[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:02

Fnanne :o
Wat een leukerd! Mooi en ergens ook best wel vrolijk.
Mja, toen ik met die van eergisteren bezig was bedacht ik me halverwege dat het misschien helemaal niet nodig was om álle kleurtjes uit de doos te gebruiken, maar toen was het al te laat... :')

Voor vandaag maar weer een Gimpie met een referentieplaatje uit eigen werk.

In 't zonnetje
Afbeelding

Nog maar 4...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:59

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:43

Echt aftellen nu...
Referentieplaatje uit eigen werk (vzpaard met haar kids), opgezet met potlood, vervolgens met fineliner en napjesverf 'ingevuld'.

Vier
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:36

Pluizebolpum, je kerstcreaties zijn juist gaaf, lekker knal :D
Die van gister is ook erg mooi, fijn zonnig sfeertje te pakken, en die van vandaag is gewoon erg schattig :)

Bedenk me net als we nog maar een paar dagen hebben dat als ik mijn projectje niet af krijg ik nog tot de 18e januari door moet gaan voor ik mijn jaar rond heb :P

Fnanne, mooi effect toch weer met die inkt. Je ponietje met blaadjes is erg gaaf geworden!
Enne meeten moeten we zeker afspreken. Ben ook benieuwd. Pluizebolpum heb ik al eens ontmoet, en dat was iig tof :j

Mijn plaatje van gister is van een eigen foto, van een paardje waar ik eens op gereden heb op buitenrit. Volgens mij heette hij de Vos, maar kan me ook vergissen met een ander paard :')
Oliepastel op A4 zwart:

Afbeelding

En die van vandaag is "mijn" manegepaard, waarvan ik de afbeelding van de manegesite heb geplukt.
Alleen is haar hoofd wel erg lang geworden :P
2B potlood op A4:

Afbeelding

Bedenk me net nog een onderwerp die ik nooit gemaakt heb en al maanden moet doen van een collega. Hopelijk ben ik dat morgen nog steeds niet vergeten :P

mar_fay

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:45

Jee dames, respect voor jullie hoor. Wat zijn er de afgelopen weken weer prachtige dingen gemaakt en Fnanne, wat is het leuk om te zien hoeveel verschillende dingen je hebt geprobeerd en hoe anders ze allemaal zijn, terwijl je toch meteen ziet dat ze van jou zijn +:)+ . Renskefrea, jouw tekeningetjes zorgen voor glimlachjes en dat is fijn :) En Pluizebol, jouw creaties zijn ook zo tof. Iedere keer heel anders en toch herkenbaar. :))
Ik vind het echt jammer dat het me niet gelukt is, maar een eventuele volgende keer gaat me ook niet lukken. Ik heb het stomweg te druk... Wél heb ik in de korte tijd dat ik heb meegedaan, wat leuke nieuwe dingen ontdekt en wat inspiratie opgedaan. En genoten van alle afbeeldingen die hier in het topic staan. Bedankt Fnanne, voor dit leuke initiatief! En jullie natuurlijk nog heel veel succes en plezier met de laatste paar *\o/*

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:36

mar_fay, Dank je wel!

RenskeFrea Leuk weer, die koppies. Die van manegepaard oogt inderdaad wat lang, maar misstaat toch niet, ergens. De oogjes zijn in ieder geval heel erg mooi en sprekend. De Vos heeft mooie kleuren zo, neusje is iets grof maar dat oog heeft dan weer wel zo'n gaaf glimmerdje.

Referentieplaatje, kleurpotlood en snufje Gimp omdat ik de scankleuren niet mooi vond.

Drie
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 16:49

Pluizebolplum: mooi die drie van vandaag. Ook een fijn standpunt zo :j
Mar_fay dankjewel! Heb ook zeker van de jouwe genoten :)
Renskefrea: je olievaten is leuk, maar wat grover als ik 'm vergelijk met de tekening van daarna. Dat is een mooie karakterkop!
En meeten: ik stem voor :) heb eventueel een ruimte ter beschikking :) misschien willen er meer mensen komen die ook gestart zijn dit jaar?

Pluizebolplum: die van gisteren mag in een lijst hier aan de muur <3 erg mooi.
Die van eergisteren is dan weer heel anders maar ook zo fijn. Geeft het idee van een hele zonnige dag, languit in het gras met paardlief erbij :)

Afbeelding
362
Inkt en acryl op papier.

