[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:58

:#

Linker mouwtje is gewoon gelukt! Rechts gaat dus geen problemen meer geven, tenminste dat hoop ik :D

Nu alvast weer aan het voorwerken en veel filmpjes kijken hoe ik netjes kan opnemen en hoe ik de zijkanten netjes ga sluiten met de hand, dat vind ik ook nog wel een dingetje := Hebben jullie daar tips voor?

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:06

BloemBloem, netjes hoor! Aan elkaar naaien zou ik met de matress stitch doen. Op Youtube staan fijne tutorials!

Jullie hadden nog een foto tegoed van mijn vestje :D :
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:17

Wat een mooi vestje. Hoop werk met die kleine steekjes volgens mij, maar het resultaat mag er zeker zijn.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:21

Dank je! Hoop werk was het zeker. Ben er begin januari mee begonnen en hij was gister klaar :D ik brei gelukkig vrij vlug, zeker op die kleine 3 mm pennetjes.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:31

Fantastisch <3

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:30

Mooi geworden BloemBloem, ziet er netjes uit!

Tennan, prachtig vest!
De eerste keer doorknippen is spannend. :D Been there and done that. Daarna went het wel. Ik bereid de steek voor met de naaimachine. Gaat goed en snel en ik vond dat veiliger dan met de hand. De viltnaald is een goed idee, ga ik onthouden.

Gezellig de kattenfoto's. Wel een beetje lastig breien :P Helaas heb ik geen schootkat meer, wel een gezellig-tegen-me-aan-lig-kat, maar mis het wel dat hij niet op schoot komt.

Lalidan, leuk dat je ook continentaal breidt. Ik ken niet veel mensen die dat doen. Er zijn zoveel soorten continentaal. Heb me daar eens in verdiept toen ik continentaal wilde gaan breien. Eigenlijk wel hilarisch dat iedere manier zijn eigen naam krijgt. Duits continentaal breien (linker wijsvinger in de lucht, bij averechts breien draad voor de naald), Noors continentaal (gesloten hand- vinger op de naald, bij averechts breien draad achter de naald), Russisch, Portugees en nog anderen die ik nu even niet meer weet. Jij merkt dus ook verschil met belasting in je handen en polsen. Ik wil echt niet anders meer en het gaat ook zoveel sneller.

Ik ben nog bezig met het patroon van Linka Neumann. Wordt helemaal kierewiet van het patroon. Zal blij zijn als de trui af is.

Iemand vroeg nog naar een simpel patroon. Als je je aanmeld bij Ravelry.com kan je daarna deze link open klikken. Dit is een gratis patroon en er is een link naar video's, waarin technieken voorgedaan worden. https://www.ravelry.com/patterns/librar ... ep-sweater .

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:47

Akecheta, prachtig zeg. Maar kan me voorstellen dat je daar kierewiet van wordt!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 08:28

tennan schreef:
BloemBloem, netjes hoor! Aan elkaar naaien zou ik met de matress stitch doen. Op Youtube staan fijne tutorials!

Jullie hadden nog een foto tegoed van mijn vestje :D :
[ Afbeelding ]

Wat een enorm snoezig vestje! Echt heel gaaf! <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:08

Wow hier komen echt prachtige vesten en truien langs :wow:
Ik zou dat ook graag willen kunnen, maar ik hou me maar bij het spinnen van wol en laat het breien aan mijn moeder over _O- en geniet van jullie werkjes

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:45

Oh dat is ook echt iets wat ik nog zo graag zou willen leren; wolspinnen

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:15

Laat ik dan ook maar eens wat laten zien :o
Dit is mijn laatste brei project. Zoals je ziet met veel kleuren <3

Afbeelding
Nu ben ik weer aan het haken en borduren. Ook leuk.

Akecheta schreef:
Ik ben nog bezig met het patroon van Linka Neumann. Wordt helemaal kierewiet van het patroon. Zal blij zijn als de trui af is.

Heb je geen magneetbord? Zoiets als dit:
https://www.hobbydoos.nl/winkel/product ... etbord.asp
Bedacht voor borduren maar werkt ook heel fijn voor andere telpatronen.
Bij breipatronen leg je het magneetstripje telkens boven de toer die je aan het breien bent zodat je ook kunt zien hoe de vorige toer er uit ziet. Werkt echt perfect!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:48

Oh ja spinnen, lang geleden gedaan en wat vond ik het fijn werk. Super geregeld Veriye. Jij spinnen en mams breien. Top combi :j

