[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:14

patpen schreef:
Enne: ik heb een stempel maar er is niet aan te doen dan "er mee te leren leven". Dus een stempel wil niet per definitie zeggen dat er wat aan te doen is ;)

Had het nu ook over deze specifieke situatie, niet alle situaties.. :) Het zou fijn zijn voor Maartje als er duidelijker wordt in welke hoek het zit en wat er aan gedaan kan worden!
Ik heb zelf ook een 'stempel', weinig aan te doen. Heb heel wat keren gewenst dat het iets duidelijks zo zijn, maar dat is het niet geworden.
Dan maar het beste er van maken.

Fenn

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:51

Ik ben bijna klaar met de laatste bol aan mijn sjaal. Hij is enorm breed en misschien iets minder lang dan ik bedacht had, maar ik vind het goed. Ik ben me nu alleen zenuwachtig aan het maken over het afwerken. Hoe kan ik fouten voorkomen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:57

Fenn: niets om zenuwachtig over te worden hoor! Als je zo ver bent, praten we je er wel doorheen ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:37

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:53

Belangrijkste van het afwerken is overigens een foto maken en die hier plaatsen :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:08

Maartje_M schreef:
Belangrijkste van het afwerken is overigens een foto maken en die hier plaatsen :P

_/-\o_
Sorry, vergeten te melden ;)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 02:55

Die rode draad is echt heel gaaf! Vooral dat stukje ajour. Welk materiaal/merk is het?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:11

Die rode draad is op verzoek gemaakt en dus uniek :D. Er zit een heel leuk wolwinkeltje in Maartensdijk en die heeft deze wol voor mij gemaakt.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:33

Hallo allemaal,

Ik kom dit topic nu pas tegen. Net nu ik na een aantal jaren weer eens een brei-project wil beginnen. :7

Ik zag deze maar vond 'em best wel duur (of in ieder geval een hoop geld ;)) dus wil ik 'em zelf maken. Vooral de geschulpte rand in combinatie met de kabels vind ik erg leuk. In de winkel heb ik al even goed gekeken en daarbij hebben ze lappen met de kabels gebreid en deze in verschillende richtingen aan elkaar gezet. (Misschien dat ik 'em zelfs nog wel bestel zodat ik thuis even rustig kan kijken.... :oo )
Nou heb ik wel eerder dergelijk dingen geprobeerd maar als ik zonder patroon werk wordt het meestal uiteindelijk niet wat ik in het hoofd heb :+
Is er hier iemand die daar goed in is en die nog wat tips heeft? (De theorie; proeflapje, steken tellen enz. weet ik wel... toch lukt het tot nu toe niet :? )

Gr. Marion

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:45

Héél leuk vest maar of dat zonder patroon te breien is????
Volgens mij is er wel een soortgelijk patroon te vinden op Drops. Dan heb je nog enig houvast. Ik zou er iig niet aan beginnen zónder patroon en ik ben toch echt niet onervaren in het breien :o

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:06

Grappig, mijn moeder breit echt alles zonder patroon. Zelf vindt ze het niets bijzonders en kent ze niet anders, maar ik kom er de laatste tijd achter dat het echt knap is :=
Goed ontworpen die draad +:)+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:02

Heb mijn to-be trui weer eens uit de breimanier gepakt. Heb al weer 18 naalden gebreid. Nu maar even gaan hardlopen en dan hoop ik vanavond nog 8 naalden te kunnen breien, dan kan ik het patroon weer een blokje opschuiven!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:27

Hier ligt alles (letterlijk en figuurlijk) stil; er wordt niet gebreid of wat dan ook van handwerken. Ik lees wel als er wat gepost wordt en als er problemen zijn, probeer ik wel te helpen!
Lig redelijk plat op bed onder morfine op verdenking van (weer) een hernia 8)7

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:28

Oei, sterkte Patpen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:29

sterkte patpen...

ik ben maar aan het borduren geslagen :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:32

Dank jullie wel!