Afbeelding
363/365
Inkt en acryl op papier.

En 362 paard-per-dagjes zien er zo uit:
Afbeelding
:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:52

Fnanne Mooi weer allebei! AT is gaaf zo, heel simpel en dat dat gedetailleerde tuigwerk erbij. Die daaronder is 'gewoon' mooi, kleuren, pose en die schaduwen zo. Gut, ga ze missen hoor, die knappe werkjes van je. Was altijd weer een feestje!
Zo koel trouwens ook, zo alles bij elkaar. Ga je daar nog iets speciaals mee doen?

Referentieplaatje uit eigen collectie, stift en Gimp.

Twee
Afbeelding

Morgen de laatste...

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:30

Heey voor de volgende challenge heb ik een vraag, gebruiken jullie een inspiratie briefje of bekijken jullie per dag wat je doet? Want als je echt geen inspiratie hebt lijkt dat me handig maar het zou ook wel beperkend kunnen werken.
Succes morgen met de allerlaatste tekening!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:40

Fnanne, toch benieuwd wat je bedoelt met olievaten :P (neem aan autocorrect :+ )
manegepaardje is dan ook een karakter dus dan heb ik het goed vastgelegd :)
Ik vind je beide paardjes weer erg mooi. idd wat Pluizebol zegt, mooie tegenhanger van simpel en gedetailleerd, dat tuig. Die ander is ook leuk, die danst zo bijna het papier af.
En dat is al een flinke verzameling zeg. Heb je dat allemaal los liggen zo? Ik heb onderhand 2 A5 multomapjes vol, en een stuk van een flinke A4 map. En dan natuurlijk nog wat los rondzwervend groter werk :D
Geloof niet dat ik een groot genoege ruimte heb om dat allemaal uit te spreiden iig :P

Pluizebolpum, leuk zo die koppies bij elkaar en ook die van vandaag is schattig :)
Zie nu pas dat je echt aan het aftellen bent :D

Mijne van gister is een snel krabbeltje naar aanleiding van een foto die ik op mijn computer vond.
Op zwart A5, met oliepastel:

Afbeelding

En die van vandaag is een pony in de sneeuw. De afbeelding heb ik toendertijd ergens vandaan gehaald toen ik rassensessie aan het doen was, maar deze is toen afgevallen.
Op A4 met oliepastel. Ik vind dat spul echt leuk werken nu ik het een beetje door heb :D
En lekker grof is toch wel mijn ding als ik wat minder tijd heb om uitgebreid te gaan zitten aan een tekening (meestal dus) :P

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:33

Jullie zijn zo goed met bijhouden. Gaaf om te zien :)

Ik ga er vanavond / morgen nog een aantal maken. Misschien dat ik de 52 wel haal. Zo niet, ben ik alsnog tevreden. Veel van geleerd!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:31

Pluizebolplum: ik wil ze gaan bundelen :) eerst eens kijken of ik iemand met een goede scanner kan vinden :)
Heb jij er nog plannen mee?
Je 'twee' is weer een mooi sfeerplaatje geworden :) ik ga jouw werken toch ook missen hoor, met steeds de bijbehorende verhaaltjes echt heerlijk om te volgen :j
Renskefrea: inderdaad gevalletje autocorrect :D moest oliepastel zijn :D
Dank voor je toffe kaart! Hij kwam vandaag aan :)
De snelle dikke neus krabbel is tof, met dat oogje er ook zo bij :D
Die laatste enorm snoezig :)
Heb jij nog plannen met het totaal?

Siem: tof dat je ook nog even doorzet. Zet je ze hier ook neer?

Die van gisteren:
Afbeelding
364/365 aquarel op papier.
Mijn eerste eigen paardje Fanja. Ze mocht niet ontbreken toch?

