[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:37

Mijn nieuwste pastel tekening:

Afbeelding

Ik zal de andere zo even taxeren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:52

HorseyDude schreef:
Wuis, vergeten te taxeren! (bloedmooi paard trouwens!)

Ik was ermee bezig , had dit ook boven mijn tekening vermeld.. ;)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:07

Moderatoropmerking:
Graag geen off topic berichten in dit topic. Een heel aantal berichten heb ik verwijderd.
Ook het quoten van foto's is niet toegestaan.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:23

pagina 94

Horseydude: Erg leuk, maar vind hem wel wat kleurloos.. denk 5 euro ongeveer..
janique: Prachtig! Mooie sprekende ogen! Knap zég! 70 euro!
Fnanne: Erg mooi! Leuk gedaan met de donkere achtergrond! 50 euro
_bitje_: 1ste: Ziet er leuk uit, maar mis details. Ook vind ik de kleuren wat grauw en mis diepte.. 5 euro.. 2e: Deze vind ik stukken beter! verhoudingen kloppen.. Alleen oogt het oog wat groot.. 10 euro
3e: Mooie kleuren gebruikt, toont warm aan. Alleen vind ik het oog wat dood.. 20 euro
Xdonja: Prachtig! Alleen vind ik de ogen wat dood lijken. 30 euro!
Wuis: vind het een erg mooie tekening, de arabier springt eruit. Alleen het oog is ontzettend groot wat ik minder mooi vind. Verder lijkt zijn huid echt aan te raken.. 45 euro!

pagina 95

iceprincess: Heel apart, kan hier heel lang naar kijken! Echt een droom plaatje! 100 euro
Amanda: erg mooi, alleen vind ik hem wat krasserig bij de hals. 30 euro
Wuis: Mooi gedaan, denk wel dat hij op donkerder papier mooier was uitgekomen. 30 euro
Femkeroosje: Leuk gedaan, maar zou hier nog geen geld voor geven. Mis veel details.
Horseydude: Grappig! Vind de orka beter als de pinguin.. 20 euro
Ninajojo: vind dat er meer contrast in kan, verder vehouding lijken goed. 10 euro

pagina 96

Wuis: erg mooie kleuren gebruikt, alleen lijkt het oog weer erg groot.. ;) 30 euro
Koetje10: Erg realistisch, Denk dat je wel wat meer kleuren had kunnen gebruiken is nu nog wat eentonig 20 euro tekening 2 vind ik eigenlijk minder. Zijn neus lijkt erg uit 'model'. 10 euro
Oliebeer: Mooi! Alleen jammer dat je alleen voor met bruine kleuren gewerkt hebt, denk dat hij mooier uitkwam als er meer kleur inzat. Verder erg leuk! 35 euro
Horseydude: verhoudingen kloppen niet, vind dit meer een schets. Hier zou ik nog geen geld voor geven.
Esther: vind de tekening nog erg krasserig, ook kun je meer contrast en overgangen brengen in de shaduwen, hier zou ik nog geen geld voor geven.
Bitje: Prachtig, niets op aan te merken.. 40 euro 2e vind ik minder mooi, de manen zijn nogal afgekapt, lopen niet mooi door. 20 euro
Horseydude: vind deze wat stripachtig, sorry..
Wuif: mooie kleuren gebruikt! 30 euro

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:30

_Bitje_: 4 euro
Esther: 10 euro
_Bitje_: 1ste 30 euro 2de 25 euro(ik vind het zo jammer dat de neus zo veel details heeft en de rest wat minder.Ik heb trouwens geen idee hoeveel Digis kosten.
HD:5 euro( Ik hou zelf meer van tekening met veel details) Maar ik vind het ook wel weer wat hebben.
Carita: 30 euro

En de mijne:
Afbeelding

A4 met grafiet

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:38

Citaat:
- lalunamyo: Leuk schilderij, maar ik heb beter van jou gezien Maar zeker een goede oefening Gaat zulk groot formaat papier bij jou niet 'bobbelen'? Of wat voor papier gebruik je hiervoor? 45 euro.

