[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:46

met beschadiging zeker 15 euro minder

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:33

Oh Amber15! Mooi!!

Maar het kan nóg beter!! Mijn aandacht vestigt zich vooral op het hoofdstel, zo prachtig gedetailleerd! Het paard valt hierdoor zelfs een beetje weg. Wanneer je de contrasten bij het paard net even wat donkerder aan zet wordt het al een heel ander beeld en valt het paard niet meer weg. Dan echt wow!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:42

Dankjewel annelinnie!

Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen! Zou je hem ook willen taxeren..? Hij is voor iemand, maar ik heb geen flauw idee wat ik ervoor mag vragen!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:59

Ik ga ook maar weer eens aan het taxeren, al is er niet veel meer bijgekomen ;)

Shetpower lastig om het formaat te schatten. Als ik naar de strepen op het dak kijk, 40 bij 60 cm? erg leuk gedaan! dat het niet zo gedetailleerd is, vind ik niet uitmaken. Dat 'simpele' maakt het juist leuk! ik denk 50 euro ongeveer..?

Dit beeld staat al een tijdje op mijn bureau. Ik heb hem op school gemaakt voor een opdracht 'Mens in relatie tot...' Daar hoefde ik niet lang over na de denken! :p
Ik ben benieuwd of jullie dit ook kunnen taxeren. Het is van klei gemaakt. De lengte is 16cm, de hoogte 9,5cm.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6CMACHJB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VL7LDH7S.jpg

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:22

amber15 schreef:
Dankjewel annelinnie!

Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen! Zou je hem ook willen taxeren..? Hij is voor iemand, maar ik heb geen flauw idee wat ik ervoor mag vragen!

Ja ik ben niet zo goed in taxeren. Ligt er heel erg aan wat voor een papier je gebruikt hebt, de beschadiging is echt doodzonde! A4 vind ik altijd zo klein, maar werkt altijd fijn met potlood.. En overleg voortaan de prijs van te voren :p..

Ik zou zeggen 30 euro. Klein formaat en de beschadiging maken dat het geen 45 is.. A3 zou naar mijn mening al stuk gaver zijn :p

En dat kleiwerk geen idee! Wat een gek ervoor wil geven op marktplaats, maar denk niet veel. Geef het een kleur, waardoor de betekenis sterker wordt..

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:49

Mooi kleiwerk! Ik zou het bij een mooie afwerking best kopen. Maar nu ziet het er nog niet af uit ofzo. Dus nu nog niets. Maar denk dat als je het zwart zou verven met een mooie glans erover of juist heel gedetailleerd dat het al zo anders kan overkomen en ook veel meer waard zal zijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:11

annelinnie, 30 euro vind ik inderdaad ook erg redelijk. Van te voren een prijs bepalen werd erg lastig, aangezien dit mijn derde tekening is en mijn eerste in opdracht ;)

Met welk materiaal kan ik het kleiwerk afwerken? Ik hoorde dat het met schoensmeer goed kan. Klopt dat?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:16

Het gaat hard hier, de volgende tekening :)
Hier ben ik eerder mee begonnen. Ik vind de kwaliteit ook minder dan de tekening op pagina 91.
Ik ben benieuwd wat jullie taxeren!
Jammer dat de kwaliteit zo achteruit gaat door het uploaden.

Afbeelding

Afbeelding

Een detail van de oren
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-B7V6TEU3.jpg

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:51

mooie details in de tekening. Afgaand op de tekening zou ik zeggen 50 - 80 euro.
Weet niet welk formaat dit is.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:12

O ja, helemaal vergeten erbij te zetten! het is a3 formaat.
Dankjewel, 50-80euro?! zit echt met m'n ogen te knipperen := is wel erg veel hoor! Dat had ik niet verwacht!

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:54

Hier eens een fjordje
Foto maakt alles wel harder qua omlijning enzo
Bij de 2de zie je hoe het is maar in het echt is er meer contrast,had geen super goed licht.

Afbeelding

Afbeelding

Amber15 :60 en je beeldje vind ik onafgewerkt ook, zou er niks voor geven.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:20

amber15 schreef:
annelinnie, 30 euro vind ik inderdaad ook erg redelijk. Van te voren een prijs bepalen werd erg lastig, aangezien dit mijn derde tekening is en mijn eerste in opdracht ;)

Met welk materiaal kan ik het kleiwerk afwerken? Ik hoorde dat het met schoensmeer goed kan. Klopt dat?

Schoensmeer?! Nee joh, gewoon goede acrylverf! Amsterdam ofzo..

En ik houd echt van die bonte! Wauw! Werk wel op mooi dik papier, werkt niet alleen prettig maar maakt je kwaliteit ook hoger!

Blijf erbij dat het donkerste niet per definitie op het hoofdstel moet zitten, deze is al veel beter, maar wil nog meer contrast zien op het paard!

Waardering in geld is lastig, denk 50. 80 wordt te veel, ga je meer naar schilderijen (ik vraag 90 voor een doek van 70x115). Denk dat je met 50 ook aan een soort max zit qua vraagprijs voor een tekening. Wanneer je ander materiaal gaat beheersen, ik noem pastelkrijt, aquarelverf, houtskool, Siberisch krijt, dat soort dingen kan je weer meer voor vragen :). Logisch, zit ook meer tijd in!

