[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:31

Geen idee of verzendkosten meetellen?

Bijv de japanse tuin, die ik ook graag wil, kost 19 dollar. Geen idee wat verzenden dan is. Maar19 dollar is onder de 22 euro.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:32

Ik zal eens googlen :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:35

Gevonden:

"Tot 22 euro (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) hoef je geen douanerechten of omzetbelasting af te dragen."
"Zijn de bestelde producten tussen de 22 en 150 euro waard, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar je bent wel verplicht om 21 procent btw af te dragen."
Bron: http://www.z24.nl/geld/online-shoppen-i ... ten-512606

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:37

Kijk dat scheelt :) en 21% over een schilderij van 25 euro is 5 euro ongeveer? Jammer genoeg zijn de administratiekosten die je er overheen krijgt nog wel heel hoog. Want daar rekent postnl dan ook weer geld over := (paar schoenen van 25 euro kon ik 18 euro bijbetalen)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:41

Ik keek net even, en je kunt dat beter 1 schilderij per keer bestellen. Voor 2 betaal je zo'n 84 euro incl alle bijkomende kosten, en voor 1 slechts 35,- incl.
Handige site: http://www.invoercalculator.nl/

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:58

Oke, ik ga het toch via Ebay proberen uit de UK. Je komt toch goedkoper uit (4,-) vanuit UK omdat de dollar momenteel bijna net zo hoog in de wisselkoers staat als de euro. Ik ga het schilderij met die kano bestellen. Kan weinig aan het merk mis gaan, lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:05

En vanuit de UK heb je geen inklaringskosten etc omdat het binnen de EU valt :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:15

Oke, jammer maar helaas. Ik heb geen Paypal of creditcard, dus ik kan op geen van beide websites bestellen -O-

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:52

Ik krijg dit kleurboek voor Sinterklaas.
http://www.bol.com/nl/p/verborgen-diere ... 046796643/

Als dat goed bevalt dan ga ik ook eens schilderen op nummer proberen.

Ik vind zelf schilderen ook leuk, maar ik kom er niet echt mee vooruit en als het niet lukt raak ik gefrustreerd en maak ik het nooit af.
Dus dan is schilderen op nummer misschien ook wel fijn om wat meer ervaring te krijgen.

Ik zag hier wel mooie dingen voorbij komen zeg.
Heel wat anders dan de schilderijtjes die ik als kind maakte.
Met die 2 hertjes in het bos vond ik erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:03

Ik heb ook wat kleurboeken, ik vind het net als met schilderen heerlijk om mijn gedachten leeg te maken :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:09

Dit Kleurboek is kleuren op nummer. Je weet van tevoren niet welk dier je gaat kleuren.
Ik vond het wel een leuk idee. Leuker dan een gewoon Kleurboek. Dat vind ik niet zo heel leuk.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:12

Judith, Ik heb onderstaande nog liggen hier, helemaal nieuw. Aan deze kom ik voorlopig toch niet toe, heb nog andere liggen die ik mooier vind en deze ligt dus te verstoffen. Als je wilt, mag je deze ook wel overkopen? :) Ik zie dat je in Zwolle woont, kom nog regelmatig in Zwolle, mijn vader woont daar, dus kan hem zo een keer langsbrengen. Oh! EN ik zie dat je ook Dierwetenschappen studeert in Wageningen, ik ook _O- Dus je mag hem ook zo in Wageningen komen ophalen! :D Vind je hem niets, geen probleem, maar het is een optie! :)

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:31

Oh Anouk je bent een held(in)! Ik heb ook naar die zitten kijken. Super vet. Ik stuur je een pb :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:43

Even een vraag: moet je bij de schilderijen van Schipper ook verf mengen?
Want ik ben daar zo slecht in. Het mengen lukt wel, maar als ik dan later weer verder ga met mijn schilderij krijg ik de gemengde kleur vaak niet meer hetzelfde als een eerder geverfd gemengd stukje.
Snappen jullie mij? :=

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:49

Daphne, bij schipper hoef je niet te mengen. En wat ik met mengen altijd doe is een oud lenzen doosje pakken, daar de kleur in mengen. Kan je afsluiten en daarna zo weer gebruiken :) was een tip van iemand hier in het topic en werkt super!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:34

SdaphneS schreef:
krijg ik de gemengde kleur vaak niet meer hetzelfde als een eerder geverfd gemengd stukje.