Kan zeker beter, maar daar ging het nu niet om :D het was pure `studie`, heb er zo`n 30 minuten over gedaan :=
ik heb gewoon 200 grams papier gebruikt ? maar eerst twee strak op elkaar geplakt zodat het wat steviger werd, er zitten hier en daar wel bobbels in hoor !

Citaat:
lalunamyo: Mooi! 45 euro. Wel jammer dat het op papier is, volgende keer iets op een doek maken?

het was snel een pure oefening.. vind het zonde om dan zo`n duur doek te gebruiken, dat doe ik wel voor echt werk :D maar bedankt !

zou zo even de nieuwe taxeren :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:31

iedereen bedankt voor de taxaties en korte tips!

eerst weer wat taxaties:
p. 96
Oliebeer: gaaf, weer eens wat anders. €40
lalunanyo: mooi, €50
HorseyDude: naar mijn idee niet af, €10
_Ester: beetje krasserig en te weinig details.
Bitje: gaaf, ik vind de eerste het mooist, €45, tweede €35
HorseyDude:€15
Wuis: mooi! €40
p.97
Carita: :~ €65
FemkeRoosje: Ik vind het oog niet mooi en wat te weinig details: €10

dat zijn ze volgens mij.
ook weer twee van mijn kant:
1. Afbeelding
2. Afbeelding

ik hoop dat de foto's goed zijn, heb ze vanmiddag gemaakt, maar mijn camera deed een beetje vreemd... beide op papier van A4 formaat, 1 met grijs potlood/grafiet en 2 met potlood.Ben benieuwd!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:00

ietjelover schreef:
Oliebeer schreef:
Mag ik vragen waarom er "maar" zo rond de €35 voor mijn tekening wordt getaxeert? Ik heb expres zonder zoveel details gewerkt. Ik sta open voor tips :D

Ik ben niet gek van je stijl, achter lijkt het net of het uitgeveegd is.
Misschien is het in iemand anders zijn ogen wel mooi, maar ik zou er toch niet zoveel geld aan besteden.

Dit is niet de bedoeling van dit topic, als je tips wilt kun je beter een topic op Uit de Kunst openen, dan kun je tips vragen, en reageren op elkaar, dit topic is puur voor taxeren

ColorPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:39

koetje10 : 10 t/m 15.-
femkeroosje:4,- (wat meer details)

mine:
Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:51

Oliebeer: Hele gave tekening mooie snelheid E80
lalunamyo: prachtig wat is het formaat? E 150
Bitje_ Mooi, maar vind het nog niet iets 'extra's hebben.. E 30
Horseydude: Ik mis een achtergrond en contrast
Wuis: Mooi effect weet je te krijgen met het pastelkrijt, ik zou proberen de manen nog wat realistischer te maken en wat aan de ogen te denken E50
Carita: Mooi, maar kan nog wat spannender kwa schaduw.. oren zijn bv nog erg plat E 70
Femkeroosje: Nog even oefenen mooi begin!
Koetje10: De tekeningen zijn naar mijn idee nog niet 'af' de springruiter is al beter maar oogt nog wat snel en schetsmatig
Colorpony: Oogje is erg mooi, je zou nog wat dichter kunnen kleuren..

Ik heb nog een tekening..
Portret van een hondje met opnieuw een bijzondere uitstraling.
Pastel op velours, 30x40
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:37

Carita: Hoe groot is ie? Volgens mij niet heel groot of wel? Vind het leuk gedaan, de oren had nog wat meer aandacht aan besteeds kunnen worden. €25

koetje10: Dit zijn meer schetsen dat echt tekeningen die iets waard zijn.. :)

ColorPony: Probeer de kleuren iets dekkender te gebruiken. Kijk ook eens goed naar hoe een paard in elkaar zit en hoe alles met elkaar in verhouding is!

janique: Erg mooi, 50 euro.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:45

