[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:12

Dankjewel suemxfunny :) grafietpoeder is inderdaad wat lastig omdat het wat minder te controleren is. Maar wel heel leuk :j

Afbeelding
347
Aquarel op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:09

Fnanne Zo mooi ook weer, die aquarel van paardlief. Zo 'ineens' weer heel realistisch maar toch mooi los. Zo monochroom die vandaag is ook prachtig, heel mooi dat licht/donker zo.
SIEMxFUNNY Dankjewel, vurig vond ik zelf ook wel 'aardig', is nu mijn nieuwe bureaublad. Heb nog nooit zo vaak gewisseld als dit jaar. :')

Gisteren een vlugge schets met kleurpotlood en een referentieplaatje, die van vandaag is een losse pols geval met potlood, kleurpotlood en iets teveel kerstliedjes op de radio. En dat telkens terugkerende verhaal van die ene keer dat de kerstboom omviel. We hebben altijd katten gehad. En kerstbomen. En drie keer raden door wie die ene keer de boom omviel O:) .

Koppie
Afbeelding

All I want for Christmas...is an apple.
Afbeelding
Om alvast in de stemming te komen, zeg maar. {:)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:49

Pluizebolpum, die laatste is ook leuk voor een kerstkaartje :D
ik vind je koppie gewoon leuk, en je pyamapaardje echt helemaal geweldig. Hoe kom je er toch op :D
De blik is ook briljant en zeker je verhaaltje erbij maakt het af.

Fnanne, je eigen paard van gister is prachtig. Je hebt het aquarel toch ook helemaal ontdekt he :P
En idd was de dag nuttig als je het zo bekijkt, was sowieso nuttig want mijn verkoudheid was ook goed opgeknapt erna :j
Je hoofdje van vandaag is ook mooi geworden :)

Ik heb beetje raar weekend achter de rug, was naar mijn zusje voor een weekendje gegaan omdat ik me weer goed voelde, worden we daar gebeld door mijn moeders buren dat ze naar het ziekenhuis was, mogelijk hartinfarct. Dus zijn we maar daar heen gegaan. Vandaag de arts gesproken en het lijkt meer te maken hebben met haar hartkloppingen die ze al jaren heeft en onschadelijk zijn, maar dat ze voor de zekerheid haar hielden ofzo, lang verhaal verder, maar lijkt erop dat het allemaal wel mee valt.
Maar is wel je hele weekend overhoop en heb nu een dosis spanning erbij die ook niet zo fijn is.
Dus ga morgen maar met mijn werk regelen dat ik daar heen kan enzo, dus wie weet ben ik iets minder aanwezig komende dagen :)

Heb wel een tekeningetje gemaakt, ik vind dat het voor 2 dagen telt want heb 1 paard gister getekend en 1 paard vandaag :P
Was op zoek naar plaatjes voor mijn kerstkaartje idee, toen kwam ik deze tegen. Ik vond m zo aandoenlijk, 2 paarden die door kniehoog sneeuw ploegen, maar in een prachtig bos, dus moest m tekenen.
Het is op A5, en ik zie dat mijn scanner weer flink vies is :P
Mocht mijn kerstkaart idee later niet lukken dan kan ik deze altijd nog gebruiken :)

Afbeelding

En trouwens nog iets heel tofs, iemand heeft mijn schilderij voor mij ingelijst die ik maanden geleden gemaakt heb, als verjaardagskadootje. Heel mooi opgespannen en met passepartout en zelf lijstje gemaakt, en ik heb hem eindelijk vorige week gekregen. Door de regen enzo heeft ie een ommelandse reis gemaakt, maar vandaag heb ik hem eindelijk thuis, en hij is zooooooo mooi <3
Nu alleen nog mooie plek vinden om hem op te hangen :)
Tot dan staat ie op mijn eettafel.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:21

RenskeFrea Gaaf hoor, zo netjes ingelijst! Maar toch wel even schrikken zo met je moeder, hopelijk valt het inderdaad allemaal mee en zijn het maar hartkloppingen. Sterkte!

