[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:28

Hoi! Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik het heel leuk vind om de tekeningen te zien.
Mag ik ook taxeren? Ik kan absoluuuuuuuut niet tekenen en kan het dus ook never beter als wat hier voorbij komt, maar zou het wel leuk vinden om een 'oordeel' te geven over de tekeningen..
Ik heb niet veel verstand van de kosten van het materiaal dus sorry als ik daardoor soms wat fout zit :o

Hierbij de eerste taxatie. Ik begin op pagina 90. Als het niet welkom is, verwijder ik de post.

Pagina 90:

Steef92: De vogels. Beide super realistisch en ik ben dol op het kleurgebruik. Super gedetailleerd, vooral in de vacht en veren. Erg gaaf. € 110 per stuk.
MaricoGraphy: De vos. Ik vind het hoofd mooi, maar de half en het lijf/borst niet zo. De knotjes hebben voor mijn gevoel te weinig detail. € 25
Fnanne: Het kindje. Aparte stijl die mij erg aanspreekt. Heb hem even aan m'n mam laten zien omdat wij een huis hebben in die stijl (veel hout e.d.). Ze zou hem zo boven de openhaard hangen, ze vind 'm geweldig. Ik vind het kleurgebruik erg mooi en het mutsje is zo perfect kloppend. € 125
LeintjeO: Paard met vlechtjes. De vlechtjes vind ik erg mooi gelukt. Ik vind het kleurgebruik wat vlak en daardoor springt hij er niet echt uit voor mij. € 20

Pagina 91:

plovesb: De 2 paarden. Heel mooi! Het linkse paard spreekt mij het meeste aan. Bij de rechtse heb ik het idee dat het linkeroog (van voren gezien) niet helemaal klopt. Het lijkt wat dichtgeknepen. De manen van dat paard daarentegen zijn super gedetailleerd en ik voel de wind bijna. € 125-135
Shetpower: Paardenhoofd. Ik vind het hoofd heel mooi en ook het kleurgebruik past in de tekening. De hals klopt niet helemaal naar mijn idee. Hij lijkt heeeel iel en doordat de onderkant wat is uitgevaagd komt het op mij wat raar over. € 35
IndianRose_: De muurschildering. Ik vind hem ge-wel-dig. Echt heeeel goed, mooi kleurgebruik. Heb alleen geen idee van de waarde. Rond de € 150?!
amber: Paardenhoofd. Ik vind het een mooie tekening. Het hoofdstel heeft veel contrast en het mooiste aan de tekening vind ik het oog. 1 ding vind ik jammer, namelijk dat de borst naar achteren zo rond is 'gegumt'. Het zal niet gegumt zijn maar zo ziet het er een beetje uit. Ik had het mooier gevonden als hij tot de rand van het papier was doorgetrokken. € 45-50
Shetpower: Muurschildering. Ook deze muurschildering vind ik mooi. Maar van de waard heb ik echt geen idee...

Pagina 92:

amber15: Bonte. De foto is wat donker. Ik vind de tekening heel mooi. Super gedetailleerd op het hoofd. Alle verhoudingen kloppen voor mijn gevoel. € 55-60
Stefieke1997: Fjord. Ik vind het fjordje mooi getekend maar naar mijn idee valt hij weg in de 'donkere' achtergrond. De voorpluk springt er voor mij wel uit! € 30
annelinnie: Ik vind het heel moeilijk om de foto's te beoordelen omdat ze heel klein zijn geworden. Sorry.
jovavee: WAUW <3
- Fries. Super mooi. Dat halster had ik ook voor mijn paard, geweldig hoe je dat hebt getekend! € 110
- 2e tekening. Ook super mooi. € 100
- Fjord. Fjord zelf super mooi maar vind de achtergrond jammer. Daarom € 85
- Schimmel. Geweldig mooi. Het groen past er heel mooi bij! € 140-150
- Landschap. Zo gedetailleerd en realitisch. € 180
- Katten. Ook super mooi. € 130
mariekeoo: Hij is mooi getekend en goed in verhouding maar ik vind hem nog wat 'saai'. Is misschien niet helemaal het goede woord maar kan even niets anders bedenken. € 30

