[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:36

Fnanne Die van gisteren is leuk, op de een of andere manier heel vrolijk. Die van vandaag is mooi. Doet me iets aan Mondriaan denken. Zal de kleuren en de wat stilistische vormen zijn, denk ik.
Pff, ja, gaat nu ineens echt hard...

RenskeFrea Zeker niet slecht voor minuutkrabbeltjes! Ik vind vooral de onderste best mooi, die heeft gewoon wat zo.

Stift en een poging tot simpelheid. En een scanner die schoongemaakt mag worden :o .

Koppie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:38

Pluizebolpum, ik vind hem erg mooi, zo'n simpele. Goed gelukt :)
En wat betreft scanner, ik ben erachter dat mijne momenteel nog veel erger is :P
Fnanne, mooi plaatje, met toepasselijke tekst erbij :)

Mijne van gisteravond is me op het idee gebracht door Pluizebolpum :j :P
Potloodschets en kleurpotloden op A5:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:03

RenskeFrea Hihi, even heel erg grote grijns hier. :D Maar wel ontzettend snoezige tekening, echt zo lief!

Wit en zwart potlood, bruin papier, referentieplaatje en Gimp. Weer iets met scanners. -O-

Oortjes d'r op
(alsof je die zou kunnen missen :') )
Afbeelding

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:25

Leuk plaatje, heb je nu eerst een schets gemaakt en vervolgens over getekend met Gimp? Lijkt totaal digitaal namelijk :)
Enne blij dat mijn tekeningetje een grijns tevoorschijn tovert ;)

Van gister een tekeningetje met oliepastel op A5, naar een foto uit een boek. Ben voor de verandering eens met de staart begonnen ipv het hoofd :P
Enne dit moet dus een schimmel arabier voorstellen O:)
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 11:16

Merry christmas {:)
Goh, zit me ineens te bedenken dat we elkaar straks niet meer dagelijks tegenkomen hier. Dat zal ook wennen zijn :oo

Pluizebolpum het is zo leuk om te zien hoeveel verschillende stijlen iemand beheerst :) eerst dat simpele koppie en dan die van gisteren met de zachte blik. Mooi :j
RenskeFrea, jouw gedachtensprongen zijn zo leuk, zoals die van eergisteren. Die van gisteren is dan weer heel anders maar inmiddels herkenbaar jouw stijl :)

Hierbij de mijne van gisteren, inclusief een @ work plaatje.
Het grafietpoeder zat nadien weer overal, merkte ik aan mijn zusje die langs kwam en erg moest lachen na bestudering van mijn gezicht...

Afbeelding

Afbeelding
358/365
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 25-12-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:32

heel mooi weer!
fnanne komt er dan geen nieuwe Challenge?
uets met bijvoorbeeld alleen maar potlood of alleen maar inkt. zo'n Challenge lijkt mij okk leuk en deze keer wil ik het ook volhouden!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 11:54

Yvanna,ik neem even pauze :D
Zoals al eerder geschreven is het vrij een vervolg te starten/bedenken/organiseren. Maar dan wel in overleg met de modjes :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:08

Ik vind juist die verschillende stijlen heel leuk om te zien! :) Echt gaaf dat jullie het hebben volgehouden, ik heb met veel plezier dit topic gevolgd!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:49

Ik ga dan straks wel even vragen of dat mag:) ik wil het nu wel een jaar volhouden haha! iemand suggesties? gewoon zelf materiaal kiezen pf 1 materiaal soort

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:57

Ik heb het even na gevraagd en het mag! Ik zal hem aanmaken zodra deze is afgelopen xx fijne kerst iedereen

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:54

yvanna schreef:
Ik heb het even na gevraagd en het mag! Ik zal hem aanmaken zodra deze is afgelopen xx fijne kerst iedereen

wel met alleen één onderwerp?
anders wordt het zo makkelijk en zie ikzelf er de lol vast na een tijdje niet meer in :j

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:55

Jeika schreef:
yvanna schreef:

wel met alleen één onderwerp?
anders wordt het zo makkelijk en zie ikzelf er de lol vast na een tijdje niet meer in :j

gewoon 1 onderwerp gewoon weer paarden

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:03

yes, leuk :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:56

Is het niet leuk om nu een ander dier te doen? Ik heb dit topic elke dag bekeken en ik wil het weer proberen, maar ik heb nu hier zoveel gezien dat het me juist leuk lijkt om een nieuw onderwerp te hebben? Bijvoorbeeld honden of tijgers?

Of ben ik de enige O:)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 00:17

Misschien er gewoon een tekening/schildering per dag van maken? En dan jezelf de beperking die je wilt opleggen, dus qua materiaal of thema :) en dat aan het begin van het topic inventariseren?
Denk dat het opleggen van een beperking goed is om jezelf te dwingen er niet 'even snel' iets tussendoor te doen, je blijft in je proces zeg maar :)

Afbeelding
Mijn nummer 359/365
Potlood op papier.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:35

Ja das ook leuk
wat wil iedereen?
paard of ander dier?
alle materialen of 1 materiaalsoort?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:47

Fnanne, kan me voorstellen dat dat poeder rotzooi geeft :P Maar het resultaat is leuk. Die van vandaag is ook weer leuk.
En idd gek dat je elkaar dan niet meer elke dag spreekt, het was wel erg gezellig moet ik zeggen :D
Misschien kunnen we er nog een meeting in gooien begin volgend jaar?