Ga op paard 2014 weer lekker inspiratie opdoen :)

Amber check anders even mijn site, ik werk graag met acryl en pastelkrijt! Rijmt ook nog :p

Fjordje vind ik ook erg mooi! Zonde van de toon op de achtergrond! Heb ik ook wel eens gedaan, zo zonde, deed ik daarna nooit weer. Lijkt nu namelijk of het lijf echt mist. Wanneer het vel zijn eigen kleur blijft fantaseren mensen de rest erbij. Daar profiteer jij als tekenaar van :)!

30 euro ongeveer :)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:42

Ok danku wat zou je voorstellen van achtergrond?
Want ik zelf en opdrachtgevers vinden dit mooi dan springt het paard eruit

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:42

ik had geen achtergrond gedaan.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:44

Dan word het wat saai vind ik persoonlijk xp

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:48

nadruk moet op het paard liggen. niet op de achtergrond en doet het nu teveel

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:16

annelinnie schreef:
amber15 schreef:

Schoensmeer?! Nee joh, gewoon goede acrylverf! Amsterdam ofzo..

En ik houd echt van die bonte! Wauw! Werk wel op mooi dik papier, werkt niet alleen prettig maar maakt je kwaliteit ook hoger!

Blijf erbij dat het donkerste niet per definitie op het hoofdstel moet zitten, deze is al veel beter, maar wil nog meer contrast zien op het paard!

Waardering in geld is lastig, denk 50. 80 wordt te veel, ga je meer naar schilderijen (ik vraag 90 voor een doek van 70x115). Denk dat je met 50 ook aan een soort max zit qua vraagprijs voor een tekening. Wanneer je ander materiaal gaat beheersen, ik noem pastelkrijt, aquarelverf, houtskool, Siberisch krijt, dat soort dingen kan je weer meer voor vragen :). Logisch, zit ook meer tijd in!

Ga op paard 2014 weer lekker inspiratie opdoen :)

Amber check anders even mijn site, ik werk graag met acryl en pastelkrijt! Rijmt ook nog :p

Haha oke, zal wel een keer rond gaan neuzen bij de hobbyzaak. M'n bv-leraar gaf ons de tip van de schoensmeer..

Wel grappig dat ik deze tekening eerder heb gemaakt dan die op a4 ;)
Maar is hij echt zo goed?
Dat vraag ik me serieus af. Ik snap er helemaal niets van! :') Het is mijn tweede tekening die ik in mijn leven gemaakt heb. De eerste was amper een tientje waard. Daarna heb ik deze gemaakt.

Wat is paard 2014 eigenlijk?

En is pastel ook in potloodvorm te koop? Het lijkt me erg leuk om dat een keer te proberen. Krijtjes vind ik te grof. Je zal er wel een bepaalde handigheid in moeten krijgen, maar ik krijg dat niet gedetailleerd. Ik heb het om die reden ook nog nooit geprobeerd. Welke merk is niet een van de duurste en toch een goede kwaliteit?

Je hebt trouwens mooie werken op je site staan zeg!

Stefieke1997, als de opdrachtgevers het mooi vinden, is het prima toch? Als ik persoonlijk iets met de achtergrond wilde doen, had ik het wel lichter gelaten dan het paardje zelf. Dan komt hij er mooier uit naar mijn idee. Leuk fjordje hoor! De manen heb je knap gedaan! Ik denk dat 30 euro inderdaad een reële prijs is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:45

Pastel is zeker in potloodvorm. Ik werk zelf met Derwent pastelpotloden, Van Gogh pastelpotloden en Rembrandt Soft Pastels (dat zijn krijtjes). Je hebt ook pastelpotloden van Faber Castell. :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:57

amber15 schreef:
Wat is paard 2014 eigenlijk?

En is pastel ook in potloodvorm te koop? Het lijkt me erg leuk om dat een keer te proberen. Krijtjes vind ik te grof. Je zal er wel een bepaalde handigheid in moeten krijgen, maar ik krijg dat niet gedetailleerd. Ik heb het om die reden ook nog nooit geprobeerd. Welke merk is niet een van de duurste en toch een goede kwaliteit?

Je hebt trouwens mooie werken op je site staan zeg!

Allereerst dankje!Ga als ik wat meer tijd heb weer lekker aan de slag met pastel. Ik werk juist met de krijtjes omdat deze mooi zacht zijn :o ..

Heb er potloden bij van Brynzeel maar ben er niet heel erg tevreden over, zijn te hard, wat ik van de meeste pastelpotloden vind. En met een mooi scherp randje aan het krijtje kan ik prima details weergeven. Natuurlijk niet zo fijn als met potlood, dat blijft zo denk ik. Mede daarom nodigt pastel je uit om groter te werken. Ben alleen nog wel op zoek naar het perfecte papier.. Moet groot, maar toch beetje grof en gekleurd zijn, wie suggesties heeft.. Graag!

