[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:53

Je nr twee vind ik echt geweldig ik hou echt van ijsvogels <3
Heb er ook 1 op mn arm :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:09

Seven schreef:
Je nr twee vind ik echt geweldig ik hou echt van ijsvogels <3
Heb er ook 1 op mn arm :j

Ik ook <3! Ik heb een paar keer een ijsvogel gezien en tijdens onze laatste vakantie een gehoord.

De schets is voor de line art op het tekenpapier, die gemixte media studie is voor de leuk en ik vind m idd ook heel geslaagd :D.

Hopelijk dit weekend een start maken aan de ijsvogel inkleuren, maar eerst de fjord afronden morgen :D.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:19

Ik heb er ook echt wat mee bijzondere vogeltjes, onze zoon was pas geboren en de eerste week zat er een ijsvogel bij onze vijver en ging hij op een paaltje bij ons raam zitten als ik onze zoon verschoonde of aan het voeden was <3 hij kwam zelfs eens bij het raam zitten en vloog dan weer naar de vijver. Hij heeft er een week gezeten vond dat heel bijzonder had nog nooit 1 in het echt gezien.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:48

Mooi verhaal Seven.

Zeer geslaagde studies San, ik heb toevallig een opzet van een ijsvogeltje op de ezel staan. Zulke bijzondere vogeltjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:58

Dank je, Eva :D.

Het zijn idd echt bijzondere vogeltjes :j. Naast roodborstjes mijn lievelings vogels.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:26

OH wauw die tweede San <3

Op welk formaat is dit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:30

Art_Ificious schreef:
OH wauw die tweede San <3

Op welk formaat is dit?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:32

Echt prachtig. Denk dat een 3-luik ervan wel cool zou zijn idd

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:15

Even een off topic reactie van mijn kant. Wat worden er prachtige tekeningen en schilderijen in dit topic gemaakt. Wauw !!! Af en toe kijk ik er nog snel doorheen. Hopelijk kan ik komend jaar weer mee doen want het kriebelt wel als ik al die prachtige dingen voorbij zie komen.

Helaas heb ik al voor de zomervakantie af moeten haken. Ik kan er niet teveel over zeggen maar ik ben afgelopen voorjaar in vertrouwen genomen door een kwetsbare buurvrouw die heel erg slachtoffer is geworden van een familielid die al jaren haar bewindvoerder was. Er zijn diverse instanties bij aan te pas gekomen die hun beperkingen hebben qua mogelijkheden richting andere officiële instanties.
Dan blijk je bizar genoeg als buurvrouw steeds weer in te kunnen springen. Ik heb geregeld gesprekken gevoerd met de politie, rechtbank en Veilig thuis. Het kostte zoveel tijd en energie dat ik het tekenen en schilderen op non actief moest zetten en zelfs de paarden deels op rust.

Er is inmiddels heel veel gebeurd en ze heeft nu een nieuwe bewindvoerder die het wel goed met haar voor heeft. Maar de zaak is zo groots en bizar dat het zelfs al 2x de media heeft gehaald.

Eén ding ben ik inmiddels wel achter. Je bent in dit land doodongelukkig af als je een bewindvoerder nodig hebt en er eentje treft die het allesbehalve goed met je voor heeft. Zeker als het ook nog familie betreft. Gelukkig gaat het met de buurvrouw nu een stuk beterder. Er komen binnenkort nog een paar rechtszaken en daarna komt er hopelijk snel rust in alles en voor iedereen.

Het was voor mijn man en mij heel intensief vanaf eind februari j.l. maar soms moet je een keer uit je comfortzone stappen om een ander uit een ellendig leven te kunnen halen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:21

@Henny, heftig verhaal, zeg.

Afbeelding

Ik ben begonnen met m'n ijsvogel. Kleurtjes mengen <3.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:23

Enig _San87_ ik vind het ijsvogeltje onwijs gaaf worden :) Ze zaten soms achterin onze wei. Eerder broedde er ook een paartje maar ik heb ze helaas de laatste 2 jaar niet meer gezien.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:50

:wave:

Even mijn gezicht hier niet laten zien, verhuisd en wat drukte. Maar jullie hebben niet stil gezeten!

Seven, ik vind de herder erg mooi, ondanks verdraaiing. Het gedetailleerde spreekt me erg aan!

San, heel mooi zacht, de fjord. De ijsvorm belooft ook prachtig te worden.

Art; goed die trotse blik van een leeuw weten te vangen, zonder het aaibare te verliezen.

Ik zag iemand met een kettingzaag en hout: enorm knap vind ik dat. Naast dat ik mijn handen eraf zou zagen zou ik voor mijn gevoel te weinig detail kunnen weergeven. Denk ik :+

Ook weer wat gedaan: vulpotlood en papier, beide action :D
Afbeelding

Overigens geen filter op de foto, maar geprobeerd tegen de avond met daglicht een foto te maken. Origineel is dus minder “blauw”.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:11

Dank je, Henny en Viennanova :D.

Goed bezig, Vienna :j. Dat blauwe komt door t licht, met photoshop kun je dat wel weghalen.