Mooie koppies zo op de tekening, knap werk met dat tuig en de sneeuw ook.

Digitaaltje met online programma Sketchpad. Was wat aan het doodelen en toen rolde er wat leuks uit. Heel simpel, maar ik vond de snuit zo goed gelukt. :o

Koppie
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:18

Pluizebolpum die laatste heeft leuke kleurtjes :j en inderdaad een mooie snuit.
RenskeFrea wat schrikken van je moeder. Hoe gaat het met haar nu? En met jou?
Wat tof om je werk zo mooi ingelijst te zien :) geeft het een chique uitstraling :j
je tekening in de sneeuw is knap gedaan! Mooie plaat.
Pluizebolplum dat neusje van je koppie :+: erg mooi!
En je potentiële kerstkaart is geniaal :D zou 'm zo op de bus doen :j

Afbeelding
348

Afbeelding
349
Beiden weer aquarel op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:37

Fnanne Mooi weer! Heerlijk, die licht/donker vlakken met die ene kleur en leuk concept, paarden op een rij. Doet me denken aan een paar foto's van vzpaard met haar kroost. Ze hadden er nogal een handje van om netjes in een rij te staan.

Ik wou vandaag eens iets aparts doen met kaarsvet maar ging niet helemaal goed. Nee, mijn huis staat er nog hoor, zo erg was het niet. Het resultaat viel me tegen dus maar lekker Gimp er op losgelaten. Kaarsvet dus, ecoline, referentieplaatje voor de houding en Gimp.

Moonlighting
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:29

Mijn moeder gaat goed, was inderdaad waarschijnlijk alleen hartkloppingen, maar ze gaan oudejaarsdag nog checken bij de aders. En die hartkloppingen gaan ook verholpen worden in een paar maanden, dus al met al was het een goeie actie. Ik heb haar gister weer thuis gebracht en ben vandaag zelf weer naar huis gegaan.
Met mij gaat het ook goed, ben nu alleen wel helemaal doodmoe, want heb meer dan een uur in de file gestaan, dus tegen de tijd dat ik thuis was moest ik meteen zonder eten weg naar paardrijden :P (had gelukkig nog wat brood in de auto gehad). En mijn paardje was net zo moe als ik, ik denk dat haar dracht toch wel zwaar begint te worden, ze waggelt een beetje :) We zullen zien hoe lang ik er nog op mag rijden, maar vond het niet zo erg om lekker rustig aan te doen :j

Enne ik ben zo blij met het schilderijtje, het ziet er idd heel professioneel uit zo, had ik nooit gedacht :D

Pluizebolpum, interessant projectje, met kaarsvet. Het oogt wat rommelig, ben wel benieuwd wat je eigenlijk van plan was :P Maar het effect is wel erg leuk!!
Die van gister vind ik ook mooi, heel leuk effect met een paar lijntjes.

Fnanne, leuke aquarelletjes, dit heeft echt mooi effect met licht en donker en uitsparingen. Dat moet ik nog steeds eens onder de knie krijgen :P

Mijn tekening van vandaag is eigenlijk van gister, maar toen had ik geen kans hem te plaatsen.
Het is een vlug schetsje op A5 van een renpaard uit een boekje, en ik had erg ruzie met die lange stelten (beetje rare hoek ook), maar vind hem wel erg grappig geworden uiteindelijk :D

Afbeelding

Door al die files en dergelijke heb ik die van vandaag nog niet klaar, maar ga eerst lekker mijn bed in :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:40

RenskeFrea Hij is inderdaad leuk geworden. En door het 'streperige' effect op de benen lijkt ie ook inderdaad wel vlug te gaan.

Fijn dat het met je moeder toch wel weer goed gaat, is hoe dan ook toch spannend als er iets met je mams aan de hand is. Nou nog zelf even weer bijkomen, hé?

