[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:58

Wauw mooi hoor liss !
Misschien wat gedetaileerder in de manen?
Nu €70.
Laatst bijgewerkt door riz95 op 09-01-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:58

Liss: Het is de bedoeling dat je eerst zelf een paar pagina's met werk van anderen taxeert voor je zelf wat plaatst ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:00

hoihoi :) ik ben hier al erreug lang niet geweest ! zal mijn best doen met taxeren :)

@ liss : mooie tekening :) zachte uitstraling, oogt alleen niet 'af', met name de manen kun je meer structuur / diepe in aanbrengen !
15-20 euro

@wendy15 : volgens mij heb ik wel eens wat beters gezien ? of ik verwar je nu met iemand anders :) de verhoudingen ( met name de oren ? ) lijken niet helemaal te kloppen, het neusje vind ik dan wel weer leuk !
15-20 euro

@RigtOn : Leuk gedaan ! Mooi :) Misschien nog iets meer zwart gebruiken in het paard zelf, zodat je nog meer contras krijg ! maarja, ik houd dan ook veel van contras, dus smaken kunnen hiermee verschillen !
50-75 euro

@Apacheshadow : leuke tekening, probeer nog fijner en meer diepte etc in de tekening te krijgen, ook bij de haren :) maar dat gaat op ten duur zeker goed komen !
10 euro

@riz95 : Leuke tekening ! al houd ik niet van dat vegen, doet niet vaak veel goeds voor de tekening in mijn ogen :) verder best sprekend !
10 euro

@ Fnanne : jee bravo :D mooi hoor, ik houd wel van jou stijl ! niet te netjes en toch mooi,
hij is niet zo groot, daarom 75 ++ euro :)

@amanda : geen idee wat je voor digitale tekeningen moet vragen.. ik zal er zelf zo'n 15 euro voor geven, maar dat is gewoon omdat ik er niet zon fan van ben :) vind 'echt' altijd gaver :) dus kan zomaar meer waard zijn !

meer taxaties komen ander keertje wel

Afbeelding

Koe, aantal uren werk ? no idea, 70 x 50 cm, verf.. op doek
Mijn eerste koe sinds tijden ! haha

de diepte / contras is wel weggevallen op de foto , maargoed, dit was de beste foto

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:08

lalunamya: Kan kloppen :j Heb erg lang niks getekend en heb een beetje moeite om weer op gang te komen := Daarbij heb ik een poosje met raster gewerkt, maar dat doe ik niet meer :n
De taxatie: Mooi schilderij! Alleen het lichaam vind ik een beetje donker (kan ook aan mijn beeldscherm liggen? ) Wel erg gaaf die achtergrond zo, mooi die structuur er in! En de koe is ook lekker harig :)) 75 euro :)

seabiscuitje

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:16

@lalunamyo= mooie koe, leuk met dat nr. erbij. Ik zou zeggen 65,-

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:19

okee dan, gewoon oefenen weer zonder raster, gaat wel weer goed komen :D maar bedankt , ja hij is op de foto erg donker uitgevallen := dat klopt, alles moet een tint lichter zijn, In het is er bijna geen zwart te bekennen :=

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:21

Leuke topic, ben er ook maar toevallig op gekomen. Maar ik ga hem nu wel blijven volgen.

Pagina 85 :

Carita : 15€
amanda : 50€
Ietjelover : nog veel oefenen

Pagina 86 :

koudbloedkim : 35€
Quir : 10€
Fnanne : 50-60€

Pagina 88 :

Myra : Speciaal, interessant om naar te kijken. rond de 90€
astridjhu : De hond is heel mooi en aansprekend 50€ bij het paard klopt het oog niet echt
20€
Blackdancer : de proporties kloppen niet 5€
marique : nog veel oefenen
Knert : Zeer aansprekend, een andere stijl. Fris en energiek 25-30€

Pagina 89 :

Seabiscuitje : Iets te basic getekend. Meer diepte en betere proporties 5-10€
Poisson : Mooi 50€
nonalover : nog veel oefenen
Seabiscuitje : al beter! 10€
riz95 : ik ken niks van digitaal tekenen en zal dat ook nooit kunnen denk ik. Wel leuk, 10€

Pagina 90 :

amanda : beetje druk, wel mooi en speciaal 15€
Fnanne : Hoofd-hals is mooi, maar ik heb het gevoel dat het lijf niet echt bij het eerste deel hoort. 30€
xfeno01x : nog veel oefenen
riz95 : nog veel oefenen
Apacheshadow : 2 verschillende stijlen, de eerste is mooi 15-20€, de tweede is een leuke stijl 5€

Pagina 91 :

richt0n : Zeer speciaal en goed gelukt. Het hoofd komt precies uit het doek gelopen. 75-100€
wendy15 : proporties kloppen niet echt. 10€
liss : prachtig getekend. Iets meer detail in de manen, de rest is zeer mooi. 50€
lalunamyo : niet echt mijn stijl, wel goed in detail gegaan. 50€

Een van mijn aller eerste tekenopdrachten :
Afbeelding
oren te donker, meer moeten durven kontrasten gebruiken!!

