Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DiekeC schreef:@Jis_ : Ik vind hem heen gaaf Jis, ik ben nu ook bezig met acryl. Alleen het enige wat ik jammer vind is het oog, het spreekt niet echt, en heeft niet die sfeer van de rest van het schilderij. Mischien iets om appart op te oefenen? Ik vind het verder wel heel erg gaaf geworden!
joey_lover schreef:@Jis_: Mmm, vind dit niet een van je beste werken. Denk dat dat inderdaad aan het oog ligt, maar het zou ook de mond kunnen zijn. Manen heb je wel echt top gedaan, en ik ben ook nog steeds jaloers op jou achtergronden
kan ik nog wat van leren! 
Probeer de volgende keer met nog iets meer verschil in licht en donker te werken. Dus daar waar je op de foto lichte plekken ziet, ook echt licht maken. Ook mag je wel iets meer kleur gebruiken. Vaak denkt men dat een bruin paard helemaal bruin is, maar als je eens goed naar de foto kijkt zie je dat er ook heel veel andere kleuren inzitten.
Moet alleen nog even moed verzamelen om de achterbenen aan te passen, zodat ze mooi in de achtergrond verdwijnen. Misschien door iets als water te schilderen.
Je zou gewoon eens goed naar de tekeningen hier op bokt moeten gaan kijken. Daar kun je heel veel van leren en zul je zien dat de tekeningen die het best van het papier af komen en het echts lijken, dat daar juist heel goed met kleur gewerkt wordt
) Dus denk dat ik het inderdaad maar laat vervagen, ook omdat, wat jij zegt, het niet heel erg opvalt.
Wilde met pastel ook uitproberen om wat gedurfder met kleur te werken. Hij is niet helemaal dekkend, maar op de foto lijkt dat je wel heel veel wit ziet (wat in het echt dus niet zo is). 
die zijn een beetje slordig. Maar ik vin het hoofdje heel mooi, misschien wel nog wat highlights op het hoofdstel. Details van het oog zijn ook heel erg goed gelukt.
) inderdaad beter gekunt, maar dat was het doel niet van deze tekening. 

Als iemand zoiets van mijn paard zou maken, zou ik het gelijk over willen nemen. (zal bij Eva wel wat lastiger zijn, ik zie zoveel tekeningen van haar paarden langskomen!)