Heb het mezelf vandaag maar even makkelijk gemaakt, ben helemaal af en de hersentjes doen het niet meer zo. Ben ook bijtijds naar huis gestuurd 'Je kijkt zo wazig...'.
Foto van vzpaard 'overgetrokken en met Gimp zelf de kleurtjes ingevuld voor het effect (zie, ik ben zo moe dat ik niet eens het juiste woord meer weet :') ). Na haar nachtje uit was haar deken zo nat dat ze een ander op moest. Eentje met een hals. Nou ben ik toch al geen dekenmens, maar die vermaledijde halsdingen trek ik al helemaal niet. VZpaard stond ook diep te zuchten toen ik haar die lange lap aan het omdoen was en overal flapjes en haakjes vond en liep te zoeken waar die aan elkaar hoorden te zitten. Hilarisch, vooral met die nekflap over heel d'r hoofd en dat ze zo droog bleef kijken...zelfs toen ze als mislukte pinguïn non gefotografeerd werd. _O-

You can lead your human to knowledge but you can't make her think...
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:54

Ja, ben wel weer redelijk bijgekomen, maar moet wel opletten dat ik bijtijds naar bed ga :)
Leuk plaatje, doet me denken aan die mantels van lord of the rings, Strider ofzo :D

Mijn plaatje van gister is pastelkrijt op A4, zo voelde ik mijzelf gister ook tijdens paardrijden, en mijn paardje :P
Afbeelding

En van vandaag ook met pastelkrijt op A4, uit mijn boek van Vavra, met eigen kleurinterpretatie :P
Per ongeluk oor al donker gemaakt voor ik bedacht dat het leuker was met paars schaduwen te maken, dus maar wat aangerommeld met allebei :P
Zeepaard:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:40

Kaarsvet geeft wel een gaaf effect Pluizebolplum :j heeft volgens mij een hele mooie structuur :)
Je dekenworsteling is herkenbaar := mijn eerste paard heeft het ooit eens voor elkaar gekregen het hele geval uit te trekken en stond ernaast erg tevreden te kijken toen :D hoe ze dat toch gedaan heeft... Ik weet het niet :D
RenskeFrea: lastige hoek die van eergisteren, knap neergezet :) je zeepaard van gisteren doet me denken aan een schilderij... Maar ik kan er zo even niet opkomen :o en hopelijk voelen jij en je paardje je inmiddels beter dan op het plaatje ;)

Hier de drukte rondom kerst op school. Gisteren kerstviering met personeel, was erg gezellig. Ik gaf tevens een workshop schilderen, was erg geslaagd :) tussendoor paardje kunnen maken:

Afbeelding
350/365 grafietpoeder en aquarel op papier.

Vandaag wat getekend met enkel potlood:

Afbeelding
351/365 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:02

Ja ik voel me weer prima, van 'mijn' paard weet ik het niet, want ik zie haar natuurlijk maar 1x per week. De vraag is hoe lang ik haar nog kan rijden, maar dat is afwachten :)
Interessante combi, grafietpoeder met aquarel, geeft wel grappig effect. Die tweede is wel weer een briljant kunstwerk, tof gedaan :D

Ik heb vanochtend een vlug krabbeltje in de trein gemaakt, en op de terugweg was ik op het eind van boek 7 van harry potter luisterboek, dus toen had ik geen zin meer om hem verder uit te werken. En aangezien ik straks nog bezoek krijg laat ik het bij dit schetsje :)
Het is op A5, van een foto uit het aanvraagtopic:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:20

RenskeFrea Agossie, dat moeie paardje :(:) , kan me voorstellen dat zowel jij als je manegepaardje er zo bij liepen. Zeepaardje is mooi zo! Ik krijg er door de krullerigge lijntjes wel een zeegevoel bij. Die van vandaag is gewoon gaaf. Heerlijke kop zo. En fijn dat het weer wat beterder gaat!