Helaas is de kwaliteit van de foto in het geheel niet echt duidelijk
Afbeelding

maat? geen idee meer. 2x A3 zeker! Tijd : veel

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:24

webster543: Zulke slechte kwaliteit foto's is eigenlijk niet te beoordelen := Daarbij staat het formaat er ook niet bij. Even uitgaande van de eerste foto, omdat die het duidelijkst is. Ik mis heel veel contrast, zie nog wat harde lijnen en geveegde plekken, dat is zonde van je tekening. Verder wel goed in verhouding. 10 euro

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:37

zo, ik weer eens een keertje na een lange tijd :
Afbeelding
een (klein) uurtje aan gewerkt ..met B4 potlood op A4 papier.
Vind hem zelf niet zo geslaagd , maar ach :D

mijn taxaties:

webster543:
erg mooi,verhoudingen kloppen goed! (jammer van de slechte kwaliteit van de foto(scan?)
ik kan dus niet zo goed zien of de tekening met veel of weinig schaduwen is getekent, jammer!
maar het lijkt er wel op, dus erug netjes en ik schat zo 50,-

lalunamyno: zeker mooi! ik doe het je niet na (en zeker geen koe!)
geen commentaar verder: 120,-

liss: mooi :j , ik vind vooral het hoofd (het hoofdstel en
de neus erg goed gelukt met contrast en schaduw. de manen en hals mochten wel iets meer
15-20,-

wendy15: mocht nog wel wat meer contrast en schaduw in, de verhoudingen kloppen ook nog
niet helemaal.. verder het neusje en die begin van de manen , goed!
het schetje oogt echt schattig :D 15-20,-

RightOn: mooi! het heeft echt wat! 35,-

apachesshadow: leuk, ik kan dus geen mensen tekenen!
heb dus ook echt geen kritiek! 30,-

riz95:de verhoudingen en het contrast & schaduwen zitten er nog niet echt in, werk daar dus aan
en ga lekker op deze manier door oefenen, het komt er vanzelf -

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:55

Heeyy
88
Marique: Nog veel oefenen :)
Knert: 10 euro
Seabisquitje: 7 euro

89
Poisson: 40 euro
Nonalover: 5 euro
Seabiscuitje: 7 euro
Riz95: 2 euro

90
_!_Amanda_!_: 50 euro
Fnanne: 50 euro
Xfeno01X: 5 euro
Riz95: 7 euro
Apacheshadow: 20 euro
Righton: Woo echt suuper mooi! 70 euro
Wendy15: 5 euro

91
Liss: 25 euro
Lalunamyo: 40 euro
Webster543: 25 euro
_Bitje_: 15 euro

Mijn tekening:
Potlood op A4
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:57

BlackDancer: Leuke tekening, neusje heb je mooi gedaan. Oog is niet echt een 'paardenoog'. Mis veel schaduwen en diepte. Verder zijn de hals en de manen erg krasserig.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:09

@BlackDancer: Leuk plaatje allees het lijkt net als je naar de schouders kijkt alsof het een paardenhoofd is op een robotlijf geplakt:)

Niet onaardig bedoelt maar vind het wel heel erg leuk! Alleen dan iets aan de diepte van de schouders werken!

15 euro!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 06:09

Ik heb het topic een hele tijd gevolgd, en wat een prachtwerkjes komen hier voorbij!