Afbeelding
365/365
Linde als Whistlejacket :D ook aquarel op papier :)

En dan... Zit het erop... Gek idee...
Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst en dank voor het volgen/steunen/meedoen en ... Alles :)
What a ride!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:45

Fnanne, RenskeFrea en Pluizebolpum, ik wilde toch nog even een keertje reageren voor jullie: Wat een prestatie hebben jullie geleverd +:)+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:13

Fnanne, ik vind jouw Fanja erg mooi. Je bent zo te zien helemaal vriendjes geworden met Aquarel, deze is gewoon prachtig.
Je andere paardje is net zo mooi, maar straalt weer heel ander sfeertje uit :)

Fijne jaarwisseling ook. Bedankt voor het toffe idee, en voor alle tips en commentaren en prachtige tekeningen en alles :)
Meeten moeten we zeker maar gaan doen, lijkt me leuk :j
Wat ik met de tekeningen ga doen weet ik niet. Nu heb ik ze allemaal opgeborgen in plastic hoesjes in multomappen. Lijkt me wel leuk om ze in een soort van fotoboek samen te kunnen brengen, maar weet niet hoe prijzig dat gaat worden :P

Mijn tekening van vandaag is naar aanleiding van een idee van een collega, die mij dat al maanden geleden gezegd had en elke paar weken ernaar vroeg. Zo ook gister weer: Je hebt zeker nu geen tijd meer om Sleipnir nog te maken? :P
Maar had al plaatjes (van internet geplukt) verzameld en dus maar poging gedaan. Is best lastig al die benen goed plaatsen :D

Op A4, met een potlood en paars potloodslijpsel.
Misschien dat ik hem later nog ga inkleuren, maar momenteel gaat dat niet lukken.
Mijn inhaalprojectje is ook bijna af, dus die ga ik van het weekend nog delen in dit topic, als dat tenminste nog mag :D

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:17

RenskeFrea Hihi, nu pas? :D Heerlijke plaatjes trouwens. Dat paardje in de sneeuw is vast een Yakut paardje, wat een lekkere haarbal. Die bovenste op zwart is gewoon ontzettend tof. Lekker apart aanzicht zo met die neus en wat is ie mooi geworden! Sleipnir is ook gaaf geworden. O, zo lastig, met een dubbel stel benen...
Je kaartje kwam hier gisteren ook aan, hij is in het echt nog leuker, dankjewel!
Fnanne Gewoon ouderwetsch mooi weer. Dat koppie, prachtig oog, heel simpel maar toch zo duidelijk. Whistlejacket Linde is gaaf en een heel waardige afsluiter, mooi zo dat bijna mozaïekachtige en die kleuren. (ik wist niet eens dat ie zo heette, ken het werk al jááren... :o )
Ik weet nog niet wat ik met alles ga doen. Misschien ga ik er een fotoboekje van maken, met wat mooie tekstjes erbij of zo. Moet ik nog even over nadenken.

En dan is het zover...De laatste...
Zet voor de sfeer deze even op:
https://www.youtube.com/watch?v=wPnhaGWBnys
(ja, soms hou ik wel van een beetje drama :') )

Fnanne, héél, héél erg bedankt voor het opzetten van deze bijna onmogelijke en gekke challenge, wat een feestje was het. Kijken naar alles wat langs kwam, me verwonderen over al het moois en hoe mensen veranderen, experimenteren en verbeteren, zelf ploeteren, experimenteren en lekker krabbelen, ontdekken wat allemaal kan en dat ik het toch nog niet verleerd ben. Door de challenge heb ik het tekenen weer helemaal ontdekt en wat ik nog leuker vind eigenlijk, eindelijk wat zelfverzekerder geworden in wat ik kan en ga ik zeker door met kliederen en krabbelen.

En verder, ik ga je werk zo dagelijks missen. Wat heb je een heerlijke manier van werken, mooi, apart, soms heel stilistisch, maar altijd een feestje om naar te kijken. Eindeloos knap om dat een jaar lang zo vol te houden. Petje af! Ik hoop nog veel van je te zien, via Bokt en/of FB.

RenskeFrea, ook jouw creaties ga ik missen. Zo gaaf om je in je eigen manier van tekenen zo ontzettend vooruit te zien gaan, zo knap dat je het hebt volgehouden ook! Zeker doorgaan hoor, je werk is veel te leuk om naar te kijken. Zowel je krabbeltjes als de dingen waar je wat langer aan hebt gezeten en zeker de cartoonachtige tekeningen, vaak enorm om gelachen.

Dank jullie wel allebei ook voor alle complimentjes en het helpen doorzetten, we hebben het gehaald en het was tof! *\o/*

Een heel fijn uiteinde en ik wens jullie heel veel schilder, paarden en gewoon plezier toe voor het nieuwe jaar! :wave:

En dan nu echt de aller,-allerlaatste. Ecoline en acryl.

