[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:28

Goed stuk idd weer zeg, ben benieuwd hoe Syl hierop reageert. Goed dat Daan het zo uitspreekt, nu kijken of het landt... :))

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:37

Ik voel me Syl, ik ga ook niet akkoord met wat je nu biedt :D

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:40

We gaan wel hard naar het einde heb ik idee en dat vind ik heel jammer..

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:14

Pff en dan nu stoppen.. dat kun je niet maken hoor :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 09:25

Dankjulliewel! :D

@MarrieLeen; komen jullie het volgende stuk achter :j

@Rocamor; haha, dan snap je de frustratie van Syl vast helemaal

@Sumsum; ja, helaas wel... Vind het zelf ook jammer. Maar wellicht komt er in de toekomst een ander verhaal. :=

@MissJG, Potjemayo, Kiki1976, BarbaravdW; wordt hard aan gewerkt :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:56

Goed zo, schrijven jij ~~}>
Haha we zijn niet ongeduldig O:)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:33

Ik heb ook het begin weer even terug gelezen, leuk hoe je de eindjes nu meer aan elkaar kunt knopen. :j
Wel minder leuk dat het eind nu toch in zicht begint te komen... -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:05

Je zegt het laatste hoofdstuk vanuit Syl. Maar het begin van het verhaal is het einde toch? Dan is dat toch het laatste hoofdstuk?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:04

Wat een heerlijk stuk weer. Ik lees vanaf het begin af aan mee en blijf het echt zo’n sterk verhaal vinden.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 10:35

@kiki haha! :')
@MarrieLeen zie je de connectie een beetje komen? :)
Rivendell; het begin is bijna het einde, maar dat wil niet zeggen dat we dat ook vanuit Syl moeten beleven toch? :D
@Arethe Dankje! Wat een lief compliment! <3

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:52

Ja maar ik bedoel dat jij zegt laatste hoofdstuk van syl. Maar het eerste stuk is vanuit syl geschreven en dat komt pas na dit stuk?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 15:01

Rivendell schreef:
Ja maar ik bedoel dat jij zegt laatste hoofdstuk van syl. Maar het eerste stuk is vanuit syl geschreven en dat komt pas na dit stuk?

Ja dat klopt.
Maar om even te spoileren;
Spoiler:
we gaan hoogstwaarschijnlijk het eerste stuk nu ook vanuit Daniëlle lezen.

Dus in die zin het laatste hoofdstuk vanuit Syl.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 16:49

Zijn jullie er nog? :o :+
Weer een klein stukje voor vandaag. Dit gedeelte van het verhaal is wel even een lastig stuk om alles aan elkaar te breien, maar ik doe mijn best.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik blijf stil, iedere zin die ik wil beginnen slaat helemaal nergens op. Ik heb ook werkelijk geen flauwe notie hoe ik hierop moet antwoorden. Wát ik hierop moet antwoorden. Het feit dat ze me vertelt dat ze met Niels verder wil, maar tegelijkertijd met mij in haar hoofd zit, maakt het voor mij niet veel makkelijker om verder te gaan. Ik had graag van haar gehoord dat ik het allemaal maar in mijn hoofd haalde, dat het voor haar wel afgesloten was. Nu laat ze toch doorschemeren dat dit niet compleet het geval is en ik weet écht niet wat ik ermee moet.
Ik wil respecteren dat zij haar leven met Niels weer op aan het bouwen is en dat zo wil houden, maar ik kan mezelf niet overtuigen om haar op romantisch vlak dan uit mijn hoofd te zetten.

