[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:00

Ash_ schreef:
Oke top. De derde toer snap ik nu!!

En die hv moet dan ook in elke bestaande steek toch?

Elke?
Om een rondje af te sluiten, maak je hem maar eenmalig en in de eerste steek van de laatste toer (als je met een stitchmarker werkt... degene met een stitchmarker erin)

Ik adviseer je sterk om met een stitchmarker te werken lol, anders als je de tel kwijtraakt kun je bijna het niet terugvinden, met een stitchmarker markeer je de eerste steek van een ronde (en die verschuif je dus aan het einde van iedere ronde naar de nieuwe 1e steek).
In het begin zou ik niet gelijk 'echte' stitchmarkers kopen, want tja... je weet nog niet of je deze hobby vol gaat houden natuurlijk, een ietwat uitgebogen paperclip werkt ook prima, of een oorbel (hangertje, geen steker), of gewoon een draadje van een contrasterende kleur

Ash_

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:18

Ow haha, die hoeft maar een keer. Goed te weten. De moeder van een vriedin van mij heeft een hobby winkel dus ga kijken of ze zoiets heeft als een stitchmaker.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:28

Ik snap wat je bedoelt Annemiek, maar het is garen van Katia, voor naald 3-3.5 maar zoals je ziet, splijt het als een malle.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:33

Krissis schreef:
Ik snap wat je bedoelt Annemiek, maar het is garen van Katia, voor naald 3-3.5 maar zoals je ziet, splijt het als een malle.

Lol, wel voor dit poppetje ziet het er leuk uit :P alsof ze een haarborstel nodig heeft :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:35

Ash_ schreef:
Ow haha, die hoeft maar een keer. Goed te weten. De moeder van een vriedin van mij heeft een hobby winkel dus ga kijken of ze zoiets heeft als een stitchmaker.

Hobbywinkel heeft ze zeker, worden verkocht per 10 of per 20 (de simpele maar afsluitbare dan...)maar die heb ik ook wel nodig want stitchmarkers zijn bij mij van die dingen die wonderbaarlijk lijken te verdwijnen.

Haaknaald ook trouwens, maar die kan ik meestal vinden tussen de zitten en armleuning van mijn stoel :')

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:36

Dat heeft mij ook doen bewegen om ze niet allemaal los te knippen want als ik ze los knip, moet ik ze op een of andere manier bevestigen in het hoofd.
Ja, voor hier geschikt, maar kga later er een ami mee maken, ik laat me verrassen hoe dat gaat.

Euh, had ik al gezegd dat ik later op je pb zal reageren? Ben nu via de mobile op het net en dan is het reageren op een lange pb lastiger

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:37

Das ook de plek waar ik mijn haaknaald vaker terug vind :D
Als stitchmarker heb ik een schuifspeltje, zo'n dunne.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:33

Goedemorgen, goedemiddag.
Ooit heb ik hier wel eens gepost, maar niet echt actief gehaakt. En vakantietijd = tijd = haken :D Een echte beginner, maar kom steeds weer op dit topic uit, en wil al jullie creaties volgen. Ik hoop snel iets van mij te kunnen posten, want nu is het nog niet echt toonbaar, hihi. Ik heb 1 boekje (Lieve knuffels zelf haken), in de bieb is alles tot eind oktober uitgeleend en verder zijn hier geen patronen te vinden, dus zoek ik mij het rambam naar leuke patronen op internet (helaas nog niet hét patroon voor een paard gevonden -O- ).
Dus, nouja, dat was mijn verhaaltje denk ik. :+

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:10

Oke!!! Bovenlip is af. Onderlip de eerste 3 toeren. 4de toer is: 1v in elke van de volgende 9st van de onderlip. Maar ik heb er 18. Moet ik dan om de steek 1 vaste haken?

Daarna lippen aan elkaar maken en met het lijfje verder. Zitten wel wat schoonheidsfoutjes in de lipjes maar ag voor de eerste keer vind ik het al erg knap. Haha

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:30

Een gratis patroon voor een paard is moeilijk te vinden, maar betaalde patronen zat! Ook erg leuke!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:46

Krissis schreef:
Een gratis patroon voor een paard is moeilijk te vinden, maar betaalde patronen zat! Ook erg leuke!

geheel mee eens, ik heb wel een gratis patroon of 2 van paarden maar vind ze gewoonweg niet mooi, de mooiere patronen op dit gebied zijn echt de kooppatronen

Voor andere (gratis en koop) patronen wil ik best een aantal links plaatsen hoor, maar ga er vanuit dat dan 90% in het engels is

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:27

Oke ik ben er uit met die vorige.

Wat houd deze in? *(1v) 2x, 2v in volg. St* (24)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:07

Ash_ schreef:
Oke ik ben er uit met die vorige.

