[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jovavee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:32

Annelinnie en MaricoGraphy, heel erg bedankt voor de mooie complimenten.
Fair: 20 euro was best ok geweest hoor!
Mariekeoo: Is het A4? ik zou zeggen 40 euro, durf wat meer met schaduw te werken, dan komt er nog meer diepte in:-)

Realisartz

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:44

Jovavee : 50 voor je grafiet tekeningen en tussen de 60-100 voor de acryl
Mariekoo : 30?

Ik heb nog een zelfportret en een haflinger beide op A3
Grafietpotlood
Foto van zelfportret is wat donker, in het echt is het lichter maar nog niet de kans gehad een betere foto te nemen

Afbeelding
Aanklikbaar voor groter formaat

Afbeelding

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:28

p. 91:
amber15: Mooi werkje, en ja idd in de manen mochten wat meer details. -,30/-,40

p.92
amber15: Wauw je beeldje is echt heel erg mooi, zou er nu niks voor geven omdat het nog niet af is.
amber15: Leuk, mooi gedetailleerd te werk gegaan, -,75
annelinnie: prachtig voor allemaal, aangezien de afmetingen zou ik toch -,70/-,80 geven.
jovavee: Ik heb echt bewondering voor jou, voor al die tekening, die uitstraling en die details !
mariekeoo: Niks op aan te merken, heel netjes. -,50

p.93
Stefieke1997: Heel mooi allebij,-30 ?

Mijn beurt !
Dit is de eerste keer met kleurpotloden gewerk, A3-formaat en kleurpotloden:

Afbeelding

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:54

plovesb: Prachtig schilderij! 100 euro
Shetpower: Mooie kleuren, heel zacht en toch ook heel levendig! 65 euro
IndianRose_: Ik heb geen verstand van hoeveel muurschilderingen zouden moeten kosten, maar ongeveer 100 - 150 euro?
amber15: Mooie tekening, jammer van de beschadiging, met beschadiging 15 euro, zonder 25.
Shetpower: Leuke muurschildering! Hetzelfde als bij IndianRose, ik heb totaal geen verstand van hoeveel muurschilderingen zouden moeten kosten (van gewone tekeningen en schilderijen trouwens ook niet.. :') ) Maar 50 - 100 euro vind ik het wel waard!
amber15: Ik heb geen idee wat je voor zo'n kleiwerkje zou kunnen vragen, wel erg mooi gemaakt!
amber15: Mooie tekening, 35 - 40 euro
Stefieke1997: Mooi getekend! Naar mijn mening alleen jammer van de achtergrond, nu lijkt het net of het paard licht uitstraalt.. 25 euro
annelinnie: Prachtige werken! 1e: 50 euro, 2e: 40 euro, 3e: 40 euro, 4e: 50 euro, 5e: 60 euro.
jovavee: Wat een prachtige tekeningen en schilderijen! allemaal tussen 100 en 250 euro.
mariekeoo: Mooie tekening! 25 euro
Stefieke1997: paard: 25 euro, zelfportret: 25 euro
leintjeO: Prachtige tekening! Alleen lijken de verhoudingen niet 100% te kloppen, de inkleuring vind ik wel erg mooi gedaan! 50 euro.

En nu de mijne :) A3 formaat, met kleurpotloden (polychromos) en stiften:
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:37

Ik zal weer wat taxeren vanaf waar ik geëindigd was :) Volgens mij heb ik alles.

Pagina 87

Tyrcanol: Je bent goed op weg, maar ik mis contrast, en ik heb ook het idee dat het anatomisch niet helemaal klopt. - 10 euro

Pagina 88

IeintjeO: Vind het een erg nette tekening voor de eerste keer! Je hebt oog voor kleur. Let wel op de verhoudingen, die kloppen nu niet en dat doet afbreuk aan je tekening.
Aartje: Erg netjes voor zo'n korte tijd! De ogen zijn heel levendig. Wel mis ik nog wat detail bij de hals - 15 euro.
Mariekeoo: Ziet er netjes uit, mooi gedaan. Lekker harig :) Lijkt nog wel een beetje grof. - 40 euro