Prachtige trui spotless!
Ik gebruik geeltjes om het patroon af te dekken, werkt hetzelfde als de magneetstrips. Het lastige van dit patroon is dat ik bijna het hele patroon met 3 kleuren brei en ik iedere naald opnieuw moet bepalen waar ik de draden omsla om te grote lussen te voorkomen. Ik heb 2 kleuren aan mijn linker wijsvinger en 1 rechts, dat voorkomt dat de bollen in elkaar draaien, maar het is wel super goed op blijven letten. En dat met 320 steken op een naald, lijkt geen end aan te komen :x Nog vier naalden en dan kan ik eindelijk gaan minderen.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:25

Ah, je hebt dus geen "moeite" met het telpatroon maar met de 3 kleuren :)* De catching floats techniek ken je ook wel denk ik? Ik catch mijn floats standaard de derde steek dus daar hoef ik dan niet meer over na te denken. Maar een extra hand voor de 3e kleur zou idd praktisch zijn. :')

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:14

Akecheta schreef:
Oh ja spinnen, lang geleden gedaan en wat vond ik het fijn werk. Super geregeld Veriye. Jij spinnen en mams breien. Top combi :j

Ja, ik vind dat ook prima zo haha!

Leuke trui weer Spotless <3

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 13:17

Ik heb mijn patronen op mijn ipad in procreate. Als je er een nieuwe ‘layer’ overheen opent kun je op je patroon tekenen/afstrepen wat je wil. Zelfs arceren, zodat je de vorige rij nog makkelijk kunt zien. Die layer kun je altijd weer verwijderen. Ook super handig! En alles lekker digitaal :P
Kun je ook makkelijk inzoomen of aantekeningen erbij zetten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:26

Wauw spotless wat een prachtige trui!

Mijn opgenomen steken lijken te lukken, eerste pen breit alleen voor geen meter :+ Zijn daar nog foefjes voor of heb ik ze te strak opgenomen?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 00:41

Thnx allemaal voor de complimenten :o Nou nog zien hoe lang die heel blijft bij mijn partner _O-

Klinkt idd als te strak opgenomen steken BloemBloem ;( Let je ook op dat je ze niet per ongeluk gedraaid op je naald hebt zitten en daardoor gedraaid breit?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:33

spotless schreef:
Thnx allemaal voor de complimenten :o Nou nog zien hoe lang die heel blijft bij mijn partner _O-

Klinkt idd als te strak opgenomen steken BloemBloem ;( Let je ook op dat je ze niet per ongeluk gedraaid op je naald hebt zitten en daardoor gedraaid breit?

Ik denk dat het daar mis ging, steken waren niet te breien :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:58

Ik ga bijna aan mijn nagels kauwen :D .....

Wat ik ook doe, die eerste naald met opgenomen steken is werkelijk onbegonnen werk! Heb echt geen idee wat ik verkeerd doe.

Via de goede kant van mijn werk neem ik er 56 op via mijn haaknaald en via de achterkant van de haaknaald laat ik ze afgleiden op mijn brei pen, vervolgens draai ik mijn werk en begin ik met de eerste pen, maar echt er valt geen steek te breien! Of moet ik dan aan de voorkant van het werk beginnen met breien, wie o wie helpt mij verder :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:28

Het blijft ook altijd strak. Immers, je breit een steek die al gebreid is. Dus het voelt een beetje als 2 keer in 1 steek breien. Dat is normaal.
Hoe jij ze opneemt met je haaknaald snap ik niks van, sorry, dus daar kan ik je niet mee helpen.....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:13

Allemensen! Mijn handen staan werkelijk krom, drie uur bezig geweest met 56 steken, maar de eerste
pen staat er op! Volgens mij nam ik verkeerd op, waardoor er een lus ontstond en ik de steek niet meer kon breien.

Op naar de hals dan zijn maar 192 steken := :D :))

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:08

Tegen de tijd dat je die gedaan hebt heb je het wel door :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:32

spotless schreef:
Tegen de tijd dat je die gedaan hebt heb je het wel door :+

Andere mouw ging een stuk soepeler :+ :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:02

Hals opnemen en afwerken in gerstekorrel is gelukt! Enige wat ik nu nog voor elkaar moet zien te krijgen is het in elkaar zetten van de zijkanten en mouwen.

Hierna wil ik graag eens wat voor mezelf breien, hebben jullie tips voor een makkelijk patroon voor een trui of sokken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:30

@BloemBloem: ik zocht ooit op Easy knit sweater. Ik kreeg allemaal makkelijke dingen. Maar ik zou wel iets kiezen wat je echt mooi vindt, dan is het zoveel leuker om te maken.

Eens in de zoveel jaar brei ik weer wat. Ik hou er eigenlijk helemaal niet zo van, ik ben veel te ongeduldig en kan het moeilijk wegleggen :))

Maar ik dacht: ik doe een project om mijn wol op te maken.
Bolletjes opgemaakt: 2
Nieuwe bolletjes gekocht om het project wat mooier te houden: 4

:))

Maar dit is hem geworden. Patroon van DotPebblesKnits.
Afbeelding