[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:51

Haha, Patpen, dat besefte ik me ook toen ik het zelf las... hihi. Ik heb trouwens met het leren sokken breien ook wel wat gehad aan het boekje "sokken brei je zo".

Ik heb een sokkenrondbreinaaldje.. die is in totaal 20 cm lang, priegelpriegel.. ik moet echt zin hebben om daarmee te breien anders lukt het niet, maar de sokken worden daarmee wel súper regelmatig! Voor de rest vind ik rondbreinaalden wel handig, ook met sjaals.. doordat ik sokkenbreinaaldjes van 20 cm gewend ben kan ik niet meer met die lange boomstammen overweg!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:11

Oké, ik zal het hier stap voor stap uitleggen. Maar het wordt wel een lang bericht hoor!!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:12

Hahahaha _O- _O- _O-
Leuk hè, breien :') Kan het nog ingewikkelder :')

Misschien moeten we samen maar op sokkenbrei-cursus, Spotless :D

Dat mag, Patpen :j Ik ben nog niet begonnen hoor (heb zelfs de materialen nog niet), maar ik dacht - in het kader van een goede voorbereiding is het halve werk - als ik nu vast met jullie hulp dat breipatroon weet te ontcijferen, dan scheelt dat weer als ik ook daadwerkelijk ga beginnen.
Maar inmiddels weet ik dus geeneens meer waar ik moet beginnen qua materiaal :=

Edit: ik lees net dat onze Brei-Goeroe het uit gaat leggen! _/-\o_

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:13

*haalt wat te drinken en een zak popcorn* ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:15

Ik zou het zó opzetten. Maar het is ook een kwestie van LEZEN én ervaring :o. Het is allemaal niet zo ingewikkeld maar ik merk dat mensen het vaak moeten zien ipv lezen. Goed, dan ga ik nu via een quote aan mijn epistel beginnen :D

*PAUZEMUZIEK*

Edit: maf stelletje zijn jullie toch ook :D. Brei-goeroe, en wat was het van de week, brei-112 of zo _O-

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:17

ohjee drama upcoming: ik kan niet verder met mijn sokken!

Heb één sok af en die ligt in Deventer in mijn oversizede inloopkast genaamd 'thuis', en van de ander heb ik het been (volgens mij) af. Maar ik kan niet opmeten en zelfs de kleurtjes niet vergelijken want ik ben bij mijn ouders in Epe. Criminal Minds afkijken zonder sok :|

Spotless: hier in deventer is komende 3 weken een sokkenbrei cursus!

Patpen: volgens mij is het vaak ook een kwestie van gewoon aan het begin van de beschrijving beginnen en niet eerst alles doorlezen. Ik zie vaak dat mensen daardoor de draad kwijt raken, doordat ze eerst heel het patroon willen snappen.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:25

Paloedie schreef:
ohjee drama upcoming: ik kan niet verder met mijn sokken!
:(:)

Paloedie schreef:
Spotless: hier in deventer is komende 3 weken een sokkenbrei cursus!

Beetje uit de richting :D

Paloedie schreef:
Patpen: volgens mij is het vaak ook een kwestie van gewoon aan het begin van de beschrijving beginnen en niet eerst alles doorlezen. Ik zie vaak dat mensen daardoor de draad kwijt raken, doordat ze eerst heel het patroon willen snappen.

Eens! Maar als het hier zo staat wil ik het toch snappen... :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:15

Nerwen schreef:
Goed. Sokken.

Ik <3 kniekousen c.q. lange sokken. Ik vind deze zo leuk met die rendieren: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 17&lang=nl
Die wordt gebreid in tricotsteek (1 toer recht, 1 toer averecht, check) en boordsteek (2 recht, 2 averecht, check). Op naalden 2,5, in het rond, dus ik neem aan een rondbreinaald. Zijn die rondbreinaalden er nou in verschillende lengtes enzo? Welke lengte moet je dan hebben? En kan je ook 2 sokken tegelijk op zo'n ding breien (mij lijkt van wel, volgens mij maakt dat niks uit, toch?).

Voor het minderen moet ik er even een boek bijpakken. Of een breifilmpje kijken.