‘Maar Daniël… Waarom vertel je me dit? Zeker na wat ik jou net verteld heb… Hoe moet ik mezelf er nu van overtuigen dat mijn gevoel niet klopt? Dat het er is, bij jou ook nog ergens is, maar ik het “gewoon” even uit moet zetten? Ik kan dat niet.’
‘Ik vertel je het omdat ik niet wil dat je denkt dat je gek bent. Ik weet hoe verschrikkelijk veel pijn het doet als je over jezelf denkt dat je gek bent en niemand in jouw omgeving daar iets aan verandert.’
‘Maar kun jij het allemaal aan de kant zetten dan?’
‘Wat heb ik je nu net verteld? Dat probeer ik wel ja.’ – Haar ogen lijken een tint donkerder te worden na deze uitspraak, ik zie het fronsrimpeltje iets dieper worden en ergens lijkt ze ook ouder. Al kan ik niet goed verklaren waar dat aan ligt.
‘Ik ben nu nog meer verward dan voor ik hierheen ben gekomen… Kunnen wij ooit normaal met elkaar omgaan? Maak ik jouw leven nog verder kapot als ik je blijf zien? Kom ik ooit over je heen als we in elkaars leven blijven?’
‘Ik weet het niet Syl… Ik wil Niels geen pijn doen, maar ik wil mezelf ook niet compleet ondergeschikt maken aan zijn geluk. In de ideale wereld zouden we 100% gelukkig zijn met elkaar.’ – Halverwege haar derde glas wijn is ze gestopt met drinken en draait haar glas nog wat rond tussen haar vingers.
‘Ik wil me niet weer gaan bemoeien met jouw leven samen met Niels. Daar komt alleen maar rottigheid van. Eerlijk gezegd zie ik hem liever nooit meer. Na wat hij jou en mij aangedaan heeft, vind ik dat hij er nogal ongeschonden vanaf is gekomen. Ik kan het hele riedeltje wel weer opnieuw afdraaien, maar daar heb jij geen baat bij.’
‘Nee, daar heb ik geen baat bij.’ – Ze zucht diep en staart naar haar halflege glas.
‘Weet je wat het is Syl, ik ga niet van Niels af. Ik wil dat niet, de afgelopen tijd heeft wel uitgewezen dat ik niet zonder hem kan. Ik houd oprecht van hem, van hoe wij samen dingen doen, hoe we samen zijn, hoe we voor de kinderen zorgen. Hoewel je me misschien niet gelooft, ik voel me veilig en fijn bij hem.’ – Ze zet haar glas wijn weer aan haar lippen en giet de inhoud weer in een keer achterover.
‘Ik verwacht ook niet van je dat je bij hem weggaat, dat heeft inderdaad alleen maar ellende gebracht. Ik weet alleen niet zo goed hoe nu verder. Ik wil niet dat we elkaar nooit meer zien of spreken, maar ik wil het ook niet nog meer gecompliceerd maken dan het nu al is. Voor jou niet, maar ook zeker voor mezelf niet.’ – Nu pak ik ook mijn glas wijn en neem er een kleine slok van.
‘Dus zitten we in een impasse… Mijn verstand zegt dat het misschien beter voor ons beiden is als we elkaar niet meer zien, minder verwarring en wellicht vervaagt het allemaal met de tijd. Aan de andere kant weet ik ook dat dingen wegduwen juist averechts werkt. Een ding staat wel als een paal boven water; ik ga dit leven niet opgeven.’
‘Ooit een open relatie overwogen?’ – Ik geef haar een duwtje om aan te geven dat het een grap is.
‘Niels ziet me al aankomen! “Joh schat, na alle ellende, zie je het zitten om onze relatie open te gooien?” Hij krijgt een beroerte denk ik.’ – Ik zie haar weer een beetje lachen en dat voelt fijn.

Ik hoor het geluid van de bel door de gang klinken en besef ineens dat haar kinderen nog thuisgebracht zouden worden. Ze staat op en gebaard me te blijven zitten. Ik hoor haar nog een klein praatje maken aan de voordeur voordat haar stem hoger wordt en ze haar kinderen begroet. De deur gaat weer dicht en ik hoor kinderstapjes dichterbij komen, begeleid door de woorden van Daniël dat ik op bezoek ben.
Feline komt als eerste de hoek om. Ze zwaait naar me voordat ze achter Daniël aan naar de keuken trippelt voor een glas water. Tygo komt al waggelend de gang uit en probeert de deur zelf dicht te doen, maar verliest al snel zijn evenwicht waardoor hij voorover gebogen op zijn handen landt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:29

Goed stuk weer

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:21

Ja fijn stuk! Goed de gedachtenkronkels beschreven, de worsteling. :j

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:30

Heel goed stuk. Ik kijk uit naar het volgende..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:39

wauw mooi omschreven je voelt de struggle gewoon.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 16:12

Dankjulliewel, vind ik heel fijn! :D
Vandaag weer een stukje. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik gniffel om de manier waarop hij weer gaat staan om ook naar de keuken te waggelen. Ze krijgen beide een koekje en een beker drinken voordat ze neerploffen bij hun speelgoedkist. Het duurt niet lang voordat de inhoud over de halve woonkamer verspreid wordt en de kinderen amper nog doorhebben dat ik er ben.

