onderwerp hier en dat kun je dus beter bespreken in een apart topic, wellicht zelfs in het topic dat Century hierboven aanhaalt. :) Alvast bedankt!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 02:12

Sorry Evelijn, begrijpelijk. Nou we weer on-topic doorgaan, een aantal taxaties van mijn kant :)

Pagina 96

Slina - Te hard in mijn ogen; probeer wat zachter met je materiaal om te gaan. Contrast is goed, maar hier nog te veel. Kijk waar de donkere en lichtere schaduwen zitten, en neem daarvoor meer en minder druk met een potlood, en verschillende hardheden. Ook is het hoofd erg lang geloof ik, maar kan ook door een vreemde invalshoek zijn. Voor nu, 5-10 euro misschien.

KittyDylan - Nog goed oefenen, als je met kleurpotlood werkt, gebruik ook verschillende kleuren. Een bruin paard is niet alleen maar bruin, er zit ook blauw en groen in zo'n vacht. Werk met lagen, niet 'krassen' en vooral: geduld! :)

LeintjeO - Jaa, ik herken hem uit het topic! Erg mooi geworden, jammer alleen van de jas, die is erg krasserig geworden. Maar je herkent ze heel goed. 25 euro

Noukie22 - Goed begin, vooral het paard! Oefen goed met handen tekenen en probeer het gezicht de volgende keer iets zachter te maken. Menselijke huid is moeilijk goed te tekenen.. oefening baart kunst. Wel vind ik de schaduwen al goed gedaan; zitten op de juiste plek, en verhoudingen kloppen goed. 25 euro

Pagina 97

Mariekeoo - Prachtig, vooral de achtergrond en het contrast met het veulen. Heel fijn getekend ook de haren. Ik ben fan! 70 - 80 euro

Jolien 0808 - Hij lijkt me nog niet af, jammer! Je hebt bijvoorbeeld wel de rand van de deken getekend, maar niets meer ingevuld. Nu ongeveer 25, als hij echt af ik, zeker 35 euro

Elinexx - Probeer niet te veel te vegen, en let goed op details. Zoals voor veel beginnende tekenaars geldt: geduld hebben! Niet te veel vlak in een keer willen invullen, maar rustig de tijd nemen en op de details van elk oor, elk stukje neus, etc. letten. Ik zou hier nog niets voor betalen :)

Century - Ik vind je manier van werken heel mooi, de achtergrond is werkelijk prachtig. Wel heb ik moeite met de verhoudingen van het paard; het lichaam lijkt te smal, het hoofd te groot, en door je zachte manier van materiaalgebruik mis ik definitie in bijvoorbeeld de manen en de oren, die nu 'vlakken' vormen. Wel ontzettend verliefd op de manier waarop je het licht op de vacht hebt weergegeven. 50-60 euro

Hier twee werken die binnenkort tentoongesteld worden, was benieuwd wat jullie vinden qua vraagprijs! Het zijn expres 'deceptively simple' werken, voor een tentoonstelling met het thema 'Alchemy', wat ik in mijn geval geïnterpreteerd heb als de overgang tussen het harde van fineliner en het zachte van aquarel.

Fineliner en aquarel op formaat A3-A4 (zit ertussenin, gek formaat)

Afbeelding

Afbeelding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:24

Wauw! Deze bovenstaande bewonder ik echt! Erg kunstzinnig, prachtig!!

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:04

Ik vind die hierboven super mooi. Heel erg creatief. Super gelukt!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:48

Wat ik mij eigenlijk afvroeg :+ Zou je ook geld kunnen vragen voor een digitale tekening, bv pixel art?
Nou vraag ik op DeviantArt echt omgerekend 30 cent voor een tekening maar vroeg me af of men daarbuiten ook wil 'betalen ervoor' (en dan geen 30 cent haha.)
Gaat dan om zo eentje:

Afbeelding

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:07

ben erg benieuwd wat jullie dit waard vinden. is mijn meest recente tekening. (ben net een paar weekjes bezig) Dit was een opdrachtje en hier is ook voor betaald:)
Afbeelding

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:34

@ Slina, weinig ervaring mee sorry! Maar vast wel, en ook vast meer dan 30 cent!