Ga verder met naturel, brei 1 nld tricotst – minder TEGELIJKERTIJD 16-20-24 st gelijkmatig = 96 st voor alle maten.
Da's dus tijdens 1 toer 24 steken gelijkmatig minderen. Hoe doen jullie dat? Het aantal steken waar je mee begon, delen door het aantal steken wat geminderd moet worden? Mij dunkt van wel, maar ik wil het zeker weten :')

Even later staat dit:
Ga verder in M.1. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Stekenverhouding..... Dat lapje wat je aan het begin moet maken van 10 bij 10 cm? Bedoelen ze dat? Dus als je een andere maat naalden gebruikt of een dikker/dunner garen heb je dus een probleem met je rendiermotiefje? Hoe los je zoiets op?

Brei 1 nld tricotst in naturel
1 naald staat er...... Maar bedoelen ze dan een naald recht en averecht? En zo niet, moet je dan beginnen met 1 naald recht breien, of 1 naald averecht? :o?
Ik denk dat ze dat laatste bedoelen. Dus òf 1 naald recht, òf 1 naald averecht.

Nu komen we bij het tricky gedeelte, namelijk de voet en de hiel.
Hou bij een hoogte van 43-44-46 cm de eerste 15-16-17 st op de nld voor de hiel, zet de volgende 30-32-34 st op een hulpdraad (= midden bovenkant voet) en hou de laatste 15-16-17 st op de nld voor de hiel.
Oke, we hebben nu het been/kuitstuk zeg maar gebreid. De steken die je dan over hebt, de eerste 15-16-17, al naar gelang de maat, moet je dus gaan reserveren voor de hiel. De volgende 30-32-34 moet je op een hulpdraad zetten. Is dat zoals je in de boeken ziet, op zo'n heule lange veiligheidsspeld bijvoorbeeld? Met die 30-32-34 doe je dus effe niks, klopt dat? En de resterende 15-16-17 steken hou je dus ook voor de hiel. Zit ik nog steeds goed?

We gaan verder:
Ga 5-5.5-6 cm verder in tricotst heen en weer over de 30-32-34 hiel st - plaats een markeerdraad. Brei nu MINDEREN VOOR DE HIEL – zie boven.
Ja, omdat je rond breit, zitten die hielsteken natuurlijk "aan elkaar" (2 keer 15-16-17 steken) en zit het middenstuk van je steken op die hulpdraad. Dus aan weerskanten heb je die 15-16-17 en in het midden je hulpdraadsteken. Klopt?

Dan krijgen we dus "Minderen voor de hiel".
MINDEREN VOOR DE HIEL:
Nld 1 (= goede kant): Brei de nld tot er 9-10-10 st over zijn, 2 st recht samen achter in de st, keer het werk.
Nld 2 (= verkeerde kant): Brei de nld tot er 9-10-10 st over zijn, 2 st av samen, keer het werk.
Nld 3 (= goede kant): Brei de nld tot er 8-9-9 st over zijn, 2 st recht samen achter in de st, keer het werk.
Nld 4 (= verkeerde kant): Brei de nld tot er 8-9-9 st over zijn, 2 st av samen, keer het werk.
Ga zo verder met steeds 1 st minder voor iedere keer dat u mindert. Er staan 14-14-16 st op de nld.

Effe kijken. We hebben totaal 30-32-34 hielsteken. Betekent dat, dat je bij Nld 1, aan de goede kant (hoe zie je wat de goede kant is, en welke kant moet de goede kant dan uitwijzen?), dus iets van 21-22-24 steken moet minderen, in 1 toer? En wat je dan bij Nld 2 doen? Bedoel, je hebt toch net al geminderd? Of moet je gewoon een naald breien en verder niks minderen?
Bij naald 3 moet je dus weer minderen. Ik snap niet helemaal hoe ze dit bedacht hebben met die hiel minderen. Bij de eerste 2 naalden al niet.