Pagina 89

Aartje: Heel mooi. De neus lijkt wat raar af te lopen, ik mis ook een beetje contrast maar ik denk dat het ook aan de foto ligt? - 45 euro
Stefieke: Jammer dat je het achterwerk niet mocht uitwerken, het lijkt nu nog niet helemaal af. Kop is wel heel mooi gedaan, mooi kleurwerk - 20 euro
Je had wat meer kleur in het paard mogen gebruiken, maar ik ben erg onder de indruk van het hoofdstel, dat leer lijkt echt goed. - 30 euro
MaricoGraphy: Erg mooi, maar ik zou iets meer afwerking willen zien, het hoofd is heel gedetailleerd en de rest had net iets meer uitgewerkt moeten zijn. - 30 euro
Stefieke: Heel mooi; de neus lijkt wat plat en het oog zou iets meer leven mogen - 45 euro

Pagina 90

Stenie1. Wauw, echt prachtig! Niets op aan te merken. - 75 euro
2. Ook super, al mist het net wat uitwerking hier en daar - 45 euro
Fnanne: Mooi gedaan! Vooral de hoofddoek vind ik heel knap - 50 euro
IeintjeO: Netjes gedaan, het zou nog wat meer contrast mogen hebben. Vlechtjes zijn echt heel mooi gedaan! - 20 euro

Pagina 91

plovesb: Ik vind de kleuren echt geweldig. Anatomisch lijkt het rechterpaard niet helemaal te kloppen, maar erg mooi in totaal. - 125 euro
Shetpower7: Kleuren zijn heel mooi! Ik mis wel de manen, het paard lijkt niet helemaal af. Ik zou ook net iets verder uitgewerkt hebben bij de borst, nu lijkt het hoofd wat 'afgesneden' - 50 euro
IndianRose: Heel netjes en gedetailleerd, het lijkt helemaal te kloppen - 80 euro
amber15: Ik vind het hoofd heel mooi, de manen en de hals hadden iets meer uitwerking gemogen - 30 euro
Shetpower: Mooi gedaan, verhoudingen lijken goed! - 45 euro

Pagina 92

amber15: Ik vind hem mooi, maar hij lijkt nog niet helemaal af, zoals al werd genoemd. Ik weet niet of je het zou moeten verven, maar ik mis wat detail - 15 euro
De tekening vind ik ook erg mooi, maar wederom iets meer uitwerking bij de hals zou het mooier maken :) - 25 euro (A4?)
Stefieke: De neus lijkt wel erg kort, maar heel duidelijk een fjord. - 35 euro (A4?)
annelinnie: Ik kon ze niet groter bekijken, maar ze zien er goed en gedetailleerd uit - 45 euro per stuk
Jovavee: Alleen stuk voor stuk prachtig, heel levendig en echt. Ik schat ze tussen de 80-150 euro.
Fair: Grappig gedaan. Wat meer contrast zou het wat levendiger maken - 10-15 euro
Mariekeoo: Foto is denk ik wat vertekenend? Het lijkt wat licht. Ik zou wat meer contrast/kleurverschil willen zien. Anatomisch heel netjes - 20 euro (formaat?)

Pagina 93

Stefieke: Netjes, de manen mogen nog wat aandacht - 35 euro
Zelfportret is ook netjes! Duidelijk contrast (beetje donker). Haar is heel mooi gedaan. - 35 euro
IeintjeO: Je eerste keer? Ik ben onder de indruk! De oortjes lijken wat apart, de neus buigt wat raar af, maar echt heel netjes gedaan met hoofdstel en knotjes. - 40 euro
Nienke15: Heel levendig! Ik kijk wat gek tegen de kop aan, hij lijkt iets rond, maar ik ben erg onder de indruk van de ogen en het hout - 65 euro

En nu een tekening van mij :)

Pastelpotlood en -krijt, A4. Klaproos.
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:35

Dankjewel voor de taxaties! En ja, die uitwerking van de hals.. Daar struikel ik bij iedere tekening over. Dat vind ik gewoon zo lastig! Heb je tips voor me?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:00

Nou, ik vond het hoofd heel mooi, dus je laat zien dat je de vaardigheden wel bezit. Probeer tot het laatste moment eraan te werken alsof je net begonnen bent, zodat je het laatste deel niet te snel wilt doen. Maak niet te grote vlakken, dan lijkt het te plat.
Manen zijn ook gewoon lastig, dat is veel oefenen met schaduwen en highlights.

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:00

Bedankt Century, en ja idd de oren waren niet zichtbaar op de foto dus heb ik een eigen creatie moeten maken waarbij het nietzo goed is gelukt .

