[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Maartje

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:18

Ja inderdaad mooi! Leuk stofje.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:12

Ik heb dat ook een aantal keren gehad. Staat er ergens bij dat het maar 1 bolletje is of EASY en dan is het echt niet gemakkelijk! Of het patroon is super ingewikkeld te tekenen. Maar hij is wel erg mooi geworden!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:01

Knip is daar echt poedersuiker in. En zo beknopt in hun uitleg vaak.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:08

Ja maar het model valt op zich wel fijn dus ik denk dat ik hem nog een keer opnieuw maak, nu ik toch weet hoe alles werkt :')
Vind hem inderdaad zelf ook wel mooi :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:53

Leuk geworden!

Maar de knip, pffff ellendig blad is dat.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:01

Mooie creaties komen er weer voorbij! Prachtig shirtje Granoek, erg knap gedaan! Ik hoop ooit ook zover te komen.. Wilde op les gaan maar eerst kwam corona en toen lag ik in het ziekenhuis. Hopelijk lukt het na de lockdown om te starten, lijkt me erg leuk!

Een paar weken geleden is mijn dochter geboren. Ik wil nu graag wat overslag shirtjes voor haar maken. Ze is prematuur geboren maar mag nu eindelijk kleertjes aan, dus ik ben op zoek naar een patroon in maat 44 (en als daar ook 50-56 bij zit zou dat ideaal zijn), iemand ervaring met welk patroon fijn is?
En klopt het dat ik het beste Jersey stof hiervoor kan gebruiken? Moet een beetje stretch zijn, maar wel op 60 graden gewassen kunnen worden, dat is een eis vanuit de NICU. De meeste Jersey stoffen die ik tot nu toe online vind, staat dat ze op 30 graden gewassen mogen worden..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:04

Brindill and twig heeft volgens mij een kimono shirtje in prematuur maat

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:15

De jolly strampler is er in heel klein en fijn patroontje vond ik. Geen omslag maar hoeft niet over het hoofd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:19

Ik ben vast een spelbreker maar ik zou iets bij Kleine Lucas bestellen. Daar hebben ze pakjes met allerlei foefjes speciaal voor de slangetjes en draadjes van je meisje.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:40

Qua stof zou ik kiezen voor bamboe. Zo ongelofelijk zacht. Echt als een teer babyhuidje.

In leuke designs ben ik het nog niet tegen gekomen maar wel in heel veel mooie kleurtjes.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:36

Potverdorie.....loop ik tegen dit topic aan.
Al weer te lang geleden dat ik mijn machines gebruikt heb maar door jullie posts krijg ik er echt weer zin in. Dank voor de inspiratie :D

@Laar....ik ga met MB mee. Ze groeien heel snel uit die premiemaatjes. Voor je het af hebt kun je naar een maat groter. Daarbij inderdaad alle makkelijke foefjes voor de slangetjes enzo. Zelf een prematuurtje gehad dus helaas ervaring. Nog heel erg gefeliciteerd. Gaat alles goed?

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:52

Ik wil voor mijn greyhound weer een truitje maken... poging 3 :') Ik gebruik een oude naaimachine van me moeder en echt de meest basale naai technieken en gerei omdat ik niet uit mijn comfortzone durf te komen van wat ik van me moeder even snel heb geleerd. Qua correcte stoffen en gerei uitkiezen gaat het bij mij ook fout.

Als jullie tips hebben voor mij, please!

Ik kan eventueel foto's maken en hier neerzetten van wat ik precies wil namaken. Misschien herkennen jullie hoe het in mekaar gezet is en en wat ik dan dus nodig heb om het na te maken? (Hij heeft namelijk al een mooi truitje, die heb ik gekocht, en past hem goed. Wil precies dat truitje dus namaken maar dan van een andere stof of met een leuk patroon. Ook wil ik er een rits bij)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:40

robeer schreef:
@Laar....ik ga met MB mee. Ze groeien heel snel uit die premiemaatjes. Voor je het af hebt kun je naar een maat groter. Daarbij inderdaad alle makkelijke foefjes voor de slangetjes enzo. Zelf een prematuurtje gehad dus helaas ervaring. Nog heel erg gefeliciteerd. Gaat alles goed?