Afbeelding
Hier was ik gisteren gebleven. Straks maar eens verder kleuren :D.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:52

Wat een mooie tekeningen komen hier voorbij seg! :)
Die ijsvogel is nu al echt de max!

Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om te tekenen doordat ik nu op de hogeschool zit :( Nu ben ik een opdrachtje begonnen maar ik vind geen mooie uitsnede... er zijn helaas geen betere fotos doordat het paardje net is ingeslapen. ik wil de eigenaar een tekening cadeau doen. weten jullie een mooie manier hoe ik de tekening kan uitsnijden?Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:01

Je zou kunnen opteren voor enkel het hoofd en de hals misschien stukje borst.

Kont weglaten, benen weglaten.

Had ook een soortgelijke foto gekregen en daar komt deze tekening uit
Afbeelding

Ik ben inmiddels verder met de kat. Hele week stil gelegen qua tekenen.
Vooral op de rug al verder gewerkt.
Afbeelding
Kleuren zijn harder dan ze werkelijk zijn, vooral het zwart maakt mijn gsm harder dan het is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:22

d4rkhorse schreef:
Wat een mooie tekeningen komen hier voorbij seg! :)
Die ijsvogel is nu al echt de max!

Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om te tekenen doordat ik nu op de hogeschool zit :( Nu ben ik een opdrachtje begonnen maar ik vind geen mooie uitsnede... er zijn helaas geen betere fotos doordat het paardje net is ingeslapen. ik wil de eigenaar een tekening cadeau doen. weten jullie een mooie manier hoe ik de tekening kan uitsnijden?[ [url=m/TlEgyD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de uitsnede die je nu hebt eigenlijk wel tof :). Anders kun je er nog over denken het lichaam weg te laten en alleen het hoofd en de hals en misschien een stukje schouder uit te werken.

Vooralsnog zou ik zelf de huidige uitsnede doen, dat zie je niet vaak en maakt t interessant :j.

@Art, lekker bezig +:)+. Ik zou nog wat rood/roze tinten in de zwarte vacht stoppen. Dan lijkt t niet zo'n 'gat'.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:38

Er zit best veel kleur in hoor.

Heb even geprobeerd in ander licht en gsm heel dichtbij gehouden

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:53

Oh ja, dat ziet er goed uit :j.

Ik ben aan t nadenken over passe partouts voor de ijsvogels. Maar... Welke kleur. Wit? Blauw? Roodbruin? De muur waar ze komen te hangen is blauw, de lijstkleur weet ik nog niet, maar ik denk wit of houtkleur en de achtergrond van één van de tekeningen is bruin :7.

Ik neig naar blauwe passe partouts.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:08

Blauw lijkt me wel mooi passen bij de ijsvogels. Maar denk dat het beetje afhangt van de kleur blauw ook wel.
Wit kan natuurlijk altijd is een neutrale kleur he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:10

Ja, en wat saai, vind ik :P.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:31

San superzacht dat ijsvogeltje, prachtig. Wat ik altijd doe als ik de kleur voor de achtergrond niet kan kiezen kleur ik een strook in die kleur met krijt, zo kan ik de kleur erlangs houden en krijg ik toch een beter beeld van hoe de kleur 'werkt' bij mijn tekening. Misschien werkt zoiets ook om de kleur van je passe partouts te kiezen?

Viennanova, mooi portret

Art, het begint op te schieten he

D4rkhorse, ik zou de uitsnede die je nu hebt doen, dat maakt het juist bijzonder!

Ik ben zelf een beetje aan het hobbyen met acryl (30x30), vind het superlastig omdat ik geneigd ben teveel te gaan pielen. Is uiteraard nog voor geen meter af (just saying)
Afbeelding

En ook nog steeds bezig met mijn pasteltekening, maar ik begin het licht aan het eind van de tunnel te zien *\o/*

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:34

Dank je, Eva. Ik denk dat ik ze meeneem naar de lijstenmaker en daar een kleur uitzoek. Al denk ik dat het alsnog blauw wordt. Kleurt mooi bij m'n muur en bij de vogel :D.

Mooie werken :D. Jij gaat beter met acryl dan ik, ik vind er geen kont aan :').

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:39

Dankjewel allemaal ik denk dat ik dan toch voor deze uitsnede ga gaan :D
Ik denk dat blauw ook wel bij de ijsvogel past :D

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:52

Tot nu toe ben ik al zo ver :)
Ik weet nog niet wat ik met de achtergrond ga doen, de achtergrond gebruiken van de foto of gewoon een 1 kleur achtergrond. Wat zouden jullie doen?

Ook ben ik al aan het nadenken hoe ik hem zou afprinten. op glas, doek gewoon papier,... Jullie leuke ideetjes?

Afbeelding

referentie foto:

Afbeelding

edit: ik zie nu op de computer dat de tekening wat donker is. daar moet ik nog even naar kijken :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:57

Heb zelf ook digitaal getekend en gebruikte altijd een gekleurde achtergrond
Afbeelding
Afbeelding