En hier waren ze me helemaal kwijt:
Neem na het minderen voor de hiel 13-14-16 st op aan iedere kant van de hiel en zet de 30-32-34 st van de hulpdraad terug op de nld = 70-74-82 st. Plaats een markeerdraad aan iedere kant van de 30-32-34 st op de bovenkant voet. Ga verder in tricotst in de rondte en minder TEGELIJKERTIJD aan iedere kant als volgt: brei de laatste 2 st VOOR de eerste markeerdraad op bovenkant voet recht samen achter in de st en brei de 2 eerste st recht samen NA de laatste markeerdraad op de bovenkant voet. Herhaal dit minderen om de nld in totaal 9-9-11 keer = 52-56-60 st. Ga verder tot een totale hoogte van 18-19-22 cm vanaf de markeerdraad op de hiel (= ongeveer 4-5-5 cm nog te breien).

Plaats een markeerdraad aan iedere kant met 26-28-30 st voor de bovenkant voet en de onderkant voet. Ga verder in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD voor de teen aan iedere kant van beide markeerders als volgt: Brei de nld tot 3 st voor de markeerdraad, 2 st recht samen, 2 st recht (markeerdraad staat tussen deze 2 st), 2 st recht samen achter in de st. Herhaal dit minderen om de nld in totaal 4-5-5 keer en dan elke nld 7-7-8 keer = 8 st over op de nld.
Knip de draad af, haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast.

Dik gedrukt zwart: ik kom op een heel ander totaal aantal steken. Namelijk, 26-28-32 voor beide hielkanten, 30-32-34 van de hulpdraad. Maakt samen 56-60-66 steken. Ik mis er dan dus ergens 14-14-16 steken. Hebben die steken al die tijd niks gedaan ofzo? Of heb ik ze ergens over het hoofd gezien?

Dik gedrukt rood: hoe uuh waar precies met die markeerdraad? Sowieso, is dat een beetje duidelijk te zien, waar je een markeerdraad plaatst enzo?

O ja, nog een laatste vraag..... waarom staat het telpatroon met dat rendier op z'n kop? Ik mis vast ergens iets, maar ik zie het even niet.

Gemakshalve hou ik alleen even de grootste maat aan!!!
Sokken brei je op 5 korte naalden; sommige breien sokken op 4 naalden. Je kunt ook sokken op rondbreinaalden breien (2 tegelijk vaak) maar die techniek heb ik nooit uitgeprobeerd. Rondbreinaalden zijn er idd in verschillende lengtes waarbij 40 het kortst is (maar ik lees net dat er dus ook van 20 cm zijn).
Omdat je in het rond breit, zijn alle naalden recht. Met uitzondering van het boord. Dat is gewoon 1 re/1 av of 2 re/2 av, net wat het patroon aangeeft.

Minderen van die 24 steken. Je hebt dus 120 steken opgezet (veel hoor!) en om die gelijkmatig te minderen deel je die 120 steken door 25 (24 om te minderen + 1 voor de verdeling). 120/5=24 dus na 24 steken breien, brei je 2 steken samen. Weer 2 steken breien, 2 samen, etcetera.

Steekverhouding = dat lapje van 10x10. Dit is redelijk dun materiaal (ik heb het in huis dus ik ken het garen) en je moet wel redelijk in de buurt van je proeflapje zitten!

Met 1 naald re in naturel bedoelen ze dus ook 1 naald re in naturel. Het rendier staat op zijn kop omdat je van boven naar beneden breit. Zou je het patroon omdraaien, staat je rendier op zijn kop...

Hiel:
Na de kuitspie (hoogte van 46 cm) de eerste 17 st op de nld voor de hiel, zet de volgende 34 st op een hulpdraad (= midden bovenkant voet) en hou de laatste 17 st op de nld voor de hiel. Makkelijker: brei in de laatste naald van de 46 cm TOT je 4e naaldje. Naaldje 4 en 1 gebruik je dan voor de hielflap. Naaldje 2 en 3 laat je voorlopig even voor wat ze zijn.
Brei 6 cm in tricotst heen en weer over de 34 hiel st (naald 4 en 1 dus). Deze naalden brei je wel heen re, terug av! Markeerdraden zijn niet nodig.

