Zal straks het piepertje filmen zet ik hem er ergens dit weekend wel op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik ben nu bezig met een patroon van een konijn:
http://cache.lionbrand.com/printablePatterns/60480A.pdf
Nu willen de oren niet worden zoals ik wil dat ze er uit gaan zien.
Het gaat vooral om het begin:
1. MC
2&3. SC in each SC around
4. 2SC in next SC, 1 SC in next SC *2x*
5&6. SC in each SC around
7. 2SC in next SC, 1 SC in next 2 SC *2x*
Het patroon lezen is geen probleem en doe dan ook netjes wat er staat, alleen krijg ik absoluut niet een mooi puntje, het lijkt meer op iets wat is ontstaan doordat een kleuter knoopjes in de wol heeft zitten maken![]()
Het lijf en hoofd is gehaakt met naald nr. 3.0 met Catania garen, voor de oren heb ik uiteindelijk naald nr. 2.5 gepakt (zelfde garen) en daarmee gaat het al iets beter maar het is gewoon niet naar mijn zin.
De optie om de oren anders te gaan maken (beginnen met 3 steken, direct vermeerderen naar 6 ofzoiets) is al zeker meerdere malen door mijn hoofd heen gegaan maar ik ben koppig, heel koppig.
Normaliter houd ik mij nooit vast aan een patroon en doe ik alles naar eigen inzicht, bij deze had ik besloten dat ik me aan het patroon zou gaan houden en nu wil ik dat ook volhouden ook.
Ik haak overigens alles het liefst zo klein en strak mogelijk, wring me liever in allerlei (moeilijke) bochten dan dat het iets losser wordt. Volgens het patroon zou het knuffeltje circa 14,5 cm moeten worden, nu gebruik ik i.p.v. wol katoen en de geadviseerde haaknaald heb ik ook aan de kant geschoven, H-8.
Ik ga nu snel nog een keer het patroon netjes volgen en er een foto van maken, eerdere pogingen zijn uit elkaar gehaald of gedoneerd aan een puppy die er wel vrolijk van werd