[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:39

casperzot : 20 euro
tjitze : 1e 2 5euro :n Ik vind ze een beetje simpel en ik zie geen haren :P
Die laatste vind ik wel wat hebben rond de 10 euro

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:01

Steff_Juweel schreef:
tjitze:
Tekening 1: Vind je kleurgebruik in de manen erg mooi maar in de vacht wat minder! Vind je omtrek erg mooi en het accent!€5 tot nu toe!
Tekening 2: Mooi gemaakt allleen het lijkt net alsof er wat over zijn hoofd heen rijd dat de haartjes van het paard plat drukt. Er zitten geen lijnen in de vacht. €10!
Tekening 3: Mooi gemaakt alleen er zit geen diepte in de kaak van de pony het lipje mag idd wat minder wit!
De verhoudingen kloppen ook niet helemaal!
€15

xx

Xfeno01X schreef:
casperzot : 20 euro
tjitze : 1e 2 5euro :n Ik vind ze een beetje simpel en ik zie geen haren :P
Die laatste vind ik wel wat hebben rond de 10 euro

€5 voor de eerste! :+ Dat vind ik erg veel! :P

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:45

Ik plaats vast mijn werk, en ga nu direct aan het taxeren
Afbeelding

A3
Grafiet (ogen pastel/potlood)
+/- 20u werk

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:09

pagina 90:
_l_amanda_l_ : erg mooi, maar het zou misschien nog wat meer afgewerkt kunnen worden? €20,-
Fnanne : niet hélemaal mijn stijl, maar erg knap neergezet! €40,-
Xfeno01X : ik denk dat je nog een beetje moet blijven oefenen, let bijvoorbeeld nog eens goed op verhoudingen, kleur, en probeer wat secuurder te werk te gaan. ik denk dat ze nu allebij €5,- waard zijn?
riz95 : ik denk dat als jij wat langer aan een tekening besteed er heel wat moois uit zal kunnen komen! maar voor half uurtje/drie kwartier: €7,50
Apacheshadow : leuk neergezet! €20,- (die cartoon(?) van je moet je met zwarte stift eens omlijnen, kan leuk uitpakken!!:P )
RightOn : ook niet geheel mijn stijl, maar ik vind het wel heel knap dat je zoiets kan! €55,-
Wendy15 : leuk! €25,-

Pagina 91:
liss : erg mooi!! (enkel puntje: misschien dat het oog wat levendiger kan?) €30,-
lalunamyo : wauw!! erg mooi €65,-
webster543 : 1e: misschien wat meer contrast? €25,-
2e: beetje moeilijke foto om te beoordelen €30,-
_Bitje_ : op de een of andere manier is het net of er wat mist/ nog niet helemaal af, zoiets €20,-
BlackDancer :vind de neus erg mooi, de rest wat vlakkerig en de hals zelfs wat krasserig €20,-
HorseyDude : €25
Quir : vind hem wat krasserig €15,-
Cyntje : knap werk! €50,-
sammyvriend : gaaf! allebei! €70,-

pagina 92
Cyntje : weinig commentaar!€40,-
Quir : ik zie geen afbeelding
Xfeno01X : blijven oefenen, dit kan ik nog niet echt taxeren
HorseyDude : pfoee dit is moeilijk te taxeren! ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet! betekent niet dat ik het niet mooi vind, maar wat moet je hier voor geven? ik gok, ook omdat je zegt dat het zo groot is€65,- ?

pagina 93
casperzot : ik vind persoonlijk je papierkeuze niet zo'n succes €20,-
tjitze : het is wat te veel uitgeveegd vind ik, kan het neit zo goed taxeren

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:04

Pag 90:
_l_amanda_l_: 20 euro, iets wat kleur zou leuk zijn
Fnanne: super mooi 70,-.
Xfeno01X:blijven oefenen en schetsen 5
riz95: probeer diepte te creeren 5
Apacheshadow: 10voor de 1e deander vind ik niet zo
RightOn: 75 euro, mooi formaat, super werk
Wendy15: na mijn ideer zijn de verhoudingen in optimaal 10 euro
Pag 89:
seabiscuitje: 5
seabiscuitje: 5
riz95: 5

dit zijn een deel van mijn taxaties, ik zal er binnen kort nog wat meer doen maar ik heb nu niet erg veel tijd ivb schoolexamers, dan komen de rest van de paginaas ook nog even
hier toch wat van mijn laatste werken

Afbeelding
zwanen acryl, 120 bij 60 schat in nu even

Afbeeldingpaardje, acryl 50 bij 50 denk ik zo uurtje werk voor het geheel.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:57

Achja, ik had niks te doen, dus dan maar Spirit tekenen...