Hielflap (MINDEREN VOOR DE HIEL):
Nld 1 (= goede kant): Brei de nld tot er 10 st over zijn, 2 st recht samen achter in de st, keer het werk.
Nld 2 (= verkeerde kant): Brei de nld tot er 10 st over zijn, 2 st av samen, keer het werk.
Nld 3 (= goede kant): Brei de nld tot er 9 st over zijn, 2 st recht samen achter in de st, keer het werk.
Nld 4 (= verkeerde kant): Brei de nld tot er 9 st over zijn, 2 st av samen, keer het werk.
Ga zo verder met steeds 1 st minder voor iedere keer dat u mindert. Er staan 16 st op de nld.
Je ziet heel goed wat de goede kant is, dat kan echt niet missen.
Kijken of ik het anders kan uitleggen want je gaat echt niet die 24 st in 1 naald minderen.
Je hebt dus 34 steken op je naald. Brei daar 24 steken van, 2 re samen, werk keren. Teruggaande naald brei je weer tot er nog 10 steken op dat naaldje staan, 2 av samen, werk keren. Naald 3: brei dus tot er 9 steken op het eind zijn, weer 2 re samen, werk keren. Zo ga je verder tot er 16 steken over zijn. Om het jezelf makkelijk te maken om straks de steken op te nemen aan de zijkant van de hielflap, brei je doorgaans 2 st ribbel aan de zijkant van je hielflap (die 6 cm tricot dus).

Nu de hielflap klaar is, moet je weer in het rond gaan breien dus steken opnemen aan de zijkant van je hielflap.
In dit geval: brei 8 steken (helft van je hielflap), neem 16 st op aan een zijkant van je hielflap (naaldje 1), zet de 34 st van de hulpdraad terug op de nld, neem 16 st op aan de andere zijkant van je hielflap (naaldje 4) = 82 st. Minderen doe je vanaf de 3e naald!
Omdat we dus geen markeerdraden gebruiken is het simpel!
Ga verder in tricotst in de rondte en minder TEGELIJKERTIJD aan iedere kant (naaldje 1 en 4) als volgt: brei tot de laatste 3 st VOOR het einde van je naald, brei 2 st re samen, brei naaldje 2 en naaldje 3 gewoon in tricot/recht, brei 1 st van je 4e naaldje, dan 2 st re samen en de rest van je steken tot middenachter. Herhaal dit minderen om de nld in totaal 11 keer = 60 st. Ga verder tot een totale hoogte van 22 cm vanaf de markeerdraad (= middenachter). Nu heb je nog ongeveer 5 cm te breien voor je teen.
Waarschijnlijk moet je de steken ná de wreef even opnieuw verdelen zodat op elke naald weer 15 st staan!!!!!

Wederom: geen markeerdraden. Alleen maar lastig en echt niet nodig.
Naaldje 1 + 3: brei tot 3 steken voor het eind, 2 re samen, 1 st re
Naaldjes 2 + 4: brei 1 st, 2 re samen, overige steken.
Herhaal dit minderen om de nld in totaal 5 keer en dan elke nld 8 keer = 8 st over op de nld. Dat wil zeggen: 2 st op elke naald met een totaal van 8 steken!
Knip de draad af, haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast (mooier is het om te mazen!).

Die "gemiste" 16 steken zijn je steken van de hielflap.

Nog even over het minderen. Drops mindert altijd de steken op de bovenstaande manier. Mooier is het om aan het eind van de naald samen te breien en aan het begin van je naald een overhaling te doen. Dit geld zowel voor de kuitspie, de wreef en de teen.

Goed. Mijn conclusie: niet echt een kous voor beginners :o. Ja, ik kan ze zo breien en ongetwijfeld nog meer in dit toppic die meerdere sokken gebreid hebben. Dit patroon heeft enkele haken en ogen: kuitspie, Noors patroon (rendier) wat ook weer een aparte techniek vereist.
Het zijn mooie kousen maar PLEASE begin met een simpel patroon als je sokken wilt breien.