Fnanne Gaaf, gaaf, gaaf weer! Allebei. De bovenste spat er echt uit door dat grafietpoeder, de onderste is gewoon een mooi concept zo. Maar lijkt me wel een hoop werk, al die blaadjes zo.
Kaarsvet zou, denk ik, best mooi kunnen werken, áls je tenminste weet wat je doet. Ik moet er nog heel wat mee experimenteren voordat ik er iets deugdelijks van gemaakt krijg.
Opapaard kon er ook wat van met dekens. Hij kon niet alleen elke deken af krijgen hij schijnt ook een übermoller geweest te zijn. Eigenaresse heeft ooit eens zo'n onverwoestbare deken gekocht met garantie dat ze 'm terug mocht brengen als de deken toch stukgemaakt zou worden. Ze stond de volgende dag dus weer bij de winkel met een in stukken gescheurde deken. :')

En terug on topic. :P Nog maar even een 'simpeltje', beetje gekke hysterische dag hier. Stift, referentieplaatje en een snufje Gimp om het plaatje wat op te schonen (iets met stift en gum wat niet werkte) en de kleuren weer normaal te krijgen. Ik ben nog steeds geen fan van mijn scanner. >;)

Paint? Nope, color markers.
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 13:58

Pluizebolpum, dat koppie is prachtig! Vind 'm qua kleuren erg fijn :j Hopelijk vandaag een minder chaotische dag...
:= wat zei de winkel over de on-sloop-bare deken?
RenskeFrea hoe ver is paardlief nu? Ze is drachtig toch?
Je koppie is sprekend :) heerlijk neusje :j

Vandaag weer getekend:
Afbeelding
352/365 :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:04

Fnanne Nou, ze had bij aankoop al afgedongen dat ze een nieuwe kon krijgen als paardlief het ding inderdaad stuk zou kunnen krijgen en daar deden ze niet moeilijk over want de deken was immers onverwoestbaar. Ze heeft van de verbijsterde verkoopster inderdaad een nieuwe gekregen die ze vervolgens gewoon zelf verstelde tot er niks meer aan te verstellen was. Het ging haar even om die 'onverwoestbaar' claim en de stelligheid waarmee de winkel haar die deken aansmeerde 'want geen enkel paard krijgt 'm stuk'.

Hij is weer gaaf hoor, je werk. Mooie plaat en gaaf zo, die blaadjes. Doet me een beetje denken aan dat 'rare rijtechnische termen' topic. Typisch gevalletje van 'uit elkaar vallen' maar dan op de artistiek verantwoordde manier :D .

Vandaag was het inderdaad iets rustiger dus lekker even kopleegmakend een plaatje gekoppiepeest. Grafietpotlood, witte gelpen en referentieplaatje.

Race Trees
Afbeelding

Gut, over twee weken is het klaar...

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:17

Fnanne, ik geloof dat de manegehoudster gezegd had dat ze in maart is uitgerekend, dus ze begint wel een flink eind te zijn :) Ze heeft ook een flinke buik nu en ik heb het idee dat ik het veulen voel bewegen enzo :P
Leuk plaatje weer, grappig dat je dezelfde foto pakt als waar je een schilderij van maakt maar dan weer heel anders!

Pluizebolpum, had het gezicht van die winkelier wel willen zien :P
Je plaatjes zijn beide leuk, zo heel anders maar beide met een echt karakter :)

Ik ben eens een begin gaan maken met mijn kerstkaart vanochtend in de trein. Door al die omstandigheden is mijn voornemen om op tijd te beginnen alweer nergens op uitgelopen, maar goed.
Hij is dus nog lang niet af, maar ga morgen weer flinke rit in de trein maken dus dan komt het vast wel weer goed :P Het is op A4

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:19

Stippels (oliepastel op A5):
Afbeelding
Voorbeeld van een van mijn schleich paardjes die hier op de vensterbank staat :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:07

RenskeFrea Kan best hoor, dat je het veulen al voelt. Met nog dik drie maand te gaan kunnen ze al aardig galopperen in die buik.
Blauw stippelpaardje is leuk! Lekker vrolijke kleurtjes en koppie ook. Ben benieuwd hoe de kerstkaart er af uit ziet, wordt zo al mooi.

Digitaaltje met Gimp.