Ik heb onze dochter vanaf haar thuiskomst in maatje 50 gehesen, was helemaal klaar met alles wat ik associeerde met ziekenhuis.

Nu een griet van bijna 2 met maat 80 dus groot zal ze nooit worden maar ze is zo wijs en grappig. Geboren met 28+6.

Gefeliciteerd en sterkte Laar, ziekenhuisperiode vond ik erg pittig.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:37

MB geen spelbreker hoor! Die site kende ik nog niet, leuk! Daar ga ik denk ik ook even wat bestellen. De echte preemie kleding heb ik in het ziekenhuis gekocht, maar ze is nu echt hard aan het groeien. Past al goed in 44 en de verpleging gaf aan dat maat 50 kopen vanaf handig is. Ze is behoorlijk lang, zelfs voor een preemie :P
Dank MB en robeer! Het gaat gelukkig erg goed met haar <3

Ik ga eens kijken naar dat patroon van B&T, sowieso leuk om te proberen/maken, zelfs als ze t niet meer past als ik m klaar heb :') en bamboe is ook een goede, daar heeft ze toevallig vandaag ook een shirtje van de HEMA van aan, fijne stof inderdaad!

Tempura, wat tof! Ik heb helaas geen tips, maar laat je een foto zien als het af is? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:14

Couveusedoeken kun je wel zelf maken he? Deed ik ook, maken, er mee slapen en dan in de couveuse. Wanneer was je uitgerekend? Is ze je eerste?

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:37

Geurdoekjes bedoel je dan? Die had ik al van een heel lief vriendinnetje gekregen :) Ze is nu sinds 2 dagen uit de couveuse, weer een mijlpaal! Ze is inderdaad m'n eerste :) inmiddels 5 weken oud, ze werd begin februari verwacht :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:38

Kickenstoffen verkoopt fijne bamboe

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:43

Laar_ schreef:
Geurdoekjes bedoel je dan? Die had ik al van een heel lief vriendinnetje gekregen :) Ze is nu sinds 2 dagen uit de couveuse, weer een mijlpaal! Ze is inderdaad m'n eerste :) inmiddels 5 weken oud, ze werd begin februari verwacht :=

Ahhh ongeveer zelfde termijn als mijn dochter denk? Warmtebedje nu, wat goed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:45

He? MB, is jou dochter al bijna 2?! Nee joh... voor mijn gevoel is dat nog een baby... hoe oud is O dan ondertussen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:51

Jaaa 20 maanden al maar ze ziet er nog wel echt baby uit hoor. Ootje is nu 3,5, die wordt 4 in augustus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:52

Hou op... voor mijn gevoel is dat echt zo pas geweest nog. Poeh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:53

Ja voor mijn gevoel ook :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:51

Gaat super snel met de kleintjes.
Gister een hoop naaisels naar een vriendin gebracht die hier te klein waren.
Ze wordt maandag 3!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:55

Laar_ schreef:
MB geen spelbreker hoor! Die site kende ik nog niet, leuk! Daar ga ik denk ik ook even wat bestellen. De echte preemie kleding heb ik in het ziekenhuis gekocht, maar ze is nu echt hard aan het groeien. Past al goed in 44 en de verpleging gaf aan dat maat 50 kopen vanaf handig is. Ze is behoorlijk lang, zelfs voor een preemie :P
Dank MB en robeer! Het gaat gelukkig erg goed met haar <3

Ik ga eens kijken naar dat patroon van B&T, sowieso leuk om te proberen/maken, zelfs als ze t niet meer past als ik m klaar heb :') en bamboe is ook een goede, daar heeft ze toevallig vandaag ook een shirtje van de HEMA van aan, fijne stof inderdaad!

Tempura, wat tof! Ik heb helaas geen tips, maar laat je een foto zien als het af is? :)

Wat geweldig om te horen dat ze uit de couveuse is *\o/*
Ik vond het een ontzettend hefige tijd. Hier is het inmiddels 21 jaar geleden maar voelt als gisteren. Wat me toen opviel was dat mensen eigenlijk geen flauw idee hebben van wat je doormaakt als ouders van een prematuurtje.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:22

Maartje: een rijrok? Spannend! Om met een dameszadel te rijden?

Ik heb lang niet hier gekeken, wat een leuke berichten allemaal.