‘Niels zal zo ook wel weer thuiskomen Syl.’ – Veelbetekenend kijkt ze mijn richting in.
‘Heel eerlijk, ik kan zo niet naar huis Daniël. Ik heb geen idee wanneer ik en of ik je nog ga zien. Buiten dat, je hebt net wel mijn hele denken weer overhoop gegooid, ik heb wel sterk de behoefte om dit verder te bespreken.’
‘Dat kan sowieso niet met “the children” in de buurt.’ – Ze knikt even snel naar Feline en Tygo.
‘Ook omdat Niels zo thuiskomt en ik niet wil dat hij het weet. Dat zou voor hem een enorme mokerslag zijn, dat gun ik hem niet.’

Ik zucht nu diep. Ik voel me weer het verdomhoekje in verdwijnen, ík moet me weer aanpassen, alles lijkt belangrijker dan hoe ik me op dit moment voel. Ik knak een voor een mijn vingers en probeer mijn nek te knakken om wat van de opkomende frustratie kwijt te raken, maar ben weinig succesvol. Ik kijk even naar haar kinderen die nu beiden met de blokken aan het spelen zijn. Feline is druk bezig met het bouwen van een toren, die Tygo vervolgens weer met een heleboel gelach omgooit. Ik snap haar ergens wel, dat ze dit leven niet op wil geven. Ik kan me ineens ook levendig voorstellen dat je als ouder heerlijk kunt kijken naar je kinderen die aan het spelen zijn. Dat er dan een soort trots gevoel op komt zetten, of meer een gelukzalig gevoel.
Meteen voel ik me toch wel een kleine egoïst, waarom wil ik me per se in haar leven bevinden? Omdat het voor mij goed voelt, daarom. Omdat zij ook aangegeven heeft dat fijn te vinden.
Naast me zie ik haar met haar handen onder haar kin en ellenbogen op haar bovenbenen ook naar haar kinderen kijken. Ze is zo ontzettend mooi als ze onbezorgd, vol liefde naar haar kinderen kijkt, alsof ze straalt. Ik aai met de toppen van mijn vingers langs haar wang, verbaasd draait ze haar hoofd in mijn richting. Nog voor ik erover na kan denken, geef ik haar een kusje op haar voorhoofd. Ze trekt zich niet meteen terug, maar ik zie wel dat haar ogen even snel naar de kinderen schieten.

‘Gaan we in ieder geval wel een nieuwe datum prikken waarop we elkaar weer zien of spreken?’ – Ik hoop dat het niet zo smekend klinkt als in mijn hoofd.
‘Dan moet ik wel “vrij” zijn, ik wil namelijk niet dat zij of Niels er iets van opvangen.’
‘Weet je dat zo uit jouw hoofd?’
‘Ik weet dat zij volgende week op maandag en donderdag bij mijn of Niels’ ouders zijn, ik werk op donderdag de ochtend en Niels is meestal rond half zes weer thuis als hij de kinderen meteen gaat halen.’
‘Maandag doen dan? Dan ben ik ook vrij.’
‘Ik zal het met Niels overleggen.’
‘Laat je me het dan nog even weten?’
‘Ja, dat is prima. Kom jij dan weer hierheen? Dat is voor mij wel het meest praktisch.’
‘Is goed, dan zal ik je nu met je kinderen laten.’

Ik sta op en raak nog even kort haar schouder aan. Ze wil mee opstaan om me buiten te laten, maar ik laat weten dat ik de weg naar buiten nog wel kan herinneren en ze laat zich weer op de bank zakken. Ik zwaai nog kort naar Feline en Tygo voordat ik de gang in verdwijn, mijn jas aandoe en de deurklink vastpak. Hij lijkt als vanzelf naar beneden te gaan, de deur voelt ook aan of die naar binnen geduwd wordt. De verwondering duurt niet lang, want wanneer ik naar buiten wil stappen om de deur heen, kijk ik in het gezicht van Niels. Hij kijkt even verbaasd naar mij als ik naar hem.