Denk dat 1 onderwerp wel nuttig is, dat dwingt jezelf om echt te zoeken naar iets. Maar zoals je bij mij ziet kan je daar veel kanten mee op :P En is het ook mogelijk om snel iets tussendoor te doen, of uitgebreid aan iets bezig te zijn.. Vind het idee van Fnanne wel leuk, dan krijg je in het topic verschillende creaties met verschillende onderwerpen maar is het voor diegene zelf wel als restrictie opgelegd.
Als je dan aan het begin van het topic voor iedereen definieert welke beperking ze hebben dan is dat weer een stok achter de deur om je eraan te houden :)

Mijne van gister is een pasteltekening op A5 zwart. Foto uit een boek:

Afbeelding

En die van vandaag heb ik gemaakt toen ik wakker was, liggend in bed. Materiaal lag er nog van gisteravond toen ik die ander afgemaakt had :P Boek, schetsblokje, potloden. Dus eindigde met een tekening en ben de dag er weer mee begonnen :P
Potlood op A5, referentie uit een boek:

Afbeelding

Ow, enne natuurlijk het volgende, beetje laat: Fijne kerstdagen!!

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 18:02

Een meeting lijkt mij tof :) ik ben wel benieuwd naar de persoon achter de werken :j
Je veulentje vind ik lief :) zo met die lange stelten :) wit op zwart blijft altijd werken. I like :j
En een vrolijke kerstkaart, erg leuk.

Mijn nummer 360 (360!!! 8)7 )

Inkt (blowjob := <<) ) en grafietpoeder op papier.

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:58

ik zou het wel leuk vinden als iedereen zichzelf een beperking oplegt :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:45

RenskeFrea Schimmel Arabier in de gouden avond zon :j Beetje stevig beenwerk maar dat dansende van de Arabier haal je er wel uit, mooi.
(mijn paardje was gewoon getekend en gescand, heb 'm met Gimp alleen wat geveegd, het grove was wel erg grof)
Wit op zwart koppie is heel erg mooi geworden. Heel mooi hoofd zo. Dat veulentje ken ik, geloof ik, ook knap werkje hoor, met die enorme stelten. En hoe je dat toch doet op van die vreemde plekken... :=
De kerstkaart is leuk! Grappig, vrolijk en gewoon ontzettend leuk om te zien. (die kop van het rendier is ook wel belachelijk mooi geworden)

Fnanne Dankjewel! Al vind ik 'beheersen' wel erg groot klinken hoor :o . Voor mijn gevoel rommel ik nog maar wat aan...
De grafiet is mooi, heel sfeervol. 'Mutsje' ziet er ook weer zo gaaf uit en het blaaswerk is om in te lijsten zo mooi. Briljante uitdrukking.

En dan nog maar 5...Voelt zo raar...

De kerstdagen waren weer bizar. Broerlief was er bij en dus was het beregezellig maar heb nog rugpijn van het lachen...Ja, zo bizar dus. _O- Jullie ook een fijne kerst gehad? Hopelijk iets normaler en minder pijnlijk.
Voor het evenwicht maar twee in dezelfde stijl. Allebei met potlood getekend, die van gisteren met kleurpotlood ingekleurd (iets te enthousiast, hij is een beetje druk :') ), die van vandaag met Gimp.

Psychedelisch
Afbeelding

Evenwicht
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:26

Ik wil gewoon paarden doen :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:28

het lijkt mij ook wel tof om dieren te kruizen, maar gewoon paarden kan bij nader inzien misschien juist omdat je al zoveel in dit topic ziet nog lastiger en uitdagender worden.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:31

Hoi iedereen! Ik volg dit topic eigenlijk al het hele jaar en vind dat er ontzettend toffe en creatieve werken voorbij komen! Bij deze wil ik laten weten dat ik in 2016 ook wel graag mee wil doen met de challenge. Qua onderwerp is het denk ik het handigste om bij paarden te blijven of dat ieder voor zich vrij is om een onderwerp te kiezen. Evenals materiaalkeuze want dat motiveert denk ik wel om af en toe eens ander materiaal uit te proberen :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:23

Pluizebolpum: dan rommel je in mijn beleving met een boel beheersing door de verschillende stijlen en materialen heen :D
Die van eergisteren is druk := maar erg gezellig vooral. Die van gisteren toepasselijk bij de dag. Goh... en dan zit kerst er alweer op...

Afbeelding
361/365
Een herfstwinderig paardje.
Potlood, spuitverf en geknipte sjabloontjes op papier :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:49

Ik heb vandaag een tekening gemaakt van een paard alleen ik heb wel een beetje het idee van de ecoline bubbels van fnanne gestolen :o sorry fnanne, je hebt veel te leuke ideeën :D