Pagina 93:

Stefieke1997: Haflinger. Heel mooi gebruik van tinten in zwart-wit-grijs. Wat me erg aanspreekt, is dat hij bijna 'beeldvullend' is. Snap je wat ik bedoel? Het oog had misschien iets uitgebreider kunnen zijn. € 60-65
Zelfportret. Hij is op de foto inderdaad vrij donker. Wel mooi getekend. € 30-35
LeintjeO: Bonte. Het paard is voor mijn gevoel niet helemaal in verhouding. Ik heb het idee dat het paard een mega groot hoofd heeft (is misschien in het echt ook wel zo hoor). Daarnaast kijk ik wat raar tegen het rechter oor aan. Knotjes en overgang van de vlekken wel mooi gedaan! € 30
Nienke15: Kat. Die boom is echt prachtig en net echt. Lijkt echt diepte in de tekening te zitten. Kat is ook heel mooi, alleen vind ik de kleur wat gek. € 55
Century: Bloem. Mooie kleuren en heel rustgevend. Vind de bloem op de achtergrond, die wat vaag is, mooi in het beeld passen. € 60
Tyrcanol: Hond. Eerste keer? Zeer goed gelukt naar mijn mening. Vind alleen het gras onder de pootjes wat raar. Misschien was het beter als je het helemaal had doorgetrokken. € 15-20
Edit: Zie aanpassing op pagina 94. € 25
Jovavee: Jeetje wist niet dat jouw tekeningen nog beter konden worden. Dit vind ik echt prachtig. Die donkere achtergrond maakt het af! € 180
MaricoGraphy: Vos. Ik vind het paardenhoofd met hals (bovenste) mooi, maar het hele paard (onder) spreekt me totaal niet aan. Kan niet zo goed zeggen waar 'm dat in zit. € 10
Stefieke1997: Zwart paard. Mooi hoor. Dat hij zo gitzwart is, vind ik gaaf. Ik stoor me een klein beetje aan het lichte in de manen. Iets te licht naar mijn idee. € 40
Veulen. Deze vind ik mooier dan het zwarte paard. Beetje zelfde idee verder. € 50

Pagina 94:

amber15: Hond. Vacht is heel mooi getekend. Er had van mij iets meer afwisseling mogen zitten in de kleur. Het is wat vlak. € 20
Dirndl: Olieverfdoek. Ik vind het heel lastig. Ik weet niet zo goed of het me juist wel aanspreekt, of juist niet. Haha. Toch heeft het wel echt iets en het lijkt me super moeilijk. € 40-50
Aartje: Haflingers. Heel erg mooi getekend! Vind de linkse haf het mooiste, omdat ik het lichte rond het oog bij de rechter haf wat extreem vind. Misschien is het in het echt ook zo, maar het steekt hier een klein beetje af voor m'n gevoel. Vind de achtergrond kleur heel mooi bij het geheel! € 75-80
Steef92: Vos. Ik heb jouw topic gevolgd van deze tekening en toen vond ik hem al heel erg mooi! € 90
Jolien0808: Poes. Ik vind hem wat saai van kleur. Verder wel erg leuk gedaan. € 10
Panter. Die vind ik minder mooi. Hier zou ik nog niets voor betalen.
Stefieke 1997: Hond. Vind het verschil in tint mooi gedaan. Het neusje springt er echt uit. Kijk alleen wat raar tegen de borst aan, maar dat kan te maken hebben met het standpunt. De hond kijkt omhoog, toch?! € 15
Jovavee: 2 paarden. De vacht van beide paarden is echt super mooi! Zelfs de weerborstels zijn duidelijk zichtbaar. € 120
Leintje0: 2 pony's. Ik vind de pony's goed gelukt al kijk ik wat raar aan tegen de voorpluk van de rechter. Bij de linker is hij heel natuurlijk, dat mis ik een beetje bij de rechter. De achtergrond vind ik persoonlijk zonde. Het is daardoor te veel. € 20
Skundi08: Paard. Bij deze tekening vind ik de achtergrond wel erg mooi. Heel subtiel maar wel uitgebreid. Vind de neus van het paard wat apart eruit zien... € 30-35
Honden. Vooral het linkse hondje vind ik erg mooi. Bij de rechtse stoor ik me wat aan het witte in de vacht. Ook € 30-35
Aartje: Hond. Prachtig! Mijn oog viel meteen op het oog van de hond :). De achtergrond kleurt mooi. € 90
Kat. Ook heel mooi maar vind hem wat minder dan de hond. Iets met de pupil van het rechter oog ofzo... € 75
MaricoGraphy: Honden. Vind de rechterhond minder mooi dan de rest van de tekening. Vooral de poten storen mij. € 15-20
Tyrcanol: Pony. Mooi gedaan, en dat roze halster kleurt heel mooi bij het geheel. De onderkant van de hals, naar de borst toe, lijkt wat breed/dik. € 40
manonnevot: Mooi gedaan. Wat een gaaf paard ook! € 50
Xyris: Deur. Het is niet mijn stijl, wat je hebt getekend. Maar wat je hebt gedaan is wel ontzettend mooi. Het lijkt haast een foto. € 100
Winnie. Wat een kleurrijk beeld zeg! Word er helemaal vrolijk van. Vind hem iets minder dan de eerste € 80