Ik ben waarschijnlijk niet goed in taxeren, maar het lijkt me leuk om te doen. :)

Pagina 86

KoudbloedKim: Schattig getekend, en erg speels. Leuke stijl heb je, maar zie liever een klein beetje schaduw. :o €5 - €10
Quir: Leuke grove stijl van het bit, mocht iets gewaagder zijn met schaduw. €5 - €15
BlackDancer: Leuk paard, klopt redelijk maar heb het idee dat hij te lang is in het hoofd. Hmm, €10 - €20
Fnanne: Vind hem sfeer uit stralen, grote zorgt er voor dat er toch een paar euro af gaat. €45 +
Draflinger: Mocht iets gewaagder in schaduw zijn, maar is wel een stoere om te zien. €10 - €20
Josav: Zeer origineel neergezet, en heeft wel iets. €100 + (geld voor beide)
KoudbloedKim (2): Weer erg leuk getekend! €5 - €10

Pagina 87

Horseydude: De verhoudingen kloppen niet echt, maar schaduw is mooi gebruikt. Rond de €5 euro.
xDonja: I like it :3 Mooi uitgewerkt. €50 - €75

Pagina 88

Myra: Heel speciaal getekend, kan er een hele tijd naar kijken. €50 - €75
De tweede is erg origineel, ligt rond dezelfde prijs.

astridjhu: Straalt echt trouwheid uit, en vind de schaduwen erg mooi. Formaat is ook aardig groot, dus €45 - €50
Bij de tweede vind ik de neus te groot, wat toch een afknapper is. €25 max.
BlackDancer: Heb het idee dat de verhoudingen niet kloppen. :) €5 - €10
marique: sla ik over, ivm niet taxeren.

Pagina 89

seabiscuitje: Erg licht, maar wel een lieve uitstraling. Rond de €15 max.
Poisson: Niet getaxeerd, maar een schitterend schilderij! Sowieso wel €50, meer kun je waarschijnlijk nog wel krijgen.
nonalover: Niet getaxeerd, en vind je werk niet echt heel speciaal. Blijven oefenen. :)
seabiscuitje: Foto is een beetje rommelig, dus is het wat slecht kijken. xD Maar hij is wel leuk, zo rond de €10 - €15 euro.
riz95: Mist schaduw en een duidelijke rand. Mocht misschien ook een leuke achtergrond krijgen. Hier geef ik zelf niets voor, sorry.

Pagina 90

_l_amanda_l_: Je geeft de vacht leuk weer, maar vind het net iets té warrig. Toch nog zo'n €15 euro ongeveer.
Fnanne: Heerlijk om je zo vaak tegen te komen. :+ Ook deze vind ik erg mooi, €50 +. En waarschijnlijk meer, maar vind deze iets minder hebben dan je vorige.
Xfeno01X: De eerste vind ik erg licht, maar heeft wel schaduw. €5 euro max. De laatste zou ik echt niets geven, vind die iets te slordig.
riz95: Heeft iets weg van een lama. :+ Maar vind hem wel leuk, mocht iets gewaagder in schaduw. :) €5 - €15
Apacheshadow: Mist een beetje detail, en met iets meer schaduw zou hij meer waard zijn geweest. €5 - €15
Die daaronder, hmm, die had je er niet bij hoeven zetten. Vind dit niet echt geld waard.
RightOn: Oeh, die is mooi! €75 +
Wendy15: Had je die niet al eerder geplaatst? Ben hem tijdens het lezen tegengekomen. :D Vind hem wel leuk, dus €5 - €15

Pagina 91

Liss: vind hem wel leuk, maar je hebt niet getaxeerd. Helaas..
lalunamyo: Niks op aan te merken, nummer er naast is erg leuk €75+
webster543: Leuk, maar iets te wazig. €15 - €25
_Bitje_: Leuk, maar vind hem iets missen. Weet niet wat. :'D €5 - €15
BlackDancer: Hmm, een beetje zoals hierboven.

Hopelijk ben ik ver genoeg terug begonnen, want 91 pagina's taxeren vond ik erg veel van het goede. :z Vanaf nu probeer ik bij te blijven. :)

En ja, geen tekening. Daar zijn mijne (nog) niet goed genoeg voor. :+

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:56

Lalunamyo - €80
Webster543 - €10/€15
blackdancer - €20/€30

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:15

Nimuz_: Nee hoor, die heb ik nog niet eerder geplaatst want heb 'm pas deze week gemaakt ;) Hij staat ook op UK in een eigen topic, misschien dat je 'm daar bent tegengekomen :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:34

Afbeelding
2 Orca's van bovenaf gezien!