Going Now...
Afbeelding

En zo ziet ie eruit als mozaïek van alle tekeningen van afgelopen jaar (via eazymoza.com)
Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:19

Jeetje.... Dit is ook voor het eerst, dat ik een jaar gewoon wil laten verder gaan. Ik ga jullie werkjes missen. Respect voor jullie drieën.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:00

Wát een prestatie! Net als jokari, wat jammer dat het jaar er op zit.... Maar ook volgend jaar gaan we verder in het nieuwe topic, ik kijk ernaar uit!
Fijne jaarwisseling :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:47

Volgens mij mag dat hoor Renskefrea. Ik vind dat het mag :D anders is het ook zo sneu en zakt het topic zomaar weg... :(:) en dat voor zo'n trouw topic...
Sleipnir is gaaf! Verdiend nog wel wat uitwerking hoor ;) en die wil ik dan ook graag hier zien:)

Jij ook bedankt voor je enthousiasme en je soms verrassende werken. Leuk om te mogen volgen en delen :)
Pliizebolplum: slik... Mooi nummer en een tekst die past op de één of andere manier...
Mooie sfeerplaat ook weer; terugkijken en afsluiten.
Jij ook nogmaals dank voor het delen en mooie schrijven. Ik hoop nog vaak wat van je te mogen zien :)

Jokari en noox: dankjewel! :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:35

Zoals beloofd dan hier nog mijn afgewerkte Sleipnir. Ik had ineens op oudejaarsavond toch tijd, aangezien ik tot 20 uur moest wachten voor ik mijn moeder weer mee het ziekenhuis uit mocht nemen, maar gelukkig was alles goed :) Dus heb nog even wat kleurtjes erop losgelaten :D

Afbeelding

En mijn "eerste 17 dagen" projectje is ook eindelijk af. Dat is nogal lastig om zulke kleine priegeldingetjes te maken, zeker als ik eht ook nog vrij gedetailleerd wil hebben. Maar het is gelukt!!
Al zijn het uiteindelijk hele andere plaatjes geworden dan ik in eerste instantie van plan was. Het is best leuk om te ontdekken dat je interesse voor wat voor plaatjes je kan en wil tekenen verandert in de loop der tijd. Heb nu toch zoveel meer keus om te tekenen dan alleen van de zijkant zoals ik vroeger altijd deed. Want met een voorbeeldje is alles wel mogelijk onderhand :j
Het is op A3, en is onderhand een halfjaarprojectje geworden, maar ik ben trots dat ik nu toch ook de 365 volgemaakt heb :)

Afbeelding

Nogmaals bedankt Fnanne en Pluizebolpum voor de enorm leuke, gezellige ervaring en voor steun als het even moeilijker ging, en jullie doorzettingsvermogen ook. Jullie enthousiasme heeft mij er ook flink geholpen doorheen te trekken :)
Zal het nog gaan missen!! Wat zeg ik, dat doe ik al, hahaha, alle leuke verhaaltjes en dergelijke er ook bij :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:38

*\%/*
helemaal jouw post gemist RenskeFrea :o Sleipnir is gaaf geworden evenals je laatste project. De challenge volbracht!
Ik mis het wel een beetje hoor :o

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:19

Respect voor jullie dat het gelukt is. Ik heb hem niet helemaal afgemaakt :) Ondanks dat toch veel plezier erin gehad en ook genoten van jullie werk.
Ondanks dat ik het niet elke dag deed, mis ik het ook een beetje.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:07

Ik mis het ook, doe nog steeds elke dag zodra ik thuis kom en de computer aan naar bokt gaan, maar er zijn dan geen updates meer... :P Heb ook beetje verloren gevoel als ik eens tijd over heb. Ik kan natuurlijk altijd door tekenen, maar dat is toch anders.
En ik mis bovenal de gezelligheid die we hadden en de geweldige verhalen en het delen ervan!!

Ik zeg tekenmeeting!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 10:54

:o het is al even geleden... Maar misschien vinden mensen het leuk om te komen kijken :)
(Heb zere vingers nu... 365 werken ophangen met spelden... :') )

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:38

Wat ontzettend leuk!
Helaas voor mij met OV wel minimaal 2 uur reizen... Is er verder nog wat leuks te doen in die hoek? Anders kan ik er evt. een dagje uit van maken :D

Edit: ga je er ook werken van verkopen of wil je ze compleet houden?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:00

.