Afbeelding
En ja, hij IS klaar, na ruim een DAG arbeid!

Carlijnnn:

Zwanen € 25,-

Paardje: € 30,-

Fnanne: € 90,- (ik meen het!)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:26

Pagina 88

Myra
1ste: 80 euro, erg mooi en een leuke stijl gemaakt :j
2de: 50 euro, ik vind hem minder mooi dan de eerste, maar wel leuk :)

astridjuh
1ste: WOW. Super mooi, alleen het zwarte stuk onder de kin vind ik persoonlijk iets te zwart. 100 euro.
2de: Deze vind ik een stuk minder, maar wel 100% jouw stijl :j Ik stoor me een beetje aan het oog. Die lijkt mij iets te licht :) 40 euro.

BlackDancer
Een beetje uit verhouding, maar wel redelijk netjes 'ingekleurd'. Mag wat meer contrast in. :) 10 euro.

marique
Niet taxeerwaardelijk vind ik :) Lekker blijven oefenen :j

Knert
Leuke stijl, mooi ingetekend ook :j Ik vind het paardw el een beetje uit verhouding kwa omlijning, maar de spiermassa's etc. zijn erg mooi :j 75 euro :)

Pagina 89

seabiscuitje
Leuk begin, alleen hij lijkt nog niet af :) Gooi er wat meer contrast in, de opzet is volgensmij wel goed :j Voor nu 10 euro :)

Poisson
Mooi, maar leeftijd ofzoiets neem ik niet mee :n Het maakt niet uit of je 8 of 80 bent, kunst is kunst :)
De buik vind ik een beetje 'afgeraffeld'. Er plat naar beneden ineens :) 75 euro :)

nonalover
Erg slechte foto, hier kan ik weinig mee. :) Voor nu 5 euro :)

seabiscuitje
Erg leuk! Schattigheid straalt er vanaf :+: Zit goed veel contrast in, alleen lopen de schaduwen erg hard in elkaar over :) 20 euro.

Pagina 90

_l_amanda_l_
Super mooi, geen commentaar! 80 euro. :)

Fnanne
Super joh! +:)+ 100 euro.

RightOn
Mooie stijl! Erg mooi en mysterieus: 80 euro :)

Wendy15
Leuk, maar heb betere werkjes van je gezien :) 25 euro :)

Pagina 91

liss
Super mooi hoofdje! Aleen de hals is een beetje plat, leg daar nog wat meer contrast in :) Voor nu: 30 euro :)

lalunamayo
Leuk hoor! Schattig ook: 60 euro :)

BlackDancer
Leuk :) Alleen de manen zijn erg een vlak, probeer lok voor lok te tekenen, met de highlights en schaduwen :) 30 Euro :)

Cyntje
Mooi! Alleen vind ik de mond niet helemaal lekker lopen :) 50 euro :)

sammyvriend
WOW. Meer heb ik niet te zeggen :Y) Hond 75, Kiwi 80 :j

Zo, nu mijn tekening :)

Afbeelding

Vulpotlood op A4, zo'n 10 uur werk :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:36

Pff er komen echte kunstwerken voorbij!

Ik ben niet erg goed in taxeren maar dit is ongeveer wat ik ervoor zou geven:
Casperzot: €30,- Ik vind de verhoudingen en de details erg mooi
Carlijn: Vind de zwanen het mooist: €35,-
Floran: Echt ontzettend mooi, alles klopt. Vind ook de ogen erg mooi, maar zou niet durven te taxeren.....

Dan mijn 'creaties':

AfbeeldingNagemaakt van een foto

Foto: Afbeelding

En zomaar een paard:
Afbeelding

Fudge

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:24

Carlijn: vind de zwanen wat mooier €35, paardje €20
xDonja: €25-€30
sugarfoot: vind ze beide wat weinig detail hebben, en naar mijn mening kloppen ook de verhoudingen niet geheel €15 (allebei)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:44

Niemand die eventjes die van mij wil taxeren? (nee, niet voor verkoop, maar stel dát het mocht...)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:48

horsedude
wouw vindthem mooi! ben heel wat anders gewent van jouw, maar je mag d'r trots op zijn :j :$30?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:54

sorry horseydude, totaal overheen gekeken: ik vind het erg mooi (ook al is het persoonlijk niet mijn stijl) ik zou het alleen leuk vinden als je het ook wat kleur geeft, nu lijkt het nog een wat (net uitgewerkte) schets? €20??

