[CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Re: [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:05

Ik ga het proberen Quir... de ena laaste

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:16

Doe het trouwens wel met Potlood erg?
heb ff niks anders...

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:33

edit:
Laatste

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:58

ik vond hem niet mooi geworden.. ben maar gestopt..
let niet op de kwaliteit van de scanner..
die manen zien er lelijk uit door de scanner...

Afbeelding

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:06

@Misslolliex:
Kon je die 4 berichten die je binnen korte tijd hebt gepost niet in 1 of 2 berichten samenvoegen?

Of ben ik de enige die zich daar lichtelijk aan ergert? :o

XX

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:40

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:55

Venix je bent niet de enige. ;)

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:54

Hallo allemaal,

Ik heb ook een poging gewaagd, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn tekenstijl heb omgegooid en iets nieuws ben gaan proberen. Voorheen tekende ik alles in één keer af en dan nam ik ongeveer een uur de tijd voor een tekening. In plaats van intekenen had ik dan veel wit en vooral schaduw en lijnen aangegeven. Ik vond het tijd voor meer geduld en pauzes bij het tekenen. Ik denk dat ik er over deze zo'n 2 á 3 uur heb gedaan. Het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar oefening baart kunst, haha.

Komt ie, van de foto van DieL_Zor

Afbeelding

Het is gewoon op wit papier getekend, maar kreeg hem nu niet beter op de foto. Ik moet bij daglicht even een nieuwe foto maken :D
Verder had de frontriem er wat meer uit mogen springen en moet ik weer veel gaan oefenen op manen tekenen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:47

Moderatoropmerking:
Citaat:
  • Het plaatsen van oneliners en niet onderbouwd commentaar is niet toegestaan.
  • Slow chatten is niet toegestaan.

Het zou fijn zijn als mensen eerst de openingspost lezen voor ze reageren in een centraal topic. Ook voor dit soort topics zijn er een aantal richtlijnen om ervoor te zorgen dat één en ander netjes verloopt. Het is niet de eerste keer dat hierop gewezen wordt en het zou fijn zijn als hier rekening mee gehouden wordt voordat men een reactie plaatst. Een aantal reacties zijn verwijderd.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:16

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:33

CaPrIoLe`79 Zou ik de eerste foto in het groot mogen :D !

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:37

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:09

Afbeelding

Afbeelding

Onze allereerste wedstrijd.. Heb er nog meer maar die zijn met ruiter..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:05

Mrijk schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb ook een poging gewaagd, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn tekenstijl heb omgegooid en iets nieuws ben gaan proberen. Voorheen tekende ik alles in één keer af en dan nam ik ongeveer een uur de tijd voor een tekening. In plaats van intekenen had ik dan veel wit en vooral schaduw en lijnen aangegeven. Ik vond het tijd voor meer geduld en pauzes bij het tekenen. Ik denk dat ik er over deze zo'n 2 á 3 uur heb gedaan. Het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar oefening baart kunst, haha.

Komt ie, van de foto van DieL_Zor

http://i28.photobucket.com/albums/c204/ ... C_0140.jpg

Het is gewoon op wit papier getekend, maar kreeg hem nu niet beter op de foto. Ik moet bij daglicht even een nieuwe foto maken :D
Verder had de frontriem er wat meer uit mogen springen en moet ik weer veel gaan oefenen op manen tekenen.

Hij is gaaf :D !! Ben benieuwd hoe die met daglicht is :))

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:20

hallo,
ik zag hier al die tekeningen van mensen met paarden enzo en dat vond ik heel mooi en gaaf om te zien dus ik wilde vragen of er misschien iemand was die voor mij zo'n mooie tekening wil maken :o het gaaat dan om deze foto's : Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.113.143/619400001-6194500 ... _J2Mo.jpeg

niet alle3 (mag trouwens ook als je dr zin in hebt :+ ) maar gewoon 1tje je mag zelf kiezen welk je het leukste vind om te tekenen :)