Citaat:
lalunamyo: prachtig wat is het formaat? E 150

70 x 60 :) stond in een berichtje daaronder,

en bedankt voor jullie behoorlijk hoge taxaties haha :o

ga vanavond anderen taxeren :D nu ga ik lekker schilderen :+

_Bitje_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:49

hee, ik wou graag een advertentie op marktplaats maken
en dan voor opdracht digitaal tekenen, hoeveel zal ik dan vragen>?
gr,Lotte

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:24

Je hebt je werk hier geplaatst om te taxeren toch? Zou ik een gemiddelde daarvan proberen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:25

is dat niet erg veel? jullie schatten dat tussen de 20 en 45
...pff..
zal 15 euro niet al veel zijn? :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:49

_Bitje_ schreef:
...pff..

Ik vraag me af ..
Kan je die digitale tekeningen ook in je huis hangen ofzo ?=

Hoe lang ben je er ongeveer me bezig~?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:56

Xfeno01X schreef:
_Bitje_ schreef:
...pff..

Ik vraag me af ..
Kan je die digitale tekeningen ook in je huis hangen ofzo ?=

Hoe lang ben je er ongeveer me bezig~?

Je kunt hem afdrukken op fotopapier, volgens mij is dat het mooiste (heb verder (nog) niet zoveel verstand van digitale tekeningen dus misschien zeg ik wel iets verkeerd? :D ).

Ach vooruit deze is toch vrijwel af dus ik gooi 'm hier vast bij. Ik heb wat pb's gekregen van mensen die hun paard graag getekend wilden hebben maar ik vind het toch erg moeilijk om een prijs te noemen.

Pastel op A3
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:15

wuis: mooi@! 40 euries wel :j
de neusriem is wel een beetje raar --> bij de speriem :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:18

Wuis schreef:
HorseyDude: Dit vind ik wederom een schets, geen tekening...

Het is een potloodtekening, geheel in zwart-wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:19

@HD: Met een schets, word bedoelt dat de tekening niet af is.

Een schets, is een omtrek van een dier. Met de belangrijkste lijnen erin aangegeven.

Een tekening, is begonnen met een schets. Maar daarna zijn álle details die er zijn. In de tekening weergegeven. Ieder lijntje dat gezien is, word op papier gezet. Het portret word volledig ingevuld.

Jouw werkjes vallen dus onder schetsen. Gezien je niet ieder lijntje en ieder detail in je tekening weergeeft.
Nu kun je nog zo mooi je tekening inkleuren. Zoland je dit in één kleur doet, blijft het een schets.

Als er diepte in je werk zit. Dán pas kun je het een échte tekening noemen :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:19

Dat ben ik niet met je eens As ;) Er zijn zat lijntekeningen die al af zijn, dat kan hardstikke mooi zijn. Het hoeft echt niet helemaal ingevult te zijn.
Maar als je vind dat je daar niet voor wilt betalen is dat je goed recht, ik zou dat ook niet doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:30

Maar in die lijntekeningen, zullen waarschijnlijk ook alle details weergegeven zijn? Dat bij een paard bijvoorbeeld, de jukbeenderen, en alles ook met lijnen is aangegeven? En ieder detail zal zijn aangegeven? Dan noem ik het een ingevulde tekening ;)
Zoals hier meerdere werken voorbij zijn gekomen, staan er alleen de buitenste lijnen. Een oog en neusgat. en soms nog net het jukbeen. Dát noem ik een schets.

Zo bedoelde ik het. Mischien niet helemaal goed verwoord :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:36

astridjhu schreef:
Maar in die lijntekeningen, zullen waarschijnlijk ook alle details weergegeven zijn? Dat bij een paard bijvoorbeeld, de jukbeenderen, en alles ook met lijnen is aangegeven? En ieder detail zal zijn aangegeven? Dan noem ik het een ingevulde tekening ;)
Zoals hier meerdere werken voorbij zijn gekomen, staan er alleen de buitenste lijnen. Een oog en neusgat. en soms nog net het jukbeen. Dát noem ik een schets.

