En weer een kleur op..... heb net masr eens even gekeken welke kleuren Veel gebruikt worden in bubble flower en die maar besteld (samen met de missende kleur van tranquility)
Arabella, ben je ben je alweer verder aan de bubble? Of eerst kleuren bestellen?
arabella2000
Geplaatst: 31-03-14 17:51
Ik ben gewoon met een andere kleur verder gegaan Misschien vanavond nog een uurtje door
De garen zijn besteld, dus als het een beetje meezit heb ik ze woensdag of donderdag in huis
dan kan ik verder met die ene kleur om de achtergrond af te rijgen. En als ik aan tranquility verder ga ga ik eerst de misendekleur in alle blz afmaken :p
Geen idee waarom het niet lukte. De concentratie was er niet. Gelukkig later wel weer en heb ik nog een aardig stukje kunnen doen. Vanavond moet ik weg maar morgen ga ik weer los.
spotless
Geplaatst: 31-03-14 19:09
@Arabella Ik heb dus ook een tablet maar een android. Nou is er ook een iannotate voor android dus die heb ik geïnstalleerd. Ik verwachtte dat je kon zoeken naar een symbool en die dan in 1 x inkleuren. Maar óf ik snap het niet óf de android-versie werkt anders. Het enige dat ik kan doen is vakje voor vakje inkleuren en dat is dus net zoveel werk als het borduren zelf Hoe doe jij dat ?
Ik heb ook android, dus ik doe dat hetzelfde. Alleen bij gewoon borduren moet ik dat ook op mijn bladje (al dan met markeerstift. wel kun je als je eenmaal de hokjes in 1 kleur gezet hebt die je wikt doen , blokken in 1 keer een andere kleur geven(alleen de hokjes in een kleur)
spotless
Geplaatst: 31-03-14 19:24
Ok, duidelijk. Dan heeft het voor mij geen toegevoegde waarde. Ik markeer op mijn patroon alleen de eenzame achterblijvers als je begrijpt wat ik bedoel. Dan vergeet ik ze niet. En dat helpt ook om me te oriënteren binnen het patroon. Ik doe dat met potlood en als ik ze dan gedaan heb gum ik het weer uit.
Wel heel jammer. Het leek me ideaal om op een blad in één oogopslag alle betreffende symbolen te kunnen zien. Dan vergeet je ook niet zo gauw wat. Zeker op een blad als waar ik nu mee bezig ben (veeeeeeeel confetti en allemaal op elkaar lijkende symbolen ) zou dat wel erg helpen. Misschien toch maar eens kijk of de "echte" software van Adobe dat kan. Maar ja dan kan je weer niet verder zonder PC. Dat is ook weer zo wat
Doe jij nog steeds aan parking of ben je daar weer van afgestapt? Misschien werkt het dan wel?
Ik vind cross-country eigenlijk ook veel leuker om te doen :p
wat ik wel ook heel erg fijn vind dat als ik een symbool niet af kan maken en naar de volgende wil gaan, dan kan ik al de hokjes in geel (die dus niet geborduurd zijn) heel snel weer kleurloos maken. Daardoor haal ik ze mjnder snel door elkaar
spotless
Geplaatst: 31-03-14 20:02
Zo ziet mijn patroon er dus uit. Vooral die pijltjes, driehoekjes en ruitjes lijken echt heel erg op elkaar.
Meteen maar even een update van het 4e blad:
Ik heb voor de gein maar eens geteld; in een hokje van 10 x 10 = 100 kruisjes zitten regelmatig meer dan 20 kleuren... Ik pak iedere keer maar gewoon een kleur waarvan er ergens nog 1 of 2 kruisjes achter zijn gebleven en doe dan alles wat een beetje in de buurt zit tot mijn draadje op is of de afstand tot het volgende kruisje te groot. En dan pak ik weer een andere achterblijver. Keus genoeg