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:25

liss 35, had zelf ander papier gekozen mooie neus
lalunamy 40, diepte maar kan aan de foto liggen, mooi hek vindt ik
webster543 20, id kontrasten mooi werk zo intotaal samen
bitje 10, achtergrond zou mooi zijn
black danser 20 vind de schuduw wat minder
horsedude 10
Quir 10 probeer niet te arseren, en te krassen als je grote vlakken moet
Cyntj 25 mooi maar niet mijn smaak
sammyvriend 100 voor de hond, 150 voor haan, knap zo in pastel(welke hardheid heb je als ik vragen mag?)

92
Cyntje 10
Quir zelfde let op krassen 10
zfenooix schaduw ontbreekt een beetje, zou het wel mooier maken denk ik 10
horsydude niet mijn smaak maar denk ik 30

93
casparzot 20 mooi jammer van papier vdat vind ik miinder, en dehet oog van de tweede vind ik ook minder
tjitze 10 voor laatste rest 5, probeer diepte de creeeren
floran 50 mooi en leuk dat oog
horsedude 5 vind hem nog niet af
xdonjaxx 20 mooi
sugarfoot kont klopt niet helemaal, vind de kleuren ook minder 10

ps alle prijzen zijn in euros :P

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:51

* Casperzot: Het is allemaal nog wat licht, misschien kun je wat meer laagjes gebruiken en nog wat meer contrasten aanbrengen. Persoonlijk vind ik het papier ook wat te grof voor grafiet. Heb je bij de eerste een eerdere schets uitgegumd? Volgens mij zie ik nog oude lijnen staan, als dat zo is is de tekening imo helaas niet verkoopbaar. Bij de 2e is het oog een beetje raar en ook de mond. 10 euro.
* tjitze: De verhoudingen zijn nog niet kloppend en het is een erg uitgeveegd geheel, zonde.
* Floran: Krijg je het raster niet meer weggegumd? Zonde, want met die hokjes nog op de tekening is het imo niet verkoopbaar :)
* Carlijnn: De zwanen vind ik erg mooi gedaan, had van mij wat gedetailleerder gemogen maar het geheel is erg mooi. 60 euro. Bij het paard mis ik wat diepte, vooral de manen zijn een 'vlak' verder is het wel een aansprekend plaatje 30 euro.
* HorseyDude: Spirit is een bestaande film, dit is dus niet iets wat je zelf hebt bedacht, het zijn ook alleen buitenlijnen. Knap dat je het zo kunt natekenen, maar imo had je net zo goed een kleurplaat kunnen kopiëren.
* xDonja: Mooie tekening, goed in verhouding. Alleen de schaduwen voor op het hoofd vind ik wat 'vlakkerig' dat is misschien nog even een aandachtspuntje? :) Verder een leuk totaalplaatje :j 20 euro.
* Sugarfoot: Iets meer dan 3 mensen taxeren is toch wel gewenst ;) Misschien kun je dat nog even doen? :) Eerste schilderij zou ik niks voor vragen, verhoudingen zijn niet kloppend en het geheel is wat vlak. (oh en een paard heeft geen tenen ;) ) De 2e vind ik wel grappig, juist omdat die niet realistisch is. 20 euro.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:10

Wendy15 schreef:
*
* Sugarfoot: Iets meer dan 3 mensen taxeren is toch wel gewenst ;) Misschien kun je dat nog even doen? :) Eerste schilderij zou ik niks voor vragen, verhoudingen zijn niet kloppend en het geheel is wat vlak. (oh en een paard heeft geen tenen ;) ) De 2e vind ik wel grappig, juist omdat die niet realistisch is. 20 euro.

En wat bedoel je hier precies mee? Als je even op de foto kijkt (waar ik zoals ik al zei het schilderij van heb nagemaakt) verklaren die strepen een hoop lijkt me ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:16

xDonja:Heel mooi, vind alleen het hoofd niet heel symmetrisch €30
Horseydude: Zoals al eerder gezegd is, wat kleur zou mooi zijn! Met kleur zou ik er €25 voor geven
Tjitze: Vind de laatste toch wel erg lief en apart, ongeveer €10. Met meer detail zou ik er iets meer voor geven, voor de andere twee €5 ps.
Carlijn: Voor jouw paardje zou ik €15 geven

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:38

[quote="Wendy15"]
* Floran: Krijg je het raster niet meer weggegumd? Zonde, want met die hokjes nog op de tekening is het imo niet verkoopbaar :)
[quote]

jawel, het raster is inmiddels al weg;) maar bij deze foto stond het er nog op.... het is dus inmiddels, deze tekening zónder raster ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:07

het is al eerder vernoemd dat als je een goede taxatie wilt dat je dan je werk ook moet presenteren zoals je het zou willen verkopen, een duidelijke foto is niet enige criterium, daar valt ook onder andere onder het raster weggummen vóór je de foto maakt...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:15

