[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:15

Fantine schreef:
Nu bij Plaid heb ik van de tot nu 24 kleuren er max 3 gehad die in één keer dekten.
Heb nog de arend van Paintworks liggen en hoop dat die verf beter is.

Ik heb geloof ik drie grote schilderijen van Plaid gedaan, nooit enig probleem gehad met de verf, niet met te dik of te dun, niet dekken etc.
Paintworks, ditto (vind ik ook de fijnste verf om mee te werken).
En de enige die ik ooit van Schipper heb gedaan ook niet, maar het is waarschijnlijk wel de enige en meteen ook laatste die ik daar ooit van maak, vond het geen fijne verf, rare geribbelde ondergrond etc.

De enige waar ik problemen met niet dekken mee heb gehad waren van Royal & Langnickel, en van Reeves. Beide doe ik ook nooit meer, die zijn me te simpel cq. niet gedetailleerd genoeg.

LadyMadonna

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:14

Hoe "dik" schilderen jullie? Heb weleens het idee dat ik erg zuinig wil zijn...
Reeves wordt m voor mij ook niet meer

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:20

LadyMadonna schreef:
Hoe "dik" schilderen jullie? Heb weleens het idee dat ik erg zuinig wil zijn...
Reeves wordt m voor mij ook niet meer

Ik heb mijn les wel geleerd, ik schilder heel dik. Ik was eerst altijd bang dat ik te weinig zou hebben, maar er is altijd veel over. Ik heb een enorme collectie van potjes verf die over zijn. :D
(De vraag is of ze allemaal nog goed zijn, ik ben al een tijdje niet meer actief met schilderen, maar dat komt wel weer.)

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:24

Ik vind het irritant dat er een paar kleuren niet goed dekken, dat je het nr er nog door ziet schijnen. Dat 'geribbelde' heb ik ook een beetje bij Schipper,maar daar heb je t meeste last van als je grote vlakken moet schilderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:05

Bij doorschijnend nr gewoon nog een x erover heen. Ik heb dat ook maar wijt dat eerder aan mijn schilderkunsten dan aan de kwaliteit

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:32

LadyMadonna schreef:
Bij doorschijnend nr gewoon nog een x erover heen. Ik heb dat ook maar wijt dat eerder aan mijn schilderkunsten dan aan de kwaliteit

Dat t doorschijnt ? Dit is mijn eerste weer sinds jaar of 25 B-) dusssss... :D heb je nog tips of technieken die jullie gebruiken ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:47

Als je het nr dus door de verf ziet

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 03:19

Gebruiken jullie t penseel die erbij geleverd wordt ? De mijne is een beetje aan het 'splijten' af en toe..misschien is dat gekomen doordat ik m in t bekertje met water heb laten staan per ongeluk :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:49

Ja, en in geval van nood heb ik zat kleine penselen liggen (ben nagelstyliste ;) ). Uitstekende haartjes knip ik af (alleen als het enkele haartjes zijn)
Als ie echt gespleten is kan je m soms weer goed krijgen door de haren nat te maken, zachtjes tussen je vingers bij elkaar te rollen, en met het beschermkokertje erom weg te leggen.
Je moet penselen idd niet in het water laten staan. Altijd liggend opbergen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:05

Ik knip vaak de haren scheef af bij de kwast.
Vaak zijn de kwasten erg recht en ik schilder liever met een schuine kwast.
Raar verhaal dit. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:03

Tussenstand ;)

Afbeelding

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:09

Goeie tip,schuin afknippen _/-\o_
Mooi lady madonna :j

Ik ga ook weer verder

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:22

De orchideeën die ik nu aan het schilderen ben is mijn eerste echte schilderij, van Schipper. Daarbij merk ik ook dat bijvoorbeeld het roze niet meteen dekt. Daardoor ga ik misschien wel teveel verf gebruiken, waardoor bij de randen meer verf zit, waardoor de verf daar helderder van kleur is... Maar misschien doe ik zelf wel iets fout.

Voor mijn Yorkshire puppy schilderij heb ik een kleiner penseeltje gehaald. Dat was echt niet te doen met het kwastje wat bijgeleverd was. Het penseeltje bij de orchideeën was ook niet fijn, dus voor dat schilderij gebruik ik nu het penseeltje van de yorkshire pup + een grotere, schuine kwast. Die vlakken zijn ook een stuk groter :D

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 01:53

Ik ben ook bang om te weinig verf te hebben.Overal is maar 1 potje van (3 luik indian summer).Zat ff terug te lezen (ben bij pagina 23 nu :wow: ) . Schilderen jullie per kleur ? Daar heb ik t geduld niet voor.. ik doe eigenlijk her en der of een voorwerp, anders vind ik t wat saai. Veel oranje in mijn schilderij (linker luik) Die maak ik eerst af en dan t middenstuk.
Zag veel juweeltjes.. ben al aan het kijken voor een volgende.Weet alleen nog niet waar te hangen. :))

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 02:17

Ik las in de beschrijving in de doos dat het het mooist is als je van achter naar voren werkt, dus bijvoorbeeld eerst de lucht, dan de wolken, dan de heuvels, dan de bomen, dan de bladeren. Ik ben doe nu per luik (ook 3 luik) en dan eerst het water per kleur, daarna de stenen per kleur en daarna de orchideeën zelf. Hoop dat dat het beste werkt ook :D

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:19

Ik heb ook nooit grote problemen gehad met de dekking van de verf. Wel vind ik bij Paintworks dat sommige kleuren gewoon wat beter dekken dan andere, ga ik er wat dikker overheen of zo. Ook heb ik nog nooit gehad dat de verf op was, zelfs niet als ik riant was met het mengen van de kleuren.

