[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:19

nou, ik ben nieuw hier, volg het topic al een tijdje en ben zwaar onder de indruk van bepaalde creaties! ik zal eerst even het een en ander taxeren, voor ik zelf wat post ;) vind het wel erg moeilijk hoor, dat taxeren!

p.91
Liss: Gaaf! Alleen manen en hals kunnen nog wel wat gedetailleerder. €35
Lalunamyo: contrast mist idd, maar verder wel mooi. €25
Webster543: €15. Lijkt een beetje op een goed gedetailleerde striptekening…
¬¬_Bitje_: €15 heb een beetje het idee dat het oog niet helemaal goed is, maar deze houding is ook moeilijk tekenen ;)
BlackDancer: Het ook is niet goed, maar de neus vind ik wel erg goed!! €15
HorseyDude: €10-15. Moest wel even goed kijken ;)
Quir: max. €10, beetje krasserig.
Cyntje: mooie tekening! Alleen jammer dat het lichaam minder gedetailleerd is dan het hoofd. €45
Sammyvriend: kwijlkwijl…. Ik wou dat ik dat zo kon! Geweldig! Beide minstens €100

P92:
Cyntje: apart, maar hij heeft wel wat ;) €30
Quir: beetje een striptekening. €10
Xfeno01X: zou nog even dooroefenen ;) er zit weinig detail in, en weinig diepte. Hij spreekt niet echt echt ;)
HorseyDude: niet mijn stijl. €20

p.93
Casperzot: wat voor papier gebruik je? Het lijkt wel of er een soort motiefje in zit, dat is een beetje jammer. 10-15€ voor beide.
Tjitze: ik zou nog lekker even blijven oefenen. Er kan wel heel veel meer detail in!
Floran: Hij kijkt een beetje boos! Maar die ogen zijn wel gaaf. €25
Carlijnn: te weinig detail, en het hoofd van het paard lijkt een beetje te kort. Max €15
HorseyDude: ik weet niet goed of ik dit wel kan taxeren… sorry!
xDonja: hij heeft wel wat, maar dr klopt iets niet naar mijn idee, kan alleen niet ontdekken wat ;) €15
sugarfoot: nog even door blijven oefenen. De eerste vind ik niet zo bijzonder, maar de tweede is wel grappig… €5.

p.94:
HorseyDude: jij maakt wel aparte tekeningen hoor! Vind ze lastig te taxeren. Deze vind ik niet zo bijzonder, €5
Janique: mooi, maar wel een beetje licht: het lijkt een beetje alsof er een soort glimspul op m zit… ogen vind ik wel erg gaaf! €25
Fnanne: wow, die is gaaf! €80
¬_Bitje_: hondjes: vind m niet zo fantastisch, sorry! €10. Paard: oog is wel een beetje groot. €15. Andere paard (A3, hout, gefernist?): ook €10-15
xDonja: die tong springt wel erg in het oog, dat vind ik een beetje jammer. Verder wel mooi. €35
Wuis: apart. Ik vind het oog niet zo mooi, maar neus en halster zijn wel mooi. €20

p.95

iceprincess: mooi, apart wel, maar wel gaaf! €100
_I_amanda_I_: niet mij stijl vind de vacht een beetje raar en het oog ook. €20
Wuis: beetje simpel, €10
FemkeRoosje: nog niks voor vragen, nog even dooroefenen.
Horseydude: €10-15, zoals al eerder, niet echt mijn stijl…
Ninajojo: €10-15

p.96
Wuis: weer dan oog wat ik niet zo goed vind. verder wel mooi! €15

volgens mij zijn dat ze allemaal vanaf p. 91. is dat genoeg?

en dan wat ikzelf gekliederd heb :P ik hoop dat de foto's goed zijn! ik ben benieuwd :P
Afbeelding
1. op een a4, had wel wat groter gekund. acryl verf
Afbeelding
2. op a4, is qua grote beter, ook acryl

