[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:20

Dat nijlpaarddraakje <3 ! Nee, ik mag van mezelf niet nog een keer wisselen van bestelling _O- . Misschien dat ik die nog eens bij je bestel Annemiek!
Eerst de andere maar eens :)) .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:33

Die enalaatste is echt megacute! :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:48

_Nelleke_ schreef:
Die enalaatste is echt megacute! :D

Jaahaa vind ik ook, moet altijd op mijn handen gaan zitten als zij wat nieuws uitbrengt, vraag me bij deze af of hij een 'rugzak/buidel' heeft omdat ze het als 'hulpje' aanmerkt, ze heeft nl ook een hulpkabouter :') daar kun je je haaknaalden/spelden/schaartje ed in opbergen lol

Deze heb ik gemaakt van Mala (de designer):
Afbeelding
En met deze ben ik (vanaf begin juni al :P ) bezig:
http://s31.dawandastatic.com/Product/30948/30948253/long/1336247142-790.jpg?20120809230828
Bij mij is hij nu zover:
http://images4.ravelrycache.com/uploads/Miek80/116892923/009_medium2.JPG

Om Rinske nog wat verder (hormonaal :P ) in de war te brengen met cuteness, hierbij een link naar Mala-design webshop:
http://de.dawanda.com/shop/haekelvorlagen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:55

Neeeee Annemiek, wat doe je me aan :') _O- .

*gaat niet klikken, gaat niet klikken*

*ok, te laat, toch geklikt*
_O- _O-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:57

Rinske schreef:

_O- _O-

the dark side has the cookies!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:24

Rinske schreef:

_O- _O-

_O- Hoe herkenbaar :')

Ik heb nog wat dingen nagelezen in het topic, en ik denk dat ik straks naar de Action fiets om een kussen te kopen om uit elkaar te trekken. :Y)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:55

Naborah schreef:
Rinske schreef:

_O- _O-

_O- Hoe herkenbaar :')

Ik heb nog wat dingen nagelezen in het topic, en ik denk dat ik straks naar de Action fiets om een kussen te kopen om uit elkaar te trekken. :Y)

yep dat is echt de goedkoopste manier, 250 gram voor 1.69 (dacht ik), Ikea is een dubbeltje of 20 cent goedkoper maar ja, voor ik daar ben ben ik juist duurder uit :P plus ik ga liever met 'meer dan ik nodig heb' bij de Action weg dan bij de Ikea :')
Die kussenvulling (polyfiberfill) is precies hetzelfde als wat wordt verkocht als 'poppenvulling' alleen de laatste is 3x zo duur :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:04

Zij is ook een van mijn favo designers. Zulke gave dingen, vind je paddestoel ook echt te gek!
Over het algemeen zijn de meeste gratis patronen niet geweldig goed in verhouding.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:16

Krissis schreef:
Zij is ook een van mijn favo designers. Zulke gave dingen, vind je paddestoel ook echt te gek!
Over het algemeen zijn de meeste gratis patronen niet geweldig goed in verhouding.

Er zitten wel goede patronen tussen hoor zeker maar er is oneindig veel meer keus in 'koop'patronen. Slinky is een voorbeeld van een gratis maar goed (en leuk) patroon, en wooly toons heeft (vind ik) leuke gratis patronen http://woollytoons.blogspot.nl/
Maar er zijn ook oneindig veel gratis en leuke patronen die ronduit slecht geschreven zijn en vol fouten, waar je als beginner dan weer beter niet mee kunt starten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:31

Krissis schreef:

Mala's patronen bestaan over het algemeen over nog veeeeeeeeeeeeel meer onderdelen lol, de bloem (speldenkussen) bestaat uit 91 onderdelen :)
vind het nu opeens niet zo gek meer dat ik hem weggelegd heb tijdens eindeloos blaadjes haken

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:32

Wat een gave beesten zeg van Mala! En wat een werk! Eerst mijn olifant maar eens afmaken! moet nog 3 poten en een staartje. :-)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:39

Bonechi_ schreef:
Wat een gave beesten zeg van Mala! En wat een werk! Eerst mijn olifant maar eens afmaken! moet nog 3 poten en een staartje. :-)

Lol hoe leuk ze ook zijn... dat zijn ze echt, zou ik je adviseren er nog even niet aan te beginnen :P Eerst wat meer handigheid en misschien snelheid want ik kan al een moedeloos gevoel krijgen van de hoeveelheid tijd die er in die paddestoel ging laat staan iemand die (nog... niet banketstaaf bedoeld, snelheid komt vanzelf) traag haakt

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:56

Annemiek80 schreef:
Bonechi_ schreef:

Lol hoe leuk ze ook zijn... dat zijn ze echt, zou ik je adviseren er nog even niet aan te beginnen :P Eerst wat meer handigheid en misschien snelheid want ik kan al een moedeloos gevoel krijgen van de hoeveelheid tijd die er in die paddestoel ging laat staan iemand die (nog... niet banketstaaf bedoeld, snelheid komt vanzelf) traag haakt

Oh het wordt ook echt mijn volgende project nog niet hoor! :d Ik heb nog zat leuke patronen in het boekje wat ik gekocht heb van kookeridoo. Sinds ik een draadje tussen de toeren leg gaat het wel een stuk sneller. Dan raak ik de tel niet kwijt. Ik vind alleen zelden de tijd om echt langer dan een uur wat te doen en krijg na een tijdje zere vingers van de botsende haaknaald.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:00

Bonechi_ schreef:
Oh het wordt ook echt mijn volgende project nog niet hoor! :d Ik heb nog zat leuke patronen in het boekje wat ik gekocht heb van kookeridoo. Sinds ik een draadje tussen de toeren leg gaat het wel een stuk sneller. Dan raak ik de tel niet kwijt. Ik vind alleen zelden de tijd om echt langer dan een uur wat te doen en krijg na een tijdje zere vingers van de botsende haaknaald.

Je moet ook niet te snel willen gaan hoor, leer je handen/vingers wennen aan deze nieuwe reperterende bewegingen anders zit je straks nog met een haakblessure... lol nope ik maak geen grapje
En tja, ik heb daar nu een klein beetje eelt zitten op die vinger :)

edit:
Ik heb er trouwens ook nog een van koekeridoo in de wachtlijst om te maken staan geloof ik, Rudolph!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:27

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:30

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:31

Ja die bedoel ik Naborah :j

Heb hem al wel in mijn handen gehad, maar nog niet meegenomen. Hij lijkt me vrij dik, maar niet stug. En ik kan er natuurlijk altijd nog een trui van breien... Maar hij lijkt me leuk voor een ouderwetse beer :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:46

Die ziet eruit dat ie wel geschikt is, zeker voor een old-skool beer zal ie echt leuk zijn. Om het zeker te weten moet je ff op de wikkel kijken of daar het symbool van een haaknaald opstaat, staat dan bij de symbolen van de breipennen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:47

Oh ja, natuurlijk. Ik ben wel weer lekker slim bezig hoor. Helemaal niet aan gedacht :')

Ik weet in ieder geval wel wat ik morgen ga doen :Y)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:53

Maar naar mijn mening kun je nog met een compleet schaap haken, ik neem het niet zo nauw. En als er haak 3 opstaat, gebruik ik doorgaans 2.5 of zelfs 2 want de maten die op de wikkel staan is voor kleding te haken en dat gaat lang niet zo strak als een ami. *smiley met een lampje*

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:56

Het was een vrij dikke draad volgens mij, ik dacht in de haast gezien te hebben dat het voor breinaalden 6 is (ik was met mijn moeder aan het shoppen en dan moet alles snel, snel). Dus stel dat het dan voor haaknaald 5 is, dan zou ik voor een beer 4 of zelfs 3,5 moeten pakken?

Ik zal morgen eens uitgebreid gaan kijken en voelen :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:03

Het is ook wat je zelf prettig vind. Als het voor 6 bedoelt is, zou ik gewoon eens een stuk gaan haken met 5, dan merk je na 5 rondes echt wel of het lekker haakt (niet te strak bijvoorbeeld) en of het mooi dicht is (vallen er nog veel gaten in, is ie te los en pak een nog kleinere naald. Anders zie je de vulling er doorheen en persoonlijk vind ik dat lelijk :o )de naalden kosten bij wibra 0.50 dus das ook wel te doen.
Welke beer wordt de gelukkige?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:05

Uiteraard snap je wel dat, hoe kleiner de haak, hoe kleiner je creatie maar dat hoef ik niet uit te leggen :Y)
Toch?? O:)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:35

Ik heb die tweed wol van de zeeman en ik haak hem met naald 4. Haakt best goed hoor!
Ik ben er een kattenmand van aan het haken dus of het voor ami's of knuffels kan weet ik niet. Denk dat het voor grotere dingen prima wol is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:45

Ja, die had ik al door krissis :P En gelukkig heb ik toen alle maten naalden al meegenomen bij de zeeman O:) Ik denk in het groot.... Patroon moet ik er nog bij zoeken, moet ook de draak nog gaan bestellen en wil niet te veel tegelijk kopen aangezien mijn geld ook niet eindeloos is. Even kijken wat prioriteit krijgt.

Dus naald 4 is goed te doen, geen gaten dan? En het is idd wel de bedoeling om er iets groters mee te maken, dus dat komt dan wel mooi uit.