‘Hoi Syl.’
‘Hoi Niels.’ – Ik probeer een glimlach op mijn gezicht te knutselen, maar ik betwijfel of die overtuigend is.
‘Ga je weer?’
‘Ja, ik was net op weg naar buiten. Mag ik er even langs?’ – Hij stapt opzij, maar zodra ik langs hem loop, grijpt hij snel langs me heen. In een reflex krimp ik ineen met mijn handen op mijn hoofd. Als er niks gebeurd en ik omkijk, zie ik dat hij naar de deur heeft gereikt om te voorkomen dat deze met een klap dicht zou slaan. Ik voel me nu ontzettend stom, maar het bevestigt wel dat ik hem echt niet meer tegen hoef te komen. Hij heeft ook gezien dat ik ineen gekrompen ben, zijn hele houding straalt weer een soort verslagenheid uit.
‘Sorry Niels.’ – Het kost me veel moeite om dit te zeggen, maar ik doe het wel.
‘Ik snap het Syl. Dag.’ – Hij doet de deur zacht dicht.

Ik loop naar mijn auto. In dat kleine stukje loop ik aan een stuk door op mezelf te foeteren; om Daniël, om mijn reactie op Niels, om de hele fiets situatie waar ik mezelf in gedraaid heb. Ieder steentje, takje of rond dwarrelend blaadje moet het ontgelden. Wanneer ik ver genoeg bij hun huis vandaan ben, plaats ik de mouwen van mijn jas voor mijn mond en schreeuw in diezelfde mouwen. Van een afstand zal het er ontzettend komisch uitzien, maar voor mij voelt het ontzettend nodig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:17

Net als het verhaal gaat ook mijn gevoel voor de hoofdpersonen alle kanten op.

Ik kan bij Syl alleen maar denken: Trut!!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:26

Syl moet eens voor haar zelf opkomen en het zelf afsluiten.
ze heeft een keuze gemaakt en dat is zij niet.

maar ja helpt ook niet om te zeggen dat je nog wel gevoelens hebt.

nou ja, ik kijk weer met smart naar de volgende lap tekst

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:50

Rocamor schreef:
Net als het verhaal gaat ook mijn gevoel voor de hoofdpersonen alle kanten op.

Ik kan bij Syl alleen maar denken: Trut!!!

Dat je Syl een trut vindt bedoel je of dat je vanuit Syls perspectief Daan een trut vindt?

@TS: goede stukken weer! Ben benieuwd hoe het tot een einde gebreid gaat worden :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:57

Oh, dat was weer lekker duidelijk. Ik vind Syl een trut.

Ja, Daan fantaseert over "Syl" (of sex met een vrouw zo ge wilt), maar Daan geeft ook meermaals aan dat ze bij Niels en haar kinderen wil blijven. En Syl accepteert dat niet. Ik denk dat er ook best mensen (m/v/?) zijn die tijdens masturberen / sex aan een ander denken dan aan hun eigen partner, maar dat betekent nog niet direct dat ze ook maar met die persoon uit hun fantasie willen leven / wonen etc.

Dus kom op Syl, trap onder je hol, accepteer de keuze en ga je leven leiden. Trut :+

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:41

Oh dat heb ik bij Syl niet echt. Syl voelt voor mij echt als een 'och meis, dit is niet handig'. Bijna moeke-achtig zeg maar dat je zoiets hebt van 'doe nou niet'.

Hoewel als ik Syl in de vriendengroep zou hebben, ik hier wel heel hard klaar mee zou zijn. I mean: niemand is een ziekenhuisopname (door eigen drank- drugsgebruik) of een aanval (door Niels) waard. Als je zo begint, moet je toch wel even 3x nadenken voor je verder gaat met die persoon, los van het feit dat diegene kinderen heeft en bezet is :+

Ergens vind ik Daniëlle een grotere trut. Die houdt Niels continue de hand boven het hoofd tegenover anderen terwijl ze haar baby door haar gewelddadige partner is verloren en houdt daar bovenop ook Syl aan het lijntje door de ganse tijd mixed signals te geven. Dat ik denk: "meid, je bent ruim 30. Raap jezelf even bij elkaar."

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:56

Goed stuk weer.

Leuk om te lezen hoe iedereen erover denkt betreft Syl en Daan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:02

Ik ben dus eigenlijk team Syl en absoluut NIET team Niels, die man heeft een ongeboren baby dood geslagen daar kan ik mij niet overheen zetten en vanuit dat perspectief snap ik ook dat Syl deze man niet bij de liefde van haar leven wil hebben. Mijns inziens hebben ze wel allemaal behoefte aan therapie := want dat deze situatie absoluut ongezond is, is een feit.