Ik raakte die kleine naaldjes steeds kwijt namelijk. En die tweede sok kwam ook nooit af

Lalidan, oei dat is wel jammer van het uithalen. Maar wel 3x lol van je wol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
C_estmoi schreef:hij is wel echt heel tof geworden! kan je 'm niet ergens halverwege knippen, een stuk uithalen en dan de twee delen aan elkaar mazen? Ook een rotklus om netjes te doen, maar vermoedelijk wel minder werk dan een hele trui uithalen...
Lughnassadh schreef:Leuk bloembloem! En ik kan voor sokken breien totaal niet overweg met een rondbreinaald. Dat is het enige wat ik op “gewone” naalden doe. Dus met 4 of 5 naalden. Voor decreet bereik alles met een rondbreinaald.
moonsparkle schreef:Ik ben ook voor het eerst echt begonnen, eerst wel al geoefend maar met 1 bol dus had ik een kwart sjaal. Nu heb ik meerdere bollen gekocht![]()
[ Afbeelding ]
Desty schreef:Ziet er goed uit hoor! En dit stuk is nog makkelijk. Die eerste 2 rijen als je net je stitches hebt opgepakt zijn echt vervelend, maar ook dat is zo weer voorbij. Half uurtje verder en je weet niet meer dat je het hebt gedaan en een paar uur later begin je gewoon aan je tweede sok. Zo verslavend is het wel
Lalidan schreef:Dat werkt niet hoogstwaarschijnlijk, want je stekenverhouding wordt anders. Een kleinere pen betekend niet dat je gewoon een andere maat breit.
Dan zou ik het eerder omkeren: je wol op pen 5,5 breien. Heel vaak wil dat op zich wel, alleen wordt het dan iets minder 'dicht'. Maar naast pennen is het handig om even naar stekenverhouding te kijken en, bij twijfel, een proeflapje breien.
Maar heeft Ravelry niet een soortgelijk vestje dat met jouw (maat) wol gemaakt wordt? Dat zou makkelijker zijn, lijkt mij.