@ EmmaxSammy, het is hier gebruikelijk eerst zelf te taxeren, zoals je op de pagina's ziet. Minimaal 3 taxaties, maar uit beleefdheid eigenlijk minstens 1 of 2 pagina's. Zou fijn zijn als je dat ook zou doen :) Verder een erg mooie tekening, je zou hier denk ik goed 25/30 euro voor kunnen vragen. Probeer nog wat meer kleuren te gebruiken om de vachtkleur diepte te geven, als onderlagen bijvoorbeeld zit er ook blauw/groen/paars in.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:56

Ah okeey! Ik zal het onthouden voor de volgende keer!
Mijn excuses

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:28

Ik heb er weinig verstand van, dus geen idee of ik een goede richtprijs kan geven

Pagina 96
Slina: Het paard lijkt niet helemaal te kloppen, beetje cartoon achtig, was dit ook de bedoeling? ik zou zeggen €5/10,-
Kittydylan: Vind het echt nog een oefentekening, moet nog veel verbeterd worden. Ik zou er niks voor vragen. Geldt een beetje voor beide, al is je 2e tekening al mooier.
leintjeD: knappe en mooie tekening. vind het alleen wel wat donker wat ik zelf niet heel mooi vind. €40,-
Noukie22: Leuke tekening! het paard is alleen een beetje te streperig getekend vind ik. het meisje is goed gelukt, op het oor na. €35,-

Pagina 97
mariekeoo: vind hem erg mooi, super hoe je die achtergrond hebt gedaan! €50,-
Jolien0808: Mooi getekend, maar beetje kaal/saai. €20,-
Elinexx: Vind het echt nog een oefentekening, moet nog veel verbeterd worden. Ik zou er niks voor vragen.
Century: Mooi getekend en mooie achtergrond, vind alleen de pose van het paard niet heel mooi(kont ligt heel hoog), waardoor het naar mijn idee in waarde zakt. €30,-

Pagina 98
dirndl: mooie kunstzinnige tekeningen! geen idee wat je voor zoiets kan vragen. Het ziet er naar uit alsof het niet heel veel werk kost(kan er helemaal naast zitten hoor), daarom €30 per stuk?
Slina: ik heb ook geen idee of je hier wat voor kan krijgen.. je kan het nogal lastig als decoratie of iets dergelijks in je huis hangen.. ik zou geen prijs durven zeggen..

Mijn foto staat hierboven:)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:01

Jolien0808 - durf meer met contrast te werken! Verder heel netjes 20,-

Elinexx - leuke tekening! Tips zijn al gegeven, ook ik zou hier nog niks voor geven

Century - vind het 1 van je mindere werken, jammer! Verhoudingen lijken niet te kloppen, kan ook doordce 'rare' pose komen. 40,-

Dirndl - ontzettend gaaf :oo zou alleen niet weten hoe je dit moet taxeren, 30,-?

Slina - ik zou het niet weten, idd wat emmaxsammy zegt, je kan er eigenlijk niks mee.. Niet dat het niet heel mooi is gemaakt natuurlijk!

EMMAxSAMMY - mooi! Probeer er wel wat meer kleur in de verwerken, daar word het levendiger van 25,-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:35

Pose van het paard is inderdaad raar, maar zo ligt hij op de foto; kan ik ook weinig aan doen. :P Verhoudingen zijn inderdaad niet volledig goed, het hoofd is in ieder geval te breed :j was wel een mooie uitdaging :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:07

century - als het zo op de foto was heb je het erg netjes op papier gezet!