Ga beginnen met effen sokken. Voor mijn part begin je met een boordje, kort been, hiel + flap, paar cm voet en dan de teen. Nee, de verhouding klopt niet en je kunt ze echt niet dragen. Maar zodra je snapt wat je met die hiel moet doen, hoe de steken opgenomen worden en hoe de teen gaat, dán ben je klaar voor "grote mensen" sokken (sorry, kan het ff niet anders omschrijven). Koop het basisboekje van Regia met daarin een maattabel en duidelijke plaatjes. Ik heb ze gescand op de computer staan maar weet niet of ik ze hier kan uploaden. Het boekje "Sokken brei je zo" is heel leuk hoor maar toch wat minder makkelijk dan de uitleg van Regia is mijn persoonlijke mening. Mocht er belangstelling zijn voor de gescande pagina's, dan hoor ik het wel. Met plaatjes begrijp je veel beter wat er bedoelt wordt.

Edit: dit patroon is beter om mee te beginnen http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 35&lang=nl. Heb ik zelf 2x gebreid en is veel simpeler ;)
Laatst bijgewerkt door patpen op 24-10-12 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:30

Super bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg +:)+
Ik snap nu ongeveer het principe :j Ik ga wel eerst een paar flutsokken breien om het een keer gedaan te hebben en te zien wat er gebeurd, maar ik snap het nu beter :)

Ik kan vrijdag uiteraard wel op zoek gaan naar mooie wol :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:33

Ja, het duurde even, maar ik wilde het stap voor stap uitleggen. Maar ik zweer bij de uitleg van Regia. En kijk ff bij de sokken van mijn edit....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:37

Maattabel:
Afbeelding

Boord, been, hiel en hielflap:
Afbeelding

Opnemen, wreef, voet en teen:
Afbeelding

Pff, lekker duidelijk hier. Via email echt heel duidelijk maar geef dat even door via PB ;)
Laatst bijgewerkt door patpen op 24-10-12 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:38

Ja, dat boekje van Regia, hoe heet dat? Dan ga ik daar eens naar zoeken.

Edit: ik zie dat je plaatjes gepost hebt, maar die kan ik zo niet lezen :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:46

Nerwen schreef:
Ja, dat boekje van Regia, hoe heet dat? Dan ga ik daar eens naar zoeken.

Edit: ik zie dat je plaatjes gepost hebt, maar die kan ik zo niet lezen :+

Regia Magazine http://www.atemin.nl/index.php?route=pr ... uct_id=972
Er zijn er verschillende van. Ik heb er 2 (of 3?): 1 met sokken en 1 met kousen.

Die plaatjes kun je via de email krijgen, dan zijn ze wel duidelijk.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:18

Ik kreeg net nog een ander idee voor sokken. Gele, met een Nikon-logo (de letters dus alleen) erin verwerkt. Ik ben helemaal maf van Nikon en fotografie, dus dat zouden nou net dé sokken voor mij zijn _O-
Is iets voor als ik handig(er) ben hoor, maar ideeën zijn altijd leuk :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:33

Nerwen schreef:
Ik kreeg net nog een ander idee voor sokken. Gele, met een Nikon-logo (de letters dus alleen) erin verwerkt. Ik ben helemaal maf van Nikon en fotografie, dus dat zouden nou net dé sokken voor mij zijn _O-
Is iets voor als ik handig(er) ben hoor, maar ideeën zijn altijd leuk :)

Dan wil ik er ook een paar van ! ;)

Ik ben vandaag wakker geworden met een heleboel zin om een stapel babysokjes te breien.. maar ik ga mezelf dwingen eerst mijn andere sokken af te maken!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:47

Ideeën en wenslijstjes zijn altijd leuk ;). Alleen heb ik er zo veel :=.

Ik heb net de Regia X-mas sokkenwol naar boven gehaald. Gelukkig wel zo slim om ook meteen de naalden mee te nemen (morfine :z). Straks maar eens proberen of het me lukt om op bed te breien.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:51

Succes Patpen. Moet je echt helemaal plat liggen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:03

Nee, zitten in een hoek van (ongeveer) 30 graden geeft de minste druk op de wervels. En dat is dus zitten op bed, ondersteund met kussens in de rug. Maar die morfine werkt niet voldoende en te kort >;). Morgen weer naar de huisarts voor een langwerkend zusje.