Waarom is dat een probleem? Je kan in de praktijk nooit dezelfde tint eruit halen; zou wel heel bijzonder zijn als je dat lukt. :D
Maar dat zie je echt niet op zo'n schilderij, dus no problem (tenzij je echt heel grote verschillende verhoudingen gebruikt natuurlijk).

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:58

Het begint bij mij weer te kriebelen hoor :)
Denk dat het volgende maand word aangezien dit een dure maand is :')

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:13

Waaauw, als ik al die prachtige schilderijen zie begint het bij mij ook wel weer te kriebelen hihi.

Ooit, heel lang geleden, heb ik ze van Sinterklaas wel eens gehad, maar ik had nooit het geduld om ze af te maken. Helaas is nu natuurlijk die verf al helemaal ingedroogd, dus ik zal nieuwe moeten gaan halen.

Die van Schipper vind ik prachtig, maar wel een beetje prijzig om mee te beginnen. Ik wil liever eerste en leuk 'oefenschilderijtje' voor een leukere prijs. Kunnen jullie mij hiervoor merken/ winkels aanraden (het liefst gewoon in Nederland)? En zijn er ook mensen bekent met het merk Royal Brush? (kwam ik tegen op www.herrschners.com)

Alvast bedankt!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:22

Rakjetakje, Royal brush is helaas een zeer slecht merk! Verf dekt niet goed, vakjes zijn niet gedetailleerd, kleuren kloppen niet echt geweldig.

In Nederland heb je niet echt winkels waar je, buiten schipper om, echt goede kan halen. Volgens mij zijn die van Ravensburger nog wel oke, maar pin me er niet op vast.
Van Schipper zou je ook eerst een kleinere kunnen proberen? Op http://www.hobbyhuis.nl staan alle formaten etc wel.

Verder, de schilderijen van Paintworks en Plaid zijn gewoon prima kwaliteit, maar ben er zelf ook gewoon fan van :Y) Alleen voor hoe ver ik weet, zijn deze niet in Nl te verkrijgen.

Edit: zie nu nog een site in Nederland die veel schilderijen verkoopt, Schipper en Ravensburger, wist ik niet
http://www.portecenter.nl/nl/creatief/s ... page4.html

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:18

Leuk dat men nog steeds actief is. :-)
Ik helaas niet, nou ja, helaas, ben gewoon met andere (leuke) dingen bezig, en ik mag van mezelf gewoon niet aan de paintings nu, want ik ken mezelf, als ik daar mee aan de slag ga, ben ik weer maanden van mijn leven kwijt, het is te verslavend. Dus nu even wat andere dingen doen, en dan hopelijk later weer aan het schilderen. Komt wel weer, hoop alleen dat de verf tegen die tijd ook nog te gebruiken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:19

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:30

Jans schreef:
http://Bol.com verkoopt ook Schipper :j

Ik kan het merk Schipper niet vinden tussen merken? :?

Reeves heeft ook geen goede kwaliteit, wel?

En Anouk, bedankt voor de tips! Ik ga even snuffelen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:53

Mag ik me melden? In m'n zoektocht naar bezigheidstherapie gister in een speelgoedwinkel een schilderij van een tientje gekocht. Eerst zien of ik het echt leuk vind.
Er komen hier schitterende creaties voorbij!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:04

Leuk dat hier weer leven is! :D En welkom "nieuwe" schilderaars!

Ik ben ook weer begonnen. Toen ik de drieluik van Schipper af had, heb ik weer eentje aangeschaft, een vierluik (is dat een woord? :o?). Ik wilde een simpelere doen, maar hij is eigenlijk net iets te simpel naar mijn zin :') Teveel grote vlakken.. Dus ik vind het lastig om ze af te maken.

Twee ervan zijn nu klaar:

Afbeelding

En deze is in progress:

Afbeelding

Ben ook al aan het rondkijken geweest voor het volgende projectje, maar heb nog geen beslissing kunnen maken. Gelukkig heb ik nog even :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:48

Wat leuk dit, ik heb het vroeger ook wel eens gedaan, vond het altijd heel leuk. Maar zoals met alles bij mij valt mijn motivatie snel weg en ligt alles te verstoffen in de kast...ook zonde. Maar stiekem kriebelt het wel bij mij, ik wil toch nog wat dingen voor aan de muur eigenlijk...

ik zag deze: http://www.portecenter.nl/nl/ravensburg ... uddha.html
vond de kleuren wel erg gaaf!