Dit is imo niet de plek om discussies aan te gaan over de kwaliteit van een tekening.. Maar om toch even antwoordt te geven..
Sugarfoot: Je hebt 1 dikke zwarte lijn getekent, waardoor het lijkt of het paard net als bij bijvoorbeeld koeien 2 tenen heeft ipv een hoef. De vorm klopt niet helemaal en door die dikke streep helemaal niet. Op de foto kun je zien dat er donkere en lichtere plekken en schaduwen op de hoef te zien zijn, maar dat zie ik niet terug in jouw schilderij ;)
Floran: Wat Dowski idd ook zegt, er wordt hier getaxeert wat er gepresenteerd wordt. Met een raster is het imo niet te verkopen. Dan had je eerst de moeite moeten nemen om het raster weg te gummen voor je het hier post, ik taxeer alleen wat ik hier zie en niet hoe ik denk dat het nu inmiddels is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:30

Ook ik ben hier niet goed in. :')

Van pagina 93:

Sugarfoot: Ik zou meer detail besteden aan het maken van en goede schets alvorens het in te kleuren. De paarden zijn nu niet echt goed in verhouden. Ik vind het geheel wat kinderlijk ogen. €5,-

XDonja: €10,-

Horseydude: Zou er niet echt een prijs voor geven, het is i.m.o. niet echt een tekening, slechts een schets.

Carlijnnn: €20/ 25,- Moet zeggen dat ik de zwanen wel veel mooier vind dat het paard. :)

Floran: €50,-

Tjitze: De cerhoudingen van de paarden zijn helaas ver te zoeken, hier zou ik eerst iets meer op gaan oefenen! Probeer ook eens wat meer kleur toe te voegen aan je tekening. :)
€7,50

Casperzot: €10,- Jammer van het enorm grove papier.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:55

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:57

HorseyDude, dit is een kopie van een bestaande tekenfilm en een niet zelf verzonnen plaatje.. Zoals ik al zei, zoiets is imo niet te verkopen omdat je net zo goed een bestaande kleurplaat had kunnen kopiëren. Neemt niet weg dat het knap is dat je al die lijntjes zo precies kunt natekenen, maar om te verkopen imo niet geschikt :n

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:42

HorseyDude schreef:
Hier de hele grote versie, niet echt een schets te noemen hoor!
>>> http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/ ... ichael.jpg

iets kan oook een schets zijn als het op groot papier gemaakt is hoor,
ook kan het andersom veel oefenkladjes van bekende schilders (vaak dood) zijn nu wereld beroemde echte werken.
maar nu ik nadenk is de de voorkant, dus je kan het meer een natekening noemen van iemands anders werk.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:19

tjitze: goed bezig, ik denk dat je heel snel vooruitgang boekt als je even lekker gaat experimenteren. Ik zou ook voor pastel een formaat van minimaal a3 kiezen omdat het naar mijn mening niet zo geschikt is voor zulke kleine formaten :)

Floran: ookal hecht ik neit zoveel waarde aan zulke tekeningen, omdat je maar net fan moet zijn en het je moet aanspreken toch 60 euro, je techniek is erg netjes:)

Carlijnn: Goed bezig de zwanen vind ik niks maar de haflinger wel. Anatomisch niet perfect, en de achtergrond is niet spannend. Maar hier kun je wel wat mee, vind de uitstraling erg leuk ik zou zelf nog wat verschillende achtergronden en kleuren proberen. 80 E

Horsydude.. Ik wil wat van JOU zien, je tekent tenslotte net zulke leuke dingen !

xDonja: Nette tekening maar kan nog veel gedurfder kwa contrast en highlights en detail. 30 E

Sugarfoot: Een mooi begin van iets goeds, het paard in het water spreekt me niet aan het paard in het bos wel, je kunt wel iets vereenvoudigds in je werk laten dat is gaaf, maar nu ziet het er nog wat onaf uit, gooi er nog een paar lagen overheen en kijk hoe ver je dit kunt doorvoeren zonder dat het een gelikt plaatje word

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:32

Afbeelding

Ik geloof niet dat ik hem al eens heb laten taxeren (ik ga toch echt GEEN 90+ pagina's napluizen...) but here goes nothing, hahaha! :D

Sugarfoot: De bovenste: € 25,-
De onderste: € 15,-

Donja: SCHITTEREND! (blz 93) :D € 60,-

Casperzot: € 12,- (en ik vindt het ook berezonde van het papier, maakt je plaat zo ruw... :()