[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:53

Voor gister en vandaag een paar kleine krabbeltjes met mijn metallic potloden op zwart A4 papier.
Ik ben er nog niet helemaal uit of die potloden nou wat zijn, maar heb dan ook geen inspiratie momenteel :P
Ben niet helemaal lekker en niet helder, dus voor nu moet dit het maar even zijn :)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:30

Niet fit Renskefrea? Beterschap!
Wel leuke kleurtjes zo te zien :)
Ben benieuwd wat je er allemaal mee kunt. Op zwart ziet het er gaaf uit!
Je knadootje kijkt alsof hij schrikt van alle stippen die van zijn schaduw afkomen Pluizebolpum :)
:= en dat arme sinterklaaspaard :+ Zie het zo voor me :) de jouwe kijkt ook alsof hij blij is er vanaf te zijn :D

Nieuw speelgoed hier, grafietpoeder (moet er wel aan wennen) en potlood op papier.

Afbeelding

Afbeelding
341 en 342.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:29

Mooi! Wat is grafietpoeder?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 16:18

Grafietpoeder is eigenlijk gemalen potlood :) je schijnt het zelf te kunnen doen met potlood over schuurpapier. Ik heb een potje :o :)

Afbeelding
343/365
Wederom grafietpoeder, bewerkt met paletmes en kneedgum.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:11

Ja, ben flink verkouden en wordt nog niet beter, maar slijt ooit wel :)
Ik vind die twee van gister echt prachtig. Leuk dat poeder. Het effect van vandaag is ook geweldig, eerst donker en dan witte uitsparingen gummen. Prachtig.
Ik mis trouwens Pluizebolpum wel een beetje, waar is zij gebleven? -O-

Vandaag een vlug krabbeltje in de trein, op A5, naar aanleiding van een kerstfoto vanuit het aanvraagtopic.
Mijn scanner is blijkbaar beetje vies, want die vlekken zitten niet op het origineel :P
Ik heb vandaag met een collega kerstinkopen gedaan want mijn nieuwe huisje moet natuurlijk wel uitgebreid versierd worden, dus ik heb nu een mooie kerstboom enzo :) Ben wel in kerstsfeer nu :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:35

RenskeFrea Ben d'r nog hoor! :wave: Was alleen even een paar heel drukke daagjes. Wel getekend maar niet meer wakker kunnen blijven om te uploaden.
Gaaf die metallic potloden! Koppie van 6 december is heel gaaf zo. De krabbeltjes van gisteren en eergisteren zijn wel snoezig, die linkse is lief, maar daar zie je het metallic effect dan toch weer minder. Die van vandaag is briljant. :D Moet gelijk ook denken aan die keer dat we een rendierdiadeem bij vzpaard op wilden doen. Heb haar zelden zo hard zien rennen. _O-
En beterschap! :(:) Verkouden zijn is zo niet leuk in deze tijd...

Fnanne Lol, ik denk dat als ik een paard zou zijn ik ook zo zou kijken als ik net verSinterklaast was... :') Grafietpoeder klinkt als iets waar je heel vies van kunt worden, maar wel gaaf. Heel mooi werk weer! De bovenste van gisteren vind ik wel heel erg mooi, die van vandaag ook. Zoals dat koppie uit het donker komt...mooi.

En dan maar even 3 achter elkaar.
Ecoline, acryl en Gimp

Vurig
Afbeelding

Vluggertje met stift. Tijdens het krabbelend op zoek zijn naar inspiratie moest ik ineens aan de Budweiser Clydesdales denken.

Dashing through the Snow
Afbeelding

Vandaag 'vluggertje' met ecoline en potlood

Arabier
Afbeelding

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:26

Wauw RenskeFrea, wat heb jij al vorderingen gemaakt sinds je allereerste posts. Knap hoe jij doorzet en het resultaat wordt steeds beter en beter.