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:33

_l_amanda_l_: die snorharen vind ik echt geweldig gelukt! Ik vind het wel heel erg jammer dat je heel veel haren niet vloeiend hebt laten uitlopen. Als je dan ook nog een beetje meer diepte zou gaan gebruiken zou het helemaal perfect zijn. €20
Fnanne: Wouw! €50
Xfeno01X: sorry, ik vind ze niet zo geslaagd. De verhoudingen kloppen niet, weinig diepte etc. maar iedereen moet het leren! Lekker doorgaan met tekenen en dan kom je er wel. Ik vind ze nu nog niets waard.
riz95: ook hier kloppen de verhoudingen niet. €5
Apacheshadow: 1: WOUW! €45
2: tsjah. Niet iets waar ik mijn geld aan uit zou geven :D
RightOn: Prachtig! €80
Wendy15: €10, de verhoudingen kloppen geloof ik wel aardig maar er zit nog niet echt diepte in.
liss: ik mis wat detail in de manen, omdat je de rest van het paard zo precies getekend hebt. €35
lalunamyo: geweldig! €80
webster543: Zoals je zelf al zei: meer contrast gebruiken. De foto's zijn van zo'n slechte kwaliteit dat dit eigenlijk niet te beoordelen valt. €15
_Bitje_: De verhoudingen kloppen nogsteeds niet helemaal Wel mooi contrast!! €15
BlackDancer: Ik vind je manen erg krasserig, wel een sprekend hoofd! Misschien nog wat meer contrast in de neus?€15
HorseyDude: Jij bent veel vooruit gegaan! Het is wel eventjes zoeken waar de orka's zijn :D €15
Quir: De verhoudingen kloppen niet zo. Erg krasserig.
Cyntje: Erg mooi! €80
sammyvriend: €60
Cyntje: Je vorige tekening vond ik mooier, dit spreekt mij niet echt aan. Maar dat is een kwestie van smaak.
Quir: Ook hier klopt er niks van de verhoudingen. Nogsteeds erg krasserig.
Xfeno01X: Het plaatje is niet fijn om naar te kijken, ik moest een paar keer overkijken voordat ik er achterkwam wat je nou eigenlijk getekend had. Ik vind de tekening erg krasserig en die vlekken boven de ogen storen me. Zelf zou ik iets meer contrast gebruiken als ik jou was :)
HorseyDude: €50, het is wel iets wat echt je smaak moet zijn. Ik zou het niet kopen, maar ik denk dat er genoeg gekken zijn die dit wel heel mooi vinden.
casperzot: €20
tjitze: de verhoudingen kloppen geloof ik niet.
Floran: €80
Carlijnnn: erg mooi! Ik stoor me bij de zwanen er alleen aan dat ik geen ogen zie. Maar dat komt denk ik door de verkleining :) Bovenste €80
Onderste is niet echt mijn smaak. Een beetje te weinig details €20
HorseyDude: sorry, hier zou ik geen geld aan uitgeven.
xDonja: de verhoudingen kloppen niet €10
Sugarfoot: de bovenste vind ik wel wat hebben! €20
De onderste vind ik niks. sorry.
janique: erg mooi, prachtige uitstraling! €70
Fnanne: Dat meisje is echt prachtig gedaan, ik zou graag nog wat meer detail zien in het paard. €40
_Bitje_: geweldig die hondjes! €70
Onderste vind ik niks. sorry.
_Bitje_: Jij kunt je beter gaan specializeren in hondjes. De verhoudingen van paarden blijf jij erg moeilijk vinden!
xDonja: ik zou graag nog wat meer witte plekken zien. Verder geweldig! €50
Wuis: Wat is er met het oog van dat paard gebeurd :o De rest van het paard vind ik echt prachtig. Maar dat oog stoort echt ontzettend. Dus ik taxeer zonder het oog :) €80
IcePrincess: over de 100 euro, ik ben fan van jouw tekeningen :D
_l_amanda_l_: ik zou wat vloeiendere overgangen willen zien, dit is heel krasserig. €20
Wuis: De verhoudingen kloppen echt niet. Waarom teken jij de ogen zo groot? Je vorige tekening sprak de vacht me heel erg aan, dit vind ik niks. Sorry.
FemkeRoosje: Let op je verhoudingen!
HorseyDude: hahahaha :P maar ik zou er geen geld voor geven :)
ninajojo: €20. Iets meer contrast gebruiken :)

Afbeelding
Het is een draver. Ik heb een combinatie van hard en zacht pastelkrijt gebruikt, houtskool en de achtergrond met aquarelverf. Het formaat is 35 x 27 cm. Het witte vlekje in het oog is weggevallen |( :P