Groetjes Elles

ps; je mag ook pben als je het leuk vind om te doen, maar mag natuurlijk ook hier reageren :)

edit : sorry :+ ik heb 1 foto in link gezet
Laatst bijgewerkt door mang op 22-09-09 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:28

Nóg maar weer even een keer voor de mensen die wat moeite hebben met lezen... :+
Mireille schreef:
Een tijd terug is er op zowel de creatieve fora [UK]/[FK] als op [FZ] naar voren gekomen dat de creatieve fora steeds drukker worden en de hoeveelheid centrale topics groeit. Vooral dit laatste zorgt er voor dat individuele topics van bokkers minder ruimte krijgen, en sneller naar beneden zakken. Daarnaast zorgen al die verschillende aanvraag en resultaat topics voor een rommelig totaal beeld. Ook nemen de centrale topics nu een beetje de overhand, terwijl dat niet het doel is van de creatieve fora.

Voorlopig willen we doormiddel van een nieuwe set centrale aanvraag en resultaat topics gaan testen of het niet anders kan. Verschillende onderwerpen worden op soort samengevoegd en er staan nieuwe regels in de topics. Over enige tijd zullen we evalueren hoe deze nieuwe set topics het gedaan hebben en hoe jullie als gebruiker ze ervaren hebben.

Welkom in “Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen"
Dit topic is voor het aanvragen én de resultaten met betrekking tot het tekenen van paarden.
Voor het aanvragen en de resultaten van tekeningen met betrekking tot alle andere dieren en onderwerpen:
[UK] [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig*

Regels
  • Plaats per aanvraag maximaal 2 foto's. De rest van de foto's graag in links. Mocht je foto’s van details hebben die het tekenen makkelijker maken: ook in links.

• Plaats boven aan je bericht duidelijk voor wie het resultaat is.
  • Elk resultaat plaats je maar maximaal 1 keer.
  • Per bericht plaats je maximaal 2 zichtbare resultaten, de rest in links. Meerdere berichten achter elkaar plaatsen is niet de bedoeling.

• Foto’s quoten is zo als op de rest van Bokt niet toegestaan.
  • Het plaatsen van oneliners en niet onderbouwd commentaar is niet toegestaan.
  • Slow chatten is niet toegestaan.
  • Het omhoog schoppen van je eigen aanvraag is niet toegestaan.
  • Verder gelden natuurlijk alle andere Bokt regels.

Kwaliteit foto's
Een foto van goede kwaliteit (geen ruis, scherp en van groter formaat) is gemakkelijker te bewerken dan een foto van een slechtere kwaliteit. Een betere kwaliteit foto is ook zichtbaar in een bewerking. Ook kunnen betere kwaliteit foto's een grotere uitdaging zijn voor bewerkers. Het is zeker geen regel, maar gewoon een tip: probeer wanneer je een bewerking wilt aanvragen een goede foto uit te zoeken! :)[/size]
Wanneer je ziet dat een gebruiker zicht niet houd aan bovenstaande regels: plaats dan een TEM op dat bericht (eventueel met korte omschrijving) en een moderator zal dan zo snel mogelijk dit oppakken. Het is de bedoeling dat dit topic netjes blijft, draait om creativiteit en natuurlijk: dat jullie er plezier in hebben. Gezamenlijk dit topic netjes houden houdt het voor iedereen leuk.

Veel plezier! :)

Archief:

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:44

Net een poging gedaan tot het natekenen, maar de verhoudingen zij echt compleet verkeerd uitgeslagen :=
Dit is trouwens pas de eerste keer dat ik een foto nateken, dus moet nog heel erg wennen ;)
Afbeelding