Wilde het breien niet lukken Annemieke?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:09

breien heb ik al heel lang niet gedaan...ik ben aan het haken geslagen.

als ik bedenk dat ik over een babysokje 1 avond deed en met haken 20 min. dan is de keuze makkelijk voor mij. :=
Ik lees wel mee....omdat ik het erg knap vind dat iemand hele grote dingen kan breien en daar geduld voor heeft. mijn moeder doet het ook. Ze is nu bezig met een doopkleed. Echt fijn-minie spul...ik heb daar het geduld gewoon niet voor... dus respect voor de breiers...ik ben een luie haker :P

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:09

Sterkte Patpen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:14

Haken zou nu misschien de enige optie zijn wat handwerken betreft. Maar daar ben ik nou weer net niet zo goed in (en vind het ook het minst leuke om te doen O:)). Ik vind dat priegelbreien wel een uitdaging! Ergens redelijk in het begin staat een grote omslagdoek die ik in 2007 gebreid heb. Toen lag ik (ook) op bed met 4 nek hernia's en zwaar onder de morfine. Anders zou ik hem misschien niet eens gebreid hebben :=. Hoewel het een prachtig stuk breiwerk geworden waar ik best trots op ben! Alleen liggend breien is errug lastig..... Ik was net even beneden en zag die rode poncho liggen. Zo jammer dat ik daar nu niet mee verder kan ;(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:49

Jouw tijd komt wel weer Patpen, eerst even je lichaam wat rust geven :(:)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:14

Anne_mieke88 schreef:
sterkte patpen...

ik ben maar aan het borduren geslagen :P

Daar loopt ook een toppci over maar die is niet erg levendig helaas

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:22

Ik verveel me -O-
Is er nou niets aan handwerken te doen bijna plat liggend op bed :?
Wat voor projecten lopen er: rode poncho uiteraard, 4 borduurwerken van Marjolein Bastin (jaargetijden), haakwerkje (maar daar ben ik sowieso niet erg handig in), meerdere kleine quilt projectjes. Bah, ik baal gewoon van die rug! Het gaat dus nog niet veel beter ondanks die morfine 8)7. IK WIL WAT DOEN!!!! Heeft er ook niemand een probleem waar ik online mee kan helpen :=

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 16:13

Balen Patpen :( veel sterkte.
Hier even geen vragen, ben nog op reis, dus maar 1 eenvoudig project. Zijn er op handwerkfora geen vragen misschien?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:13

Patpen veel sterkte. Ik heb ook regelmatig last van mijn rug maar gelukkig kan ik wel doorgaan met de dagelijkse dingen mits licht aangepast. Bij mij is het ook geen hernia mar komt het door mijn lopen/val van paard

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:08

Ik kom me hier ook eens melden :D

Heb van kleins af aan leren breien van mijn oma en moeder. Vroeger altijd sjaaltjes gemaakt en vond het heerlijk te zien wat mijn moeder en oma maakte. Nu zelf begonnen. Door allerlei redenen vind ik het moeilijk om te breinen met kleine/dunne naalden (hou het gewoon echt niet vol ) Maar grote steken, snelle halen, snel thuis gaat me aardig goed af.

Heb vorig jaar een rondje sjaal gemaakt van hele dikke wol en ben nu bezig met een poncho met capuchon voor mezelf.
Vorig jaar ongelofelijk toffe wiol gevodnen in een winkeltje in middelburg. Helaas was het daar de laatste batch en dus nog wat op internet kunnen vinden. Dat heeft in de kast gelegen tot gisteren en ben nu dyus aan de slag gegaan met dit:
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 13&lang=nl

Ben zelf van het aanpassen..dus wil nog wel eens wat anders doen..maarja geeft het een eigen tint :D

En nu ik aan het typen ben dacht ik...ik kijk eens of de wol er weer is...en rara:
http://www.schaefer-weltweit.com/5033-6 ... aeuel.html

Hier ben ik nu dus mee aan de slag, ze hebben ook nog hele leuke andere kleurtjes. Ik vind het echt ongelofelijk fijne en leuke wol.
De sjaal heb ik vorig jaar met deze kleur wol gemaakt;
http://www.schaefer-weltweit.com/5033-8 ... aeuel.html

@patpen, ik weet hoe je je voelt helaas..heb ook lang plat gelegen en heb leren breien op mijn rug...gewoon gaan met die banaan. Kussens onder mijn armen zodat ze hoog kunnen liggen en ik mezelf nietin de weg zit en aan de slag! Het heeft wat tijd, frummelen en moeilijkheden gekost, maar ik was blij dat ik kon liggen.