Dat duurde even

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrazyCat schreef:Er zijn veel filmpjes op youtube te vinden voor de brother machines. Ik ben gewoon met het hoofdbed begonnen en simpele dingetjes. Daarna dubbelbed erbij genomen voor rib en sokken.
Ik hou niet van grote stukken rechts gebreid en daar is de machine wel handig voor. Helaas was mijn Rheuma lastig en de ruimte een zooi. De hobbykamer is nu weer helemaal netjes. Als straks mijn rheuma ook weer wat beter is ga ik ermee verder.
Akecheta schreef:CrazyCat schreef:Er zijn veel filmpjes op youtube te vinden voor de brother machines. Ik ben gewoon met het hoofdbed begonnen en simpele dingetjes. Daarna dubbelbed erbij genomen voor rib en sokken.
Ik hou niet van grote stukken rechts gebreid en daar is de machine wel handig voor. Helaas was mijn Rheuma lastig en de ruimte een zooi. De hobbykamer is nu weer helemaal netjes. Als straks mijn rheuma ook weer wat beter is ga ik ermee verder.
Dank je wel voor je uitleg over de breimachine.
Vervelend voor je dat je reuma hebt! Maakt de breimachine het voor jou makkelijker om te breien dan om met pennen te breien, of is de breimachine dan ook pijnlijk om te bedienen? Een van mijn redenen om naar een breimachine te kijken is om dat ik last heb van artrose in mijn handen. Als de breimachine ook intensief is voor mijn handen, dan heeft het niet zo veel zin om er een (ooit) aan te schaffen.
Lalidan schreef:Nogmaals, kleiner is niet erg, maar hoogstwaarschijnlijk veranderd de verhouding tussen lengte en breedte. En dáár gaat het om. Dus dan moet je in je proeflapje kijken op hoeveel steken en pennen jij uitkomt om 10*10 cm te krijgen en de verhouding daarvan vergelijken met het patroon.
Ter voorbeeld: als het patroon 17 steken bij 23 pennen is, dan is de verhouding 0,74 (17/23).
Als jouw proeflapje dan 18,5 steken bij 25 pennen is, zit je op dezelfde verhouding (18,5/25=0,74). Dan kan je gewoon een maat groter pakken, die dan dus klein uitvalt. Alleen, de kans is groter dat je eerder op iets 17 steken bij 25 pennen uitkomt. Dan is de verhouding 0,68. Als je dan een maat groter gaat breien, valt hij niet alleen klein uit, maar ook gek uitgerekt. En dat is waarom het hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken om simpelweg een maat groter te gaan breien. En dat is dus wat je uitzoekt met het breien van een proeflapje.
Lalidan schreef:MM=Main color, CC=contrast color. Oftewel, je hoofdkleur en je tweede kleur.
En welkom! Vraag hier gerust alles, daar is het topic (oa) voor
Zelda_Link schreef:Lalidan schreef:MM=Main color, CC=contrast color. Oftewel, je hoofdkleur en je tweede kleur.
En welkom! Vraag hier gerust alles, daar is het topic (oa) voor
Dat klinkt eigenlijk best logisch, hahaha. Dank je wel!
Gelijk nog een vraag: ik heb een rondbrei naald nodig van ‘US Size 7-16”
Die 7 kan ik plaatsen, dat zal de dikte van de naald zijn. Maar wat is die 16”? Zegt dat iets over de lengte van het koord? En zo niet: hoe weet ik welke lengte koord mijn naalden nodig hebben? Ik heb van die balken waar je zelf je koord op kan draaien.
Ik ben van plan een muts te makenEr is hier een superleuk klein winkeltje en die vrouw vroeg wat ik allemaal wel/niet kan en toen raadde ze dit patroon aan
ben benieuwd of het lukt hahaha