Pagina 96:

Slina: Leuk gedaan alleen het hoofd is voor mijn gevoel wat grof/groot. € 10
KittyDylan: Beide tekeningen zijn oké, maar ik zou er nog niets voor betalen.
LeintjeO: Mooi gedaan. Vooral de handen vind ik echt goed. € 40
Noukie22: De foto is wat donker, daarom vind ik het moeilijk. Heb het idee dat de hand van het meisje vrij groot is maar ik weet niet wat voor pony het is... € 25

_bokworst

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:56

LeintjeO - je gaat vooruit! 40,-

Noukie22 - ik vind hem erg mooi op de hand na, de hand lijkt idd geen botten te hebben.. +/- 35,-

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:50

@slina 5 euro? vind hem nog niet meer waard, verhoudingen kloppen niet en mis diepte
@KittyDylan nog geen geld waard, de tweede vind ik lastig, zelf zou ik heb nog niet willen hebben, maar 5 euro ongeveer

@LeintjeO wauww gaaf! een eurotje of 50?
@noukie22 ik mis nog veel diepte nu ongeveer 10 euro

deze tekening word niet verkocht, maar was benieuwd hoeveel het waard is

Afbeelding[/quote]

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:49

mariekeoo Veulen. Ik had de tekening al in een topic voorbij zien komen als ik het me goed herinner. Prachtig. Die achtergrond ook, jeetje echt heel mooi gedaan. Het enige wat me iets opviel, is dat de net vrij 'recht' loopt. Dat kan ik het echt ook zo zijn hoor! Het stoort me verder ook niet echt. € 75-80

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:45

Mariekeoo - die achtegrond is práchtig, alleen er is iets aan het veulen waardoor ik hem minder mooi vind, kan niet plaatsen wat, sorry! Wel zeker 70,-

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:12

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:55

@Slina Ik vind hem wel leuk maar de verhoudingen kloppen niet helemaal naar mijn mening. 5 euro
@kittydylan ik vind het wel een grappige tekening maar ik zou er niks voor geven. Gewoon door blijven oefenen.
@noukie22 Heel mooi 50 euro
@mariekeoo Die achtergrond is heel goed gelukt! het veulen trouwens ook. Ik zit ook rond de 80 euro.

hier heb ik zelf ook nog een tekening
Afbeelding

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:08

Mag ik vragen waar je die foto vandaan hebt Jolien0808, want volgens mij is het een foto van mij en hier is geen toestemming voor gevraag, het maakt mij niet zoveel uit, maar vraag een fotograaf de volgende keer :)
Verder is het wel een mooie tekening, vooral de neus!

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:10

Het is geen foto van bokt voor zover ik weet :P ik had deze schets al heel lang geleden gemaakt alleen had ik er nooit wat mee gedaan. maar bedankt!

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:17

is het toevallig deze foto?:
Afbeelding
Want dan vraag ik me echt af hoe je er aan komt, want hij staat alleen op facebook en zover ik weet ken ik je niet.