BlackDancer: € 20,-
Bitje: € 8,- kan naar weten een beetje beter, sorry.
Webster: boven, het hoofd: € 30,-
Onder, 2 Paardenhoofden: € 80,- (incl lijst)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:05

HorseyDude:
Wat zijn de maten? Vind hem wel erg mooi, A4 rond de €25

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:39

Bladzijde 90:
seabiscuitje: Ik vind het echt een super lieve tekening!! Goed gelukt! €25,-
riz95: Het idee vind ik wel leuk, de uitwerking wat minder. €5,-
_l_amanda_l_: Wow! Jij gaat echt heel hard vooruit, mijn complimenten! €20,-/€25,-

Bladzijde 91:
Fnanne: Tekening is echt heel mooi geworden! :j €40,-
Xfeno01X: De eerste vind ik best goed gelukt, de tweede iets minder. €15,-/€10,-
riz95: Ik vind het best een leuke tekening, herken gelijk het paard! €10,-
Apacheshadow: Hele gave tekening, de ogen trekken echt je aandacht! €25,-
RightOn: Hoofd van het paard valt voor mijn idee nog iets te veel weg in de achtergrond, maar verder wel errug gaaf! €40,-
Wendy15: Leuke tekening, techniek zit er goed in alleen de verhoudingen kloppen voor mn gevoel niet helemaal. €15,-
liss: Wow dat hoofdstel is echt heel mooi! De manen mogen wat meer uitgewerkt worden. €35,-
lalunamyo: Wat een gave koe zeg! €60,-

Bladzijde 92:
webster543: Tekeningen kloppen en inderdaad mag er iets meer contrast in, eigenlijk zoals de oren zijn! €20,-
_Bitje_ : De Haflinger springt er wel echt uit, spreekt best aan. €20,-
BlackDancer: Mooie tekening! €45,-
HorseyDude: Ik moest even kijken, maar vind het een leuke tekening omnaar te kijken! €25,-

Ik heb zelf net weer een tekening af, ik ben nog aan het leren om met meer contrast en zo te gaan werken en dus ook nog een heel beginnende tekenaar. :D Dat mist dus echt en ook moet ik nog vinden hoe ik het krasserige er af kan krijgen. (Op de tekening is het ietsje minder, maar je ziet het ). Helaas ziet het donkere stuk (schoft, schouder, hals) er op de echte tekening er ook uit als of het uitgeveegd is, is echter niet zo.

Ik ben benieuwd:
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:53

Nimuz_ schreef:
HorseyDude:
Wat zijn de maten? Vind hem wel erg mooi, A4 rond de €25

Nee, geen A4, meer in de richting van A1

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:04

Afbeelding
A4 - Derwents naar een foto van www.hypopictures.nl

Ik taxeer zometeen de andere werken even bij tot waar ik gebleven ben ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:44

BLZ 88 dusver ik getaxeerd heb tot Myra.

Astridjuh: 45,- / 35,- herkenbare stijl, je gaat goed vooruit!
Blackdancer: 17,50, verhoudingen zijn niet helemaal lekker.
Knert: 15,- leuke stijl al vind ik het persoonlijk te statisch.

BLZ 89:
Seabiscuitje: 10,- mis contrast en detail.
Poisson: zeker 50,- heerlijk werk!
Nonalover: nog niks, lekker door oefenen ;)
Seabiscuitje: id, zie je 1ste tekening op blz 89.
Riz95: nog niks, lekker door oefenen :)

BLZ 90:
Amanda: zeker 40,- al vind ik de manen niet prettig kijken.
Fnanne: zeker 100,-
Feno: nog niks, ik vind ze te krasserig en ongedetailleerd, lekker dooroefenen ;)
Riz95: Beter dan je digitale werkje maar nogmaals lekker dooroefenen :)
Apacheshadow: 7,50 leuk werkje maar probeer het minder krasserig te maken en de haren meer op te bouwen uit lokken en plukken ;)
RightOn: 75,-
Wendy15: 17,50 ik vind de manen te grof neergezet en te slierterig.

BLZ 91:
Liss: zeker 60,- mooi zacht neergezet!
Lalunamyo: zeker 75,- prachtig werk! Heerlijke stijl!
Webster543: mag van mij meer contrast in, persoonlijk had ik de hoofden iets dichterbij elkaar geplaatst. 45,-
Bitje: leuk werkje al zie ik het persoonlijk liever iets minder stripachtig, 7,50
Blackdancer: 15,- mag iets minder krasserig en dan bedoel ik voornamelijk de manen ;)
HD: 20 euro, ik vind hem wel een beetje onduidelijk.
Quir: 12,50 ik vind hem te krasserig :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:33

Ok, kom ik ook weer eens binnenvallen :)

