[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:47

Pluizebolplum: die onmogelijke pose is mooi <3 ik hou van dat opgerichte hoofd :j
Ow en zou het aan de dag liggen? Jouw plaat van vandaag is zó van toepassing op vandaag... Zou een winterslaap aan willen gaan... zo´n gevoel...
Beide banden lek is overigens niet tof...
Je ´Woei´ is ook echt geweldig! Die zou zo op een weerkaart geplaatst mogen worden :j

RenskeFrea: jij bent met een inhaalslag bezig :D
Je schuddende paardje vind ik leuk :D en je projectschetsinhaalwerk wordt ook mooi. Leuk al die kleine dingen zo bij elkaar :j

En ja, nog 30 te gaan... Ongelooflijk...Voor mijn gevoel zijn we net pas begonnen en ben ik bang het niet vol te houden. En kijk dan ineens... December!! :wow:

Mijn eerste voor deze laatste maand:

Afbeelding
335/365
Bellenblaasecolinesmurrie en potlood op papier.
En ja... Je wordt er vies van.
En nee... Het wil er met zeep niet af >;)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:35

Belleblaas met ecoline, hoe kom je erop :P Vooral die beschrijving erna... hahaha
Mooi effect geeft het wel :j

Pluizebol, gaaf die regenboog, tof idee. Die ander vind ik ook mooi gelukt. Hoe plaats je trouwens de dansles bij de referenties, daar ben ik nog niet helemaal uit :P

Die van gister is een vlug krabbeltje op A5, met een zwart oliepastelkrijtje, lichtelijk gebaseerd op een foto uit een boek:
Afbeelding

Die van vandaag is een vlug krabbeltje op A6 naar aanleiding van paardrijden, zo stond Tirene er bij vanavond, en met nog maar een paar maandjes te gaan met de dracht begint ze al een flink buikje te krijgen :P Maar ze liep wel lekker na dat dutje :D

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:33

Och dat bolle buikje op rust <3
die is leuk RenskeFrea :j het vrolijke koppie is bijna een karikatuurtje :)

Mijn nummer 336 :)

Afbeelding
Eco-bubbels, pen en potlood op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:14

Fnanne Oi, wat een gaaf idee, die 'eco-bubbels'! (ondanks de viezigheid die er niet af wil, moest er toch stiekem om lachen) Die van gisteren vind ik heel gaaf vanwege het stilistische, die van vandaag is gewoon een ontzettend mooi DVpaardje. Dat koppie ook...*smelt*
Het waren btw 6 banden, niet eens 'maar' 2. Hoezo teveel fietsen? :')

RenskeFrea Ah, die eerste is zo leuk. Lekker grappig koppie zo. De tweede, Tirene op rust, is gewoon lief. Zie ze zo inderdaad al staan. En tja, kan ineens vlug gaan met zo'n babybuik. Zo zie je niks, zo past het niet meer door de staldeur. Bij de laatste was vzpaard op het einde zo dik dat we bijna dachten dat er een olifant in zat. :=
O ja, dansles als inspiratie, we krijgen soms de meest onmogelijke pasjes en poses te doen, vandaar zo'n verbogen paard. :D

Vandaag even heel simpel, een snellertje met potlood. Hij vloog er zomaar uit en ik vond hem mooi zat zo.

Koppie
Afbeelding

O, en ook erg leuk, collages van elke datum:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:57

Gaaf zo die collages, dat wil ik ook wel!!
Je krabbeltje is mooi zo, hoeft niet meer aan te gebeuren :)

Fnanne, gaaf hoor, prachtige tekening al en dan met die spat bellen is het helemaal mooi.

Die van mij vandaag grotendeels in de trein gemaakt, en net nog wat geprobeerd bij te werken met wat krijtjes die ik hier vond. dat was wel leuk bedacht, alleen had ik in het halfdonker niet helemaal door dat het een paars krijtje ipv zwart was, dus het is even anders geworden dan ik dacht :P
Geeft op zich wel weer apart effect zo, maar heel egaal krijg ik het niet meer zo laat op de avond :)
Denk dat ik die krijtjes wel eens verder ga uittesten, die heb ik nog niet eerder gehad. Helaas heb ik wel allemaal kleine stukjes als restant ooit gekregen van mijn zusje, dus weet niet of het echt gaat werken, maar goed.

Kleurpotloden en soort van harde gladde krijtjes, op A4. Referentie uit het aanvraagtopic.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:55

6 banden? Dat is... wel veel :=
Je koppie is mooi zo met die lijntjes. Eenvoudig en sterk :j
Ik ben ook bezig met een soort maand-collages, nog niet klaar...