Heb ook een kleurpotlodendoos van Dewent staan, moet nodig weer bij iemand langs om het een en ander te leren, want ik werk vanuit het pastel met lagen, bij kleurpotlood is dit niet aan te raden :').

Oh en paard 2014 is een grote beurs in Hardenberg. Elk jaar terugkomend. Leuke stands, beetje netwerken en daarnaast nog leuke wedstrijdpiste en kleine showpiste. Staan ook altijd enkele schilders/tekenaars met een stand. Altijd leuk om tussen te neuzen :Y)

Stefieke1997 schreef:
Ok danku wat zou je voorstellen van achtergrond?
Want ik zelf en opdrachtgevers vinden dit mooi dan springt het paard eruit

Vind het zelf niet zo mooi, maar meningen verschillen, vooral doen wat de opdrachtgever wil! Die betaald en bepaald natuurlijk..

Zelf zou ik geen achtergrond doen. Het is het mooier proberen te maken van iets wat op zich al mooi is, of zou moeten zijn. Zo iets als lijntjes en poespas bij een vormgegeven ontwerp of een prachtig realistisch oog waar het gezicht totaal niet van klopt, snap je. Mijn mening hoor, vind dat de tekening op zich spreken moet, zonder frutsels of poespas :Y) . Tuurlijk is het meenemen van een stukje achtergrond geen probleem, mits het past bij de tekening. Kijk naar mijn zelfportret met mijn paard hieronder. Daar heb ik net te veel achtergrond getekend, jammer maar volgende keer weer beter! Zo leer je weer van jezelf!

Wil hierbij zal ik ook wat van mij posten :D

Mijn paard en ik in het water, eerste keer dat ik een persoon tekende. Pastelkrijt, 50x65
Afbeelding

Opdracht, A3, pastelkrijt
Afbeelding

Acrylverf, 30x30cm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jovavee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:47

Wat een leuk interessant topic! Ik ben nieuw op bokt, maar heb wel wat tekeningen waarvan ik benieuwd ben wat ervoor wordt getaxeerd.
Allereerst mijn taxaties:
Blz. 90:
Stenie: Ara, erg mooi gedetaileerd 80 euro, Tucan zou ik meer diepte in maken 70 euro
MaricaGraphy: Misschien meer schaduw in de borst en bij de neusgaten maken als op de foto. Voor nu. 50 euro.
Fnanne: Baby: Heel mooi kleurgebruik. Gezien afmeting en dat het olieverf is 400 euro.
LeintjeO: Paard met vlechtjes: De aanzet van het potlood en de achtergrond, geeft het een "kunstzinnige uitstraling" Ik hou hier wel van. Ik zou nog even oefenen om de ogen echter te laten lijken. 30 euro.
Blz. 91:
Plovesb: Paarden acryl: erg mooi! Gezien afmeting en acryl 250 euro.
Shetpower: Paard: Stijl die zeker een publiek kan trekken voor wie van deze stijl houdt. Mooie glans erin. 50 euro.
IndianRose: Muurschildering: Lief! Voor deze afmeting zover ik het kan inschatten kun je rustig 150 tot 200 euro vragen.
amber15: Manen mogen meer gedetaileerd, en hoofdstel is onder wel mooi afgewerkt maar boven niet. Is het een licht gekleurd paard? Anders zou ik hem donkerder maken. 40 euro.
Blz. 92:
amber15: Geldt eigenlijk hetzelfde voor als de vorige tekening, maar gezien groter formaat en mij toch meer aansprekender 60 euro
Stefieke1997: Is het A4? Leuk gedaan, oog mag sprekender. 40 euro.
annefinnie: Allen erg leuk. Gezien de afmetingen allen 40 - 60 euro.

Hier dan wat werken van mij, ben benieuwd naar jullie taxaties:-)

Afbeelding
Koolpotlood op oliebasis 40x50cm

Afbeelding
Grafiet 50x65cm

Afbeelding
Grafiet 30x30cm

En dan de Acrylschilderijen:

Afbeelding
Acryl op linnen 80x80cm

Afbeelding
Acryl op linnen 120x60cm

Afbeelding
Acryl op linnen 80x80cm

Hierbij laat ik het even anders wordt het te veel.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:37

Ja en wat jij maakt Jovavee wil ik dus nog leren, haha!

Heerlijk die stucturen van die haren! Prachtig! vind misschien die met het water en die drie kleine paardjes wel één van de gaafste! Mag zo bij mij in de kamer!

En de getekende paarden vind ik ook erg mooi, super veel details en ze komen zo van het papier gelopen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

leuke waardeschatting thnx jovavee dat is 5 euro meer dan ik vraag :)
Maar wauw wat teken jij prachtig :o
Ik ga morgen wat taxeren want heb nu echt geen tijd.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:36

Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-01-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk verwijderd wat een reactie is op een verwijderd bericht.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:55

Netjes!
15 euro is een nette prijs

Mijne ? Kleurpotlood en fineliner

Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:55

mariekeoo schreef:
Netjes!
15 euro is een nette prijs

Mijne ? Kleurpotlood en fineliner

[ Afbeelding ]