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:21

Ik ga ook weer taxeren 
PAGINA 92
Stefieke1997
Zag hem op facebook, vind hem mooi maar had persoonlijk de achtergrond weg gelaten. 35 euro.

annelinnie

pastelwerkjes: tussen 50-70 euro
schilderwerkjes: minstens 70 euro

jovavee
grafietwerkjes: 50 euro?
Acryl op linnen 80x80cm: 100 euro - jammer dat de achterhoeven er niet opstaan.
Acryl op linnen 120x60cm: 150 minstens, vind dat een zeer prachtig werk waar ik naar kan blijven kijken.
De katten: mooi maar vind het niet zo aansprekend eigenlijk. 70 minstens.

Fair

Van Digital arts wee tik niet echt prijzen, maar denk dat 15 euro wel een nette prijs was.

mariekeoo
40 euro, vind het wat krasserig (nog iets te veel wit doorheen de kleurpotlood)

PAGINA 93

Stefieke1997
Paard: 30-40 euro
.zelfportret vind ik totaal niet mooi, de mond is scheef (je had anders ook een andere foto genomen waar je “normaal” op staat)

leintjeO
vind het rechteroor wat vreemd ogen, 50 euro?

Nienke15
Ben onder de indruk van de boom, zo mooi gedetailleerd in de schors.
Verder vind ik de kat wat cartoonachtig lijken. 40 euro?

Century

Nou dat vind ik wel een interessant beeld, 60-80 euro
Laatst bijgewerkt door Muurp op 01-02-14 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekening verwijderd omdat deze nog niet af was.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:23

ohja, formaat is A5 ;) en daar vraag ik voor deze tekening 25 euro voor. (Normaal is A5 30 euro)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:30

Ik wacht even je andere foto af voordat ik taxeer, verhoudingen heb je goed voor elkaar ik vind alleen de ogen (zoals je zelf had aangegeven) niet goed. Ook de benen en oren stoor ik me aan.

Ben benieuwd! :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:45

ok maar kan morgen pas een goede foto in daglicht maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:14

pagina 92

amber15 Heel erg mooi! €40?

Stefieke1997, wauw! heel mooi, al vind ik de neusriem wat laag lijken? €30

annelinnie mooi! €50-70 ?

Jovavee Sprakeloos!! Wauw! Dat durf ik geen eens te taxeren :o Veel iig :D

mariekeoo €30

Stefieke1997, het paard €30, en je zelf portret €45

leintjeO Heel erg mooi, je hebt echt talent! €35

Nienke15, ontzettend mooie kleuren! €50

Century prachtig! €80?

MaricoGraphy, ik vind hem heel gaaf, maar heb het idee dat ik wat mis. Vind je vraagprijs daarom ook erg netjes :j

Ben benieuwd wat jullie zeggen, dit is mijn allereerste hond:

Afbeelding

30x40 op mi teintes papier met pastelpotlood

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:30

Daar zag ik al een topic over voorbij komen. Was toch die tekening die je overnieuw bent begonnen? Hij is leuk geworden! Ik vind alleen dat er wat veel contrast is tussen de kop en de rug. De kop heel fijntjes en de rug lijkt wel van een ruwharige teckel, laat maar zeggen. Ook had ik wat meer gras getekend. Dus niet alleen een stukje om de poten, maar ook een beetje langs de buik ofzo. Maar dat is mijn smaak :)
Na al de feedback moet ik er wel bij zeggen dat ik je niet nadoe met pastel hoor!

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:43

Ben het helemaal eens met amber15, je tekening is echt prachtig. Maar ik zou aan de rug nog wat meer contrast gebruiken en ook wat aan de staart en idd het zou misschien nog mooier worden als je het gras met elkaar verbind, nu zijn het net grasmatjes onder zijn poten. Maar de kop is wel mooi gedaan ;) en nog bedankt voor je taxarie.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:23

Bedankt voor de genereuze taxaties! Ben er erg blij mee :)

jovavee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:14

Hartelijk dank voor de taxaties :) Ook degenen die het niet hebben gedaan, dat zie ik als compliment.