Nu weer s een werkje van mijn kant, is mijn eerste schilderij ooit, en meteen voor een goed doel!
acrylverf op een doek van ongeveer 50x50, het heeft 205,- opgebracht!
Afbeelding

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:12

ik heb even op je site gekeken die in je onderschrift staat.
ik vind dit veel mooier dan al je tekeningen!
en wat een hoop geld heb je ervoor gekregen zeg!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:14

Dankjewel! vind ik ook zeker, al zijn de tekeningen op die site al wel iets verouderd haha :) en ja zéker een hoop geld, had het nooit zo hoog verwacht!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:00

pagina 95

Aartje - hond er mooi werk, vind persoonlijk de rand van de vacht minder gedetailleerd maar dat is maar een detail. €60,- Bij de kat vind ik de rand veel beter gelukt, hiervoor €70,-

MaricoGraphy - Enorm contrast met de tekening erboven, waardoor het in waarde misschien minder wordt. Het heeft wel een eigen stijl, €18,-

Tyrcanol - weinig detail, manen vind ik persoonlijk niet mooi. Anatomisch ook niet helemaal correct, maar denk wel dat de pony herkenbaar is. €25,-

manonnevot - zit erg veel beweging in je tekening, kijk beetje raar naar het hoofd aan maar des al niet te min een prachtige tekening. €40,-

pagina 96

Slina - zou hier nog niks voor neer leggen (lekker blijven oefenen :))

KittyDylan - ook voor jou geld dat ik hier nog niks voor over heb

leintjeO - vind hem een beetje rommelig overkomen, vind ook moeilijk te taxeren omdat ik hem zelf niet zo zou kopen. Wel mooi getekend €35,-

Noukie22 - €30,-

pagina 97

mariekeoo - prachtige tekening niks aan op te merken, €100,-

Jolien0808 - Minder details in verwerkt €20,-

Elinexx - nog niks voor geven

Century - de verhoudingen kloppen niet helemaal, €30,-

Pagina 98

Dirndl - erg mooi, mag ik vragen waar je gaat exposeren? vind bij de eerste dame de been iets te lang vergeleken bij haar romp. Dit kan ook schijn zijn vanwege haar houding.
Als je ze verkoopt zou ik ze bij elkaar doen, voor ongeveer €150,-

Slina - Geen ervaring hiermee, sorry moeilijk te taxeren

EMMAxSAMMY - €35,-

xLisaMaxime - mooi losse stijl, misschien de volgende keer iets meer met de achtergrond doen? Vind de betaalde €205,- wel veel hiervoor.

Bij deze de mijne :) een schilderij van 1,5 meter hoog (is opgespannen) gemaakt met acrylverf en zand.
(ben bewust dat de anatomie niet helemaal correct is)

Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:04

Plovesb - ja helemaal mee eens hoor, wat zou het welw aard zijn volgens jou? Prachtig werk! Vind het wel mooi dat de anatomie niet klopt eigenlijk. Taxeren hiervan vind ik moeilijk.. 230?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:27

plovesb: mooi schilderij, geen idee wat zoiets opbrengt. €125??
hier nog een tekening van mij, mijn allereerste getekende kat
Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:44

Wauw netjes! 40,-?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:48

Nou seg, ben je aan het taxeren, verlaat je internet ineens de pagina en keert terug naar startpagina van bokt :(

xLisaMaxime: vind het persoonlijk te grof afgewerkt, 70-80 euro
plovesb: vind het mooi en origineel. 200-250 euro?
EMMAxSAMMY: mooi voor je eerste kat, 40 euro?

Mijne :D
Is met een flits getrokken, dus de kleuren komen iets anders over (vooral het witte pastel)
Afbeelding

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:56

MaricoGraphy hij is echt een stuk beter gelukt als de vorige tekening van je in dit topic! Misschien dat je de volgende keer kan kijken dat het meer een eenheid word, het zijn nu nog iets te veel twee losse honden op een vel papier.