Nachtvlucht.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:18

En die voor vandaag. Zie dat ze toch wel wat op elkaar lijken qua pose. Ecoline, waskrijt en Gimp. Het idee kwam niet helemaal lekker uit de, uh, ecoline dus. :P
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:22

Leuk! Vind die eerste wel iets lastig te zien maar heeft mooi sfeertje. Die ander is misschien redelijk zelfde pose, maar qua kleur en bewerking vrij tegengesteld. Ook gaaf, lekker knal :)

Van mij een vrij vlugge met oliepastel op A4 gebroken wit papier. Naar een foto uit een boek van Slawik. Begon leuk toen ik met een krijtje schetste, vervolgens leek ik het vrij aardig te verpesten, maar na nog even doorwerken is er toch weer het een en ander gered :P
Het moet een haflinger zijn, maar wit over oranje beige en op gebroken wit is toch niet zo'n goed idee gebleken met deze krijtjes, dus dan maar donkerbruin O:)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 01:24

Even snel,sorry...
:o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
353, 354 en 355.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:52

RenskeFrea Lol, nee, die kleuren van Haffies zijn ook best lastig, zeker dat vlaskleur van de manen. Verder is ie zeker wel gaaf, lekker felle actie! En voor het plaatje maakt het niks uit, een Haf met donkere manen hoor.
Fnanne Wat een mooie platen weer...Die laatste met die vlindertjes, simpel maar zo gaaf! Paard dat 'uit elkaar valt' ook, gut, al die stukjes...Lekkend paard is dan weer heel anders maar ook mooi. Erg heftige blik, veel kleur en gaaf idee 'lekstrepen' als benen.

Gisteren was mams jarig, dus 's ochtends thuis nog wel lekker even zitten krabbelen maar verder niet meer de tijd of zin gehad om te komen uploaden. Feestjes zijn heftig, zeker als je ook nog eens ziek bent. Die van vandaag is dus weer heel simpel en een poging om losser te worden. Pff...blijf dat toch moeilijk vinden...

Zwart op Wit
(referentieplaatje, zwart papier en wit potlood)
Afbeelding

Bang voor rood, blauw en geel?
(referentieplaatje en stift)
Afbeelding

(lol, de tegenstellingen konden bijna niet groter zijn :') )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:06

Van harte met je moeder nog pluizebolpum :)
En hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Mooie tegenstelling heb je gemaakt inderdaad :)
De eerste ingetogen en die tweede zo knal. Hoewel beiden qua sfeer toch zacht zijn :)

Mijn 356 :)
Het is toch wel aftellen nu...

Afbeelding
Acryl op papier.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:07

Wauw knap hoor de mensen die het volgehouden hebben! Komt er in 2016 ook weer een topic? Want dan wil ik weleens mee doen. (het liefst iets breder dan alleen paarden)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:52

Je kan altijd weer starten volgend jaar, volgens mij zijn er flink wat gegadigden voor een nieuw topic :)
Het is zeker een aanrader :D

Fnanne, mooie plaatjes weer. Ik vind alleen het oogje bij die met die vlinders een beetje vreemd, of kijk ik er verkeerd tegenaan?
Pluizebolpum, gefeliciteerd nog, en beterschap. Hopelijk knap je snel weer een beetje op :(:)
Je beide krabbeltjes zijn leuk, en lekker fantasierijk zo precies tegenovergesteld :P Vind ze allebei wel wat hebben :j

Voor mij ook twee hele snelle krabbels van een paar minuutjes naar een voorbeeldje. Met pastel/oliepastelkrijtjes op A5.

Afbeelding

Afbeelding

Ben vandaag nog uitgebreid mijn kerstkaartje af gaan maken, zal toch eens tijd worden, weer eens veels te laat :P Het is een zooitje geworden, ben los gegaan met oliepastel op de achtergrond :')
het is nu een allegaartje geworden, maar vind m toch wel leuk geworden.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 13:20

Even overleggen met de mods en een format voorstellen denk ik Saskiakefie :)

Oogjes waren mij nog niet opgevallen RenskeFrea, zal eens spieken :)
De jouwe zijn vlot, dat zie je er ook wel een beetje aan. Oogje van de tweede vind ik mooi snel treffend opgezet :j

'What I fall?'
'Oh, but my darling, what if you fly?'
Afbeelding
357/365
Acryl en spuitverf op papier.