Hierbij dan de taxaties vanaf waar ik was gebleven:

Stefieke 1997: Haflinger: mooi, maar manen mogen meer worden uitgewerkt 50 euro.
Zelfportret: Ik vind het heel mooi en de scheve mond geeft niet in dit portret (misschien heb je die ook wel, ik zelf wel in ieder geval, hihi) 70 euro
LeintjeO: Voor eerste keer kleurpotlood, petje af! Ik doe het niet na denk ik 40 euro
Nienk15: De kat met 1 woord prachtig! Is helemaal niet erg dat hij cartoonachtig lijkt, wat een ogen! 90 euro en dat met jouw leeftijd, dat wordt nog wat!
Contury: Mooi met de "focus" erin 40 euro
MaricoGraphy: Op het eerste gezicht leuke tekening, maar tricky als je hetzelfde paard op 1 tekening een heel ander gezicht geeft. Verder had je ogen en benen zelf al aangegeven. Voor nu 10 euro.
Tyrcanol: Voor je eerste hond niet verkeerd toch? Ik persoonlijk zou het gras niet hebben getekend, maar wel het schaduw onder zijn buik zoals op de foto (heb ff je topic gekeken) Verder even goed kijken of de neus nog wel tussen zijn ogen zou uitkomen als hij je recht aankijkt, nu is dat niet het geval. Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen en ook ik zou het je niet nadoen denk ik. 20 euro

Hier toch nog even een foto van mijn tot nu toe laatste opdracht, omdat ik het zo leuk vind met het taxeren hier en meningen altijd fijn vind.

Afbeelding
Grafiet en koolpotlood 40x50cm

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:02

Tyrcanol
mooie tekening, maar wat tips betreft hebben mijn voorgangers helemaal gelijk :)
25 euro (ik kijk ook naar het formaat van een tekening)

jovavee
WAUW ziet er uit als een prachtige zwart/wit foto. Zeker wel € 100,- (minstens toch)

Hier mijne met enkele updates, ik pas nu niets meer aan. (de vakjes staan NIET op de tekening)
Afbeelding

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:36

Grafiet
A4
Afbeelding
Maricography : 5€ ik vind het ietwat simpel (weinig detail), benen niet zo realistisch uitgewerkt.
Jovavee: 120 : echt supermooi uitgewerkt! En die vacht zo aaibaar

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:49

Stefieke1997, wat mooi! Waar teken je dit mee? Grafiet zie ik, maar zijn het potloden? En wat voor potloden gebruik je?

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:21

Cretacolor grafietpotloden gebruik ik .
En dankje

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:34

Morgen eens even met de laptop kijken en reageren! Tijdje weg geweest!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:11

Vanaf de klaproos:

De klaproos vind ik prachtig! Heel fijn dat je gebruik maakt van dat dromerige effect wat je met pastel kan krijgen!

De kat met de boom! Prachtig in kleur, spat er lekker uit! Prachtige boom, barstensvol van details, misschien iets meer dan de kat, maar omdat de kat een heel andere kleurstelling heeft kan het net. Achtergrond is mooi subtiel, mag misschien nog wat subtieler. Wisselt voor mij een beetje tussen een stiptekening of echt streven naar de realiteit.

Bonte met hoofdstel. Zeker goed voor de eerste keer! Lekker door blijven gaan! Let op de bles, daar zou je nog wat informatie in moeten stoppen. Let op je contouren bij de onderkant van de kin en dat botstuk wat daar zit. Neusje om te zoenen hihi! Klein detail, je naam niet zo groot en dichter op de tekening of in de hoek ;)

Stefieke1997: Haflinger erg leuk, beetje simpel misschien nog, mogen nog meer details in, wat in de neus bijvoorbeeld wel zit :)! Vind ik bij het portret al weer heel anders, erg mooie vlakken, prachtig gedetailleerd haar en mooi beeld!

Mariekeoo: Leuk! Mag nog meer het papier "dicht tekenen". materiaal mag dikker op je papier, punt mooi scherp houden, dan lukt het je! Contrasten mogen misschien ook nog groter, glimmertjes op de vacht echt oker geel maakt en donkere delen echt mooi donkerbruin, wordt je tekening nog sprekender van.

Beagle: Goede opzet! Nu op naar de volgende fase; details!

Jovanee: Ja wat moet je daar nu nog van zeggen? XD Fantastisch prachtig!

Dravende vos van MaricoGraphy: Zelfde als de beagle; opzet staat, nu de details! Let erop dat je contourlijnen echt weg moeten ;).. De lijnen op de benen vooral. Oog is een heel mooi begin!

Zwarte van Stefieke1997: Leuk! Goed gekeken en goed gemaakt! Prachtige details in het hoofdstel! Let wel even op de manen, ze worden een beetje statisch met dat hele witte ertussen.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:07

Het gaat snel
Grafiet op a3

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:02

@ annelinie, ik zou graag ook een schatting willen, aangezien dit het eindresultaat is.