RenskeFrea: dat paarse is inderdaad wel leuk, geeft het wat kleur :) mooi vlot paardje :j

Mijn nummer 337.
Wederom met bubbels.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:18

RenskeFrea O ja, niet kleuren in het halfdonker. Of juist wel als je bijzondere effecten wil. Heb ook weleens 's avonds wat zitten kleuren. De volgende ochtend vroeg ik me toch wel af wat ik wel niet gedacht en/of gedronken had die avond. :')
Mooi paardje evengoed, paars is gelukkig op het plaatje iig niet storend. Lijkt wel een Quartertje met dat lekkere dikke kontje.
Fnanne Yep, dat heet werken...Nu nog maar 5 lekke banden, we gaan vooruit. :=
Ik vind die bubbels zó leuk hé, ga dat ook eens uitproberen, ooit. Heel mooi paardje ook, dat koppie en oogje, heerlijke plaat.

Zwart papier, kleurpotlood, referentieplaatje en een beetje Gimp om 'm wat op te zwarten. Even lekker zitten 'krassen'. :D

Sterrenkijker
Afbeelding

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:59

Oke, het is december. Ik breek even in als dat mag (en zo niet dan heb ik het nu al gedaan :+ )
Maar ergens in augustus kwam ik dit topic tegen en ben van af pagina 1 gaan lezen. Het duurde even voor ik bij gelezen was, maar sindsdien ben ik blijven volgen. Aparte gewaarwording met hoeveel jullie begonnen en nu zijn de 3 diehards nog over. Respect en een diepe buiging, en wat een gave werkjes heb ik voorbij zien komen; ik heb genoten van jullie creaties.
Ik ben zelf totaal gespeend van ook maar enig tekentalent, mijn moeder kon er zeker wel wat van. Maar volgens mij heeft ze die genen alleen doorgegeven aan mijn oudere zus; bij mij waren ze toen blijkbaar op :')
Hoe dan ook, ik wil jullie gewoon even bedanken voor dit topic. Ik hoop dat er in 2016 nog zoiets wordt opgestart en dan volg ik opnieuw.
Succes en vooral veel plezier met de laatste tekeningen voor 2015!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:11

Even een vlugge, het is al veels te laat.
Met een van mijn nieuwe pastelkrijtjes op mijn laatste A5 papiertje, naar een referentiefoto van mijzelf :)

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:58

Applaus dames, de eindstreep is bijna in zicht! Zet m op *doet pompomdansje*

Erg leuk om te zien wat jullie allemaal gemaakt hebben.
Volgend jaar doe ik graag weer mee. Hopelijk is 2016 een beter en minder ellendig jaar dan 2015.
Nieuwe ronde nieuwe kansen en schone lei.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:55

RenskeFrea Ah, leukerdje! Die pootjes in de lucht en dat koppie, heerlijk plaatje.

SilverStorm Als ik voor nog een jaar ga wordt het eentje per week, maar zou het sowieso heel leuk vinden om jouw werk weer langs te zien komen. Jij had, hebt, ook zo'n heerlijke fantasievolle stijl.

Miekje1979 Dankjewel! Ja, het is jammer dat we met maar drie man, uh, vrouw, zijn overgebleven. Heb ook wel heel erg genoten van werk wat langs kwam, had daar graag meer van gezien.

Vluggertje weer, een digitaaltje dit keer, weer. Gimp en dat het nou toch wel eens echt winter mag worden. @(#^%# :x Dat die vermaledijde mugmuts maar dood mag vriezen. Er zit hier gewoon nog een mug. >;)

Sneeuwstorm
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:27

Pluizebolpum schreef:
RenskeFrea Ah, leukerdje! Die pootjes in de lucht en dat koppie, heerlijk plaatje.

SilverStorm Als ik voor nog een jaar ga wordt het eentje per week, maar zou het sowieso heel leuk vinden om jouw werk weer langs te zien komen. Jij had, hebt, ook zo'n heerlijke fantasievolle stijl.

Miekje1979 Dankjewel! Ja, het is jammer dat we met maar drie man, uh, vrouw, zijn overgebleven. Heb ook wel heel erg genoten van werk wat langs kwam, had daar graag meer van gezien.