Zo bedoelde ik het. Mischien niet helemaal goed verwoord :)
Om het wat te verduidelijken, hier de link naar de grote versie! > http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/ ... ichael.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:38

Tja.. Ik persoonlijk vind dit werk, ondanks dat er zoveel aandacht aan de manen is besteed. Meer een schets tonen, dan een afgemaakte tekening.

Ik mis het jukbeen. De schaduwen. Alle lijnen en rimpeltjes die een paard om de mond heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:15

Ik werk eventjes achtstevoren vandaag. Eerst de laatste pagina, en zo steeds een verder terug :+

Pagina 97:

Carita: Mooi werkje! Wat is het formaat? Op a4 zou ik denken aan een 20 euro. Op a3 een 35/40?

Femkeroosje: Nog even niks. Maar ga vooral zo door, je bent op de goede weg ;)

Koetje10: Leuke werkjes. Het oog is een beetje onduidelijk. En oogt wat vlug getekend. De springruiter en het paard vind ik al een stuk beter! 10 euro.

Colorpony: De verhoudingen zijn nog niet wat ze moeten zijn. Maar je bent erg goed bezig. Ik ga met janique mee, probeer het wat dichter te tekenen. Lekker veel kleuren.

Janique: :wow: Wat een heerlijk portret weer van jou! Leuk dat speelse blauwe er zo doorheen! 60 euro :j

Wuis: Mooi portret! Ziet er goed uit. Mooi in verhouding. Met de kleuren ben je ook bezig. Probeer eens wat felle kleuren, zoals rood en blauw? 30 euro.

Pagina 96:

Wuis: Leuk werkje. Het oog is in verhouding wat te groot. Wat ik in deze tekening mis, is dat hele rode op de kaak. Wat op de foto te zien is. Maar dat valt natuurlijk alleen op met de foto erlangs. 25 euro.

Koetje10: Ziet er netjes uit. Mischien iets meer kleur erin? Ik vind ze nu wat flets overkomen. 15 euro.

Oliebeer: Wat een apparte stijl zeg! Kom je niet vaak tegen! Het is niet helemaal mijn ding. Maar voor een gene die ervan houd, kan dit prachtig zijn om op te hangen! 20 euro.

Horsedude: Sorry nog niks waard.. Je kent mijn punten ;)

_Esther: Leuk werkje. Maar in mijn ogen meer een schets. Probeer het eens netjes in te kleuren. Niet zo krasserig en gehaast. Probeer ook alle schaduwen in de foto op te zoeken, en deze in je tekening aan te brengen. Voorlopig nog even niks.

_Bitje_:
Zoals ik al vaker aangegeven heb. Heb ik geen idee wat digitaal werk waard is. Ik kan me nooit indenken hoeveel uur eraan besteed is. Ik doe dus altijd maar een ruime gok. Maar ik zit er waarschijnlijk gruwlijk naast ;) Een 30 euro?

Horsedude:
Nog niks waard.

Wuis: Weer een mooi sprekend portret. Ik zie zowaar ook al meer kleuren! Goed bezig! Ga zo door ;) 25 euro.

Pagina 95:

IP: :wow: Een werkelijk waar práchtig werkje :oo Ik vind dat je het mooi hebt gedaan, met dit licht enzo. Een elfje of een kikker ofzoiets had ik ook leuk gevonden. Maar die visjes zijn werkelijk prachtig gedaan! Heerlijk om er zo naar te kijken. Het heeft echt iets betoverends. Moet moeite doen om mijn ogen weg te trekken. Hij is echt 100% geslaagd :j Ik heb werkelijk geen idee wat zoiets waard is. Maar je hebt er zoveel uren in gestopt. Dus toch al gauw 200 euro?

Wuis: Mooi werkje. Ik mis nog wat diepte, maar je bent erg goed op weg! De lijn bij de mond zou ik graag wat anders afgewerkt zien. Een schaduw eronder? 20 euro.

Femkeroosje: Nog even niks.

