[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:21

Wolkje schreef:
Myra, ik vind t precies een My Little Pony :=

Ja erg he. :')
Ik dacht, ik maak een stom schattig ding dus het is echt zo'n uit verhouding MLP geworden. :')

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:20

Mijn vader heeft ook een tekentablet die ik ook wel eens gebruik maar hij wil niet altijd meewerken hoor. Dat ding heeft een eigen willetje >;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:03

Afbeelding

Héeeel slechte foto.
Ik heb hier precies 5 minuten over gedaan.
Ik had het idee om ook kroelende paarden te doen, maar toen kwam ik deze foto tegen.
Prachtig, die liefde tussen een klein kind, en een groot paard :DIk vind dat altijd zo schatig
Dus heb ik voor deze gekozen /(sorry, als je enkel paardenmag plaatsen)

Fenrir

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:15

Whoeps, volgens mij ben ik vergeten dat het gister woensdag was. :') Met die vakantie weet ik nooit welke dag het is. :P Nieuwe thema komt er zo aan!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:23

Haha, geeft niet :')
Ben wel benieuwd! :Y)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:09

Is er al een nieuwe? T is onderhand alweer vrijdag :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:54

Mijn excuses, ik heb last van baggerinternet op het moment dus alle "grote" berichten (qua veel inhoud zoals foto's) weigert ie te versturen zonder uit te vallen. ;)

Het nieuwe thema voor deze week is

Oosters

De opbrengsten van het afgelopen thema, liefde:

~ RosijnenMix_
Afbeelding

~ Snadrem
Afbeelding

~ vagolijntje
Afbeelding

Afbeelding

~ Iessie
Afbeelding

~ Shego
Afbeelding

Afbeelding

~ _Bitje_
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~ Andante
Afbeelding

~ Myra
Afbeelding

~ boeflover
Afbeelding

~ sprietlover
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek
- Mythologie
- Evolutie
- Dressuur
- Liefde

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:57

Moeilijk thema :=

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:45

Het valt me op dat ook hier nogal veel onliners worden geplaatst.
Als je echt erover wilt kletsen ga je maar naar het hktopic (zie onderschrift)
Edit: Lekker snugger, staat niet in mijn onderschrift. Even de link zoeken.
Edit2: sammyvriend @ [HK] OneMotion here we come !!!!!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:54

Damn, heb ik het vorige thema gemist ^)
Had net een leuk idee.. :+

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:06

Te5 !
Phaha ,, :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:01

Afbeelding

Kanji was buiten de tijd. Lijnen paard had ik echt in 1 minuut gedaan :')

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:06

Mmm,vind het thema mystiek en mythologie wel een beetje lijken op oosters...
Ik sla deze week over denk ik,geen inspiratie.
Een thema dat ik graag eens voorbij zou willen zien komen is Bos!
Weet ook niet waarom,lijkt me gewoon leuk,een paard in het bos tekenen :')

Denise die van jou is erg mooi!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:35

Ik vind mystiek en mythologie toch echt wel heel iets anders dan oosters. :+
Er mogen nog steeds suggesties gegeven worden, maar denk er om dat het onderwerp enige variatie moet bezitten. Zo kreeg ik laatst iets zoals "bokken" dat is natuurlijk heel leuk, maar dan krijg je vanzelfsprekend 10 tekeningen van bokkende paarden. Bij een thema zoals mythologie zijn er veel meer mogelijkheden. :) Denk daar dus wel om bij het insturen van suggesties.

Tot nu toe heb ik bijna alles zelf moeten bedenken, dat is ook best lastig hoor. :+

*gaat ook wat maken. :Y)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:59

ik heb je een paar weken terug toch ook een hele lijdt gestuurd met thema's? Heb ik (volgens mij) nog niks van voorbij zien komen.
Heb je die nog of moet ik m je opnieuw sturen, dan zoek ik m even op.

*edit* zie dat ik liefde en detail (close up) in mijn lijstje had staan, die zijn wel al geweest, sorry.
Maar er staan den ik toch nog wel wat andere bruikbare ideeen op

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:17

Ik sla dezae keer over denk ik :=
Moeilijk thema :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:56

sans6 schreef:
ik heb je een paar weken terug toch ook een hele lijdt gestuurd met thema's? Heb ik (volgens mij) nog niks van voorbij zien komen.
Heb je die nog of moet ik m je opnieuw sturen, dan zoek ik m even op.

*edit* zie dat ik liefde en detail (close up) in mijn lijstje had staan, die zijn wel al geweest, sorry.
Maar er staan den ik toch nog wel wat andere bruikbare ideeen op

Die komen dan vast nog wel aan bod ;) Ik ben er van overtuigd dat ze nog veel meer dingen opgestuurd krijgt, maar we kunnen natuurlijk niet alle thema's tegelijk afhandelen.

De thema's mogen dan op elkaar lijken, maar juist nu komt het op creativiteit aan om daarin toch een onderscheid te scheppen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:25

goh kan het nog moeilijker? :)
nee ik weet hier ook echt helemaal niks mee...
helaas...
Ik weet trouwens wel een leuk onderwerp!
zal even een pb sturen

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:48

tadaa mijn ubermooie tekening uhum :+ dat ding in de handen is een waaier ;) het moet dus een oosters tuigje voorstellen :P
Afbeelding
sorry voor klein formaat, kon hem niet groter krijgen :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:31

leuk verzonnen!
Ik zlef doe dit tema niets.. heb helemaal geen inspiratie.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:50

wat thema's:
-Natuur(regen,bos)
-Paard die je bewondert(wel een bekende)eurocommerce berlin,bonfire,spirit,black beauty,seabiscuit,phar lap,enz
-Haar;paarden met aparte manen/vacht
bijv.paard met hengstevlecht
fjord met aparte manen:Afbeelding
arabier met hele lange manen

enzo

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:01

Thema's:
Topsport
Warmte
Nieuw leven
Water

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:02

@ sans6 niet alles is geschikt wat ik krijg ingestuurd, en het is natuurlijk het leukste als er wat variatie in de thema's zit. Overigens;

Thema's kunnen per pb naar mij gestuurd worden. Het topic is voor de tekeningen, dan houden we het overzichtelijk.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:31

hier mijn oosters geval:
Afbeelding

't was de bedoeling dat het op een ridder achtig geval leek, en dan een oosters teken op het sjabrak.
En whalah een oosters paard!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:48

Veel nieuwe thema's binnengekregen, heb er eentje gekozen. :) Hoop dat ik ook weer eens tijd heb om wat te maken.

Het nieuwe thema voor deze week is

De 5 elementen; aarde, water, lucht, vuur en metaal

De opbrengsten van het afgelopen thema, oosters:

~ _Denise_
Afbeelding

~ lovelanga
Afbeelding

~ setlover
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek
- Mythologie
- Evolutie
- Dressuur
- Liefde
- Oosters

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.
[/quote]