[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:20

Oh Niobe, dat is wel raar. Ik zie ze echt voor 5 dollar -O-
Via deze link anders (hier staan alleen ook de andere merken en niet alleen paintworks tussen) : http://www.herrschners.com/SpecialPromo ... ection=220
Naja, actie eindigt morgen, wellicht heeft iemand er nog wat aan :)

Dallista, het is zo herkenbaar. Ik zie ook elke keer mooie voorbij komen en denk : jaaa die wil ik ook nog! Maar ik moet van mijzelf echt eerst mijn herten afmaken, want heb nog 2 nieuwe grote paintings liggen, dus mag echt niet teveel nieuwe kopen.

Hahaha, leuk is dat, als je zulke oude dingen tegenkomt. Weer iets voor op de stapel to do ;)

Ik heb gister weer 2 kleuren gedaan van mijn schilderij. Zijn vrij kleine kleuren dus weinig verschil te zien. Hoop vandaag en morgen nog 2 kleuren te kunnen doen, dan zal ik weer een foto plaatsen! :D

AnoukS_

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:03

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:18

Net weer wat foto's gemaakt.

voorkant "Wild Thing".
Afbeelding en de achterkant Afbeelding

Dat kleedje dat ik tegenkwam. Is niet zo groot, maar het is vervelend knopen. Het is steeds met twee draadjes ipv 1, en de draadjes zijn heel 'hard' i.p.v. het zachte spul van die nieuwere kleden. Ze gaan alleen met heel veel kracht door de bedrading. Plus, het is voorgedrukt stramien, en er klopt niets van. De eerste paar rijen onderaan zijn okay, maar dan is er bij de produktie kennelijk iets fout gegaan, en is het drukken wat verschoven, zodat het moeilijk te zien is of een kleur nou aan de horizontale bedrading erboven of eronder geknoopt moet worden. Misschien is dat ook wel de reden dat ik er als kind nooit aan begonnen ben... :o

Afbeelding

En de Mesa Horses van Plaid waar ik zsm ook weer mee verder wil. Wel een goed voorbeeld van wat ik bedoelde een paar dagen geleden, dat Plaid ook vaak een stuk minder gedetailleerd is dan Paintworks.

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:44

Vandaag op de vrijmarkt gescored, voor twee euro (nog in het plastic!). Niet dat de afbeelding nou zo super is, maar ben wel nieuwsgierig, heb nog nooit iets van Bruynzeel gemaakt, en lijkt erg gedetailleerd.

Zag trouwens ook een borduren op nummer liggen, ik wist niet dat dat ook bestond. :=
Afbeelding

edit: wow. Hebben jullie dit wel eens gehad bij een schilderen op nummer?!
Inc exacte verhoudingen van het mixen, tot zelfs bij L 4 kleuren, met een verhouding 1:2:1/4:1/2
Beetje overdreven, misschien? Gelukkig zitten er ook extra lege potjes bij voor veelgebruikte mengkleuren. _/-\o_
Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:05

Prachtig zeg, die knoopkleedjes! Daar heb ik het geduld niet voor denk ik ;)

Zelf heb ik ooit een schilderij van Bruynzeel gemaakt, waar de mengkleuren inderdaad ook zo weer werden gegeven, maar dat werd helaas niet helemaal realistisch. (kan er ook aan gelegen hebben dat ik een jaar of 10 was :P)

Zal binnenkort even een update plaatsen van mijn schilderen op nummer van Schipper, die een halfjaar onder het stof heeft gelegen... :P

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:31

Wat is je knoopkleed gaaf geworden Dallista!! :)

Ik ben erg benieuwd hoe ik de Plaid vind schilderen. Als ik mijn herten af heb ga ik daar aan beginnen namelijk hihi :)

En, jemig, wat een gedetailleerde beschrijving voor de mengkleuren zeg! Heb ik ook nog nooit zo meegemaakt. Of het er nu echt makkelijker door wordt.... :')

Ik heb weer een update, van vorige week. Deze week geen tijd had om te schilderen, wellicht komende weken weer.

Laatste die ik hier heb laten zien:
Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding
Niet een hele duidelijke foto zie ik :o
Maar ben nu wel bezig met de kleuren van de herten, dus dat vind ik onwijs leuk! Kan ik die helemaal mooi afmaken :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:03

Normaal ben ik meer van dit formaat qua schilderwerk
http://i.gyazo.com/ac61ea484192f5e1f1a95f532f01a9c4.png

Maar ik heb nu maar eens een schilder op nr bij de action meegenomen. Niet geweldig mooi en de verf zal ook wat minder zijn. Maar nu kan ik eerst eens zien of het iets voor mij is dat gepriegel :D

Hangen jullie ze ook echt op of wat doen jullie ermee als ze klaar zijn?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:15

capopjekop schreef:
Normaal ben ik meer van dit formaat qua schilderwerk
http://i.gyazo.com/ac61ea484192f5e1f1a95f532f01a9c4.png

*\o/* Lache!!! :D
Citaat:
Hangen jullie ze ook echt op of wat doen jullie ermee als ze klaar zijn?