Pag 91.
liss: Eerst zelf taxeren.
lalunamyo: Mooi zeg! Maar net niet helemaal vind ik.. Er kloppen wat dingetjes niet. Ik ga voor 35,-.
webster543: Ik kan aan de hand van deze foto's niet heel goed taxeren, er zit enorm veel verschil tussen. Bij de eerste denk ik mwah, nee, misschien een 10,-. Ik vind ook het schilderij niet zo kloppen, teveel wit, het lijken ook net gewoon twee tekeningen.
Ik vind het er op de tweede foto wel beter uitzien, 20,- oid?
_Bitje_: Nog even dooroefenen, vind het nog niet echt geld waard. Hoogstens een tientje.
BlackDancer: mooi, zacht portretje. Ik vind wel de schaduw iets te hard en de manen doen enorme afbreuk aan de tekening (zeg je dat zo? := ) Maar door het prachtige neusje (dat kun je wel heel goed) en de lieve uitstraling toch 15,- of 20,- euri.
Horsydude: Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van je werk. Ik weet dat er mensen zijn die het wel heel mooi vinden, maar ik zou het nooit kopen. Maar je moet zeker doorgaan want je hebt wel een eigen stijl en daar houden mensen van.
Quir: Jou tekening is een combinatie van vegen en krasserig. Ik vond jou paardenneus (Dat was jij toch? :+ ) veel beter dan deze. Let vooral op de manen en de vachtstructuur, vegen geeft iets waterachtigs en geeft ook vaak vlekken. Ik zou hier nog even niks aan geven ;)
Cyntje: Ik ben hier helemaal dol op! Het feit dat je werkt met potloden waar ik dus geen twee strepen mee kan zetten vind ik alleen nog maar knapper, en dat je er met die 'toverstokjes' zo'n boel kleuren en uitstraling in kan gooien vind ik wonderbaarlijk. Wel vind ik het zonde dat je in het paardelijf maar één kleur hebt gebruikt. Dit doet echt afbreuk aan je tekening vind ik. Toch door het koppie en jou prachtige stijl 80,-.

Pag 90:
_l_amanda_l_: Velen zijn fan van je werk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet één van ben. Je gebruikt weinig kleur, behalve in de voorpluk. Doe eens gek en doe dat over de hele tekening. Ik zie bijna alleen zwart en wit, dat is zonde. Een tientje hooguit.
Fnanne: Je ziet dat je al veel meer tekenervaring hebt. Heerlijke uitstraling, prachtig oogje! Ik zie vrij weinig wit terwijl ik toch echt een wit paard zie (toch?) en dat vind ik knap, vooral met grafiet. Jou typerende zelfgemaakte-zwarte-achtergrond vind ik ook iets meer geven. 70,-.
Xfeno01X: Even dooroefenen. Leef je uit met kleur en schets erop los en kom dan nog eens hier ;)
riz95: Vegen zorgt voor een vlekkerig resultaat en maakt het een beetje waterig lijken. Ook zie ik niet zoveel diepte. Nog even niks ;)
Apacheshadow: Je mist wat techniek maar de uitstraling is zo mooi! Daarom toch 20,-. Als die uitstraling er niet was had ik er niks voor gegeven.
De tweede zou ik niks voor geven, wel een leuke krabbel voor tijdens het hw ;)
RightOn: Helemaal mijn ding! Echt ontzettend mooi. Ik vind het weinige contrast in het koppie wel wat mysterieus geven. Alleen vind ik het bruine rechtsonderin niet heel geslaagd... Door het heerlijke formaat ongeveer 80,-, misschien meer :)
Wendy15: Ik heb zoveel beter van jou gezien! Nee, dit is hem net niet. Verhoudingen kloppen niet helemaal, manen zijn het ook net niet.. Hoogstens een 10,-.

Pag 89:

seabiscuitje: Nog wat dooroefenen, zou er nu nog niks voor geven.
Poisson: Klopt het dat ik nergens taxaties zie van jou kant?
Nonalover: Eerst zelf (genoeg) taxeren.
seabiscuitje: De vlekken eromheen kun je het best weg gummen, dit geeft een slordige indruk. Lieve puppy uitstraling, maar nog geen geld.
riz95: Ook niks.

Nu twee tekeningen van mijn kant:
Beiden pastel, de hond iets groter dan A4 (Canson Mi Teintes, de meeste kennen het wel) en de haan ongeveer A1.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sammyvriend op 13-01-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:35

Sammyvriend: bedankt voor je taxatie maar als er iemand wel met Derwents moet kunnen werken ben jij het wel, wat een kleurenpracht :oo
Hond: 80,- Haan: zeker meer dan 100,- ;)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:37

_O- Ik en derwents, da's geen goed huwelijk! Doe mij maar pastel. Bedankt voor de onwaarschijnlijk hoge taxaties!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:39

Deze heb ik nog wat bijgewerkt zojuist:
Afbeelding
A4 - Vulpotlood & Derwents Wit