Kwal

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:49

Erg mooi Oliebeer! Ik sta altijd versteld hoe simpel zoiets lijkt, tot dat je het zelf probeerd :D
Ik vind de oortjes wat aan de kleine kant lijken en het linkervoorbeen (van het paard) lijkt een beetje te ver doorgebogen in vergelijking met het rechterachterbeen. Zeker 50 :j

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:58

Hoihoi,

weer eens iets van mij :D totaal wat anders, nog nooit een landschap o.i.d gedaan, laat staan in deze stijl := was dus gewoon beetje oefenen en dingen heel snel neer te zetten ! maar vond resultaat opzich nog wel grappig. Gewoon van een ander plaatje afgewerkt, puur oefening

Afbeelding

@ oliebeer, vind hem eigenlijk wel leuk :) heel simpel eigenlijk.. denk dat jij nog heel erg kan groeien :) 30 euro
@ koetje, ik vind ze een beetje 'saai' , wanneer je meer kleuren en contrast gebruikt gaan ze veel meer spreken, verhoudingen zit je wel al goed mee, beide rond 20 euro
@ wuis, leuk gedaan ! paar kleine dingetjes storen, zou de achtergrond ook anders doen :) zodat het paard echt van het doel afspringt, zo`n 30 euro
@iceprinces, mooi hoor :) al ben ik niet zo van dat digitale, en zou ik dus ook een onreeel bod doen denk ik, zo`n 100/120 euro ?
@amanda, ook weer digitaal :) denk zo`n 50 euro ?
@janique, jaa mooi ! :) zeer lieve uitstraling, de beste die ik nu nog getaxeert heb, 120
@fnanne , mooie tekening, mooie uitdrukkingen ook, 80 euro
@bitje, leuk ! denk als je hiermee doorgaat er steeds mooiere dingen uit zullen komen, nu zon 45 euro
@wuis, mooi, maar vind zijn nek wat vreemd, er zitten te harde lijnen in, dat stoort mij persoonlijk, 40-45

klopt dat ik een paar overgeslagen heb, ik heb er gewoon aantal tussen uitgepikt die me opvielen :) als je heeeel graag taxatie wil dan zeg je et maar haha :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:26

ojaa, hij is 70 x 60 :) op gewoon papier

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:21

Afbeelding Schimmeltje, beetje oude plaat maar niet nagetekend!

banketstaaf (wat een náám :D): € 45,- ! Mooi landelijk!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:38

@Wuis: €45
koetje10:€35
oliebeer:€35
lalunamyo : €50
horseydude: €5

mijne:
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:49

_esther: hmm...het zit er in, nog een beetje meer oefenen, het is nu wat krasserig!
horseydude: hee, weer es wat anders van jou! leuk! 10,- :j
lalunamyo: wauw mooi!! 70,-! zobiezo!
oliebeer: stoer plaatje! ik denk wel 30,- ofzo :j

mijn digiwerk gaat al beter :D
en, wat zou het nu waard zijn :') ?
Afbeelding
en deze:
Afbeelding

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:50

wuis 15-20 euro. Waarom neem je de achtergrond niet over? Denk dat dat je tekening erg zou verbeteren!
koetje10 1e 15 2e 10 Vindt de 1e mooier omdat het detail daar betert is;) Vind afgehakte hoofden echter niets, en ee achtergrondje zou leuk zijn ;)
Oliebeer: 40 euro! Heel mooi! Alleen inderdaad jammer dat de glimmers in zijn ogen zijn weg gevallen :(
lalunamyo: 40 euro: Leuke tekenstijl joh :P Lekker grog, maar toch is er veel detail te zien!
horseydude: 5 euro, Vindt hem nog niet af...
Esther: 5-10 euro. Schattig beessie;) alleen in het lijf is de vorm niet duidelijk genoeg te zien
Bitje: 1e 30 euro: Ziet er leuk uit!!:) De ogen mogen wel wat sprekender 2e 30 euro: super leuk! alleen zijn lijf valt een beetje raar weg..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:26

Aan zo'n ouwe plaat als deze ga ik niet meer aan klooien... staat zo raar! In 2004 gemaakt en in 2010 verder afmaken... :(