Van de Action? Eigen huismerk, of...?
Ik heb er een paar aan de muur, helaas geen ruimte voor meer, mijn wanden zijn bedekt met kasten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:18

Nee gewoon in het algemeen :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:35

Wauw wat komen hier mooie dingen voorbij! Vooral de lavendel is prachtig, ik ben verliefd op de kleur paars.
Ik heb onlangs twee schilderwerken weg kunnen gooien, verf was opgedroogd, had ze te lang laten liggen en sommige kleuren had ik verkeerd gemengd.
Waren overigens goedkope schilderijen van de intertoys. :=
Nu las ik wat over Schipper schilderijen, daar hoef je niet te mengen? Klopt dat?
Want ik ben daar dus echt verschrikkelijk in. De ene keer maak ik teveel verf, de andere keer te weinig waardoor je weer kleurverschil krijgt. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:04

Schipper hoef je inderdaad niet te mengen!
Van het werk waar ik nu mee bezig ben, zijn ook een paar kleuren eigenlijk te droog. Maar als ik met die kleuren bezig ga pleur ik er een zooi water in en dan is het wel weer los te roeren. Gaat best! :P

Ik wist niet dat de Action ook schilderen op nummer heeft liggen, maar ben eigenlijk ook weer niet verbaasd := Wat heeft de Action nou niet... ;)
Ben wel benieuwd hoe die wordt!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:38

Mengen is niet zo moeilijk als het lijkt, gewoon altijd in de gaten houden dat de donkerdere kleur overheerst, dus daar altijd wat minder van nemen dan de lichtere. En als je vaker 2 kleuren moet mixen, ja, dan zal de mix kleur wel een andere tint hebben. Dat voorkom je nooit. Maar je ziet het ook niet, dus dat maakt helemaal niet uit.

Anouk, wat is 'ie toch mooi! :9

Andere knoopkleedje (kussen cover) is af! (maar het schimmel paard is toch wel een stuk mooier... en zachter)
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:19

Een kennis van me heeft een hele mooie oude olieverf PbN van Ravensburger. Slechts twee van de kleuren geverfd. Ik heb een high-res scan gemaakt van het paintboard (en de cover). Er zit helaas geen apart controleblad bij, in elk geval niet meer, ding is van eind jaren tachtig, maar omdat er nog heel weinig van geschilderd is, en niet zo goed (je ziet de randen van de vakjes nog!), is dat geen enkel probleem.

En bij het opruimen net kwam ik wat leuks tegen: het controleblad van de "white stallion". Ben ontzettend blij, want dacht echt dat ik die weggegooid had!

Van beide heb ik scans, en die wil ik laten afdrukken op... canvas? cardboard? Iets stevigers dan papier in elk geval. ;-) Geen idee waar zoiets kan, zal eens rondneuzen. Tips, suggesties zijn welkom.

Oh, en ik was gisteren bij de Action en zag de PbNs inderdaad liggen. De plaatjes waren nog best aardig, maar niet mijn ding.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:15

die van de action heb ik maar heb ik wel weer weg gegooid vond het niet mooi worden

ben nu met iets heel anders bezig en dat is een granny square deken haken :o dus ben nog wel even zoet

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:18

Bella Italia-update:

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:10

Aw, die wordt echt heel leuk.
Schilderen, handwerken etc. ligt even stil bij mij na een kleine (geplande) ingreep aan een hand. Kan er alweer prima mee typen, maar dingen goed vasthouden is nog wat pijnlijk, en ik wil de hechtingen ontzien. ;-) Ondertussen toch maar eens kijken of ik iets kan regelen met scans afdrukken op canvas o.i.d....

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:53

Wat wordt die ook leuk mimi! Leuk, nu de groene kleuren er zo bij komen haha :D

Hoop dat je snel weer 100% alles kan Dallista!

Ik heb ook weer een update. Begin er zelf steeds meer tevreden over te worden, sommige details zijn zó gaaf! :)

(en vind het zelf altijd leuk het verschil te zien :P)
Laatste update
Afbeelding

En nu: (sorry voor fotokwaliteit.)
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:40

Anouk, wat is ie toch leuk! Hoe staat het er nu mee?

Mijn hand is inmiddels redelijk hersteld, alleen nog wel stijf, maar ik kan er weer mee knopen en schilderen. Het schilderen staat toch nog even op een laag pitje, want ik wil nog wat TV series kijken. :o Gelukkig is er dan dit om de handen beweging te geven:
Afbeelding

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:11

Kijk eens :-)! Mijn schilderij is af!

Afbeelding

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:14

Wauw gaaf!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:18

Wat is die mooi geworden! Schattig met dat ezeltje. :-)

Mijn spook-pony. :D

Afbeelding

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:08

Met een nieuw schilderij begonnen! Ländliche idylle van Schipper! Moooooi....!

Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:42

Wat een prachtige resultaten weer!
Ik heb mijn schilderij ook eindelijk af.. (jaar mee bezig geweest :(:) )

Binnenkort plaats ik het resultaat wel even.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:13

Gaaf al die verschillende kunstwerken. Mooi kleuren!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:48

Eindelijk kan ik nu ook mijn resultaat showen. Heeft anderhalf jaar geduurd ongeveer :+ vanwege tijdgebrek. Verf was bijna getransformeerd tot rubber, maar was met een flinke plons water nog wel te gebruiken.

Afbeelding
Het merk van dit schilderij is Schipper