[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:00

Art_Ificious schreef:
Heb zelf ook digitaal getekend en gebruikte altijd een gekleurde achtergrond
[ [url=m/MYrR6d.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dpD0nL.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie tekeningen <3 Zou ik een lichtere achtergrond gebruiken omdat het paard al zo donker is of toch eerder een donkere achtergrond?

Heb jij al eens 1 van jouw tekeningen laten drukken? En weet jij toevallig hoe ik kan zien of de kleuren goed geprint worden? ik werk in cmyk :D

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:11

Voor mensen die tekeningen laten inlijsten achter glas, hebben jullie wel eens museumglas besteld? Is het de moeite waard van de prijs (ik kreeg prijzen door van € 200,00 per m2). Zo ja, welke ontspiegeling heb je genomen want ik begrijp dat daar ook nog verschil in zit.

Tot nu toe steeds achter 'normaal' glas ingelijst maar voor mijn laatste tekening waar ik snel mee klaar hoop te zijn en die hier blijft wil ik wel graag dat het allemaal 100% is, ook gezien het flinke formaat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:14

San <3 pfff wat is hij al mooi

Dark horse
Ik vind de uitsnede inderdaad ook leuk zeker als je hem wat weg laat lopen in de achtergrond.

Ziet er goed uit Art
Is die kat zo verschillend kwa hoofd en rug? Heel apart.

Eva
Prachtig je boxer
Wat is de lip geweldig zacht en die neus <3
Je ijsvogel word ook prachtig, wil ook weer een ijsvogel maken zulke mooie dieren :j

Darkhorse
Mooi al mooie diepe kleuren.
Ga je de mond/tond nog maken? Zo jiet zal ik de onderlip wat minder dik maken die lijkt nu open zonder dat hij open is :D

Kwa achtergrond zou ik wellicht wel iets doen zodat je het paard er wat in weg kan blenden.

Mn sculptuur is al weet een stuk verder
Zitten al wat mini details op en begin het einde wat te zien :D

Afbeelding

Afbeelding

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:22

eva1969
hier heb ik helaas geen ervaring mee =)

Seven de mond blijft inderdaad toe :) ik ga de onderlip dan nog even aanpassen :D
Ik denk dat ik iets zou maken als een blackphoto zeg maar :)

ziet er echt al gaaf uit! :D misschien een domme vraag maar heb jij die vorm helemaal zelf gemaakt? _/-\o_

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:31

Ik heb de romp, gedeelte hals, gedeelte hoofd en een gedeelte van de benen hergebruikt
Ze was een dravend warmbloed

Alles heb ik daarna opnieuw er op gezet.

Mn volgende word een volledig originele sculptuur tenminste dat is mn bedoeling :D

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:37

Seven schreef:
Ik heb de romp, gedeelte hals, gedeelte hoofd en een gedeelte van de benen hergebruikt
Ze was een dravend warmbloed

Alles heb ik daarna opnieuw er op gezet.

Mn volgende word een volledig originele sculptuur tenminste dat is mn bedoeling :D

echt geweldig om te zien hoe je dit doet :D Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :D

Doe je dit in klei? =)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:37

d4rkhorse schreef:
Art_Ificious schreef:
Heb zelf ook digitaal getekend en gebruikte altijd een gekleurde achtergrond
[ [url=m/MYrR6d.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dpD0nL.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie tekeningen <3 Zou ik een lichtere achtergrond gebruiken omdat het paard al zo donker is of toch eerder een donkere achtergrond?

Heb jij al eens 1 van jouw tekeningen laten drukken? En weet jij toevallig hoe ik kan zien of de kleuren goed geprint worden? ik werk in cmyk :D
je kan een beige of andere bruintint achtergrond nemen.

Afdrukken nog niet gedaan. Vriendin had wel ene afgeprint en dat was nog mooi gebleven. Maar denk ergens professioneel laten afdrukken is altijd beter

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:38

Seven die kat is idd zo verschillend. Gek he. Ik zie in haar vacht ook tijgerprint ze is echt speciaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:44

d4rkhorse schreef:
Tot nu toe ben ik al zo ver :)
Ik weet nog niet wat ik met de achtergrond ga doen, de achtergrond gebruiken van de foto of gewoon een 1 kleur achtergrond. Wat zouden jullie doen?

Ook ben ik al aan het nadenken hoe ik hem zou afprinten. op glas, doek gewoon papier,... Jullie leuke ideetjes?

[ [url=m/SHL29Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

referentie foto:

[ [url=m/ezxu0t.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit: ik zie nu op de computer dat de tekening wat donker is. daar moet ik nog even naar kijken :+

Ik zou niet de achtergrond van de foto nemen, maar een egaal gekleurde achtergrond. Je portret wordt mooi :j. Misschien is een paarsig grijze achtergrond mooi? Voordeel van digitaal is dat je oneindig kunt proberen :D.

Ik lees net dat je de tekening af wil laten drukken. Ik heb zelf hele mooie prints op papier gezien, aquarelpapier, waardoor de digitale tekening nog wat meer een echte tekening lijkt door de structuur van het papier. Glas vind ik persoonlijk niet mooi, canvas is echt afhankelijk van de printer imo.

eva1969 schreef:
Voor mensen die tekeningen laten inlijsten achter glas, hebben jullie wel eens museumglas besteld? Is het de moeite waard van de prijs (ik kreeg prijzen door van € 200,00 per m2). Zo ja, welke ontspiegeling heb je genomen want ik begrijp dat daar ook nog verschil in zit.

Tot nu toe steeds achter 'normaal' glas ingelijst maar voor mijn laatste tekening waar ik snel mee klaar hoop te zijn en die hier blijft wil ik wel graag dat het allemaal 100% is, ook gezien het flinke formaat.