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:28

huh hij lijkt er wel heel erg op. ik heb de voorbeeld foto niet meer maar ik kan me niet herinneren dat dit hem was. Het is echt al heel lang geleden. ik ken jou ook niet denk ik haha.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:26

Jolien, dat kan toch bijna niet anders dan dat dit de voorbeeldfoto was? Kijk maar, zelfs het neusriempje wat niet helemaal in de passant zit heb je getekend, net als andere details die absoluut niet van een andere foto kunnen komen.
Fijn dat Manon zegt er geen probleem mee te hebben, maar pas hier voortaan voor op. Genoeg andere fotografen die hier niet zo makkelijk op reageren. Gewoon als tip :)

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:37

Jaa ik zie het. maar deze tekening heb ik al 3 maanden geleden gemaakt ofzo en ik kan het me gewoon niet herinneren dat het deze foto was. En anders zou ik ook niet weten hoe ik eraan kom want ik heb (volgens mij) alleen de tekeningen uit het aanvraag topic gebruikt en dan heb je toch automatisch toestemming?
Maar alsnog sorry hiervoor. Toch snap ik het niet want ik kijk echt altijd goed of je de foto mag gebruiken.
De volgende keer zal ik er nog beter op letten :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:19

Wat is eigenlijk het probleem van een foto natekenen?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:21

Er zitten auteursrechten op en je als je de foto natekent zitten daar eigenlijk nog steeds de auteursrechten van de fotograaf op, dus mag je hem eigenlijk nergens plaatsen als je geen toestemming hebt.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:23

Geld dit niet alleen voor professionele fotografen?

Daarnaast als je niet wil dat er iets met je foto gebeurt moet je m niet op internet zetten. Foto's zijn ook makkelijk van Google te halen.

Ik zou me juist vereerd voelen als iemand mijn foto's na tekent ...

En ik had de link met jou foto niet gelegd ..
Je ziet het idd aan het riempje. Maar thats it.
Snap al die commotie niet zo.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:24

Tyrcanol schreef:
Geld dit niet alleen voor professionele fotografen?

Daarnaast als je niet wil dat er iets met je foto gebeurt moet je m niet op internet zetten. Foto's zijn ook makkelijk van Google te halen.

Ik zou me juist vereerd voelen als iemand mijn foto's na tekent ...

En ik had de link met jou foto niet gelegd ..
Je ziet het idd aan het riempje. Maar thats it.
Snap al die commotie niet zo.

Ik haal ook vaak foto's van Google af :)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:26

Dat mag wel, maar je mag je tekening dan niet op internet plaatsen, behalve als je toestemming hebt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:27

Hoe weet je dan wie de fotograaf is? Er zijn zo veel mensen die foto's van Internet halen, ze natekenen en dan ergens op Internet weer plaatsen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:28

Ik snap manonnevot wel. Aan de andere kant zijn er natuurlijk 3 miljoen foto's die op eenzelfde manier genomen zijn, echt uniek is het beeld niet of zo.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:31

Mijn eerste tekening, het is een stuk minder mooi dan de rest hier maar ik teken nooit haha
Afbeelding

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:32

_San87_ schreef:
Ik snap manonnevot wel. Aan de andere kant zijn er natuurlijk 3 miljoen foto's die op eenzelfde manier genomen zijn, echt uniek is het beeld niet of zo.

Ja dat weet ik, maar het is en blijft mijn foto en het is niet mijn paard, dus ik weet niet eens of het van de eigenaar had gemogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:34

manonnevot schreef:
_San87_ schreef:

Ja dat weet ik, maar het is en blijft mijn foto en het is niet mijn paard, dus ik weet niet eens of het van de eigenaar had gemogen.

Ik zeg ook dat ik jou snap ;). Overigens heeft de eigenaar er niks over te zeggen. Op paarden rust geen portretrecht (anders dan bij mensen).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:35

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:33

Mbt het auteursrecht etc, ik heb daar een tijd geleden ook een topic over gehad. Misschien wel interessant :)
Century @ Een foto natekenen of schilderen; hoe zit het met rechten?