Ik heb heel het topic doorgenomen en genoten van de prachtige, grappige en schattige werken die hier voorbijkwamen en dan de die hard kern die overblijft *\o/*

Hopelijk kan ik meedoen aan de 2016 Challenge, die komt er toch ? Ik teken momenteel wel geen paarden, wel honden (of 1 bepaalde hond zeg maar :P ) en mensen. Misschien binnenkort dat ik het terug een kans geef. Mijn laatste paard was nogal vaag qua uitwerking. Er bleven steeds minder details over naar mate het beestje kleur kreeg :+

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:36

Ik ga volgend jaar weer mee doen als het weer is. dan iets met ook andere dieren? Ik hoop dat ik het dan wel volhou

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:48

yvanna schreef:
Ik ga volgend jaar weer mee doen als het weer is. dan iets met ook andere dieren?
of schetsen zonder opgelegd thema :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:33

hmm, ik vind paarden beter, anders wordt het wel erg makkelijk allemaal. of niet soms?
dan kun je gewoon een snel prutsding maken ofzoiets.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:34

Die dikke neus in beeld is leuk RenskeFrea :j zou wat voor een kerstkaart zijn :)
Voel je je al wat beter?
Pluizebolpum, fijn je weer te 'zien' :D die laatste. .. mooi! Alle drie hoor, maar die laatste springt eruit voor mij :)

Volgend jaar weer is vrij denk ik?

Afbeelding
344/365
Weer grafietpoeder op papier.
En ja, je wordt er smoezelig van. Het vlekt nogal :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:24

of schetsen van alle dieren en niet enkel paarden? :) dan ga ik misschien ook proberen mee te doen (helemaal vrij schetsen is ook goed voor mij, maar dat is zo ruim dat de uitdaging er misschien snel uit is )

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:25

dat bedoel ik. dat de uitdaging er snel uit is.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 21:45

Zelf heb ik wel gemerkt dat één onderwerp je dwingt tot experimenteren en uitdiepen :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:01

Fnanne Wat mooi! En o, zo snoezig dat ieniemienie slapende veulentje. Het heeft wel iets van van die oude platen weg zo.
Mja, van de week wilde de blauwe ecoline niet zo goed van mijn handen. Sta je bij de AH te betalen. Of ik door een paard gebeten was? (ze kennen me daar van de paarden) Ik vind het mooi spul zo te zien, dat grafietpoeder, maar waag me er nog maar even niet aan, ik vraag me af wat voor commentaar ik dan krijg. :')

Als verdieping voor een nieuwe challenge zou je ook kunnen denken aan één soort materiaal. Dat je zelf bedenkt welk medium je gebruikt en dat dan een jaar volhoudt (of dat je zelf bedenkt welk onderwerp je het hele jaar gaat doen). Lijkt me ook best wel moeilijk. Want op zich ben ik het er wel mee eens dat je verdiepen in één onderwerp het nodige van je creativiteit eist en zorgt dat je vroeg of laat eens uit je veilige doosje stapt.

Vanochtend teveel verplicht binnen zitten. Iets met mannen op en onder het dak. Ben maar een paardje gaan natekenen. Stift, wit potlood, referentieplaatje en Gimp om de kleuren weer origineel te krijgen. Dat 'doek' gevoel komt van het papier, soort van doe-het-zelf spul, en in het echt vind ik 'm mooier.

Galop
Afbeelding

(en geheel en totaal off topic maar poeslief is weer APK goedgekeurd *\o/* )

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:39

betadine schreef:
yvanna schreef:
Ik ga volgend jaar weer mee doen als het weer is. dan iets met ook andere dieren?
of schetsen zonder opgelegd thema :j

jaa precies!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:40

dat wel fnanne, alleen ik en nogmeer anderen tekenen ook andere dingen. en soms heb ik even geen motivatie in een paard, maar wel in andere dieren bijvoorbeeld of personen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:23

Mooi effect zo pluizebolpum :j dat attente oogje maakt 'm heel sprekend :)

Wat betreft een vervolg op de challenge, ik zou er persoonlijk een beperking aan verbinden. Of dat qua materiaal is zoals pluizebolpum aandraagt of qua thema, maar anders wordt het erg vrij en gemakkelijk denk ik ;)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:56

Het is juist de uitdaging om elke keer weer met een idee in hetzelfde onderwerp te komen.
Iedereen om mij heen vraagt steeds: moet je nou al weer een paard tekenen? Ja dat is dus de hele insteek ervan :P En ik vind dat ook wel erg leuk door het jaar heen. Binnen het onderwerp kan je ook erg creatief zijn natuurlijk :)

