Leeuwke schreef:Hallo!
Ik ben van de week, na het zien van dit topic, ook begonnen met amigurumi. Erg leuk!
Nou ben ik een patroon tegengekomen op internet van een uber-schattige pony. Daar ben ik dus nu mee bezig. Op zich lukt het vrij aardig. De romp, het hoofd en de ogen heb ik al gemaakt. Nu dan de benen..... Ik loop vast met dit patroon. Wie o wie kan mij helpen??
Legs (Make 4)-Rnd 1: With larger hook and MC, ch 2; 6
sc in 2nd ch from hook; join with a slip st in first sc.
Rnd 2: Ch 1, 2 sc in each sc around; join –12 sc.
Rnd 3: Ch 1, working in back loops only, sc in each sc
around; join.
Rnds 4 and 5: Ch 1, sc in each sc around; join.
Rnd 6: Ch 1, [sc2tog, sc in next 3 sc] twice, sc2tog; join –
9 sc.
Rnds 7-11: Repeat Rnd 4. Fasten off leaving a long tail for
sewing. Stuff legs.
(MC is main color, dat heb ik al uitgevonden)
Ik begin met een magic ring van 6 steken (single crochets), omdat ik dat mooier vind. Dan vermeerderen naar 12. Maar hoe zit dat met (vanaf round 2) met chain 1, 2 single crochets in each single crochet around; join - 9 single crochets ??
...en zo gaat dat door met chain...join. Ik dacht: je maakt er 1 extra, die je er later weer bij pakt, om zo je aantal te behouden. Maar ik krijg of een lelijke naad in mijn werk, of ik zit met veel te veel steken???
Weet iemand raad??
Zal je proberen te helpen....
Je maakt een magic ring, met 6 steken. Dan maak je een halve vaste in de eerste steek. Je begint dan met een losse. Daarna in elke steek 2 vasten haken. Aan het einde weer een halve vaste in de eerste steek. Ronde 3: weer beginnen met een losse. Niet beide lusjes oppakken, maar alleen de achterste en in elke steek 1 vaste haken. Sluiten met een halve vaste.
Ronde 4 en 5: Weer beide lusjes oppakken. Starten met een losse en in elke steek een vaste haken. SLuiten met een halve vaste.
Ronde 6: 1 losse, twee vaste samen haken. In de volgende 3 steken 1 vaste haken. Dit herhalen. Zo kom je op 9 steken. Sluiten met een halve vaste.
Ronde 7 tm 11: Starten met een losse. In elke steek een vaste en aan het einde van een ronde een halve vaste.
Afhechten en een lange draad eraan laten, die kun je later gebruiken om hem dicht te naaien.