Verder weer taxaties van mij, en een nieuwe tekening :)

Pagina 93

Tyrcanol: Erg netjes voor de eerste keer! Probeer nog wat meer kleuren te kiezen, in wit en zwart kan je nog heel veel verschillende kleuren gebruiken. Een achtergrond zou het ook mooier maken. - 20 euro
jovavee: Wow! Dat is bijna een foto. 150 euro wel denk ik!
MaricoGraphy: Ik vind het kleurgebruik van de bovenste erg mooi, maar er mag meer details in. De benen bij de onderste lijken niet helemaal te kloppen en iets te cartoonachtig. - 20 euro
Stefieke: 1. Erg mooi, het contrast is heel mooi. I kvind de manen nog iets te plat ogen. Ze lijken niet helemaal bij het paard te horen. - 35 euro
2. Ook prachtig, erg mooie blik. - 60 euro

Pagina 94

amber15: Leuke uitstraling! Ik zou nog wel meer contrast willen zien. - 25 euro
Dirdnl: Ik vind hem iets te hard, iets te grof. Verhoudingen zijn wel erg mooi. - 25 euro
Aartje: Ze hebben veel uitstraling. Ik heb wel het idee dat de neuzen iets te groot zijn - 75 euro
Steef: Heel mooi kleurgebruik op het hoofd. De rug had iets meer uitwerking mogen hebben - 75 euro
Jolien: Verhoudingen van beide zijn goed, maar ze mogen meer uitgewerkt worden.
Stefieke: Lastige pose gekozen, leuke uitdaging! Ik vind de ogen heel sprekend. Verder heb ik het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen en zou ik wat meer detail willen zien.
jovavee: Echt prachtig! Mooi contrast ook! - 100 euro
IeintjeO: Mooi kleurgebruik! De achtergrond had nog wat meer uitwerking mogen hebben - 25 euro
Skundi: 1. Erg mooi gedaan, paard springt er echt uit - 40 euro
2. Ook leuk gedaan! De linkerhond kijk ik wat raar tegen aan, volgens mij klopt het hoofd niet helemaal qua perspectief - 20 euro
Nayomie: Ik vind sommige delen echt heel mooi, en andere delen zouden meer uitwerking mogen. Hij lijkt nog niet helemaal af - 20 euro

Pagina 95

Aartje: 1. Ik vind hem erg mooi, zeker de ogen! De hals en rug had iets meer uitwerking mogen hebben naar mijn idee - 50 euro
2. Erg mooi, heel realistisch! De ogen zijn iets te groot ten opzichte van de neus en mond denk ik. - 60 euro
Maricography: Ik heb het idee dat het niet helemaal klopt qua perspectief. Ik vind het hooi wel heel leuk gedaan - 10 euro
Tyrcanol: Ziet er mooi uit, mag nog meer contrast - 20 euro
manonnevot: Heel mooi, zeker de benen! Heel mooi met schaduwen gewerkt - 50 euro
Xyris: 1. Mooie stijl heb je. Netjes gedaan - 50 euro
2. Ook erg netjes, goede verhoudingen! - 75 euro

Pagina 96:

Slina: netjes gedaan, maar het is nog erg 'hard' en het mag meer uitgewerkt worden ;)
KittyDylan: 1. Lekker dooroefenen met meer contrast en juiste verhoudingen :)
2. Netjes gedaan. Probeer meer kleuren te gebruiken, en meer contrast, en let op de verhoudingen.
IentjeO: volgens mij heb je je roeping gevonden! Heel realistisch. Kijk uit dat je het niet te donker maakt allemaal - 100 euro
Noukie22: Contrast is wat sterk tussen het meisje en de pony, maar de verhoudingen lijken goed te kloppen. Het meisje had nog wat meer details gemogen - 20 euro

Pagina 97:

mariekeoo: De overgang tussen het hoofd en de hals vind ik wat abrupt, en de rug had nog wat meer contrast gemogen. Ben helemaal weg van je achtergrond - 40 euro
Jolien: Mooi gedaan, nog wat meer contrast - 25 euro
Elinexx: Lekker dooroefenen met meer contrast en verhoudingen. :)

En hier mijn tekening, mijn eerste in opdracht:

A3, pastelpotlood en -krijt.

Afbeelding