Mag ik ook taxeren? Ik kan absoluuuuuuuut niet tekenen en kan het dus ook never beter als wat hier voorbij komt, maar zou het wel leuk vinden om een 'oordeel' te geven over de tekeningen..
Ik heb niet veel verstand van de kosten van het materiaal dus sorry als ik daardoor soms wat fout zit

Hierbij de eerste taxatie. Ik begin op pagina 90. Als het niet welkom is, verwijder ik de post.
Pagina 90:
Steef92: De vogels. Beide super realistisch en ik ben dol op het kleurgebruik. Super gedetailleerd, vooral in de vacht en veren. Erg gaaf. € 110 per stuk.
MaricoGraphy: De vos. Ik vind het hoofd mooi, maar de half en het lijf/borst niet zo. De knotjes hebben voor mijn gevoel te weinig detail. € 25
Fnanne: Het kindje. Aparte stijl die mij erg aanspreekt. Heb hem even aan m'n mam laten zien omdat wij een huis hebben in die stijl (veel hout e.d.). Ze zou hem zo boven de openhaard hangen, ze vind 'm geweldig. Ik vind het kleurgebruik erg mooi en het mutsje is zo perfect kloppend. € 125
LeintjeO: Paard met vlechtjes. De vlechtjes vind ik erg mooi gelukt. Ik vind het kleurgebruik wat vlak en daardoor springt hij er niet echt uit voor mij. € 20
Pagina 91:
plovesb: De 2 paarden. Heel mooi! Het linkse paard spreekt mij het meeste aan. Bij de rechtse heb ik het idee dat het linkeroog (van voren gezien) niet helemaal klopt. Het lijkt wat dichtgeknepen. De manen van dat paard daarentegen zijn super gedetailleerd en ik voel de wind bijna. € 125-135
Shetpower: Paardenhoofd. Ik vind het hoofd heel mooi en ook het kleurgebruik past in de tekening. De hals klopt niet helemaal naar mijn idee. Hij lijkt heeeel iel en doordat de onderkant wat is uitgevaagd komt het op mij wat raar over. € 35
IndianRose_: De muurschildering. Ik vind hem ge-wel-dig. Echt heeeel goed, mooi kleurgebruik. Heb alleen geen idee van de waarde. Rond de € 150?!
amber: Paardenhoofd. Ik vind het een mooie tekening. Het hoofdstel heeft veel contrast en het mooiste aan de tekening vind ik het oog. 1 ding vind ik jammer, namelijk dat de borst naar achteren zo rond is 'gegumt'. Het zal niet gegumt zijn maar zo ziet het er een beetje uit. Ik had het mooier gevonden als hij tot de rand van het papier was doorgetrokken. € 45-50
Shetpower: Muurschildering. Ook deze muurschildering vind ik mooi. Maar van de waard heb ik echt geen idee...
Pagina 92:
amber15: Bonte. De foto is wat donker. Ik vind de tekening heel mooi. Super gedetailleerd op het hoofd. Alle verhoudingen kloppen voor mijn gevoel. € 55-60
Stefieke1997: Fjord. Ik vind het fjordje mooi getekend maar naar mijn idee valt hij weg in de 'donkere' achtergrond. De voorpluk springt er voor mij wel uit! € 30
annelinnie: Ik vind het heel moeilijk om de foto's te beoordelen omdat ze heel klein zijn geworden. Sorry.
jovavee: WAUW