Horsedude: Dit bedoel ik nu! Die orka! Er zit daar nu mooi diepte in. Dit is wat ik graag van jou zou willen zien! Lichtplekken, schaduwen. Diepte! Je beste werk tot nu toe in mijn ogen ;) Probeer dit nu in al je werken toe te passen. Dus ook in je pinguin, en probeer de zee woest te laten schuimen! Super! Vanwege het grote formaat: 15 euro.

Ninajojo: Leuk werkje. Ik herkende hem meteen! Oh wat hou ik van die serie :+: Die malloot met zijn vliegtuigen en helicopters. BA met zijn vliegangst. Face met de mooie meiden :+ En Hannibal met zijn heerlijke dikke sigaren :D
Oh… Ik dwaal af :+
Je bent met je tekening goed op weg. Het gezicht staat er netjes op. Ik herken hem ook, en dat is erg moeilijk bij menselijke portretten. Ik moet wel zeggen, dat het te zien is, dat je op een gegeven moment sneller bent gaat werken. De rechterkant van de jas, is heel netjes en zacht neergezet. De linkerkant daarintegen… ;) 10 euro.

Pagina 94:

Janique: Ja super dit werkje. Ik heb al eerder tegen je gezegt wat ik ervan vond. Hij is echt super :j 65 euro.

Fnanne: Leuk weer een werkje van jou te zien! Begin me wel steeds af te vragen waar je Derwentjes toch zijn? Die kleuren zijn zo heerlijk als jij ermee bezig bent geweest ;)
Weer een heerlijk zacht werkje. Paard en baasje heerlijk liefkozend aan het kroelen en knuffelen.. Ja, dit is een werk waar ik van hou :j 75 euro.

_Bitje_:
Van de eerste ben ik niet zo weg. Het is niet echt mijn stijl. De kleuren op het hoofd heb je heel fel aangegeven. Met name bij het rechter hondje. Maar in de rest van het lichaam is hier niks van terug te zien. Erg jammer vind ik. 15 euro.
De tweede vind ik erg leuk. Wel jammer dat het oog wat groot is in verhouding. Daarentegen vind ik het een erg vrolijk werkje. 20 euro.

_bitje_: Deze vind ik een stuk beter! Mooi in verhouding. En mooie kleuren. Eigenlijk niks op aan te merken. 30 euro.

xDonje: Erg leuk werkje! Hij is mooi uitgepakt. Ik had je wip gezien ;) Ik vind het een sprekend werkje, waar de vrolijkheid vanaf te zien is. Dit was ook wat de opdrachtgeefster in gedachten had geloof ik he? Ik vind hem in elk geval zeer geslaagd 25 euro.

Wuis: :wow: Dat halster! Prachtig neergezet! Heb je een hoop geduld voor nodig gehad, als ik dat zo zie. Het paard is niet helemaal in verhouding. Het oog lijkt me wat groot? Ik moet zeggen dat ik het neusje werkelijk prachtig vind! 40 euro.

Hier wil ik graag stoppen voor nu. Een volgende keer ga ik verder.

Ik heb voor mezelf wat nieuwe werkjes. Met ééntje in het bijzonder.
Ik werk al langere tijd met stift in een schetsachtige stijl. Ik heb dit eigenlijk altijd voor mezelf gehouden, maar ik wil dit ook in opdracht gaan brengen.
Ik heb een topic op uk geopend met mijn laatste werk in deze stijl (Wel al eventjes terug). En deze wil ik nu ook hier plaatsen. Om te kijken wat jullie voor een prijs zouden kiezen.
Ik zou graag een realistische prijs willen. Ik heb zelf wel wat in gedachten. Maar ik wil graag even kijken wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

De foto is niet juh van het. Maar gezien alle lijnen goed te zien zijn plaats ik deze toch. Mocht er een betere gewenst zijn, kan ik die morgen overdag maken. Helaas heb ik hier geen betere lampen.

En mijn vorige opdracht. Paard in grafiet op a3.

Afbeelding