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:31

_Bitje_:wauw je bent echt vooruit gegaan!bij de eerste tekening vind ik het oog en te groot en niet erg aansprekend, maar wel mooi totaalplaatje!30 euro 2e ook erg mooi alleen de rug/kont vind ik vreemd 35 euro

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:31

HorseyDude schreef:
Aan zo'n ouwe plaat als deze ga ik niet meer aan klooien... staat zo raar! In 2004 gemaakt en in 2010 verder afmaken... :(

Waarom niet? Ik heb laatst ook werken uit 2005 verder afgerond ;)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:54

Mag ik vragen waarom er "maar" zo rond de €35 voor mijn tekening wordt getaxeert? Ik heb expres zonder zoveel details gewerkt. Ik sta open voor tips :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:50

_Bitje_: € 40 euro (bovenste)
€ 38 euro (onderste)

Vindt de bovenste nog altijd net iets een beetje beter!

En nou de mijne (het is weer eens een POTLOOD-tekening dus hij is waarlijk af!!!)

Afbeelding

Zal wel weer alle maten verkeerd hebben, hihi! :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:51

Oliebeer schreef:
Mag ik vragen waarom er "maar" zo rond de €35 voor mijn tekening wordt getaxeert? Ik heb expres zonder zoveel details gewerkt. Ik sta open voor tips :D

Ik ben niet gek van je stijl, achter lijkt het net of het uitgeveegd is.
Misschien is het in iemand anders zijn ogen wel mooi, maar ik zou er toch niet zoveel geld aan besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:54

Pastel op a3 (ga nu de rest taxeren).

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:55

Wuis, vergeten te taxeren! (bloedmooi paard trouwens!)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:55

ietjelover schreef:
Oliebeer schreef:

Ik ben niet gek van je stijl, achter lijkt het net of het uitgeveegd is.
Misschien is het in iemand anders zijn ogen wel mooi, maar ik zou er toch niet zoveel geld aan besteden.

ik heb niet geveegt, dat is aquarelverf :D maar bedankt :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:58

Oliebeer: Ik volg het topic alleen, maar taxeer vaak niet. Maar wil toch wel even zeggen, dat, als het mijn eigen paard zou zijn, ik er toch echt wel 50 euro voor over had. Weet niet of dat laag is? En wat het formaat is? :)

(Ik zie het namelijk al helemaal in een lijst boven de bank oid hangen,)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:00

Wuis: 75 euro!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:05

Oliebeer schreef:
[ik heb niet geveegt, dat is aquarelverf :D maar bedankt :)

lijkt dan zo, maar zie toch dat je pastel hebt gebruikt, en ziet er toch beetje zacht uit

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:11

Inney schreef:
Oliebeer: Ik volg het topic alleen, maar taxeer vaak niet. Maar wil toch wel even zeggen, dat, als het mijn eigen paard zou zijn, ik er toch echt wel 50 euro voor over had. Weet niet of dat laag is? En wat het formaat is? :)

(Ik zie het namelijk al helemaal in een lijst boven de bank oid hangen,)

Het formaat is 35 x 27 cm :D 50 euro vind ik wel een mooi bedrag :P
Harstikke bedankt allemaal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:12

koetje10: Probeer meer kleur te gebruiken, je gebruikt nu voor een bruin paard alleen maar bruin, terwijl er veel meer kleuren in zitten! Ik zou nu zeggen 10 euro, wanneer je meer kleur gebruikt zal dit omhoog gaan.

Oliebeer: Ik vind het leuk geprobeerd maar het heeft het voor mij net niet. Ik heb even gekeken naar je andere werken en die spreken me veel meer aan! Vooral die ene van dat landschap, prachtig! :wow: Die zou ik zo in de kamer willen hangen. :j
Bij deze heb ik een beetje het idee dat hij was afgeraffeld is, en de achtergrond die je met verf gemaakt heb doe t me (misschien door de kleur?) denken dat er thee over het papier is gegooid. :+ De slierten op de grond vind ik ook iets minder.
Desalniettemin kun je wel echt wat, zie ik aan je andere werken! :j
Voor deze zou ik zeggen 20 euro.

lalunamyo: Mooi! 45 euro. Wel jammer dat het op papier is, volgende keer iets op een doek maken?

HorseyDude: Dit vind ik wederom een schets, geen tekening...