Vluggertje weer, een digitaaltje dit keer, weer. Gimp en dat het nou toch wel eens echt winter mag worden. @(#^%# :x Dat die vermaledijde mugmuts maar dood mag vriezen. Er zit hier gewoon nog een mug. >;)

Sneeuwstorm
[ [url=m/GPjbpf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Muggen komen het hele jaar voor hoor . Ik had laatst ook nog een joekel van een muggenbult. Maar ook in de winter kom je ze (helaas) tegen. Wel veel minder.

Ik wil even iedereen hier een heel groot compliment geven hoelang jullie dit volhouden. Ik had zo graag ook het hele jaar willen volhouden maar daar heb ik de tijd niet voor helaas. Echt zo ontzettend knap. Petje af voor iedereen hier _/-\o_

Enehh, succes met de allerlaatste maand. We gaan nog even knallen *\o/* *\o/*

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:50

Ik wil jullie ook nog even succes wensen voor de laatste loodjes! Ook mijn 2015 begon niet zo lekker, vond het ook jammer om af te haken.

Wie weet volgend jaar? *\o/*

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:49

Wat een lieve reacties allemaal :)
Ik kom even snel voorbij. Sinterklaasdrukte :+

Afbeelding
338

Afbeelding
339 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:00

Fnanne, have fun met Sinterklaas vieren :) dat ga ik morgen ook doen <:)
Mooie creaties toch weer. Heb je nu elke dag opnieuw van die bellen geblazen of heb je die paar dagen terug een basis gemaakt voor een paar dagen? Lijkt me flink rotzooi geven in elk geval :P
Ik vind de blik van de 339 geweldig :D

Pluizebolpum, Heerlijk plaatje, zou zo op een kerstkaartje kunnen!!
Ik vind je sterrekijker van eergister ook prachtig, alleen vind ik het oogje net een beetje eng.

Ik ben ook in de sinterklaasstemming, met een speelgoedpaardje, en sinterklaas op het dak.
Mijn moeders scanner had sinterklaas per ongeluk zwart wit gescand, en dat effect vond ik eigenlijk ook wel erg gaaf, dus ik deel ze allebei :)
Beide tekeningen zijn op A4, speelgoedpaardje is met een potlood naar een voorbeeldje gedaan, op gebroken wit papier, en sinterklaas is met oliepastelkrijtjes op zwart papier.

speelgoedpaardje:
Afbeelding

de verkeerd gescande, schimmen op het dak:
Afbeelding

En zoals ie eigenlijk hoort:
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:15

Haai :wave: :):)

Ik heb jullie al die tijd gevolgd en zelf wat geschetst (zal ze vandaag uploaden)
Zo gaaf om bij iedereen de ontwikkeling te zien.

pg 91:
Fnanne: hoe jij van elke schets een 'perfect' plaatje kan maken. Zo knap _/-\o_
RenskeFrea: grappig op dat groene papier
Fnanne: nummer 336: ik ben fan van deze. Wat een lieve blik heb je weergegeven. Vooral de stukke die je wit hebt gelaten. Bij de oren. Echt fantastisch!
Pluizebolpum: mooi koppie. Gaaf die collage +:)+
RenskeFrea: mooi uitgewerkt :)
Pluizebolpum: die sterrenkijker is gaaf. Mooi hoe je de verhoudingen zo goed hebt gekregen!
RenskeFrea: knap hoe je verschillende kleuren hebt gebruikt
Pluizebolpum: met welk programma heb je de sneeuwstorm gemaakt ?
Fnanne: 339 is krachtig!!
RenskeFrea: goed in thema met sinterklaas. Fantastisch hoe je je fantasie gebruikt

Silverstorm: jouw werk zou gaaf zijn om bij dit topic te voegen. Zo eigen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:04

52-32
Afbeelding

52-33
Afbeelding

52-34
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:32

Vandaag gemaakt. Ze gaan niet meer zo uitgewerkt worden als eerst, maar wil graag de 52 halen einde van het jaar :)

52 - 35
Afbeelding

52- 36
Afbeelding

52- 37
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:12

Ondanks mijn afwezigheid had ik toch elke week netjes een krabbel gemaakt. Helaas zat ik in een flinke tekendip en kon ik geen fatsoenlijk paard uit mn pen/potlood toveren. Toen ik weer de motivatie had om ze hier te tonen en jullie mijn lang beloofde uitgebreide reactie te geven, zat ik ineens met een nek en schouder die zo vast zaten dat ik bijna drie weken niet lang achter de pc heb kunnen zitten en ook niet kon doodlen in een schrift. Ondanks dat ik het super zonde vind heb ik het toch opgegeven.