Poeh, nee, daar heb ik geen ervaring mee... Ik heb alleen maar spiegelend glas of geen glas :)).

Seven schreef:
San <3 pfff wat is hij al mooi

Dark horse
Ik vind de uitsnede inderdaad ook leuk zeker als je hem wat weg laat lopen in de achtergrond.

Ziet er goed uit Art
Is die kat zo verschillend kwa hoofd en rug? Heel apart.

Eva
Prachtig je boxer
Wat is de lip geweldig zacht en die neus <3
Je ijsvogel word ook prachtig, wil ook weer een ijsvogel maken zulke mooie dieren :j

Darkhorse
Mooi al mooie diepe kleuren.
Ga je de mond/tond nog maken? Zo jiet zal ik de onderlip wat minder dik maken die lijkt nu open zonder dat hij open is :D

Kwa achtergrond zou ik wellicht wel iets doen zodat je het paard er wat in weg kan blenden.

Mn sculptuur is al weet een stuk verder
Zitten al wat mini details op en begin het einde wat te zien :D

[ [url=m/2ERXD3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/73CTdc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je, Seven :D. Jouw sculptuur ook, gaaf om te zien hoe je van het ene model een ander model maakt.

Ik heb op de middelbare school met brons gewerkt, dat is ook wel echt een aanrader. Heel leuk om eens te doen (en duur , dat dan weer wel :)) ).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:31

Brons ja dat wil ik misschien met mn originele sculptuur doen lijkt me zo mooi <3

Darkhorse
Ik maak het met apoxie sculpt dat is een 2 componenten klei die uit zich zelf hard word en aanvoelt als plastic heel goed te schuren en met een mesje weer weg te halen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:46

Sculptuur wordt erg mooi seven.
Ik heb eenmaal in school met klei gewerkt... M'n eigen hand nagemaakt. Maar verder nooit mee gewerkt. Lijkt me wel leuk om beeldjes te maken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:04

Seven je beeld wordt heel nice.
Ik vind alleen de weelderige staart met veel volume niet helemaal in verhouding met de manen, ik zou bij zo'n staart ook vollere manen en voorpluk verwachten.
Wel heel gaaf hoe de staart om het achterbeen zwiept.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:11

Paard wat ik na maak heef zelf ook een iets dunnere staart maar met klein is het lastiger een dunne staart te maken en dan om het been te gaan dus heb hem daarom dikker gemaakt hij is wel smal in de dikte zogezegd :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:39

Werkt iemand van jullie met een daglichtlamp? Ervarigen? Tips?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:36

Yes altijd eigenlijk, ik kan inmiddels ook overdag niet meer zonder, dat is wel vrij ernstig eigenlijk. Maar, ik heb niet een hele grote en als ik er nu eentje zou willen kopen nam ik er eentje die van bovenaf over mn hele werkvlak zou kunnen schijnen, ook bij grotere formaten. Ik kan als je wilt morgen even kijken welk merk ik heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:50

eva1969 schreef:
Yes altijd eigenlijk, ik kan inmiddels ook overdag niet meer zonder, dat is wel vrij ernstig eigenlijk. Maar, ik heb niet een hele grote en als ik er nu eentje zou willen kopen nam ik er eentje die van bovenaf over mn hele werkvlak zou kunnen schijnen, ook bij grotere formaten. Ik kan als je wilt morgen even kijken welk merk ik heb.

Als je wil, graag. In de avonduren kan ik gewoon niet tekenen... Zo jammer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:49

Ik teken voornamelijk's avonds en dit onder gewone LED-lampen warm wit :')

De kat is klaar denk ik
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:56

Hoofdje wat aangepast. Bruine tinten wat Feller aangetoond
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:26

Daglichtlamp:

Het merk is, hoe verrassend, Daylight. Ze hebben een duidelijke website zag ik, maar mijn lamp staat er niet meer op. Wel vergelijkbare. Ik heb een tafellamp die je in kan klappen en waarvan het lichtdeel draaibaar is en in 3 tinten instelbaar.
Het is LED, 7V, 5W, 1,5A.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:52

Heel mooi art het lijf is echt prachtig geweldige kleur schakelingen
Enige wat ik nog zou aan oassen is de neus, ik mis daar de vorm van een katten neusje, de neusgaten de streep in het midden onderaan etc wat meer diepte vooral aan de onderkant.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:56

Art, ik vind vooral de staart erg mooi. Het lijkt me een lastige vacht om te tekenen. Voor wat betreft het neusje ga ik met Seven mee.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:53

Wow, mooi gedaan, prachtig al die kleurschakeringen.
Mis ook wat scherpte aan het neusje, en misschien wat meer witte haartjes oplichten aan het hoofdje zelf, mis daar nog wat diepte. Dus iets meer 'fluffy' net als op het achterbeen en staart, daar is dat prachtig gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:03

eva1969 schreef:
Daglichtlamp:

Het merk is, hoe verrassend, Daylight. Ze hebben een duidelijke website zag ik, maar mijn lamp staat er niet meer op. Wel vergelijkbare. Ik heb een tafellamp die je in kan klappen en waarvan het lichtdeel draaibaar is en in 3 tinten instelbaar.
Het is LED, 7V, 5W, 1,5A.

Dank je wel! Ik ga eens googlen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:42

Even de voorbeeldfoto. Het was lastig hoor, maar het hoofd is dus minder gedetailleerd omdat die wat verder af staat bij dit perspectief.

Verder is het een speciale kleur van kat vind ik zelf.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:43

Maar het hoofd is wat het dier maakt, vooral de ogen. Waarom zou je die dan minder gedetailleerd maken?