_Esther: 5 euro.

_Bitje_: 25 euro? Je bent echt heel goed op weg, je wordt steeds beter. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:25

whauw wat mooi zeg!!! heb je dat met de computer gedaan??
wat ontzettend gaaf zeg !!! kan niet zo goed taxeren eigenlijk maar 40 per stuk?

_Bitje_ schreef:
_esther: hmm...het zit er in, nog een beetje meer oefenen, het is nu wat krasserig!
horseydude: hee, weer es wat anders van jou! leuk! 10,- :j
lalunamyo: wauw mooi!! 70,-! zobiezo!
oliebeer: stoer plaatje! ik denk wel 30,- ofzo :j

mijn digiwerk gaat al beter :D
en, wat zou het nu waard zijn :') ?
http://94.100.118.243/874050001-8741000 ... B6q_1.jpeg
en deze:
http://94.100.118.51/872150001-87220000 ... igY_1.jpeg
Laatst bijgewerkt door Lontje op 16-02-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:34

* Pagina 94:
- Horseydude: -
- janique: Geweldige tekening! Vind dit echt één van je beste werken :j Die blik die je hebt weten te pakken is echt prachtig, wát een uitstraling! Heel mooi kleurgebruik ook, gewoon een heel erg gaaf totaalplaatje. 125 euro
- Fnanne: Mooie tekening en lekker sfeertje :j Zijn wel andere tekeningen van jou die mij persoonlijk meer aanspreken :) 75 euro.
- _Bitje_: -
- _Bitje_: (paard) al veel beter! 15 euro.
- xDonja: 10 euro.
- Wuis: Erg gaaf :j Sommige dingen heb je volgens mij wat 'overdreven' in de tekening, maar dat geeft juist wel een erg gaaf resultaat. 75 euro.

* Pagina 95:
- IcePrincess: Ik vind 'm echt héél erg gaaf gemaakt :j Maar zulk werk taxeren vind ik heel erg moeilijk. Hangt imo ook vanaf of er 1 afdruk gemaakt wordt voor een opdrachtgever of dat je meerdere prints gaat verkopen en op wat voor formaat.
- _l_amanda_l_: Vind 'm wat streperig en 'afgeraffelt' overkomen :o Verder wel een leuke tekening. Verder wat betreft taxatie zie hierboven :)
- Wuis: Grappige tekening, imo niet realistisch, beetje comic achtig, maar geeft het wel iets leuks :) 25 euro.
(ook als je met raster werkt kunnen de verhoudingen niet helemaal kloppen, bijvoorbeeld door de hoek waaruit de foto is gekomen kan het vertekenen en dat neem je dan over in je tekening..)
- FemkeRoosje: -
- ninajojo: Probeer wat voorzichtiger met je werk om te gaan. Een tekening vol met kreukels is niet te verkopen ;)

* Pagina 96:
- Wuis: 10 euro
- koetje10: 5 euro
- Oliebeer: Vind dit heel erg gaaf! Leuk die combi zo :j Geeft een heel apart effect :) 45 euro.
- lalunamyo: Leuk schilderij, maar ik heb beter van jou gezien :) Maar zeker een goede oefening :j Gaat zulk groot formaat papier bij jou niet 'bobbelen'? Of wat voor papier gebruik je hiervoor? :) 45 euro.
- _Esther: -
- _Bitje_: Leuke tekeningen, maar zoals ik al eerder zei vind ik het lastig om digitaal werk te taxeren omdat dat van veel dingen afhankelijk is.
- Wuis: -

Dan nog even een paar opmerkingen :)
Het valt me op dat sommige mensen werkelijk elke schets die ze maken in het topic zetten. Ik kwam krasserige en afgeraffelde tekeningen tegen. Of tekeningen met allemaal kreukels in het papier. Dat is gewoon zonde. Wees zuinig op je tekeningen, en voor je iets post, kijk dan eens kritisch naar je eigen werk :)
Verder valt het me op dat mensen nogal eens in discussie gaan over taxaties op hun werk... Als je niet tegen kritiek kunt, dan moet je hier imo niet posten :) En anders even een pbtje sturen oid. De taxaties die hier geplaatst worden zijn meningen van mensen, gebaseerd op persoonlijk smaak. En dat kan nou eenmaal verschillen :)