[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:08

Bella Italia-update:

Afbeelding

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:35

Aww, een ezeltje! Schattig. :-)
Zal zo in het zonnetje een update foto maken van mijn knoopkleed.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:42

Veel meer groen, klein beetje meer paard.
En een goed voorbeeld van hoe je een knoopkleed niet hoort te maken. Want nu moet ik het gat 'onder' de manen rechts opvullen, en knoop je dus tegen de rijen erboven aan. Maakt voor het eindresultaat niet uit mits je voorzichtig bent, maar dan maak je het jezelf dus wel moeilijk omdat je makkelijk met de haaknaald in de bovenliggende garen terecht komt... :o Maar komt wel goed. :D
Afbeelding

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:21

Dallista, jouw knoopkleed is supermooi. Misschien maak ik ook ooit wel eens eentje om op de achterbank in m'n auto te leggen. Als kind heb ik eens eentje gemaakt met twee poezen erop. Leuk hoor.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:37

Hmm dat is dan weer jammer Dallista dat de Royal Brush eigenlijk Royal and Langnickel schilderijen zijn. Ben ik ook ooit eens mee begonnen, inderdaad erg slechte kwaliteit. Dan ga ik die zeker niet proberen.

Leuke updates!!

Ik hoop ook dit weekend weer lekker te kunnen schilderen. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:44

Dank je! Ik heb een voorliefde voor schimmels, denk ik, haha.

Deze is van een bedrijf genaamd Craftways Corporaton, maar ik kan er geen site van vinden. Op het papier wat erbij zit staat "Distributed by Herrschners", en daar heb ik hem ook vandaan.

Net ook de laatste gaatjes opgevuld in het kerstprojectje, en wat dry brushing, en die is nu af. *\o/* Is het toch stiekem alweer tweede helft april geworden. En voordat de kaarten de deur uit kunnen gaat er natuurlijk ook nog heel wat werk in zitten, maar goed, het belangrijkste is gedaan.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:16

vervelen jullie je niet als je niks te schilderen heb ?
ik ben dan wel ziek al heel lang maar verveel me nu best wle heel erg haha

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:39

Uhm, niet echt. Heb een voorraadje waar ik uit kan putten... ;-)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:42

haha jij wel ja ik moet nog drie maanden wachten tot ik kan bestellen
ben in juni jarig maar in juli krijg ik mijn zakgeld dus dan kan ik gelijk een paar bestellen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:15

Jeetje wat wordt dat mooi, dat knoopkleed. Heb ik nog nooit eerder van gehoord eigenlijk! Klinkt best ingewikkeld, maar wel leuk.

Die Bella Italia en de hertjes worden ook prachtig <3

Mimi1986 schreef:
Niobe, dat lavendelveld is zo mooi.. Zijn het veel kleine vakjes? Heb je misschien een foto van je werkje?

Late reactie, maar heb een tijdje totaal geen tijd gehad voor mijn schilderij.
Heb even foto's gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding
Dit is dan het deel waar ik nog mee bezig ben.
Het zijn inderdaad veel kleine vakjes, maar daar hou ik wel van!

Ik wil het graag afmaken, want ik heb alweer een volgende op het oog :=

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:56

Hoi ik kom ook even binnenvallen :D
Vroeger wilde ik altijd al zo'n schilderij op nummertjes maar op een of andere manier nooit gekregen/gekocht, oftewel trauma's :')

Ik zag dit en was dus gelijk super enthousiast, maar heb alleen niet echt de energie 90 pagina's door te lezen haha :D

Dus maar even zo vragen! Is er een bepaalde website waar de meesten hun schilderijen kopen?
En een bepaalde categorie ofzo voor beginners? :D
Hoelang doen jullie gemiddeld eigenlijk over een schilderij? En iemand misschien close-up foto van de hokjes? Ik vind het lastig duidelijk te zien hoe groot/klein ze nu zijn haha :D

Thanks!!

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:16

Niobe, wauw die is echt heel erg mooi! Geeft echt een vakantiegevoel hè.

Kleinester, schilderen op nummer is echt superleuk. Het zorgt voor veel ontspanning. Ik ben er aan het maken voor in mijn nieuwe huis maar ik laat ook mensen uit de catalogus van Schipper kiezen.

Ikzelf bestel ze via een website in Duitsland want ik woon in België en hier verkopen ze geen Schipper. Dit is de website: http://shop.malennachzahlen-schipper.de/schipper_de/

De gemiddelde tijd weet ik eigenlijk niet. Ik hou de tijd niet bij. Maar ik kan je verzekeren dat het uuuuren duurt en dat is superfijn!

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:20

Kleinester, om je een idee van de grootte van de vakjes te geven staat m'n vinger ook op de foto. Er zijn piepkleine vakjes en ook grotere:

Afbeelding

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:38

mimi wat word ie gaaf zeg wauww

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:21

Dank je, maatje! Is echt super leuk.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:27

het kriebelt bij mij ook heel erg maar moet nog even geduld hebben haha

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:18

Wat is die ontzettend gaaf Niobe! Ziet er toch wel ontzettend gedetailleerd uit, super gaaf!