Wat houd deze in? *(1v) 2x, 2v in volg. St* (24)

uitgeschreven: *1 vaste, 1 vaste, 2vaste in 1 steek* en dit dan 6x, iets wat tussen haakjes staat of tussen sterretjes betekent vaak dat het herhaald moet worden, bij de (1v) heeft de ontwerper wel gezegd dat het 2 x moet, maar niet voor het 'hele ding' lol

Maar tot nu toe meerder je gewoon standaard, zoals elk patroon gaat, alleen wat lastig omschreven misschien (of ik ben engels te veel gewend :)
als het patroon/je onderdeel hierna doorgaat met meerderen zal de volgende ronde (1v)3x, 2v in volg St (30) zijn :P, oftewel 3x 1 vaste haken en dan eenmaal vermeerderen (2 steken in 1 steek), en dat dan 6x (30)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:12

Ik heb ook een kooppatroon van een paard (m'n eerste gekochte patroon, ik zal het nooit vergeten := ) en die is echt wel heel leuk! Heb daar ook een foto van geplaatst, kan hem nu ff niet opzoeken maar als je hier op bokt zoekt naar "Silas" en dan bij "uit de kunst" dan kom je hem tegen.
(mijn slechte Inet verbinding staat het zoeken niet toe....)
Edit: jawel!! Gelukt! Zie hier een leuk paard (al zeg ik het zelf)
[UK] [ART] Silas.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:29

Krissis schreef:
Ik heb ook een kooppatroon van een paard (m'n eerste gekochte patroon, ik zal het nooit vergeten := ) en die is echt wel heel leuk! Heb daar ook een foto van geplaatst, kan hem nu ff niet opzoeken maar als je hier op bokt zoekt naar "Silas" en dan bij "uit de kunst" dan kom je hem tegen.
(mijn slechte Inet verbinding staat het zoeken niet toe....)
Edit: jawel!! Gelukt! Zie hier een leuk paard (al zeg ik het zelf)
[UK] [ART] Silas.

Lol helaas zie ik alleen een foto van de levende versie, jouw foto heeft een kruisje dus die moet je nog maar een keer showen als je terug van vakantie ben, aantal paarden die ik in mijn favs heb staan (patroon niet in bezit dus):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou bijna zeggen dat ik me toe moet leggen op het maken van patronen van paarden lol, zoveel zijn er echt niet als je het vergelijkt met andere dieren

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:44

Ja, het DC paard <3 wie niet?! Maar wel erg veel werk met die manen zo

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:05

Ik vind inderdaad die paarse super cute. Deze staat bij mij als tabblad http://www.etsy.com/listing/44294047/co ... df-pattern . Zo leuk!
Eerst nog maar oefenen met haken (en Engelse patronen!) totdat ik zulke bedragen ga spenderen aan patronen.
Krissis, dat patroon gebruikt bij Silas is ook leuk! Speels, toch herkenbaar! <3

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:16

Krissis schreef:
Ja, het DC paard <3 wie niet?! Maar wel erg veel werk met die manen zo

Lol dat is de reden dat ik hem ook nog niet gemaakt heb denk ik :)
Ik ken de techniek ervoor wel hoor (zelfde als de blaadjes van de pompoen die ik laatst gepost had), maar het is/kan zo'n gepriegel

Naborah, voor ik zelf patronen aan ging schaffen heb ik ook gratis patronen gemaakt hoor, en nog wel af en toe, je moet eerst uitvogelen of je het wel echt leuk vind en het blijvend is voor je van alles aan gaat schaffen is mijn mening... en dan doel ik niet alleen op patronen lol

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:37

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:51

De dc patronen zijn sowieso super, maar over het algemeen echt veel werk. Ik heb hond "puppy" van haar gemaakt, bestaat (exclusief bot) uit 42 onderdelen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:15

Ik heb het over het "alfalfa" paard. Ff google'en op "amigurumi alfalfa horse" van Little Abbee.
Kan het zelf niet opzoeken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:17

Ik kom hier weer eens binnenvallen, heb al die tijd wel meegelezen, maar zelf niet zo actief geweest met haken. Nu begint het toch wel weer te kriebelen en nu lees ik over die DC patronen waar ik er volgens mij al een paar van voorbij heb zien komen en volgens mij zijn die erg leuk om te maken :D Ik kan ze alleen niet vinden... Als ik er op google komt er heel veel uit, maar geen patronen. En kan iemand me vertellen of het kooppatronen zijn en of ze dan in nederland verkrijgbaar zijn? (Ik koop niet graag via het buitenland)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:23

Ze zijn van Delicious Crochet voluit. En alleen via haar site of via een algemene verkoopdirectie te koop, niet via Nederlandse sites. Of ze echt leuk zijn om te maken... Hmm, die hond met 42 onderdelen was echt niet leuk om te maken en heb van een vriendin gehoord, die heeft de leeuw gemaakt, dat ze die nooooooit meer maakt. De uil van haar is wel leuk maar ook makkelijk, maar wel veeeeeel werk!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:28

Oke, nou ja, ik moet zeggen dat ik wel van een uitdaging hou :+ Ik ga eerst eens even op zoek of ik ze wel echt leuk vind en of ik eventueel aan een patroon kan komen.

Bedankt voor de info :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:34

Een uitdaging, daar ben ik ook niet vies van maar ben er nu ff klaar mee met haar projecten (in 4 maanden 4 projecten) maar ze zijn echt wel gaaf hoor!!