Mijn plaid schilderij ben ik pas met 1 kleur bezig, en die bevalt goed haha. :)

Hij is leuk LadyMadonna! :D

Qua kwastjes, de schilderijen van Paintworks en Plaid zijn gedetailleerd, dus ik heb andere kwastjes gekocht. Bij de Pipoos en in een grote hobbywinkel in Amsterdam. Ik vind het veel fijner schilderen met hele kleine kwastjes, dus die bevallen mij erg goed!
Naar mijn idee zijn de schilderijen van Schipper een stuk minder gedetailleerd, dus dan is de tip van het schuin afknippen van de kwastjes wel een hele goede!

Ik hoop deze week ook echt weer eens tijd te hebben om te schilderen!

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:46

updatejuh

Afbeelding

Afbeelding

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:54

AnoukS_ schreef:
Ik heb ook nooit grote problemen gehad met de dekking van de verf. Wel vind ik bij Paintworks dat sommige kleuren gewoon wat beter dekken dan andere, ga ik er wat dikker overheen of zo. Ook heb ik nog nooit gehad dat de verf op was, zelfs niet als ik riant was met het mengen van de kleuren.

Mijn plaid schilderij ben ik pas met 1 kleur bezig, en die bevalt goed haha. :)

Hij is leuk LadyMadonna! :D

Qua kwastjes, de schilderijen van Paintworks en Plaid zijn gedetailleerd, dus ik heb andere kwastjes gekocht. Bij de Pipoos en in een grote hobbywinkel in Amsterdam. Ik vind het veel fijner schilderen met hele kleine kwastjes, dus die bevallen mij erg goed!
Naar mijn idee zijn de schilderijen van Schipper een stuk minder gedetailleerd, dus dan is de tip van het schuin afknippen van de kwastjes wel een hele goede!

Ik hoop deze week ook echt weer eens tijd te hebben om te schilderen!

dus jij zweert bij paintworks en plaids ? Ga ik die ook ff opzoeken.. Schipper bevalt me ook tot nu toe.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:04

Jazeker! Ik vind paintworks super, ook qua afbeeldingen gewoon. Plaid heeft het voordeel dat je niet hoeft te mengen maar ik persoonlijk vind de afbeeldingen wat minder mooi.

Schipper vind ik onwijs tof,die 3luiken, maar te duur voor hobby als k ze niet op ga hangen ;) en qua details springen paintworks en plaid er gigantisch uit voor mij :)

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:06

AnoukS_ schreef:
Jazeker! Ik vind paintworks super, ook qua afbeeldingen gewoon. Plaid heeft het voordeel dat je niet hoeft te mengen maar ik persoonlijk vind de afbeeldingen wat minder mooi.

Schipper vind ik onwijs tof,die 3luiken, maar te duur voor hobby als k ze niet op ga hangen ;) en qua details springen paintworks en plaid er gigantisch uit voor mij :)

Hoe vind je de mijne ? (indian summer)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:13

Ja als ik er één van schipper zal doen zal het waarschijnlijk die worden. Vind hem super tof!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:40

Volgens mij ben ik helemaal vergeten deze te laten zien (?). Paintworks, heb ik begin 2015 gemaakt voor de voorkant van mijn kerstkaart. :)

Afbeelding

Kwam trouwens deze ook nog tegen, is ook wel een schatje en een leuke voor een kerstkaart.

https://www.herrschners.com/product/pai ... ber+kit.do

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:56

Dallista schreef:
Volgens mij ben ik helemaal vergeten deze te laten zien (?). Paintworks, heb ik begin 2015 gemaakt voor de voorkant van mijn kerstkaart. :)

[ [url=m/MVT76b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwam trouwens deze ook nog tegen, is ook wel een schatje en een leuke voor een kerstkaart.

https://www.herrschners.com/product/pai ... ber+kit.do

Wauw die is mooi zeg ! hoe groot is hij ? Te groot v een kerstkaartje toch lijkt mij, of via een foto kaartjes gemaakt ?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:29

Ammo schreef:
Wauw die is mooi zeg ! hoe groot is hij ? Te groot v een kerstkaartje toch lijkt mij, of via een foto kaartjes gemaakt ?

Het is een grote maat, wat zijn die, 50 x 40 cm ongeveer, zo uit mijn hoofd.

Ik heb hem op een grote scanner gescand, in twee delen, en die delen samengevoegd in een photo editor (niet ideaal, volgende keer toch maar een grote scanner gebruiken...).

Dan laten printen bij een printbedrijfje op iets glossy papier, in A5 formaat, twee per A4tje, en laten snijden. Was het tweede jaar dat ik dat deed, en heb weer veel leuke reacties gekregen.

Oh, op de achterkant zat bij elke kaart een origami ster (uit acht kleine, verschillende kleuren blaadjes, heb behoorlijk wat zitten vouwen!). ;-)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:51

Wauw Dalista je doet er veel werk voor! Heb je een foto van het eindresultaat?