Kleinester, als je in Nederland woont kan je de Schipper schilderijen makkelijk en (volgens mij) de goedkoopste optie bestellen via http://www.hobbyhuis.nl/

Als je ander soort schilderijen interessant vind, zoals de Paintworks waar ik nu mee bezig ben, en in het verleden ook gedaan heb en een aantal schilderijen van Dallista, dan kan je die het beste bestellen bij http://www.herrschners.com/ of http://www.eksuccessbrands.com/paintwor ... tm?bid=387 Vooral bij Herrschners hebben ze vaak kortingen lopen. Als je besteld en je komt inclusief shipping onder de 22 euro uit dan kan je probleemloos bestellen, maar als je daar specifieke vragen over hebt zou je het even aan Dallista kunnen vragen, die weet daar stukken meer van dan ik hihi ;)

Over het algemeen ben ik ontzettend enthousiast over de Paintworks schilderijen. Ze zijn erg gedetailleerd en fijn te schilderen en ook mooie platen! Hele fijne verf ook en leuk om te schilderen.
Wel ben ik behoorlijk lang bezig met één schilderij. Maar het is heerlijk tijdverdrijf.

O ja, wat ook handig is om te weten. Bij de Schipper schilderijen hoef je geen kleuren te mengen, daar heb je alle kleuren beschikbaar. Bij Paintworks schilderijen wel. Wellicht is voor een eerste keer dan een Schipper makkelijker dan. :P

hahaha Maatje, juli duurt nog wel even hoor. Maar dan heb je wel iets om naar uit te kijken :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:27

ik raad ook zeker schipper aan ik heb al vier schippers gemaakt en vind het heerlijke schilderijen

AnoukS_ jammer genoeg wel haha maar in juli krijg ik ook mijn zakgeld dus kan ik er gelijk meer bestellen van mijn ouders krijg ik een drieluik en zo,n kinder schipper die zijn ook leuk en dan hoop ik nog zo,n premium versie te kunnen halen dan heb ik gelijk wat voor een tijdje

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:33

Super bedankt voor de info meiden!! Ik ga even uitzoeken :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:02

Wat betreft details spant Paintworks de kroon. Schipper werkt vooral met vakjes met 'afgeronde' hoekjes, weinig echt smalle of kleine vakjes. Plaid neigt daar ook meer naar.
Is maar net wat je leuk vindt, soms wordt ik gek van het priegelwerk, maar het resultaat is echt een heel realistisch beeld, dus altijd de moeite waard. Als dat niet je ding is, kan ik PW echt niet aanraden!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:07

helaas zal ik nog een tijdje moeten wachten der moet eerst een nieuwe mobiel komen :o

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:05

Bella Italia-update: ik begin nu aan kleur 17 van 36:

Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:35

Er zijn nu een aantal Paintworks paintings maar $ 4,99! :) Dus mocht iemand er nog iets aan hebben, mee willen doen hier de link waar ze tussen staan ;)

http://www.herrschners.com/dept/Paintby ... geNumber=1

en Mimi, hij wordt tof! Leuk om te zien nu je naar de donkerdere kleuren werkt! :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:53

Mimi1986 schreef:
Niobe, wauw die is echt heel erg mooi! Geeft echt een vakantiegevoel hè.

Sowieso! <3
AnoukS_ schreef:
Wat is die ontzettend gaaf Niobe! Ziet er toch wel ontzettend gedetailleerd uit, super gaaf!

Ja viel mij ook behoorlijk mee inderdaad!
Hoewel ik die Bella Italia van Mini1986 ook wel erg mooi vind.

Toch ben ik wel een keer nieuwsgierig naar PaintWorks.. Ga ik toch even over nadenken om die te gaan bestellen.

AnoukS_ schreef:
Er zijn nu een aantal Paintworks paintings maar $ 4,99! :) Dus mocht iemand er nog iets aan hebben, mee willen doen hier de link waar ze tussen staan ;)

http://www.herrschners.com/dept/Paintby ... geNumber=1

Kijk ik nu heel scheel? Ik zie namelijk niets onder de $6 :=

Vanavond ga ik proberen zo'n tafel ezel te scoren, vind dat toch wel erg briljant bedacht!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:34

Oh, zag toch weer zo'n mooie van Paintworks, zo'n doorkijkje naar de zee... Maar toch maar even niet meer kopen, want het stapelt zo op! Ben aan het opruimen, en wat kwam er vandaag uit een oude doos? Een nog-niet-gemaakt knoopkleed(je), een vierkante, van een teckel, alles er nog bij. Ik herinner me het ding wel, maar zou niet geweten hebben dat ik die nog had. Die is al heel wat jaartjes oud, in elk geval van voor de invoering van de euro. :')

Ben ook druk met de kerstkaarten (origami decoraties vouwen), en dat andere knoopkleed moet ook nog af voordat ik met het schilderen verderga. Heb die Mesa Horses van Plaid nog half-geverfd liggen... Zoveel leuks, zo weinig tijd.