- Fries. Super mooi. Dat halster had ik ook voor mijn paard, geweldig hoe je dat hebt getekend! € 110
- 2e tekening. Ook super mooi. € 100
- Fjord. Fjord zelf super mooi maar vind de achtergrond jammer. Daarom € 85
- Schimmel. Geweldig mooi. Het groen past er heel mooi bij! € 140-150
- Landschap. Zo gedetailleerd en realitisch. € 180
- Katten. Ook super mooi. € 130
mariekeoo: Hij is mooi getekend en goed in verhouding maar ik vind hem nog wat 'saai'. Is misschien niet helemaal het goede woord maar kan even niets anders bedenken. € 30
Pagina 93:
Stefieke1997: Haflinger. Heel mooi gebruik van tinten in zwart-wit-grijs. Wat me erg aanspreekt, is dat hij bijna 'beeldvullend' is. Snap je wat ik bedoel? Het oog had misschien iets uitgebreider kunnen zijn. € 60-65
Zelfportret. Hij is op de foto inderdaad vrij donker. Wel mooi getekend. € 30-35
LeintjeO: Bonte. Het paard is voor mijn gevoel niet helemaal in verhouding. Ik heb het idee dat het paard een mega groot hoofd heeft (is misschien in het echt ook wel zo hoor). Daarnaast kijk ik wat raar tegen het rechter oor aan. Knotjes en overgang van de vlekken wel mooi gedaan! € 30
Nienke15: Kat. Die boom is echt prachtig en net echt. Lijkt echt diepte in de tekening te zitten. Kat is ook heel mooi, alleen vind ik de kleur wat gek. € 55
Century: Bloem. Mooie kleuren en heel rustgevend. Vind de bloem op de achtergrond, die wat vaag is, mooi in het beeld passen. € 60
Tyrcanol: Hond. Eerste keer? Zeer goed gelukt naar mijn mening. Vind alleen het gras onder de pootjes wat raar. Misschien was het beter als je het helemaal had doorgetrokken. € 15-20
Edit: Zie aanpassing op pagina 94. € 25
Jovavee: Jeetje wist niet dat jouw tekeningen nog beter konden worden. Dit vind ik echt prachtig. Die donkere achtergrond maakt het af! € 180
MaricoGraphy: Vos. Ik vind het paardenhoofd met hals (bovenste) mooi, maar het hele paard (onder) spreekt me totaal niet aan. Kan niet zo goed zeggen waar 'm dat in zit. € 10
Stefieke1997: Zwart paard. Mooi hoor. Dat hij zo gitzwart is, vind ik gaaf. Ik stoor me een klein beetje aan het lichte in de manen. Iets te licht naar mijn idee. € 40
Veulen. Deze vind ik mooier dan het zwarte paard. Beetje zelfde idee verder. € 50
Pagina 94:
amber15: Hond. Vacht is heel mooi getekend. Er had van mij iets meer afwisseling mogen zitten in de kleur. Het is wat vlak. € 20
Dirndl: Olieverfdoek. Ik vind het heel lastig. Ik weet niet zo goed of het me juist wel aanspreekt, of juist niet. Haha. Toch heeft het wel echt iets en het lijkt me super moeilijk. € 40-50
Aartje: Haflingers. Heel erg mooi getekend! Vind de linkse haf het mooiste, omdat ik het lichte rond het oog bij de rechter haf wat extreem vind. Misschien is het in het echt ook zo, maar het steekt hier een klein beetje af voor m'n gevoel. Vind de achtergrond kleur heel mooi bij het geheel! € 75-80
Steef92: Vos. Ik heb jouw topic gevolgd van deze tekening en toen vond ik hem al heel erg mooi! € 90
Jolien0808: Poes. Ik vind hem wat saai van kleur. Verder wel erg leuk gedaan. € 10
Panter. Die vind ik minder mooi. Hier zou ik nog niets voor betalen.
Stefieke 1997: Hond. Vind het verschil in tint mooi gedaan. Het neusje springt er echt uit. Kijk alleen wat raar tegen de borst aan, maar dat kan te maken hebben met het standpunt. De hond kijkt omhoog, toch?! € 15
Jovavee: 2 paarden. De vacht van beide paarden is echt super mooi! Zelfs de weerborstels zijn duidelijk zichtbaar. € 120
Leintje0: 2 pony's. Ik vind de pony's goed gelukt al kijk ik wat raar aan tegen de voorpluk van de rechter. Bij de linker is hij heel natuurlijk, dat mis ik een beetje bij de rechter. De achtergrond vind ik persoonlijk zonde. Het is daardoor te veel. € 20
Skundi08: Paard. Bij deze tekening vind ik de achtergrond wel erg mooi. Heel subtiel maar wel uitgebreid. Vind de neus van het paard wat apart eruit zien... € 30-35
Honden. Vooral het linkse hondje vind ik erg mooi. Bij de rechtse stoor ik me wat aan het witte in de vacht. Ook € 30-35
Aartje: Hond. Prachtig! Mijn oog viel meteen op het oog van de hond

Kat. Ook heel mooi maar vind hem wat minder dan de hond. Iets met de pupil van het rechter oog ofzo... € 75
MaricoGraphy: Honden. Vind de rechterhond minder mooi dan de rest van de tekening. Vooral de poten storen mij. € 15-20
Tyrcanol: Pony. Mooi gedaan, en dat roze halster kleurt heel mooi bij het geheel. De onderkant van de hals, naar de borst toe, lijkt wat breed/dik. € 40
manonnevot: Mooi gedaan. Wat een gaaf paard ook! € 50
Xyris: Deur. Het is niet mijn stijl, wat je hebt getekend. Maar wat je hebt gedaan is wel ontzettend mooi. Het lijkt haast een foto. € 100
Winnie. Wat een kleurrijk beeld zeg! Word er helemaal vrolijk van. Vind hem iets minder dan de eerste € 80
Pagina 96:
Slina: Leuk gedaan alleen het hoofd is voor mijn gevoel wat grof/groot. € 10
KittyDylan: Beide tekeningen zijn oké, maar ik zou er nog niets voor betalen.
LeintjeO: Mooi gedaan. Vooral de handen vind ik echt goed. € 40
Noukie22: De foto is wat donker, daarom vind ik het moeilijk. Heb het idee dat de hand van het meisje vrij groot is maar ik weet niet wat voor pony het is... € 25