Alleen ben ik vergeten om een potlood mee te nemen om de naalden aan te tekenen :O. Dus straks maar weer naar beneden om dat op te halen. Toch wel handig anders weet ik niet hoe veel ik gebreid heb en 2 gelijke sokken is toch wel prettig :P

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:10

patpen schreef:
Nee, zitten in een hoek van (ongeveer) 30 graden geeft de minste druk op de wervels. En dat is dus zitten op bed, ondersteund met kussens in de rug. Maar die morfine werkt niet voldoende en te kort >;). Morgen weer naar de huisarts voor een langwerkend zusje.

Alleen ben ik vergeten om een potlood mee te nemen om de naalden aan te tekenen :O. Dus straks maar weer naar beneden om dat op te halen. Toch wel handig anders weet ik niet hoe veel ik gebreid heb en 2 gelijke sokken is toch wel prettig :P

Ah oke. Ik hoop voor je dat het lukt. Ik brei meestal op bed (in mijn oversizede inloopkast is mijn bed mijn bank) en alsg ik dan te ver onderuit zak krijg ik vrij snel last van lamme armen.

Grappig dat je de naalden aantekent, ik heb dat heel in het begin gedaan, maar was er niet zo goed in. Sindsdien meet ik altijd bij het been en de lengte van de hiel tot de teen. Werkt perfect, de enkele keer dat ik twijfel tel ik de naalden even na.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:16

Met de laptop op schoot kan ik niet verder onderuit zakken. Straks zak ik wel onderuit maar dat is om wat slaap in te halen (slechte nacht gehad).

Ik brei nooit zonder de naalden aan te tekenen. Naalden natellen is nu echt geen optie, daar ben ik op dit moment te suf voor. Gaat wel beter straks als de morfine is uitgewerkt. Voor de sokken moet ik 64 steken opzetten. Ben benieuwd of ik tot zover kan tellen :+

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:28

Dankjewel patpen voor de uitgebreide (hoe toepasselijk :7 ) uitleg. Als ik er aan begin wijst het zich vast verder vanzelf.
Pijn sucks :(:) Sterkte ermee.

Bij mijn vest zijn de panden klaar en de schouders gesloten. Voor- en achterpanden heb ik in 1 x gebreid dus zijnaden heb ik niet :)* Nu nog even een kabeltje breien dat langs de rand van de panden moet komen. Is maar over 10 steken dus vast van het weekend wel af. :j
En dan ga ik denk ik wat haken van die Drops-site. Lekker groot kleed voor van de winter op de bank ofzo.
Is er ook een haak-topic of mag dat hier stiekum ook? ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:33

Er is wel een haaktopic maar dat gaat vooral over Amigurumi. Of er een speciaal "gewoon" haaktopic is weet ik niet maar anders kun je er 1 openen :)*

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:05

Die pagina's zijn zo via de mail hartstikke duidelijk inderdaad! Thanks! +:)+

@ Paloedie: mocht het me lukken om met succes een paar sokken met Nikon logo te breien ooit, dan zet ik het patroon hier wel neer :D
Misschien moet ik dat eerst eens uitproberen op een simpele sjaal ofzo. Is ook mooi om te oefenen met kleuren wisselen enzo.

Beetje OT, maar Patpen, heb je nou bedrust tot je hernia beter is of gaan ze er ook nog iets aan doen? Lijkt me ontzettend vervelend! Sterkte en beterschap :(:)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:13

Gaat hard hier! Nu krijg ik nog meer zin om te breien. Ik ben hier stiekem met het patroon van de deken begonnen om te oefenen. De kabels zijn gelukt met een haaknaald als kabelnaald :=
Succes met de sokken :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:21

Grappig, toen ik gister niet verder kon met mijn sok omdat ik dácht dat ik met de hiel moest beginnen was dat nog waar ook, op de naald af. Wilde net even de hiel breien voor ik verder zou gaan met studeren, maar ben nu al halverwege de voet. 't Is zo'n leuk herfstwolletje!