Des al niet te min zou ik zeggen €35,- tot 40

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:19

maricography jij maakt echt super mooie tekeningen. je ogen zijn altijd heel stralend, maar je tekeningen zijn te zacht! hierdoor komt het dier er niet zo reeel uit, terwijl dat wel zou kunnen.misschien komt het omdat je teveel veegt?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:20

Maricography - bedankt voor je taxatie! Deze tekening is idd veel beter dan je vorige! Linkerhond lijkt mij nog niet he le maal te kloppen, maar dat kan ook aan mij liggen 25/30,-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:41

@MaricoGraphy, Mooi hoor. Rond de €20,- denk ik.

@EmmaxSammy, Wow gaaf. Rond de €50,- ofzo

@plovesb, Wow zeker meer dan €150,- hoor.

Ben trouwens niet zo goed in taxeren of hoe dat ook heet.
Mijn tekening. Op A4.
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:25

hallo, mag ik ook meedoen? ik zal er eerst een aantal taxeren ;)

pagina 96:

slina, leuk getekend, maar niet echt wow! 10 euro
Kitty dylan leuk gedaan, 5 euro
kittydylan tweede tekeing, veel sprekender 10 euro
Leintje0 heel mooi getekend 25 euro
noukie22 goed getekend 25 euro

pagina 97:

marieke00 ik vind de mond heel mooi gedaan, maar het lichaam lijkt me niet helemaal te kloppen 25 euro
jolien0808, mooie tekening, zou er zelf 25 euro voor geven
Elinexx, leuk gedaan voor een beginneling, 10 euro
Century ik vind de achtergrond prachtig, maar de verhoudingen van het hoofd kloppen niet? 15 euro

pagina 98:

Dirndl geweldig, wat een mooie stijl en apart, 100 euro per stuk
emmaxSammy mooi getekend, maar hier en daar wat vlak 50 euro
plovesb érg mooi, dit is kunst, ik zou daar zo 300 euro voor over hebben, maar het kan best nog meer waard zijn
emmaxsammy de poes is mooi getekend, 35 euro
maricography ,leuk die honden, vind de rechter beter dan de linker, maar toch wel 75 euro waard ( denk ik )
kittydylan, je bent echt leuk bezig maar mis schaduwen en diepte 5 euro

nu nog eentje van mij een maandje geleden gemaakt, acryl op doek 60x60 cm

Afbeelding

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:10

Pagina 97

Jolien0808: Ik vind het hoofd mooi, maar heb het idee dat hij nog niet af is. € 20
Elinexx: Ook deze tekening lijkt nog niet af te zijn.. Daarnaast zit er weinig diepte in. Ik zou er nog niks voor betalen..
Century: Het is niet mijn stijl en ik vind de kleuren / lijnen op het paard wat raar. € 30

Pagina 98

Dirndl: Wauw wat een bijzondere stijl. Heel kustzinnig. Ook de kleuren vind ik tof! € 50 p.s.
EMMAxSAMMY: Mooi gedaan (zeker als je pas kort bezig bent). Sluit me er wel bij aan dat er iets meer contrast in het hoofd mag zitten. € 30-35
xLisaMaxime: Super gaaf schilderij (jammer dan de foto gekanteld is bij mij). Vind alleen persoonlijke de achtergrondkleur niet zo mooi. € 205 is inderdaad vrij hoog naar mij idee. Ik schat het op € 80
plovesb Dit vind ik prachtig. Heel apart en gave stijl! Ook de kleuren vind ik super. € 200
EMMAxSAMMY: Hij is zeker niet lelijk getekend maar op de een of andere manier kijk ik heel raar naar de tekening. Misschien door de 'blik' van de kat... € 45
MaricoGraphy: Ik vind de kleuren mooi, maar ik vind de linker hond niet mooi. De rechter wel. Als ik alleen de rechter beoordeel: €50. De hele tekening € 30
KittyDylan: Grappig gedaan en lekker oefenen. Voor nu nog niets waard.
jolandje: Op de een of andere manier word ik heel vrolijk als ik naar die koe kijk. Hij lijkt een iets te grote neus te hebben, maar vind hem toch heel mooi geschilderd! € 75