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:10

Probeer de vacht wat zachter neer te zetten en met de haren mee te gaan. Dit ziet er wat krasserig uit. In het hoofd kan ook veel meer schaduw.. op de plaatsen waar je de strepen heb neergezet bijvoorbeeld.. Al zou je de schaduw wat langer maken dan een dun streepje ziet het er al een stuk beter uit. De ogen lijken beetje op mensen ogen, ook lijkt het niet of hij wenkbrauwen heeft, neem aan dat dat niet de bedoeling is, en dat het gewoon de schaduw is? Maar kijk goed hoe het oog in elkaar zit. Je zou het oog wat minder donker in kunnen 'kleuren' en dan de pupil en duidelijk een lichtpuntje kunnen maken. EEn paard heeft net als een mens een pupil, wellicht is dit niet rond maar heeft een aparte vorm. Je ziet niet bij elke foto de pupil maar ik zou dan wel wat fantaseren en hem tekenen. Dan lijkt je oog al heel wat echter. En dan de haren, de voorpluk vind ik echt goed gelukt. De manen wat minder.. Jij hebt gewoon streepjes gezet, opzich best logisch maar dit ziet er wat onnatuurlijk uit. Probeer de plukken te tekenen die je ziet. Laat de lichtpunten wit en teken de schaduwen die je ziet. Elke pluk heeft bijna wel schaduw al is die wel moeilijk te vinden.
Al kijk je naar de oren, zie je dat de buitenkant heel donker is getekend en in de binnenkant ook, daar buiten is het wat gekrast.. Probeer de buitenkant niet zo dik te zetten maar gewoon wat dunner, je mag best dun haartjes zettten.. En laat het wat meer overlopen van de buitenkant naar binnen, als het donkerder word maak het dan wel donker maar probeer het niet in een keer zoveel te doen maar dat het steeds donkerder word en dan opeens de donkere schaduw als je snapt wat ik bedoel.
Als je heel het hoofd ook dikker zet met schaduw zijn die oren nog niet eens zo erg.. Maar nu zit er weinig schaduw in en is he theel licht .. en dan vallen de oren zo op.. Probeer dus de vacht te tekenen en de strepen wat meer schaduw!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :) Voor de rest vind ik de verhouding echt wel goed gelukt! Dus dat is het probleem nog niet, alleen de schaduwen en highlights moet je meer naar boven gooien dan ziet het er al een stuk beter uit!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:19

Aaa super bedankt!
Moet ook zeggen dat ik er een half uurtje aan bezig ben geweest en aan het einde een beetje snel heb gedaan, omdat ik weg moest :=

De ogen heb ik bij mensen ook altijd al moeite mee gehad, maar blijven proberen maar :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:40

Heb ik ook altijd moeite mee gehad hoor! Tik eens op Google 'Paardenoog' in en probeer zo'n paardenoog van dichtbij (van de zijkant het liefst) na te tekenen en kijk goed hoe zo'n paardenoog nou in elkaar zit. Hier heb ik erg veel van geleerd! Ook helpt het als je tekenpotloodjes koopt. Ik heb een doosje met HB,2B,4B,6B,7B & 8B. Kost niks heb je voor €7,- bij de Kruidvat. Maar bij andere winkels heb je ook voor veel minder nog B potloden. ( 8B is heel zacht en HB & 2B zijn weer veel harder voor de details bijvoorbeeld) Ook helpt een schetspapiertje. Koop gewoon een groot schetsboek voor een paar euro bij de kruidvat, action o.i.d. Werkt ook allemaal best en is prima om mee te beginnen. Mocht je proffesioneel en in opdracht willen gaan tekenen kan je altijd nog wat betere duurdere spullen kopen maar nu heb je hier ook zat aan ! Ook het goedkope spul werkt nog best goed hoor! ;) Succes!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:49

Heb ik allemaal wel, in een ver verleden tekenles gehad :P
Alleen nog even potloodjes halen, want die zijn inmiddels helemaal klein

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:44

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:20

Van een foto van Katie1989. :) Nog lang niet klaar.
Afbeelding

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:06

@ jannie86: plaats maar gewoon je foto's, dan hoor je daarna wel of iemand je paard wil tekenen ;)

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:11

Afbeelding
Afbeelding
Wie ohw wie wil graag een tekening van mijn paardjes maken zou het echt super vinden.
Voor meer fotows en info PB maar.
Alvast bedankt.