[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:42

Wauw prachtige tekening Lalee_ zal ze erg blij mee zijn :j

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:46

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:46

De Fjord van Thoraklover.

Acryl op een doek van 100x50...

Afbeelding

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:06

@Jis_ : Ik vind hem heen gaaf Jis, ik ben nu ook bezig met acryl. Alleen het enige wat ik jammer vind is het oog, het spreekt niet echt, en heeft niet die sfeer van de rest van het schilderij. Mischien iets om appart op te oefenen? Ik vind het verder wel heel erg gaaf geworden! :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:13

Wauw, Jis, die is gaaf geworden. Jij schildert dus ook in opdracht? Heb je misschien wat prijzen voor mij? Ben me een beetje aan het oriënteren :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:19

WAUW. De tekeningen van Colorado, Lalee en Jis zijn echt práchtig geworden! _O_
Heb verder geen tips, dus vandaar alleen even deze reactie, iedere tekening/schilderij is natuurlijk mooi op zijn eigen manier!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:40

@Jis_: Mmm, vind dit niet een van je beste werken. Denk dat dat inderdaad aan het oog ligt, maar het zou ook de mond kunnen zijn. Manen heb je wel echt top gedaan, en ik ben ook nog steeds jaloers op jou achtergronden :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:46

DiekeC schreef:
@Jis_ : Ik vind hem heen gaaf Jis, ik ben nu ook bezig met acryl. Alleen het enige wat ik jammer vind is het oog, het spreekt niet echt, en heeft niet die sfeer van de rest van het schilderij. Mischien iets om appart op te oefenen? Ik vind het verder wel heel erg gaaf geworden! :)

Ik ga hier in mee. Vind het een erg mooi schilderij, maar het oog klopt niet op een of andere manier. Het is niet echt levend. Voor de rest vind ik de sfeer enzo heel mooi :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:47

joey_lover schreef:
@Jis_: Mmm, vind dit niet een van je beste werken. Denk dat dat inderdaad aan het oog ligt, maar het zou ook de mond kunnen zijn. Manen heb je wel echt top gedaan, en ik ben ook nog steeds jaloers op jou achtergronden :D

De mond is het niet, Thorak heeft een heel klein mondje, herken ze snuit er dan ook in terug.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:53

Dank jullie wel voor de reacties. :) Zal kijken of ik het oog nog wat kan verbeteren.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:42

jis: ik zou het plukje bij het oog of er over heen doen of iets meer opzij, het lijkt nu net of het oog over het plukje heen gaat (de linker kant van het oog bedoel ik) verder diep respect :j
lalee_: in een woord wauw! :wow: kan ik nog wat van leren!

hier het veulentje van lotte002.
boven aan de foto lijken sommige vlakken veel lichter dan ze in het echt eigenlijk zijn.
(commentaar mag, graag zelfs, maar houd er rekening mee dat dit de eerste keer schilderen voor mij was)
heb er ongeveer twee uur over gedaan.
Afbeelding
iets beter het hoofd te zien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWU6YSGF.jpg

ik heb van de standfoto een potlood en een pastel tekening gemaakt, die kan ik hier dinsdag pas plaatsen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:28

@susupluus: Ik vind hem al leuk hoor :j Probeer de volgende keer met nog iets meer verschil in licht en donker te werken. Dus daar waar je op de foto lichte plekken ziet, ook echt licht maken. Ook mag je wel iets meer kleur gebruiken. Vaak denkt men dat een bruin paard helemaal bruin is, maar als je eens goed naar de foto kijkt zie je dat er ook heel veel andere kleuren inzitten.

Mijn werkje. Wilde iets met kleur doen :D Moet alleen nog even moed verzamelen om de achterbenen aan te passen, zodat ze mooi in de achtergrond verdwijnen. Misschien door iets als water te schilderen.
Paard is van Moyra.

Afbeelding

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:17

Wat gaaf daar is mijn meisje.
Heel gaaf gedaan, helaas kan ik je geen tips geven over hoe of wat met de achterbenen.
Ik vind hem super gaaf.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:18

bedankt voor de tips :j
ik zie ook heel duidelijk in juo tekening wat je bedoeld met kleur (het geel en blauw) dat oogt inderdaads veel levendiger!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:50

Wat mooi joey_lover, heel leuke stijl. Voor de achterbenen, die zou ik gewoon vervagen. Ze storen me nu niet, maar als je er naar kijkt dan is het wel vreemd dat ze zo ineens stoppen. Dus ik zou ge gewoon geleidelijk aan vervagen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:41

Dank jullie wel :D

@susupluus: Nou is deze tekening natuurlijk wel erg overdreven wat betreft kleur :P Je zou gewoon eens goed naar de tekeningen hier op bokt moeten gaan kijken. Daar kun je heel veel van leren en zul je zien dat de tekeningen die het best van het papier af komen en het echts lijken, dat daar juist heel goed met kleur gewerkt wordt

@Leen_: Denk dat ik dat ook maar ga doen. Zie het niet zo zitten om te proberen om er water bij te tekenen (zul je zien dat dat grandioos mislukt :') ) Dus denk dat ik het inderdaad maar laat vervagen, ook omdat, wat jij zegt, het niet heel erg opvalt.

Nog een werkje van mij :D Wilde met pastel ook uitproberen om wat gedurfder met kleur te werken. Hij is niet helemaal dekkend, maar op de foto lijkt dat je wel heel veel wit ziet (wat in het echt dus niet zo is).

Paard van Hotchocolat. Gemaakt op ong. A5 formaat.

Euh, tja, had niet zoveel zin in manen :')
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:50

Is dit de eerste keer dat je pastel probeert? Vind het best goed gelukt, dan niet naar de manen gekeken :+ die zijn een beetje slordig. Maar ik vin het hoofdje heel mooi, misschien wel nog wat highlights op het hoofdstel. Details van het oog zijn ook heel erg goed gelukt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:26

Oog en nog wat dingen aangepast, helaas kreeg ik hem niet qua kleur mooi op de foto. Kleuren zijn zowel van paard als achtergrond wat warmer.

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:49

Ziet er heel mooi uit, oog is nu ook een heel stuk sprekender.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:55

@Jis_: vind hem zo ook een stuk beter :j
@Leen_: Het is niet echt m'n eerste keer. Maar kreeg bij deze tekening de tips om meer met kleur te werken. Het werkje van hierboven was dus een beetje een uitprobeersel. Daarom heb ik ook niet alles tot op de puntjes uitgewerkt. Zo had het hoofdstel (en de manen :') ) inderdaad beter gekunt, maar dat was het doel niet van deze tekening.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:10

Mooie tekeneningen hierboven! Vooral die van shillas en flip!

Hier mijn resultaat:

Afbeelding

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:17

wauw erg mooi hierboven! het oog lijkt alleen wat te groot te zijn, en het hoofdstel is wat korrelig. maar doe het je zeker niet na.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:01

En mijn resultaat van Shilas :)

Afbeelding
Pastel op 30x40

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:08

Wauw! Ontzettend mooi zeg! :) Als iemand zoiets van mijn paard zou maken, zou ik het gelijk over willen nemen. (zal bij Eva wel wat lastiger zijn, ik zie zoveel tekeningen van haar paarden langskomen!)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:45