Ik vind het wel super knap dat jullie het nog volhouden en zeker voor de mensen die trouw elke dag tekenen, petje af. Doe ik jullie niet na!
Toch nog even een reactietje omdat ik dat een flink aantal weken terug had beloofd;
Heb even door de eerste paar pagina's van het topic gescrollt en velen zijn door het jaar heen gestopt met deze challenge. Er staan wel belachelijk goede tekeningen in dit topic trouwens, ik ben echt zwaar onder de indruk.
RenskeFrea - Van iedereen die deze challenge vol heeft gehouden ben jij toch het persoon dat de grootste groei heeft doorgemaakt als je het mij vraagt. De verhoudingen en technieken zijn echt kei hard vooruit gegaan en dat kan je zo mooi zien door het topic heen. Je hebt verder ook echt een eigen stijltje en dat is ook zeker iets wat je er altijd in moet houden!
Fnanne - Je was al steengoed toen je hieraan begon maar het is toch prachtig om al die verschillende technieken en experimenten voorbij te zien komen. Al die diverse werkjes die door dit topic heen staan. Ik kijk er elke keer weer vol bewondering naar.
Pluizebolpum - Ook jou werkjes zijn altijd heerlijk om naar te kijken. Lekker maf, realistisch maar toch zit er dan weer een cartoon/verhaal tintje aan. Paarden vanuit gekke hoeken, die gekke bekken trekken, je neemt juist elke keer weer die oncharmante voorbeelden om er vervolgens een kunstwerk van te maken. Je moet me toch ooit nog een keer wat onbewerkte versies laten zien hoor, ben daar echt zo benieuwd naar hahaha.
SIEMxFUNNY - Mijn challenge weekgenoot, je loopt nog een beetje achter zie ik, maar tof dat je het toch allemaal wil inhalen. That's the spirit *\o/* Het is echt leuk om te zien dat je tekeningen toch wat verschillen van techniek en materiaalgebruik, maar je toch elke keer jou stijl erin ontdekt. Ik heb even door het topic gebladerd en kwam toch voornamelijk werkjes van je met verf tegen. Ik zie echt verschillende verfstijltjes en technieken voorbij komen bij je werken. Lekker beetje experimenteel af en toe, erg leuk.

Ik hoop dat ik nu niet iemand kei hard over het hoofd zie die ook elke dag/week netjes een tekening plaatst :? Maar mn nek en schouder vinden het toch nog niet heel chill om lang achter de PC te zitten dus mocht ik iemand over het hoofd hebben gezien, je houd de reactie van me tegoed +:)+

Succes iedereen met de laatste loodjes! Ik zal uiteraard jullie kunstwerken blijven bewonderen in dit topic. Het was een leuke uitdaging en ik baal toch dat ik het niet vol heb weten te houden. Respect voor iedereen die nog steeds in de race zit _/-\o_

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:56

Bimmerd, je stopt toch niet he -O- Kun je niet gewoon de laatste 4 weken nog wat maken :) Ik vond je werk altijd zo fijn om te zien. Dan zijn het er maar iets minder

Ik heb er net nog een gemaakt
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:27

Ik hoop dat er in 2016 weer zo'n challenge komt. Dan doe ik wel mee, beloof ik :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:38

Wat leuk al die reacties :D
Volgens mij is het vrij om het komend jaar weer een challenge te starten. Ik sla alleen wel over :o heb door de challenge nu zoveel ideeën dat ik me daarop wil richten :D

Siemxfunny: fijn je weer te zien. Je losse schetsen in verf zijn lekker los en vlot. Die laatste heeft iets sereens :j en tof dat je een inhaal slag maakt :)
Bimmerd: jouw werk is hier ook graag gezien. Smaakt altijd naar meer. En dank voor het compliment :)
RenskeFrea: de foute scan heeft wel wat :D gezellige werken weer :j
Pluizebolpum: je sterrenkijker mag zo een lijst in. Sterke en bijna emotionele pose. Mooi <3
Sneeuwstorm is totaal anders, maar zo leuk :j

340/365
Afbeelding
Potlood en aquarel op papier.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:42

Mooie tekening <3 maakt niet uit als je niet meedoet. Er zijn vast mensen die wel willen, toch :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:39

Fnanne Ik blijf de bellen een fantastisch effect vinden en ze passen perfect bij zo'n ietwat stilistisch paardje. 339 is volgens mij niet blij maar wel heel erg gaaf. Lekker felle pose en de kleur past er gek genoeg prachtig bij.
Die laatste, simpel. Lijst! Ik vind 'm zo gaaf. Die manen in het blauw ook.