Fnanne, prachtig zo met dat veulentje, geeft zeker gaaf effect zo dat weghalen.
Ik voel me nog niet helemaal top, maar gaat ook niet slechter gelukkig. Heb vandaag een dagje vrij genomen om bank te hangen en te tekenen en films te kijken, dan komt het vast snel goed :j

Pluizebolpum, je bent er nog :wave: Ik vind je budweiser erg leuk en die van gister vind ik ook heel gaaf. Ben wel benieuwd naar het origineel nog. Gaan we nog eens met zijn allen meeten met de berg tekeningen ofzo? :D

Mijne van gister is naar een foto uit een boek van Vavra, met een wit en sepia pastelkrijtje op grijs A4 pastelpapier. Eens een wat grover werkje :)

Afbeelding

Nu eens een poging wagen voor die van vandaag en eventueel wat andere dingetjes afmaken :)
En moet dringend aan mijn kerstkaartje beginnen maar ik heb geen inspiratie :(

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:03

Ondanks de grove streken toch een fijn portret RenskeFrea :j
En een fijn dagje gewenst. Klinkt heerlijk! (Met andere woorden... wil ik ook... ;) )

Afbeelding
344/365
Gemengde technieken op papier.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:16

met alleen een bepaald soort materiaal is ook wel top!

mooie werkjes weer

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:29

Gaaf Fnanne, lekker kleurrijk!!
Al met al gaat zo'n dag best snel voorbij en heb je aan het eind het gevoel dat je helemaal niks nuttigs gedaan hebt :P Maar is best lekker op zijn tijd. En als het dan slecht weer is dan is het binnen hangen zeer rechtvaardig iig.

Pastelkrijtjes op A4 groen papier. Altijd jammer dat de scanner je toch wat hardere details geeft dan het origineel is, dan zie je dat je wat stukjes vergeten bent te kleuren enzo :P
Het is naar een foto uit mijn Tim Flach boek.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:28

RenskeFrea Mooi! Allebei. Het hoofdje is lekker grof getekend, de witaccenten geven het wat sparkelends. Przewalski is 'gewoon' mooi geworden zo. Mooi koppie, proporties en achtergrond en prachtige borstelmanen. Dat thuiszitten doet je goed, qua tekenen dan. Voel je je ook alweer wat beterder?

Fnanne Ontzettend mooi werk. Lekker kleurig en ook qua poses lekker fel. Ik vind 'm heel gaaf.

Deze zat al een paar dagen in mijn hoofd maar was n.a.v. een nachtelijke escapade van vzpaard wel erg toepasselijk. Mevrouw was ontsnapt en heeft er een nacht flink stappen op en rond het erf op zitten. Vanochtend stond ze drijfnat van de regen voor haar dichtgevallen staldeur. Dus maar even een frisse en vooral droge deken opgesnord. Eentje van opa die bijna iets te groot is. En daar stond ze precies zo bij te kijken. Ook dat ze evengoed nog niet eens haar stal in mocht om uit te slapen. Dat hok moest eerst uitgemest en dat dúúrt...
Gimp en dat vreemde idee van een chagrijnig paard in een roze met wit gestipte onesie dat al een tijd in mijn hoofd spookt. Misschien wordt het tijd voor nieuwe medicijnen. :P

Pyjama Paarty
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 15:32

Zonder medicijnen worden ze leuker pluizebolpum :D heerlijk ding weer :j
Niet nuttige dagen zijn soms ook heerlijk RenskeFrea :) (vraag me alleen af wanneer mijn laatste was...) Knappe borstelmanen inderdaad :j dus de dag was toch nog nuttig :)

Vandaag eigen paardlief weer eens. Aquarel is toch best leuk en te hanteren :j

Afbeelding
346/365
Linde.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:24

prachtig die grafietpoeder! Lijkt mij verschrikkelijk moeilijk.
Fnannen: 344 is zooooo gaaf!!!

Pluizebolpum: 'vurig' is mooi kunstzinnig. Blijf daar naar kijken
Pyjama Paarty is echt orgineel!
RenskeFrea: bevalt het grove je? Ziet er los opgezet uit. knap!