RenskeFrea Mja, oog was op het referentieplaatje ook al een beetje eng dus dat klopt dan wel. Speelgoed paardje is echt wel heel gaaf geworden, écht zo'n rolpaardje, mooi! Sinterklaas is gewoon een klassieker en ben het met je eens dat die 'schimmen' eigenlijk ook best wel gaaf zo zijn. Past ook wel bij het hele Sinterklaas gebeuren, dat schimmige rondgehuppel met zakken cadeaus en zo.

SIEMxFUNNY Mooie dingen zitten er tussen. 33 springt er voor mij wel uit. Heel simpel met die lijnen maar juist daardoor best sterk. De laatste is ook wel erg gaaf. Heel mooie uitdrukking zo.

Bimmerd Ah, dankjewel! En heb hier en daar wel wat voor en naatjes staan. En sommige plaatjes zijn maar zo weinig veranderd dat dat de moeite niet was. Wat ontzettend balen met zo'n nek en schouder, och, je zult dan maar net tekenkriebels hebben :(:) . Vond het van jou ook wel erg jammer dat je niet bent doorgegaan, je hebt zo'n heerlijke stijl om naar te kijken. Fantastische cartoonpaardjes maar ook je wat meer realistische werk is echte eyecandy.

Poeh, moet nog maar even bedenken hoe we december gaan rondbreien want, o, wat is het een drukke maand. Naast de feestdagen ook nog kerstborrels, verjaardagen, overwerken, kat die geAPKaat moet worden, woningbouw die komt werken, op stal 'overwerken' omdat de eigenaresse een weekje weggaat...We gaan gewoon door met tekenen hoor, maar of het hoogstandjes worden... :\

Kleurpotlood, zwart papier, referentieplaatje en feestdag. Ik moet dan altijd weer denken aan die epische lagere schooldag in mijn laatste jaar daar toen Sinterklaas (eindelijk eens) te paard aankwam. En zo voorbij de school reed. En dat een keer of vijf. En toen een woonwijk indook en daar door drie man van zijn paard werd getakeld. De arme stumperd was er wel opgekomen maar wist niet meer hoe hij er af moest. _O-

Paard van Sinterklaas
Afbeelding

Potlood en laatste aanwinst. Heb zowaar een paard voor Sinterklaas gekregen *\o/* . Een Knabstrupper. Was alleen te lui om alle stippen te tekenen :o . Lang leve meedenkende scanners. Alleen snapte het apparaat alleen niet dat de stippen alleen op het paard dienden te komen.

Knadootje
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:09

Jeetje wat een reacties ineens, leuk leuk zeg :D
Pluizebolpum, heerlijke verhaaltjes weer. Je paard van sinterklaas is leuk geworden, die kijkt echt zo van waar ben jij die op mijn rug hoort gebleven :P
Je Knapstrupper vind ik ook heel leuk geworden. Mooi perspectief, en dat van die stippen is wel weer geniaal ook :D
Wordt inderdaad nog spannend om tussen alles door creaties te blijven maken en delen, maar we kunnen nu natuurlijk niet meer opgeven!

Fnanne, die is gaaf zo met die manen zeg. Echt knap hoe je er zo'n beweging in kan brengen. Dat moet ik toch nog eens leren :)

SiemxFunny, leuk dat je ook weer eens wat komt showen :D
Ze zijn leuk geworden! Ik vind vooral die met die roze manen erg tof, en die van vandaag is ook prachtig gelukt. Maar de rest is ook leuk, lekker verschillend allemaal.

Bimmerd, dat is niet fijn zo geveld zijn door je schouder/nek. Gaat het nu weer een beetje beter?
Anders doe je inderdaad toch gewoon nog even de laatste weekjes mee? Ik vind jouw tekeningen altijd zo geweldig :D

Ik heb vandaag van Sinterklaas weer nieuwe schetsblokken gekregen, A4 en A5, dus hoef niet verder op mijn reserves te teren :D
En ik heb een setje Derwent Metallic potloden gekregen, dat is ook wel weer heel interessant, want ik had er nog nooit van gehoord.
Ik moest dus meteen alle kleurtjes uittesten :j
Maar later eens op zwart proberen, want het metallic effect is op wit niet echt te zien. Moet toch eens goed gaan uitzoeken wat je hier nu goed mee kan maken.
Paardenhoofdje uit het blote hoofd op A5, met alle 12 metallic potloodjes die ik had erin verwerkt :P

Afbeelding